Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Jako čidlo je tam přímo pod tou plastovou krytkou termistor = součástka měnící svůj elektrickej odpor v závislosti na teplotě. Zahřívání samozřejmě způsobuje Punťa pražící na tu krytku skrz čelní sklo - krytka je černá, neprůhledná a myslím že je ze stejnýho plastu jako horní díl palubky. Jako náhradní díl jsem to nenašel, optej se v nějakým značkovým servise, musejí to bejt schopní najít v ETce.

Jo, to je vono. A myslím že to má bejt komplet, protože ten snímací termistor musí bejt v kontaktu s tím plastem, takže se to do něj zalisovává nebo vlepuje = nejde to bez narušení další funkce jednoduše rozebrat a složit z5. Takhle to jen vyloupneš z palubky, přecvakneš konektor a celou novou krytku zacvakneš zpátky...

Já mám právě na kabelovém svazku jen ten zelenej spodek.

Ale stejně jsem počítal že ho koupím.

 

Moc děkuju za rady, jakmile ho zapracuju do FI dám vědět a nafotím.

 

Prima den.

Fabia II HTP 2009 climatronic začne řádně chladit asi až po 20 km, prvních 20 km bylo v kopcích. Je to náhlé. Únik chladiva > servis?

Jop, doporučuju kontrolu klimy - musí začít chladit skoro okamžitě, pokud ji zapneš, musí bejt cítit že z výdechů funí studenější vzduch do minuty-dvou po nastartování. Je ale možný, že ŘJ při prudším přidávání plynu v těch kopcích odpojovala klimu z důvodu zmenšení zátěže motoru.

No hlášení závad (Econ a recirkulace) hlásí 444 00 a při vyvolání servisního menu (hlava, břicho, nohy, econ) tam svítí klíč. 

Potom určitě požaduje kontrolu, protože si sama diagnostikuje nějakou závadu.

No ale je matoucí, že v normálním režimu klíč nesvítí, jen v servisním. 

Potom určitě požaduje kontrolu, protože si sama diagnostikuje nějakou závadu.

 

Určitě ne. Protože 444 00 je signalizace bez závady. Klíč je zobrazen v rámci servisního menu normálně.

Jak potom vysvětlíš, že začne chladit až po ujetí cca 20km?

No nebylo tam chladivo, všechno uteklo za 3/4 roku, ale díra žádná, no divný.

Kolik stálo tlaková zkouška a doplnění chladiva? Popřípadě kde jsi si to nechal dělat?

 

Díky za odpověď.

800,- V Kroměříži u zimáku

No nebylo tam chladivo, všechno uteklo za 3/4 roku, ale díra žádná, no divný.

Děr tam je jako máku, protože celej potrubní systém je spojovanej jen na zalisovaný koncovky s teflonovýma kroužkama = nic není pájený například stříbrem a pod = "na tvrdo". Všecko je podřízený ceně a bezpečnosti při montáži - tvrdý pájení se neobejde bez plamene atd... Stačí jedna blbě zalisovaná koncovka a chladivo je za pár neděl v ... (víte kde). Doporučuju nechat si do systému přidat kontrastní látku (barvivo), který některý servisy používají - je pod UV světlem fluorescenční, takže případný úniky se hledají "zářivkou s černým světlem" podobně jako ochranný prvky na bankovkách.

Ano, v autě jsou šroubované spoje aby se to případně dobře měnilo atd, a proto ty ztráty tolika spoji, tohleto vím, ale normální to za 3/4 roku není. Některý spoj uchází tak, že to ta mašinka nezjistila. 

Mašinka by to měla zjistit asi pokud ztráta tlaku je vyšší.

Při plnění si natlakuje systém a čeká jestli se tlak udrží.

Pokud je netěsnost malinkatá tak to asi nepozná. 

Ale každá tam umí stříknout při tlakování detekční látku a ta by se měla ukázat jak už tu někdo psal v netěsném spoji.

A nikdo mi neříkal že se za to připlácí a ptal jsem se na to tento týden v autorizovaném servisu.

Cena dokonce za 699 Kč tlakování zkouška s detekční látkou a naplnění. Nějaká asi AKCE nevím. Čas cca 60minut, na žádost může být po celou dobu přítomen i zákazník. (Louda Poděbrady)

Obvykle ta revize náplně stojí kolem 800-1000CZK podle hmotnosti doplněnýho R134. Vždycky se musí nejdřív odsát obsah, to se zváží aby se zjistilo jestli byl systém předtím těsnej - a už pokud je váha odsátý starý náplně menší než 50% "plnicí dávky", obsluha plničky se minimálně začne ptát po datu poslední kontroly/plnění. Pak se do systému klimy napumpuje nová dávka chladiva s čerstvým kompresorovým olejem - a pokud je požadovaná i tlaková kontrola, nechá se plnička hodinu napojená a měří se pokles tlaku. Při závažnějším poklesu, kdy přitom není možný zjistit místo úniku se kontrola dělá právě kontrastní látkou a vím minimálně o 2 servisech, kde si v takovým případě nechávají auto přes noc a hledají únik až druhej den, "aby netěsnost měla čas se projevit".

Naprosto souhlasím, takhle by to mělo vypadat.

Já dostal deci oleje až tu kompletně rozebranou zamontuju do svého auta, tak ho mám nalejt do klimakompresoru, abych ho jízdou na naplnění nezadřel. Už se na to plnění moc těším. Všechny rychlospojky a  "O" kroužky budou nové. Tak uvidíme jak se mi to povede dát dohromady a zda bude vše těsnit jak má.

Tedka jsem koukal pod kapotu a biju se do hlavy, že jsem to neudělal dřív a k tomu technikovi taky už nikdy více. Stačilo se podívat na hadice a hned je vidět kama to srší, navíc to vakuum tam bylo jen minutu tak asi zjisti prd. 

  • 1 měsíc později...

Nejdřív natlakování, kvůli těsnosti. Pokud je to "OK" pak teprve vakuum a naplnění.  Myslím že tam pouštěl plyn z lahve ale nejsem si jistej jestli to bylo Co2 nebo tak. 

 

Já si dodělal climatronic do FI a když mi to plnil tak jsme hodinu čekali s natlakovaným autem a žvanili.

 

AŽ pak vytvořil vakuum a naplnil, samo že jsem se s ním domluvil a přidala se UV barva. Je to přes dva měsíce a něco a zatím nikde nic neunikalo. Uvidíme za čas, třeba po zimě. Kontrolovali jsme to pak v jednom značkovém servise, když mě seřizovali světla. (byl jsem si u toho) 

 

Ale při montáži jsem dal všechny "O" kroužky do spojů nové a obě nové rychlospojky.

 

Zatím jsem s climatronicem naprosto spokojenej tak uvidíme za čas.

  • 1 rok později...

Ahoj je to zde trochu mrtvého tak to oživim. Zajímalo by mě jak často se má nechat naplnit klimatizace? Mám se bát ze zadru kompresor když třeba za 5 let bude pořád chladit a ja ji nebudu nechávat plnit? Ve skodovce asi automaticky na servisních prohlídkách klimu neplní ne?

Dokud chladí, netřeba se s tím zabejvat, kontrola je tuším po 4 letech. Ona pokud drží, tak drží klidně i 10 roků v kuse, ale pokud začne utíkat, je za půl roku prázdná. Daleko častější je potřeba dezinfikovat vnitřní prostor klimy, aby se v ní nedržely "breberky" - doporučuje se 1x za půl roku, já v tom nevidím nic tak extra potřebnýho, po roce dvou to musí stačit bohatě...

Ok děkuju. Funguje bezchybně. Mám climatronic a je úžasný :) robot v autě :) .. nastavím si teplotu a robí si vše sám. Zatím nesmrdí tak to ani nebudu desinfikovat.. :)

Pozor, kontrola naplnění klimatizace není součástí žádných servisních prohlídek.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.