Přejít na obsah

Teplota nasavaneho vzduchu V.A.G.


ocec

Doporučené příspěvky

Nazdar vsetci,

Potreboval by som poradit. Mal som problem so sklbanim motora pocas prveho rozjazdu na studenom motore na mojej Fabii 1,4 MPi 44kW AZE.. Po nastudovani podobnych priznakov a prestudovani tem, som to odhadol na lambda sondu. Po vymene sa to zlepsilo, ale:

Skusal som robit diagnostiku roznych skupin. Ked som dalskupinu 004 tak v poli 4 mi VAG pise teplotu nasavaneho vzduchu 70 stupnov Celzia. POdla DP by mala byt tato hodnota cca. rovna hodnote okoliteho vzduchu. V tej dobe bolo vonku cca. 15 stupnov, takze tato hodnota je privysoka. Zaujimave je, ze nehadze ziadnu chybu do pamate zavad.

Dalej v teste skupiny 026 mi napatovy signal na 1.valci ukazuje hodnotu 1,3 V pricom u 2,3 a 4 valca je to okolo 0,5 - 0,6 V.

Pri diagnostike skupiny 070 su taktiez divne hodnoty kde podla DP by mala byt hodnota v poli 2 cca. 2,3% (ja mam hodnotu 0%) a v poli 3 by mala byt hodnota 0,3% (ja mam hodnotu -2,3%).

Neviem si s tymto poradit. Ak ste sa s tym niekto stretli, alebo viete poradit budem velmi vdacny.

Dik

Editováno: , autor: ocec
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Hm, vysokou teplotu nasavaneho vzduchu mam taky. Ale vim prd, jestli to tak neni u vsech fabek. Mam moznost to porovnat jenom s jinymi koncernovymi stroji a tam to sedi na +/- teplotu okoli. Ja mam klidne o 40°C vic. Imho je tam nejaka klapka, ktery rozdeluje jestli se bude vzduch nasavat od svodu (teply) nebo z predku auta studeny. Mozna je to tim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No vzhledem k tomu, ze v DP uvadeji ze nasavana teplota vzduchu by mela byt teplota okoli, tak to asi bude chyba. Ja bych si prave tipnul na to, ze spatne funguje ona klapka, ktera rozdeluje vzduch od svodu/od predku auta. Jenze vubec netusim, jak funguje. Tohle budu resit / pokud vubec, az po dulezitejsich opravach...

Ale pokud se tomu budes venovat, tak zkus sani rozdelat a podivat se na to. A pis vysledky ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Klapku ovlada termospinac umisteny uvnitr plastove trubky,pri nizke teplote je otevrena a nasava vzduch od vyfukovych svodu a nasledne se vzrustajici teplotou by se mela zavirat tak aby byl privod jen z otvoru od kapoty.Na zkousku nasavac vytahnout (sroub s krizovou hlavou u filtrboxu a ta sponka od hadice ) a zkouset v ruznych teplotach jestli je klapka otevrena/zavrena.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No zkoušet,vytáhneš tu část s regulační klapkou a za pokojové teploty (cca 23 stupnu) by uz mela zavirat(byt zavrena) tak aby nesel horky vzduch od svodu vyfuku.Pak ji treba das do lednice a naopak by mela byt otevrena.Chyba je pokud bude otevrena treba i pri 30 stupnich,to uz by se nemel sat vzduch od svodu ale jen od kapoty.Je tam bimetal s pruzinou,da se to myslim rozloupnout jestli treba neni nejak sekla...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Super, presne to som potreboval vidiet.

Idem na to dnes pozriet, lebo mi to pise na VAGu vysoku teplotu nasavaneho vzduchu (pri okolitej teplote 15 stupnov mi pise 70 stupnov teplotu vzduchu).

Ozaj a ako to mam cistit? Ci len nejakym WD ckom premazat a kontoxom prestrieknut?

Dik

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak som to rozobral a zistil som, ze pri izbovej teplote cca. 20 stupnov mi klapka ostava otvorena (podla obrazka). Precistiil som to a poskladal nazad.

Je to OK, alebo nie? Moze to mat vplyv na trhanie autom pri studenom motore okolo 2000 otacok?

Dik

post-3329-12772292169395_thumb.jpg

post-3329-12772292266215_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ad čištění,normálně mýdlovou vodou a pak nechat dobre vyschnout,pripadne vyfoukat vzduchem,mazat není co.

No při 20 by to takhle možná mohlo být,otázka jestli třeba při 0 je klapka otevřená úplně a naopak při 30 zase zavřená,já to zkoušel pod tekoucí vodou,kdy jsem střídal teplou/studenou a fungovalo to pěkně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak nejjednoduseji...ke spalovacimu procesu v automobilovem motoru potrebujes urcity, pomerne presny pomer hmotnosti vzduchu a paliva, teplejsi vzduch zapricini nasavani mensiho mnozstvi vzduchu/s tim jde ruku v ruce i tlak vzduchu. No a tomu je potreba upravit casovani vstriku benzinu.

Takze ano, chyba v tomhle ohledu ma vliv na tvorbu smesi, ale jak velkou ti nepovim.

Nevim treba az do jake hodnoty teploty vzduchu je schopna RJ upravovat smes. TReba je to pri teplote +70°C mimo regulacni rozsah nebo naopak teplota vzduchu je normalni a cidlo dava spatny udaje. :feve:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 roky později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...