Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Ahoj, v posledních dnech jsem si všiml, že při rozjezdu, když je studeny motor tak pouze na jedničku se zatřepe celý předek auta. Čím by to mohlo být ? Jakmile se motor ohřeje, je to v pohodě, ale zastudena se zatřepe při rozjezdech a je mu úplně jedno, jestli dám více či méně plynu.

Ahoj mám stejný problém, jakoby spojka byla křivá či co. Po zahřátí vpohodě. Setrvák to zřejmě nebude, protože to opravdu dělá jen při rozjezdu. Teď se mi k tomu přidalo vrzání (jako když máš rezavý vyklechtaný ložisko) které jde ze spojky. Taky nevím co s tím, tak jsem zvědav co ti poradí.

Pavel

co se týká 1.6 tak zkouknout uložení motoru někde bude utržený setrvačník u tohodle typu motoru nevim jakej je pokud je v pořádku uložení motoru a převodovky

ještě by mohlo být vadný čitlo teploty chladící kapalina a jak tam jde chudší směs může cukat motor za studena kvuli tomu to chce načíst diagnostikou

kdo máte TDI a uložení morotu je OK asi vám odchází dvouhmotnostní setrvačník takže buď novej a nebo rovnou předělat na jednohmotu a máte pak klid

Upraveno od notobi

  • Autor

ono se to třepe jen, když je motor studený a na jedničku. Setrvačník ? To je součást spojky ne ? To mi nějak nejde do hlavy ....

Spíš bych to viděl na tu chudou směs, třese se to, jako by tam šlo málo benzínu , ale je to jen otázka vteřiny. Po ujetí pár set metrů se už třepání neobjevuje (pouze mírně, než se zahřeje zcela motor).

No - zapoměl jsem na to, že v zimě mi teplota nechce vylézt na střed - takže počítám, že to bude asi to vadné čidlo teploty co ?

Upraveno od HanyZ

rozlišoval sem to tam 1,6 nemá tušim dvouhmotu tak bude problem spíš asi s čidlem teploty ale to chce diagnostiku

setrvák to může dělat u TDI tam je dvouhmostnostní

Upraveno od notobi

  • Autor

tak tu větu jsem fakt nepochopil :feve: sorry ...

už jsem to pochopil :)))))

počítám taky to čidlo.. v zimě se neohřálo pořádně a teď při rozjezdu třepe... hodím v ČR až budu na diagnostiku a uvidíme.. :)

díky za tip

Upraveno od HanyZ

  • Autor

tak dnes bylo venku chladněji než předchozí dny a třepání se zase objevilo - zatím jsem se nedostal do ČR na diagnostiku.Každopádně se to třepání objevuje jen při chladném počasí. Takže bych to viděl na to čidlo, pro jistotu ho vyměním, stejně zlobilo i v zimě a pak uvidím.

Pokud se vibrace projevují jen při prokluzu spojky, tak to má za sebou přítlačák.

  • Autor

To zatřepání dělá jen při studeném motoru, chladném počasí a jen na jedničku. Jakmile se motor trochu ohřeje, je vibrace menší až se úplně ztratí.

Prisiel si na to cim to je? octavka 1,9Tdi mi robi presne to iste co tebe, akonahle sa motor zahraje je klud.

  • Autor

zatím jsem to neřešil, čím víc je tepleji, tím je třepání menší ... podle mě to bude čidlo teploty chladící kapaliny..

u tvého TDI zřejmě dvouhmotnostní setrvačník

Upraveno od Wojnar

ked sa uplne rozsype, nebude lepsie vymenit za jednohmotu? ci daj normalne dvojhmotu?

mam upraveny motor, séria 90PS, teraz 134PS, 297Nm.

Upraveno od Wojnar

  • Autor

jak psal notobi - rovnou předělat na jednohmotu

Upraveno od Wojnar

  • 2 týdny později...
  • Autor

tak jsem to sledoval, třepání je jen v chladném počasí a na jedničku při prvních několika set metrech ...

na diagnostiku se nedostanu, jsem zakopaný pracovně v polsku ...

myslíte, že by to mohlo být tím čidlem teploty chladící kapaliny ?

Troufam si tvrdit ze je to urcite cidlo teploty. Kdysi jsem mel stejny problem jako popisujes na stejnem motoru, vymenil jsem cidlo a bylo po problemu.

  • Autor

Super, díky za info - po víkendu skočím do shopu pro čidlo a vyměním a pak podám echo.

Upraveno od Wojnar

  • 2 týdny později...
  • Autor

čidlo vyměněno a závada odstraněna - tedy zatím to tak vypadá, uvidíme ráno :) díky za rady

  • Autor

Tak cca týden byl klid, chvění se neobjevilo. Dnes však mírně zase ano. Tak nevím.

  • Autor

Hmmm, tak se zase třepe autí....při jedničce studeném motoru - při záběru spojky.. obávám se, že to má fakt přítlačák spočítaný. Jak ověřím, jestli to je opravdu tím ? Nějaký test za provozu apod. ? Díky za rady.

  • Autor

pomůže někdo ?

  • Autor

včera večer opět stejná situace - zatřepání celého předku, pokles otáček za studena, ale co jsem si všiml - pohasly světla v tu chvíli. Tak že by špatná baterka ? Je pravda že mám jen 44 Ah nějakou noname. V zimě však startovala v pohodě. Díky za rady.

s baterkou to souvislost určitě nemá

  • Autor

tak spojka to není - neklouže, je v pohodě.

čidlo teploty vyměněné a nepomohlo.

baterka taky nic.

sakra kde hledat problém ?

Slabá baterka umí nadělat spoustu problémů. Zkuš si s někým známým prohodit baterku na pár dní a uvidíš, jestli se problém vyskytne.

Ja bych řekl, že se spojkou to něco bude, dělá mi to taky a na služební OII TDI jsem to myslím taky párkrát pocítil, ale už máme novou.

Eletronika s tím podle mě nebude mít nic společného.

Pokud se to dá vydržet, neřešil bych to.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.