Přejít na obsah

Do nadrze sa zmesti coraz menej a menej LPG


kbs1

Doporučené příspěvky

Ludia, stale tankujem menej a menej LPG. Nadrz vzdy miniem az do posledneho prdu, tj ze mi motor skape za jazdy (v horsom pripade sa uz nerozbehnem z krizovatky ;)), a potom ho prepnem na benzin, dojazdim na pumpu a nafucim nove LPG. Ked bola nadrz nova, zmestilo sa do nej 46.6l LPG. Postupom casu to klesalo, na 45.2 a podobne, z toho som si este tazku hlavu nerobil, ale dnes som natankoval len 43.3l LPG. Neviete kde by mohol byt problem? Nadrz aj trubky su totalne nove. Nadrz ma 60l, aj ventil na nej je samozrejme novy, tak isto plniaci ventil, a max miera plnenia je 80%, tj 60x.8=48l LPG. Odchadza plniaci ventil, ventil na nadrzi, alebo nebodaj maju na pumpe nekvalitne LPG, v ktorom je kondenzovana voda? Uz som o tom niekde cital, ze typek mal v nadrzi zrazu 30l vody (a potom mu jasne neslo moc tankovat). Inak si to vysvetlit neviem, bud zlyhanie ventilov, alebo toto. Ake su vase nazory?

Editováno: , autor: kbs1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ok to je ta posledna moznost, pretoze rozoberat sa mi to nechce. Taktiez ked ju len vylejem mi to prd pomoze pretoze sa tam zacne hromadit znova, preto som chcel pocut ci s tym nema niekto skusenost. Nemusi to byt voda z nekvalitneho LPG, ale kde by mohol byt problem netusim (ventil mozno...)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hmm a myslis ze je to s tou vodou realne? Cital som to len jeden krat na jednom fore ze tam chlapik mal 30 litrov vody. Uz si nepamatam na ktorom. Netusim, ci naozaj daco take ako "voda v LPG" existuje, je to len hypoteza. Kazdopadne skusim natankovat aj inde [ina znacka], ak to klesne opat, tak to asi voda v LPG nebude :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Sorry za 2 měsíce - ale opravdu tam ta voda je,  je vysrážená ze samotného plynu a "nashledává se",  prostě postupně přibývá. Jediná cesta jak se jí zbavit je odkalovací potrubí, pokud ho Tvoje nádrž nemá, musíš ji vyndat, otočit nějakou z trubek k zemi a ten kondenzát vylít. Hlavně - nelij ho do kanálu nebo jinam do hlubokého místa, kam by někdo mohl hodit vajgla nebo sirku, jinak budeš mít pocit, že ses ocitnul na Bajkonuru. V tom kondenzátu je rozpuštěný LPG (stejně jako CO2 v sodovce) a po vylití uvolněním tlaku "vyšumí" - a protože je těžší než vzduch, v kanálech zůstane a může být zapálen... Takže vylít někam do kastrolu jako vyjetý olej z motoru a případně schválně zapálit hořící hadrou na klacku, aby LPG neudělal žádnou škodu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

v pohode, akurat ze ja som uz problem vyriesil, a nakoniec tam ziadna voda v nadrzi nebola, mozno 1 deci, a to mi nijak moc nevadi :D problem bol v tom ze som mal zle namontovany zmiesavac na karburator, proste sa mi to prvy krat nechcelo robit uplne precizne, a sialo mi tam trosku falosneho vzduchu. Tym padom som mal zmes nastavenu prilis bohatu - aby sa kompenzovalo sanie falosneho vzduchu. Vtedy ked som isiel na LPG a presiel som napr 43/46 litrov natankovanych, motor proste okamzite zdechol, typu "ble" a bolo po vykone / chode motoru. Ostali mi v nadrzi 3 litre LPG na ktore uz auto nevedelo ist, pretoze zmes bola so sanim falosneho vzduchu moc chudobna. Ako nahle som zmiesavac namontoval korektne (z karburatora odpilil maly nepotrebny stlpik aby zmiesavac dobre sadol), LPG mi "dochadza" tak ako ma, tj. ked je ho malo, auto prestane chciet ist do otacok, ktore sa postupne zmensuju a zmensuju (pri vacsich sa zacne dusit prebytkom vzduchu), az nakoniec drzi len neutral, ktory potom tiez skape. Ked som so spravne namontovanym zmiesavacom takto minul plyn, a nasledne som ho natankoval, natankoval som 46.06 litra, co je totalne v poriadku, cize ziadna voda v nadrzi nebola :D Ked som este kupil nove sviecky na LPG, a nove kable (stare mali vysoky odpor - az 12kOhm na 4 valec), auto ide ako nove :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

kterej blbec vám nakukal, že je v plynu voda??? je to směs propan-butanu, jenže....butan se odpařuje při -0,5 stupňů, propan při - 43 stupnů, takže pokud auto necáš stát pár dní venku, promrzne tak, že se pak odpařuje jen propan, butan je prakticky vlastně kapalina, pokud je v nádrži málo propanu, nemůže se pak vytlačit potrubím dopředu do reduktoru, a tam se i přes reduktor i špatně odpařuje, protože při přepnutí na plyn se hned začne reduktor ochlazovat, když je málo ohřátá voda, může tv tu chvíli i zamrznout......takže žádná voda, montuju auta od roku 1994, provozuji jak čerpačku na plyn tak u plnírnu lahví, ale nikdy v plynu žádná voda nebyla.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Karle - nic ve zlým, ale asi jsi měl veeeelikou kliku, že ses nesetkal s tím, čemu se říká "kondenzát" - já třeba nejednou v životě proklínal plynaře, když jsem si vyměnil PB malou 5kg láhev k vařiči nebo "sporákovku"  - a vařič místo celé dovolené pohodového vaření mi začal už druhý den prskat a zhasínat - a přestože to bylo v létě a teploty nepadaly pod 20°C a v láhvi to vesele šplouchalo. U "sporákové" 10kg láhve to je taky sázka do loterie, jestli i při dodržení "brutto" hmotnosti v ní bude LPG anebo kondenzát - flaška kolikrát nedává tlak i když to v ní šplouchá. Sice mi namítneš, že PB směs je ve flašce i v nádrži auta kapalná, jenže z téhle nešel žádný tlak ani po demontáži kuličkového ventilu - a vylil jsem z ní víc jak 2 litry rezavé vody!!!! My tady bereme od nejrůznějších "zástupců" firmy Linde, nevím, od koho bereš plyn Ty. Ale že se flašky při novém plnění velmi často nečistí, nepřevažují a nekontrolují, jen se jednoduše postaví na váhu a dofouknou na limit, to je zde známá věc. Prostě záleží na dodavateli, na plničce, na péči o filtry v plnicím stojanu (teď mluvím o plničce pro auta) - aby se všecky stopy vlhkosti v plynu odloučily dřív, než se PB natlačí do nádrže auta. Když se o to majitel/provozovatel pečlivě stará, nebere LPG od nějakých laciných dodavatelů s pochybným původem paliva a dělá co se má, o vodu se starat nemusí - ale stačí natankovat u nějaké zanedbané plničky a jseš jasnej jak Choceňskej tunel. Soused z baráku je letitý plynař - dělal to ještě za komančů, takže má přehled. Přítomnost určitého množství vody v plynu nelze nikdy úplně odstranit, bohužel právě v zimě se nejvíc projeví - a to i když se pro zimní období mění poměr propanu a butanu ve směsi z letních 40% propanu a 60% butanu na poměr přesně opačný - 60% propanu a 40% butanu - právě aby směs byla těkavější i za nízké vnější teploty - a pokud někdo prodává i v zimě "letní" směs, zasloužil by leda tak nakopat do (_!_) zepředu. Já sice LPG nemontuju, neprodávám ani na něj nejezdím, ale používám ho (na vaření) už hodně dlouho - a z toho důvodu jsem se taky pídil po nějaké té informaci. Ze všeho vyplývá jeden starý známý fakt - vše je o lidech a o tom, jakou péči věnují zařízení na poskytování služby za úplatu dalším osobám. Přeju Ti hodně úspěchů v další práci v oboru - a drž se standartu, který sis nastavil, protože to si v dnešní silně ojebávací době zasluhuje vyzdvihnout. Bohužel, ne všichni Tvoji kolegové z oboru jsou stejně pečliví a vstřícní ke svému zákazníkovi, který je živí...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...