Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Jako čidlo je tam přímo pod tou plastovou krytkou termistor = součástka měnící svůj elektrickej odpor v závislosti na teplotě. Zahřívání samozřejmě způsobuje Punťa pražící na tu krytku skrz čelní sklo - krytka je černá, neprůhledná a myslím že je ze stejnýho plastu jako horní díl palubky. Jako náhradní díl jsem to nenašel, optej se v nějakým značkovým servise, musejí to bejt schopní najít v ETce.

Vloženo

Jo, to je vono. A myslím že to má bejt komplet, protože ten snímací termistor musí bejt v kontaktu s tím plastem, takže se to do něj zalisovává nebo vlepuje = nejde to bez narušení další funkce jednoduše rozebrat a složit z5. Takhle to jen vyloupneš z palubky, přecvakneš konektor a celou novou krytku zacvakneš zpátky...

Vloženo

Jop, doporučuju kontrolu klimy - musí začít chladit skoro okamžitě, pokud ji zapneš, musí bejt cítit že z výdechů funí studenější vzduch do minuty-dvou po nastartování. Je ale možný, že ŘJ při prudším přidávání plynu v těch kopcích odpojovala klimu z důvodu zmenšení zátěže motoru.

Vloženo

Potom určitě požaduje kontrolu, protože si sama diagnostikuje nějakou závadu.

 

Určitě ne. Protože 444 00 je signalizace bez závady. Klíč je zobrazen v rámci servisního menu normálně.

Vloženo

No nebylo tam chladivo, všechno uteklo za 3/4 roku, ale díra žádná, no divný.

Děr tam je jako máku, protože celej potrubní systém je spojovanej jen na zalisovaný koncovky s teflonovýma kroužkama = nic není pájený například stříbrem a pod = "na tvrdo". Všecko je podřízený ceně a bezpečnosti při montáži - tvrdý pájení se neobejde bez plamene atd... Stačí jedna blbě zalisovaná koncovka a chladivo je za pár neděl v ... (víte kde). Doporučuju nechat si do systému přidat kontrastní látku (barvivo), který některý servisy používají - je pod UV světlem fluorescenční, takže případný úniky se hledají "zářivkou s černým světlem" podobně jako ochranný prvky na bankovkách.

Vloženo

Mašinka by to měla zjistit asi pokud ztráta tlaku je vyšší.

Při plnění si natlakuje systém a čeká jestli se tlak udrží.

Pokud je netěsnost malinkatá tak to asi nepozná. 

Ale každá tam umí stříknout při tlakování detekční látku a ta by se měla ukázat jak už tu někdo psal v netěsném spoji.

A nikdo mi neříkal že se za to připlácí a ptal jsem se na to tento týden v autorizovaném servisu.

Cena dokonce za 699 Kč tlakování zkouška s detekční látkou a naplnění. Nějaká asi AKCE nevím. Čas cca 60minut, na žádost může být po celou dobu přítomen i zákazník. (Louda Poděbrady)

Vloženo

Obvykle ta revize náplně stojí kolem 800-1000CZK podle hmotnosti doplněnýho R134. Vždycky se musí nejdřív odsát obsah, to se zváží aby se zjistilo jestli byl systém předtím těsnej - a už pokud je váha odsátý starý náplně menší než 50% "plnicí dávky", obsluha plničky se minimálně začne ptát po datu poslední kontroly/plnění. Pak se do systému klimy napumpuje nová dávka chladiva s čerstvým kompresorovým olejem - a pokud je požadovaná i tlaková kontrola, nechá se plnička hodinu napojená a měří se pokles tlaku. Při závažnějším poklesu, kdy přitom není možný zjistit místo úniku se kontrola dělá právě kontrastní látkou a vím minimálně o 2 servisech, kde si v takovým případě nechávají auto přes noc a hledají únik až druhej den, "aby netěsnost měla čas se projevit".

Vloženo

Naprosto souhlasím, takhle by to mělo vypadat.

Já dostal deci oleje až tu kompletně rozebranou zamontuju do svého auta, tak ho mám nalejt do klimakompresoru, abych ho jízdou na naplnění nezadřel. Už se na to plnění moc těším. Všechny rychlospojky a  "O" kroužky budou nové. Tak uvidíme jak se mi to povede dát dohromady a zda bude vše těsnit jak má.

Vloženo

Tedka jsem koukal pod kapotu a biju se do hlavy, že jsem to neudělal dřív a k tomu technikovi taky už nikdy více. Stačilo se podívat na hadice a hned je vidět kama to srší, navíc to vakuum tam bylo jen minutu tak asi zjisti prd. 

  • o 1 měsíc později...
Vloženo

Nejdřív natlakování, kvůli těsnosti. Pokud je to "OK" pak teprve vakuum a naplnění.  Myslím že tam pouštěl plyn z lahve ale nejsem si jistej jestli to bylo Co2 nebo tak. 

 

Já si dodělal climatronic do FI a když mi to plnil tak jsme hodinu čekali s natlakovaným autem a žvanili.

 

AŽ pak vytvořil vakuum a naplnil, samo že jsem se s ním domluvil a přidala se UV barva. Je to přes dva měsíce a něco a zatím nikde nic neunikalo. Uvidíme za čas, třeba po zimě. Kontrolovali jsme to pak v jednom značkovém servise, když mě seřizovali světla. (byl jsem si u toho) 

 

Ale při montáži jsem dal všechny "O" kroužky do spojů nové a obě nové rychlospojky.

 

Zatím jsem s climatronicem naprosto spokojenej tak uvidíme za čas.

  • o 1 rok později...
Vloženo

Ahoj je to zde trochu mrtvého tak to oživim. Zajímalo by mě jak často se má nechat naplnit klimatizace? Mám se bát ze zadru kompresor když třeba za 5 let bude pořád chladit a ja ji nebudu nechávat plnit? Ve skodovce asi automaticky na servisních prohlídkách klimu neplní ne?

Vloženo

Dokud chladí, netřeba se s tím zabejvat, kontrola je tuším po 4 letech. Ona pokud drží, tak drží klidně i 10 roků v kuse, ale pokud začne utíkat, je za půl roku prázdná. Daleko častější je potřeba dezinfikovat vnitřní prostor klimy, aby se v ní nedržely "breberky" - doporučuje se 1x za půl roku, já v tom nevidím nic tak extra potřebnýho, po roce dvou to musí stačit bohatě...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...