Přejít na obsah

Strhnutý závit šroubu kola


Garen

Doporučené příspěvky

Tak se mi přihodila taková nemilá věc. Utahoval jsem šroub na kole (ne zas nějak velkou silou) a šroub se protočil. Teď nejde ani utáhnout, ani vyšroubit ven. Je to stržený šroub nebo závit uvnitř náboje? Nevíte někdo, jak bych to mohl teď vytáhnout?

Děkuji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jej a bude to teda určitě špatnej závit uvnitř?

A když to rozdělám a dám tam případně tu vložku, tak nepřijdu náhodou o záruku nebo tak něco? Neměl bych s tím správně jet do autorizovanýho servisu? Ale tam bych za to dal majland :-(

Editováno: , autor: Luďa
necituj předchozí příspěvky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pani, co mu to tu radite. Chod s tym do servisu. Povedz, ze si to utahoval rukou, ziadne skakanie po kluci a ze to povolilo. Povedz, ze to je vyrobna vada zrejme. Mozno uznaju. V opacnom pripade to budes mat aspon seriozne a profesionalne opravene... Ziadne bastlenie. Toto nie je srob od vrat na kurine!!! Tu ide o bezpecnost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A neřeknou mi náhodou, že jsem výměnu kol měl nechat na nich? Že to byla z mé strany neodborná manipulace?

Co když bych jezdil na 4 šroubech? Ale stejně bych ten šroub musel nějak vyšroubovat až budu měnit zas na zimní...

Editováno: , autor: Luďa
necituj předchozí příspěvky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jediné rozumné řešení je vyměnit náboj. Stojí asi 2200 Kč, plus samozřejmně šroub, ten vyjde na přibližně 80 Kč. To, že jsi to utahoval "malou" silou ti moc nevěřím. Já si měním kola vždy sám, jak na své OCII, tak na manželčině FII, a nikdy se mi nic takového nestalo. Ovšem kola utahuji vždy momentovým klíčem, šrouby očistím, tak aby šly šroubovat jen rukou a dotáhnu momenťákem. Závity se nikdy nemažou, jen se lehce potře vazelínou dosedací plocha. V pneu servisech dotahují kola vzduchovýn klíčem, a nějaký utahovací moment je moc nezajímá, neměl jsi to auto někdy u nich?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

<br />Vyvložkovat se to musí na souřadnicové vyvrtávačce / frézce. Poloha budoucího závitu musí být zachována tak do ±0,2mm. Musíš s tím do strojírenské dílny. V servise ti nic opravovat nebudou, tam vymění celý díl za nový.<br />
<br /><br /><br />

Na opravu strhnuteho zavitu sa pouziva opravna sada HELICOIL . Da sa to opravit aj priamo na aute. Nemusis to ani demontovat a nosit do ziadnej dielne.

LINK: http://www.helicoil.cz/

Sada na opravu poskodeny-strhnutych zavitou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na opravu bych se vykašlal pokud šel jeden závit do kelu tak můžou jít i ostatní asi bude nekvalitní materiál,běžně vydrží náboj celou dobu životnosti auta při správném dotahovacím momentu.Mohou mít na to vliv i o kousek delší šrouby které koukají malinko za náboj pak zreznou a při povolování pak postupně ničí závit.Není na škodu máznout grafitovou vazelínou a tím udržovat závity v kondici před korozí. Za mě nech vyměnit a zkus reklamaci.:palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...