Publikováno Září 10, 200915 r Mám dva dotazy: 1. Na originál šroubu je "nějak" nasazená těsnící podložka aby nespadla ze šroubu a nejde vyšroubovat ani závitem šroubu. Jak s ní pro šroub nedestruktivně dolů? 2. Nová těsnící podložka ze značkového servisu Škoda je lehce nasunutelná na výpustný šroub - má o něco větší vnitřní průměr. Výpustný šroub má u hlavy zůžení, podložka nesedí tak jako originální podložka - má boční vůli. Těsní vám i takto vyměněná podložka? Když ji pod šroubem vycentrujete, neuhne vám při dotahování výpustného šroubu do boku? PS: zase to soudruzi v MB nějak šidí, na Š105 jsou na motoru, převodovce a diferenciálu pod výpustnými šrouby hliníkové podložky, nikdy jsem je nevyměňoval. Pod motorovým šroubem (minimálně 10 výměn oleje) je již pěkně rozmačkaná a všechny tři stále perfektně tesní. Samozřejmě vždy jsem šroub, tesnění i dosedací plochu řádně očistil. Dosedací plochy mají ale osazení a nedotahuje se na rovnou nabarvenou plochu vany motoru jako u Fabie :-(
Září 10, 200915 r Na tvoj motor 1,4 16V sa predáva komplet šrób aj s tesnením ako celok. Takže samotnú podložku nevymeníš a ak, tak ti tam nebude sedieť presne kvôli tomu zúženiu u hlavy. Simply clever :-) Upraveno Září 10, 200915 r od Lukynoo
Září 13, 200915 r Autor Mluvíme o stejném šroubu a podložce? Na foto je nový šroub (ne ze Škoda servisu) s náhradní hliníkovou a měděnou podložkou (měděna ze servisu Škoda), podložka blíže hlavy šroubu je "součástí" šroubu, vzdálenější od hlavy šroubu je náhradní. I na foto je vidět, že náhradní podložky mají větší vnitřní průměr a tedy nebudou zcela "sedět" na těsnící ploše šroubu. Nezkoušeli jste, z jakého materiálu je originál podložka? Má stejnou barvu jako šroub, ale odlišnou od hliníkové (nechci pilovat novou podložku) dle váhy je šroub ale ocelový Upraveno Září 13, 200915 r od MirekM
Září 13, 200915 r V servisu ten šroub vč. těsnění při každé výměněn oleje vyměňují....je to položka za cca 20,-Kč......
Září 13, 200915 r Autor Tak to jsem byl celou dobu u výměny oleje v záruce ve značkovém servisu Škoda po roce a servisák tam dal ten původní šroub i stěsněním. Když jsem se ptal jestli nebude měnit těsnění (netušíce ještě, že šroub i podložka je jeden celek), tak mně odpověděl, že je dobré. :-)
Září 14, 200915 r tak se na to vy.sral........ale nevím proč, když to stejně platíš....pak to dopadá tak že to okolo šroubu může prosakovat....
Září 19, 200915 r Autor V servisu ten šroub vč. těsnění při každé výměněn oleje vyměňují....je to položka za cca 20,-Kč...... Ve značkových servisech Škoda stojí diskutovaný šroub s podložkou 46 Kč bez DPH ...
Září 19, 200915 r Autor tak se na to vy.sral........ale nevím proč, když to stejně platíš....pak to dopadá tak že to okolo šroubu může prosakovat.... Neplatil jsem jej, žádnou položku za 46 Kč jsem na faktuře neměl, jen drobný a pomocný materiál za 9,10 s DPH Kč plus filltr, ekologickou likvidaci oleje a práci.
Září 19, 200915 r no neplatil jsi ho proto, že ho tam nevyměnil...ale asi jen mávnul rukou, že je to dobrý...protože by ho musel vyfasovat ze skladu.....a pak se stává, že to tam pořádně netěsní...
Září 21, 200915 r Autor Nekupuj nic. Pouzi stary-povodny srob aj s podlozkou. Nic ti nebude slzit-olej. Kolikrát jsi již stejný šroub s originál podložkou použil aniž by Ti pídil pod šroubem olej?
Prosinec 2, 20168 r Kolem výpustného šroubu mi prosakuje olej. Loni jsem dával nový s podložkou od FEBI. Snažil jsem se ho tentokrát více dotáhnout, ale zda nebude opět propouštět si nejsem jist. Rozhoduji se, jestli koupit s příští výměnou nový šroub nebo k tomuto přidat nějaké těsnění?
Prosinec 2, 20168 r s tím dotahování opatrně, neměla by být potřeba nějak extra velká síla. Další těsnění tam nedávaj, měl by to v pohodě udržet ten měděný (hliníkový) kroužek. Pokud to stále teče, tak šoub vyměň, může být ale poškozený i závit na vaně.
Prosinec 2, 20168 r Autor Tentokrát jsem již při výměně originál podložku ustřihl bočními štípacími kleštěmi - dosti velkou silou (nebyl to hliník), barva na střihu jako železo. Dal jsem nový měděný kroužek, který jsem nahřál nad plynem a ochladil ve vodě, aby měď změkla. Při dotahování jsem kroužek vystředil. Olej mě již pod originálním kroužkem trochu prosakoval - cca po 5-ti výměnách oleje.
Prosinec 2, 20168 r Díky za reakce. Příště zkusím taky vyměnit za měděný kroužek, to by mohlo pomoci. Ten co je na šroubu vypadá ze stejného materiálu jako šroub, hliník to asi taky nebude. Mně to s tím od FEBI teklo po roce víc jak s tím původním, který tam byl mnoho let.
Prosinec 12, 20168 r no jo to jsou ty servisy... ale já když se s tím drbu v garáži, tak tam žádný nový origo šroub nikdy po ruce nemám :-)
Prosinec 13, 20168 r Autor Nic proti výměně šroubu, není zase tak drahý, ale měděné těsnění stojí podstatně méně a na šroubu na rozdíl od originálního těsnění nedrží, takže jeho výměna je velmi jednoduchá.
Prosinec 13, 20168 r Taky mám v 9 letém autě šroub ještě z továrny, možná i těsnění. :-) Nic netěče. Hlavně k výměně šroubu (utahovaného 30 Nm) nevidím důvod. Z principu se mně nelíbí dávat do použitého (tj. nějak nataženého závitu) nový šroub.
Prosinec 13, 20168 r Pokud to děláš v garáži,kup si před výměnou oleje nový šroub s těsněním a máš vyřešeno.Těsnění na zátce nevydrží věčně.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.