sladek Vloženo 7. Červenec 2014 Sdílet Vloženo 7. Červenec 2014 zdravím,hledal jsem zde,ale nenašel.Koupil jsem baterii Compakt která má nějaké číslo S 13 48 11.Může mi někdo poradit,který je to rok výroby?Díky,z prodavače jsem nic nedostal,prý každý výrobce si tam píše co chce a já bohužel tu baterku potřeboval a neměl čas se s ním dohadovat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
standavfr Vloženo 7. Červenec 2014 Sdílet Vloženo 7. Červenec 2014 Exide jsou hodně kvalitní,podle mě lepší než banner. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 7. Červenec 2014 Sdílet Vloženo 7. Červenec 2014 Čísla 13 48 11 bych tipoval na ročník - týden - číslo šarže nebo série. Takže 48. týden loňskýho roku = přibližně začátek prosince. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lamborfik Vloženo 14. Červenec 2014 Sdílet Vloženo 14. Červenec 2014 Ano, taky se mi to stalo a myslel jsem si, že ja mrtvej startér,ale potom se ukázalo, že to je baterka vydržela 7 let a ze dne na den byla K.O.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sagitarius Vloženo 3. Srpen 2014 Sdílet Vloženo 3. Srpen 2014 Tak jsem zjistil, že s těma "Bauhausovkama" to zase tak špatný nebude. Odešla mi včera- jeden článek mrtvý- po 4.5 roku. Jezdila jen krátký cesty do práce, takže provozní režim nic moc. Zato originál Akuma odešla na mrtvej článek po 2 letech. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sladek Vloženo 3. Srpen 2014 Sdílet Vloženo 3. Srpen 2014 Čísla 13 48 11 bych tipoval na ročník - týden - číslo šarže nebo série. Takže 48. týden loňskýho roku = přibližně začátek prosince. jo díky,strčil jsem jí dceři do feldy a už tam musí vydržet až do konce.Felda má 18 let,možná jí ta baterka přežije. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
becherekmg Vloženo 19. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 19. Listopad 2014 Možná pokládám stupidní dotaz, ale raději se zeptám. Chci totiž poprvé měnit baterku u naší fabie, a tak se chci zeptat, zda je postup v podstatě shodný jako býval u Favorita (předpokládám, že ano). Odpojit baterku - vyjmout ji - dát novou a zapojit. Jde mi to, že tam už přecejen máme více elektroniky, tak ať něco nepokazím. Máme 1.9SDI z roku 1999 (máme ji teprve pět let) a nic zvláštního kromě standardního vybaní tam není. Nebo se zeptám jinak. Měl bych si něco předem zjistit či zajistit, abych baterii bez problémů vyměnil? (Tedy jestli jejím odpojením "něčemu" neublížím?) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrkiller Vloženo 19. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 19. Listopad 2014 (editace) Může se stát že se ti zablokuje autorádio a bude chtít po tobě kód.. A nezapomeň odemklé auto protože kdyby jsi měl alarm od škody tak ten má záložní sirénu a houká to jak zběsilé jak odpojíš baterku.. mě fungovala i po 12 letech .. Jinak samozřejmě ničemu neublížíš.. možná se ti vynuluje mapa jízd v ŘJ ale to asi pár minut vydrží uložené.. Editováno: 19. Listopad 2014, autor: Petrkiller Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mirek 835 Vloženo 19. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 19. Listopad 2014 Někdo považuje za standart i okna v elektrice. Jestli je náhodou máš,tak ještě budeš muset nastavit znovu dojezdy. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
becherekmg Vloženo 19. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 19. Listopad 2014 Může se stát že se ti zablokuje autorádio a bude chtít po tobě kód.. A nezapomeň odemklé auto protože kdyby jsi měl alarm od škody tak ten má záložní sirénu a houká to jak zběsilé jak odpojíš baterku.. mě fungovala i po 12 letech .. Jinak samozřejmě ničemu neublížíš.. možná se ti vynuluje mapa jízd v ŘJ ale to asi pár minut vydrží uložené.. Děkuji za rychlou odpověd. Tak alarm nemám, ale auto chci mít odemčené. Rádio tam máme už nějaké jiné, tak uvidím (původně na kazety, ted na CD). A že by mapa jízd mohla vydržet, tak na to tak nějak spoléhám od začátku. Někdo považuje za standart i okna v elektrice. Jestli je náhodou máš,tak ještě budeš muset nastavit znovu dojezdy. Jo, okna v elektrice máme, ale to jsem si při psaní dotazu vůbec neuvědomil. Takže ještě bych asi měl zmínit, že to má centrální zamykání s dálkovým ovládáním. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mirek 835 Vloženo 20. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 20. Listopad 2014 Ničeho se neboj,normálně baterku vyměn a je. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 20. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 20. Listopad 2014 A pokud si chceš bejt opravdu JO JISTEJ že se ti nic nesmaže, tak si pomocí startovacích kabelů na dobu odpojení vlastní baterky k autu připoj jinou - třeba z jinýho auta. Nemusíš ji z něj ani vyndávat, stačí jen, aby bylo to druhý auto připojený k přívodům od tvojí baterie celou dobu, co budeš tu svoji měnit - a aby se ty kabely odpojily až potom, co nasadíš svorky od svýho auta na novou baterku. Tvoje auto tak bude mít nepřetržitě napájení a k žádnýmu výmazu nedojde. V některejch servisech na to používají nějakou starší autobaterku s kabelem a zástrčkou na konci - běžně ji mají trvale napojenou na nabíječku a když ji potřebujou, normálka napíchnou kabel od ní na zásuvku v autě a pokud se nikdo nepokusí nastartovat, tak přes tenhle kabel ta baterie dokáže zajistit napájení všech ŘJ, rádia atd, takže se nic nemusí znovu nastavovat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mirek 835 Vloženo 21. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 21. Listopad 2014 Tak tohle už byla plně vyčerpávající odpověd a už tu baterku musí vyměnit i ten co vidí auto poprvé. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Drobecek Vloženo 7. Prosinec 2014 Sdílet Vloženo 7. Prosinec 2014 Tak to abych začal té své baterce kopat hrobeček. Mám r.v. 4/2006 a stále jezdím na původní baterku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 7. Prosinec 2014 Sdílet Vloženo 7. Prosinec 2014 Je dost pravděpodobné, že oko nefunguje, protože je v baterii málo elektrolitu. A protože je málo elektrolitu, je baterka mrtvá a dolití elektrolitu už to zezachrání... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rubin Vloženo 7. Prosinec 2014 Sdílet Vloženo 7. Prosinec 2014 To Drobecek: To je pomalu na zápis do Günnesovi knihy rekordů! 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miro_pd Vloženo 8. Prosinec 2014 Sdílet Vloženo 8. Prosinec 2014 VARTA SILVER dynamic 12V 77Ah E44 780 A 108e.je to dobra bateria a cena do fabie 1.9tdi ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 8. Prosinec 2014 Sdílet Vloženo 8. Prosinec 2014 Pokud je nová, respektive ne starší jak půl roku, tak je dostatečná. U starší už bych se bál, že bude dlouhodobým skladováním minimálně částečně zasulfátovaná. Ten věk musí bejt zřetelně vyznačenej zvenku na tělese baterie, většinou se to značí ve formátu 4 číslic - jedno dvojčíslo pořadí týdne v roce, druhý dvojčíslo shodný s koncovým dvojčíslím letopočtu roku výroby. Takže jedno z dvojčíslí musí bejt 14 (rok 2014) a to druhý by nemělo bejt nižší než cca 25 (ne starší jak z května 2014). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miro_pd Vloženo 8. Prosinec 2014 Sdílet Vloženo 8. Prosinec 2014 (editace) Pokud je nová, respektive ne starší jak půl roku, tak je dostatečná. U starší už bych se bál, že bude dlouhodobým skladováním minimálně částečně zasulfátovaná. Ten věk musí bejt zřetelně vyznačenej zvenku na tělese baterie, většinou se to značí ve formátu 4 číslic - jedno dvojčíslo pořadí týdne v roce, druhý dvojčíslo shodný s koncovým dvojčíslím letopočtu roku výroby. Takže jedno z dvojčíslí musí bejt 14 (rok 2014) a to druhý by nemělo bejt nižší než cca 25 (ne starší jak z května 2014). no dneska som ju kupil vo baterii-servis predajni. mala by byt uplne nova. povedal, ze lepsiu tam vraj nemozem dat. teda on predava hlavne varty. v e shopoch som to nasiel i o28e lacnejsie, ale ked to clovek potrebuje hned a i nasadit.... vetsie rozmery by sa tam uz nevosli. tu http://akuservispd.sk/varta-silver-dynamic Editováno: 8. Prosinec 2014, autor: miro_pd Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrkiller Vloženo 8. Prosinec 2014 Sdílet Vloženo 8. Prosinec 2014 (editace) Zajímalo by mě jakou autobaterii by jste dali do F2 1.6 TDI vybavy elegance .. časté starty a jednou, dvakrát za měsíc 100 a více km v kuse.. Jsem schopen jí i nabíjet. Jen mě pořád štve ksyž u každého startu mě svítí ABS s ruční brzdou .. prý to je nízkým napětím v síti takže tipuju že má 63Ah baterie nestíhá .. Editováno: 8. Prosinec 2014, autor: Petrkiller Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
centris610 Vloženo 13. Únor 2015 Sdílet Vloženo 13. Únor 2015 tak já mám Fabku 1.2 47kW měl origo baterku nákých 7 let než odešla 45Ah, pak koupil ve škodovce nákou levnější Bosch 45Ah bez oka ta momentálně zdechla a vydržela jen asi 3 roky, tak jsem ted pořídil ve škodovce nákou tu jejich economy exide s okem a vzal jsem silnější 61Ah přes firmu se slevou 6% to stálo 2046,- s dph jinak pro smrtelníky je v základu za 2177,- a dle jejich webu lze tuto silnější použít jak v FI., II. tak OI.,II., Roomstru, Superbu I., ta 72Ah by se tam už nemusela vejít je o 3,5 cm širší Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 13. Únor 2015 Sdílet Vloženo 13. Únor 2015 Pokud nemáš v autě nějakou extra elektrickou výbavu, tak jsi klidně mohl ušetřit a vzít tu jejich 44Ah. Tím že baterku z dieselu dáš do HTP její životnost nijak nezvýšíš. Bohužel část lidí si myslí, že přebytečnými Ah lze prodloužit pindíka a neustále píší příspěvky, jak to prospívá vozu (o pravém důvodu cudně mlčí). Neznalého věci to mate a výsledkem je, že všichni Češi kupují co možná největší autobaterie. Limitujícím faktorem je pouze velikost příslušného kaslíku. A to i přes to, že všude mají tučně napsáno: Používejte pouze baterie stejných parametrů. Myslím, že sociologický průzkum na toto téma by byl velmi zajímavý... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 13. Únor 2015 Sdílet Vloženo 13. Únor 2015 (editace) Kecáš. Koupě silnější baterie je jediná cesta, jak obejít fabrický "katování kostů", "díky" kterýmu se do aut montujou baterky s parametrama nastavenýma na "prodej a zapomeň, že tvůj výrobek existoval" = na přežití záruky a pak potopa. Jak mi vysvětlíš, že pro 1,4 63kW a s výbavou Style škodifka montovala 44 nebo 45Ah, ale výrobci počínaje v Číně vyrobenou AKUMOU a konče americkým EXIDEm doporučujou pro tenhle motor a výbavu kapacitu 52-66Ah? Já ti neberu, že to jsou marketingový kejkle, ale taky vím, co umí udělat s baterkou a její startovací schopností mrazivá noc na parkovišti - a taková 36-37Ah pidibaterka, i když má sebemodernější konstrukci a startér auta bude rychloběžka s reduktorem, bude prostě ráno po -20°C noci daleko hůř startovat, než baterka 55, 62 nebo ještě víc Ah - prostě proto, že při úbytku kapacity o 50% vinou ochlazení v ní bude furt dvakrát tolik energie, než v tý mini... Jsme totiž zase tam, kde při hodnocení moderních maloobsahovejch motorů - tam se říká OBJEM NIČÍM NENAHRADÍŠ, u baterky to slovo OBJEM můžeš naprosto rovnocenně nahradit slovem KAPACITA. Editováno: 13. Únor 2015, autor: Ekkar_z_Bastlírny 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
suri. Vloženo 13. Únor 2015 Sdílet Vloženo 13. Únor 2015 asi tak , v roomstri 2007 1,4 16V prakticky v holobyte je 61AH aku , ja v OII Tour 2012 v rovnakej výbave mám len 44ah ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 13. Únor 2015 Sdílet Vloženo 13. Únor 2015 není problém spočítat jakou kapacitu dané auto skutečně potřebuje....A nikdy jsem nenarazil na teoretické vysvětlení v čem by předimenzovaná kapacita byla nějakou výhodou, je to stejný nesmysl jako dvojnásobná expanze k topnému systému. Svého času byly automobilky ochotné dávat větší akumulátory, protože pochopily, že si na to spotřebitel potrpí. Nicméně krize tomuto přehánění udělala přítrž. Jediné využití je, že pokud ti zdechne dobíjení, tak to fachá o něco dýl. Pokud vše funguje jak má, tak ji nepotřebuješ a nevydrží ani dýl. Akorát ji zbytečně přeplácíš. Ale tohle stejně nemá cenu... Mimojiné hláška "objem ničím nenahradíš" je oblíbená zejmána u amíků, zpravidla to říkají do doby, než se svezou v Evropském autě... 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.