Přejít na obsah

Autobateria


ceannu

Doporučené příspěvky

zdravím,hledal jsem zde,ale nenašel.Koupil jsem baterii Compakt která má nějaké číslo S 13 48 11.Může mi někdo poradit,který je to rok výroby?Díky,z prodavače jsem nic nedostal,prý každý výrobce si tam píše co chce a já bohužel tu baterku potřeboval a neměl čas se s ním dohadovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Čísla 13 48 11 bych tipoval na ročník - týden - číslo šarže nebo série. Takže 48. týden loňskýho roku = přibližně začátek prosince.

jo díky,strčil jsem jí dceři do feldy a už tam musí vydržet až do konce.Felda má 18 let,možná jí ta baterka přežije.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Možná pokládám stupidní dotaz, ale raději se zeptám. Chci totiž poprvé měnit baterku u naší fabie, a tak se chci zeptat, zda je postup v podstatě shodný jako býval u Favorita (předpokládám, že ano). Odpojit baterku - vyjmout ji - dát novou a zapojit. Jde mi to, že tam už přecejen máme více elektroniky, tak ať něco nepokazím. Máme 1.9SDI z roku 1999 (máme ji teprve pět let) a nic zvláštního kromě standardního vybaní tam není. Nebo se zeptám jinak. Měl bych si něco předem zjistit či zajistit, abych baterii bez problémů vyměnil? (Tedy jestli jejím odpojením "něčemu" neublížím?)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Může se stát že se ti zablokuje autorádio a bude chtít po tobě kód.. A nezapomeň odemklé auto protože kdyby jsi měl alarm od škody tak ten má záložní sirénu a houká to jak zběsilé jak odpojíš baterku.. mě fungovala i po 12 letech .. :)

 

Jinak samozřejmě ničemu neublížíš.. :) možná se ti vynuluje mapa jízd v ŘJ ale to asi pár minut vydrží uložené..

Editováno: , autor: Petrkiller
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Může se stát že se ti zablokuje autorádio a bude chtít po tobě kód.. A nezapomeň odemklé auto protože kdyby jsi měl alarm od škody tak ten má záložní sirénu a houká to jak zběsilé jak odpojíš baterku.. mě fungovala i po 12 letech .. :)

 

Jinak samozřejmě ničemu neublížíš.. :) možná se ti vynuluje mapa jízd v ŘJ ale to asi pár minut vydrží uložené..

Děkuji za rychlou odpověd.

 

Tak alarm nemám, ale auto chci mít odemčené. Rádio tam máme už nějaké jiné, tak uvidím (původně na kazety, ted na CD). A že by mapa jízd mohla vydržet, tak na to tak nějak spoléhám od začátku.

 

Někdo považuje za standart i okna v elektrice. Jestli je náhodou máš,tak ještě budeš muset nastavit znovu dojezdy.

Jo, okna v elektrice máme, ale to jsem si při psaní dotazu vůbec neuvědomil. Takže ještě bych asi měl zmínit, že to má centrální zamykání s dálkovým ovládáním.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A pokud si chceš bejt opravdu JO JISTEJ že se ti nic nesmaže, tak si pomocí startovacích kabelů na dobu odpojení vlastní baterky k autu připoj jinou - třeba z jinýho auta. Nemusíš ji z něj ani vyndávat, stačí jen, aby bylo to druhý auto připojený k přívodům od tvojí baterie celou dobu, co budeš tu svoji měnit - a aby se ty kabely odpojily až potom, co nasadíš svorky od svýho auta na novou baterku. Tvoje auto tak bude mít nepřetržitě napájení a k žádnýmu výmazu nedojde.

 

V některejch servisech na to používají nějakou starší autobaterku s kabelem a zástrčkou na konci - běžně ji mají trvale napojenou na nabíječku a když ji potřebujou, normálka napíchnou kabel od ní na zásuvku v autě a pokud se nikdo nepokusí nastartovat, tak přes tenhle kabel ta baterie dokáže zajistit napájení všech ŘJ, rádia atd, takže se nic nemusí znovu nastavovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Pokud je nová, respektive ne starší jak půl roku, tak je dostatečná. U starší už bych se bál, že bude dlouhodobým skladováním minimálně částečně zasulfátovaná. Ten věk musí bejt zřetelně vyznačenej zvenku na tělese baterie, většinou se to značí ve formátu 4 číslic - jedno dvojčíslo pořadí týdne v roce, druhý dvojčíslo shodný s koncovým dvojčíslím letopočtu roku výroby. Takže jedno z dvojčíslí musí bejt 14 (rok 2014) a to druhý by nemělo bejt nižší než cca 25 (ne starší jak z května 2014).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud je nová, respektive ne starší jak půl roku, tak je dostatečná. U starší už bych se bál, že bude dlouhodobým skladováním minimálně částečně zasulfátovaná. Ten věk musí bejt zřetelně vyznačenej zvenku na tělese baterie, většinou se to značí ve formátu 4 číslic - jedno dvojčíslo pořadí týdne v roce, druhý dvojčíslo shodný s koncovým dvojčíslím letopočtu roku výroby. Takže jedno z dvojčíslí musí bejt 14 (rok 2014) a to druhý by nemělo bejt nižší než cca 25 (ne starší jak z května 2014).

no dneska som ju kupil vo baterii-servis predajni. mala by byt uplne nova. povedal, ze lepsiu tam vraj nemozem dat. teda on predava hlavne varty. v e shopoch som to nasiel i o28e lacnejsie, ale ked to clovek potrebuje hned a i nasadit.... vetsie rozmery by sa tam uz nevosli. 

tu

http://akuservispd.sk/varta-silver-dynamic

Editováno: , autor: miro_pd
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zajímalo by mě jakou autobaterii by jste dali do F2 1.6 TDI vybavy elegance .. časté starty a jednou, dvakrát za měsíc 100 a více km v kuse.. Jsem schopen jí i nabíjet. Jen mě pořád štve ksyž u každého startu mě svítí ABS s ruční brzdou .. prý to je nízkým napětím v síti takže tipuju že má 63Ah baterie nestíhá ..

Editováno: , autor: Petrkiller
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

tak já mám Fabku 1.2 47kW měl origo baterku nákých 7 let než odešla 45Ah, pak koupil ve škodovce nákou levnější Bosch 45Ah bez oka ta momentálně zdechla a vydržela jen asi 3 roky, tak jsem ted pořídil ve škodovce nákou tu jejich economy exide s okem a vzal jsem silnější 61Ah přes firmu se slevou 6% to stálo 2046,- s dph jinak pro smrtelníky je v základu za 2177,- a dle jejich webu lze tuto silnější použít jak v FI., II. tak OI.,II., Roomstru, Superbu I., ta 72Ah by se tam už nemusela vejít je o 3,5 cm širší

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud nemáš v autě nějakou extra elektrickou výbavu, tak jsi klidně mohl ušetřit a vzít tu jejich 44Ah. Tím že baterku z dieselu dáš do HTP její životnost nijak nezvýšíš.

Bohužel část lidí si myslí, že přebytečnými Ah lze prodloužit pindíka a neustále píší příspěvky, jak to prospívá vozu (o pravém důvodu cudně mlčí). Neznalého věci to mate a výsledkem je, že všichni Češi kupují co možná největší autobaterie. Limitujícím faktorem je pouze velikost příslušného kaslíku. A to i přes to, že všude mají tučně napsáno: Používejte pouze baterie stejných parametrů. Myslím, že sociologický průzkum na toto téma by byl velmi zajímavý...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kecáš. Koupě silnější baterie je jediná cesta, jak obejít fabrický "katování kostů", "díky" kterýmu se do aut montujou baterky s parametrama nastavenýma na "prodej a zapomeň, že tvůj výrobek existoval" = na přežití záruky a pak potopa. Jak mi vysvětlíš, že pro 1,4 63kW a s výbavou Style škodifka montovala 44 nebo 45Ah, ale výrobci počínaje v Číně vyrobenou AKUMOU a konče americkým EXIDEm doporučujou pro tenhle motor a výbavu kapacitu 52-66Ah? 

Já ti neberu, že to jsou marketingový kejkle, ale taky vím, co umí udělat s baterkou a její startovací schopností mrazivá noc na parkovišti - a taková 36-37Ah pidibaterka, i když má sebemodernější konstrukci a startér auta bude rychloběžka s reduktorem, bude prostě ráno po -20°C noci daleko hůř startovat, než baterka 55, 62 nebo ještě víc Ah - prostě proto, že při úbytku kapacity o 50% vinou ochlazení v ní bude furt dvakrát tolik energie, než v tý mini... Jsme totiž zase tam, kde při hodnocení moderních maloobsahovejch motorů - tam se říká OBJEM NIČÍM NENAHRADÍŠ, u baterky to slovo OBJEM můžeš naprosto rovnocenně nahradit slovem KAPACITA.

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

není problém spočítat jakou kapacitu dané auto skutečně potřebuje....A nikdy jsem nenarazil na teoretické vysvětlení v čem by předimenzovaná kapacita byla nějakou výhodou, je to stejný nesmysl jako dvojnásobná expanze k topnému systému. Svého času byly automobilky ochotné dávat větší akumulátory, protože pochopily, že si na to spotřebitel potrpí. Nicméně krize tomuto přehánění udělala přítrž. Jediné využití je, že pokud ti zdechne dobíjení, tak to fachá o něco dýl. Pokud vše funguje jak má, tak ji nepotřebuješ a nevydrží ani dýl. Akorát ji zbytečně přeplácíš. Ale tohle stejně nemá cenu...

Mimojiné hláška "objem ničím nenahradíš" je oblíbená zejmána u amíků, zpravidla to říkají do doby, než se svezou v Evropském autě...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...