Laky23 Vloženo 17. Květen 2009 Sdílet Vloženo 17. Květen 2009 Ahojte, ak niekto viete tak by ma zaujimalo tychto par veci: 1. MPI - Mulit Point Injection - cize vstrekovania paliva do sania pre kazdy valec samostatne. Zaujimalo by ma ci ma tento motor 2 alebo 4 ventily na valec? 2. 16V - z toho predpokladam ze su pouzite 4 ventily na valec, ale je tento motor MPI alebo FSI (vstrekovanie priamo do valcov)? 3. TSI - Turbocharged Stratified Injection TFSI - Turbocharged Fuel Stratified Injection Je teda nejaky rozdiel medzi TSI a TFSI? Napr. aj skodovka oznacuje motory aj TSI aj TFSI. Ak je nejaka otazka zle formulovana alebo uplna blbost, tak ma poopravte Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
NNNTomas Vloženo 17. Květen 2009 Sdílet Vloženo 17. Květen 2009 1, U Fábky je označení MPi použitý u 8-mi ventilů. 2, 16V u fábky je také MPi (stříká do sání) Ostatní nevím (jen tipuji - "nepřímý" vs. přímý vstřik?). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marvin Vloženo 17. Květen 2009 Sdílet Vloženo 17. Květen 2009 TSI - je motor s turbem (a občas ještě navic i s kompresorem). FSI - je starší direct, TFSI je tenhle starší direct doplněný o turbo. wiki : o vstřikování paliva Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
houmr Vloženo 18. Květen 2009 Sdílet Vloženo 18. Květen 2009 este by som doplnil ze tie dva motory su priame vstrekovanie, ( nie ziadne MPI ) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Laky23 Vloženo 18. Květen 2009 Autor Sdílet Vloženo 18. Květen 2009 NNNTomas: tak si teda potvrdil moj predpoklad marvin: ten clanok som si pozrel, ale o tsi a tsfi sa tam nepise, vies aj presnejsie aky je medzi tymi dvomi motormi rozdiel? V com je vyhoda/nevyhoda TSI oproti TFSI.. nejak sa mi to nikde nepodarilo najst. houmr: ak si myslel bod 3. tak to som vedel Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Braver Vloženo 18. Květen 2009 Sdílet Vloženo 18. Květen 2009 este by som doplnil ze tie dva motory su priame vstrekovanie, ( nie ziadne MPI ) A MPi (vícebodové vstřikování) není přímé vstřikování? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mode Vloženo 19. Květen 2009 Sdílet Vloženo 19. Květen 2009 Mpi je "viacbodové" priame vstrekovanie do sania - nie priamo do valca keď už je v kompresií. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mustafa Vloženo 19. Květen 2009 Sdílet Vloženo 19. Květen 2009 TFSi se používalo u motorů s vrstvenou směsí, kdy vstřikovače to ve valci stříkly asi nějak líp. Pak od toho VW upustil, protože mu to nepřineslo až takovej užitek a používá jen TSi... ale spíš je to jen markietingovej název a používaj to jak se jim to hodí... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tom Muaddib Vloženo 20. Květen 2009 Sdílet Vloženo 20. Květen 2009 16V je označení motoru se 4 ventily na válec, v případě V4 motoru samozřejmě, s typem vstřiku nemí nic společného. MPI je jak bylo také řečeno vícebodový vstřik do sání FSI je označení pro přímý vrstvený vstřik. Ovšem krom motoru 2.0 FSI ve verzi 4X4 (a Scout 2.0 FSI samo) se používala tato technologie bez využití vrstvení paliva a tedy pouze ke přímému vstřiku. TFSI je stejný systém doplněný turbokopresorem TSI je zkrácení tohoto označení... někdo, třeba audi motor 1.8 TFSI 118 kW označuje TFSI a někdo, třeba jako škoda ji označuje jako 1.8 TSI 118 kW TSI je ovšem také označení pro FSI motory doplněné jak kompresorem, tak turbokompresorem. Z čehož vyplívá, že jednoznačně určit, co co znamená úplně nelze a je třeba o daném motoru zvědět víc... bohužel si v tom koncern udělal slušnej humbuk... :/ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martin Bednář Vloženo 4. Červen 2009 Sdílet Vloženo 4. Červen 2009 TSI x TFSI - ono se o tom u nás nikdá moc nemluvilo a spíš se to tutlalo, ale motory 1.8TFSI (pro Škodu a VW označované jako TSI) byly primárně vyráběny tak, aby byly schopny díky vrstvenýmu spalování spalovat chudou směs, kde je nutné tankovat BA s max. 10 ppm síry a přidat další katalyzátor na NOx. Jelikož u nás byl problém s nízkosirným benzínem, tak byly údajně tyto motory pro VW a Škodu soft. upraveny tak, že se u nich vrstvené spalování nekonalo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vokyp Vloženo 5. Červen 2009 Sdílet Vloženo 5. Červen 2009 přesně jak psal Tom, tak třeba VW svůj motor s kompresorem, turbodmychadlem a přímym vstřikem nazývá TSI, zatímco škodovka pod stejným označením prodává třeba 1,4 TSI a 1,8TSI, který kompresor nemají a mají jenom turbodmychadlo. Takže možná to je i trochu podfuk na zákazníky. Je v tom prostě bordel, ale možná i záměrnej. Jinak vrstvený spalování a vstřik v kompresi je pro VW a tím pádem i škodovku zatím tabu, u tohoto přímého vstřiku se tedy zatím využívá jen homogení spalování, kdy se palivo vstřikuje do válce v sacím taktu motoru. Možná někdy, až bude lepší palivo, tak to půjde. Ty motory jsou na to uchystaný, třeba mají v sání tzv. thumble klapku, která slouží k usměrnění vzduchu právě při vrstvenym spalování, aby došlo k cirkulaci vzduchu kolem svíčky. Ty klapky na těch motorech jsou, akorát nejsou v činnosti. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.