Přejít na obsah

1,4 16V běží na tři válce


samtron22

Doporučené příspěvky

Nikto nič? :( Menil som uz zapalovacie kable (AUA) a aj sviecky, trochu to pomohlo (nerobi to tak casto), ale niekedy to aj tak zblbne a hodi to dp nouzaku... Diagnostika pise chybu vstrekovania na tretom valci, zeby nakoniec vstrek? To sa mi prave nezda, kedze to robi len ked prsi/snezi a je vlhko...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...
  • o 1 měsíc později...
  • o 6 měsíců později...

Ahoj všem,

prosím o radu pač ja už fakt nevím.

motor 1.4 74KW BBZ perfektně udržovaná, garážovaná ale posledních pár měsíců se mi pouze při volnoběhu rozbliká kontrolka motoru. a motor jde na tři válce. Po vypnutí zapalování a nastartování kontrolka svítí trvale ale motor tahá normálně. Diagnostika ukazuje závada zapalování na třetím válci. Provedena výměna svic za nové, proházení vstřiků mezi sebou a¨le stále tak jednou za 14 dnů vyskočí závada zapalování na 3 valci. Dále vyčištění škrtící klapky a teď ještě nový EGR který byl po připojení na diagnostiku mrtvý. Bohužel kontrolka se rozsvítila znovu. Tlaky na válcích jsou mezi 13-14 atm. Kabeláž i konektory jako nové. Mé znalosti tímto končí (nejsem automechanik)

Děkuji za jakékoliv vodítko.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Omlouvám se,

cívky jsem proházel mezi sebou hned jako první. Zapoměl jsem to napsat. Pak jsem i trojku měnil za jinou ale to už bylo zoufalství.

Tím to taky není. Dával jsem nový i palivový filtr který byl totálně ucpaný ale žádná změna.

Včera jsem opět přeměřil tlaky ve válcích a třetí má jen 10 atm. Ostatní mají 14-15 atm. Takže se to zhoršuje. Nejspíš podpálené ventily co?

Najel jsem s tím tak 5tis. km na ethanol. Celkově 80tis najeto. Myslíte že by to šlo tak rychle? Jaký je takový běžný rozdíl tlaků mezi válci.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tohle může bejt i prasklý těsnění pod hlavou. Fleky od oleje v expanzce nejsou, do chlazení tlak nenarůstá, kapalina z expanzky neubejvá?

Vypadá to, že se neobejdeš bez diagnostický demontáže hlavy motoru - ještě možná před ní bych shodil kryt rozvodu a podíval se, jestli není v prdeli některej z hydroštelů na třetím válci - nadměrný našponování bez ventilový vůle by vysvětlovalo ten menší tlak (v podstatě trvale pootevřenej jeden z ventilů). Když se nic na rozvodu neukáže, bude muset palice dolů a zkontrolovat spalovací prostory a ventily zdola, plus těsnění a když už bych byl v tý demontáži a nic tam nebylo, tak by se musela i shodit vana, sundat ojnice z kliky a vytáhnout písty nad válce, aby se prověřily kroužky.

Rozhodně ti nezávidím, protože to je na 2 dny práce a v servise náklady odhadem 20 000 ....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Do expanzky tlak nejde, chladící kapalina neubývá ani nepřibývá. Olej to taky nežere a to snad vůbec. výkon to má taky dobrej. Projevuje se to jen na volnoběh.

Dnes jsem volal tady do Hovorčovic do brusírny kam nejspíš dám hlavu. Tak říkali 3-4 dni. a cca 4tis. Kč :-(

Jako, jestli za toto může fakt ten ethanol tak to byla dobrá úspora :kol-47:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hmm, tak podle toho cos psal v tom vlákně tak je naprosto stejný průběh. Díky za potvrzení mé domněnky.

Už jsem se smířil s tím, že to budu muset rozhodit a rovnou s tím udělám i rozvody.

Jen nevím zda mám brusírnu nechat udělat všechny ventily (pro jistotu) nebo jen ten vadný.

Nechám se asi od nich překvapit .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Tak jen pro info.

Motor jsem rozebral a hned na první pohled bylo vidět že výfukové ventily na druhém a třetím válci neseděj ve svých sedlech. Když jsem je podsvítil baterkou tak tam byla snad půl milimetrová díra. Byly normálně ohnuté. Takže hlava do brusírny, přebroušení sedel, výměna futer ventilů, doma následovalo přebroušení sedel brusnou pastou a výměna gufer ventilů. Nové všechny těsnění plus rozvody. Teď šlape perfektně i výkon je podstatně lepší. Na ethanol už prdim. V brusírně se nechaly slyšet že ty ventily se ohly vlivem ethanolu a vysoké teploty. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zdravím, dnes jsem stál na světlech a při rozjezdu najednou začala blikat kontrolka motoru. Motor nemá tah, při otáčkách pod 2 tisíce škube. Myslel jsem, že je chyba ve svíčkách, ale nejspíš není. Chyba bude určitě na 1. válci, protože když vytáhnu zapalovací cívku chování motoru se nezmění. Když vytáhnu na jiném, skoro ani nenaskočí. Než s tím pojedu do servisu, jsou nějaké věci na které bych se měl zaměřit? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teď, když jsem si to nechal projít hlavou, tak mě to taky napadlo. Večer nebo zítra jí zkusím prohodit s jiným válcem a uvidíme. Jinak když jsem založil už jeden příspěvek, tak se zeptám ještě na jednu věc. Během posledních 1200 km se mi zobrazily celkem 4 chybová hlášení. Jako první 17588 lambda, a další byli furt p0420 nízká účinnost katíku. Přikládám screeny z live lambd a chyby katíku. Je tu šance, že to nebude katíkem? Auto má najeto 158 tis.

Screenshot_2017-01-18-17-40-40.jpeg

Screenshot_2017-01-18-17-41-37.jpeg

Screenshot_2017-01-20-14-31-48.jpeg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže dnes jsem neuspěl ani s nastartováním, takže to radši popíšu celé znova. Včera chvíli po tom, co přestal zapalovat jeden válec jsem koupil nové svíčky, protože jsem nikde nedohledal, že by byli měněné. Sundal jsem kryt, vytáhl cívky a začal měnit svíčky. Svíčka na 4. válci nešla povolit. Zkusil jsem tedy nasadit cívky a nastartovat s 3 novými a jednou starou svíčkou. Dočkal jsem se akorát toho, že motor jel na jeden válec, diagnostika hlásila missfire na 1. 2. i 3. válci, tedy na nových svíčkách a při ubrání plynu to střílelo do výfuku. Dnes jsem šel k autu v domění, že vrátim zpět staré svíčky, ale výsledek 0. Motor ani nenaskoučil, jen čas od času škytnul 4. válec. Diagnostika opět missfire 1. , 2. a 3. válec  i přesto, že bylo vše v původním stavu, jako když auto jelo na 3 válce. Když jsem startoval a občas škytnul ten 4. válec, tak mi začala pípat kontrolka mazání. Oleje je tam ale lehce nad půl, stejně jako před cca 1000 km. Jsem z toho fakt jelen. Když jsem dotočil, tak byl chvíli kolem auta cítit benzín. Nejspíš z výfuku, protože nikde neunikal.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...