Přejít na obsah

Nesvítí zadní mlhovky - Roomster


Ekkar_z_Bastlírny

Doporučené příspěvky

Dávám sem k dobru jednu zkušenost se "závadou" zadních mlhovek u Roomstera, o které jsem nikde nenašel ani čárku - a s chutí bych za její příčinu i za její několikahodinové hledání někomu poděkoval pěstí po rypáku nebo kopancem do prdele zepředu   :076   :076   :076 :

Roomstera (viz podpis) mám doma půl roku, absovoval jsem s ním už i nějakou tu návštěvu servisu (garančka ve 2 letech/20 tisících km a týden na to následná výměna nefunkčního zadního bezp. pásu, který museli objednat teprve v den prohlídky, i když jeho závadu měli v servise nahlášenou jako reklamaci už od objednání 14 dní předem), ale teprve minulý týden jsem zjistil pro mne nemilou věc - že mi (celou dobu) nesvítila ani jedna zadní mlhovka  :wacko:   :wacko:

Přišel jsem na to náhodou, když jsem minulý týden v noci z úterka na středu fičel po D11 z Prahy na Hradec, předjel jsem kamión jakéhosi Pšonka a on hovado jedno nemytý nesklapnul dálky, ale hezky mi přes zrcátka ogriloval sítnice - a když jsem mu chtěl na oplátku do xichtu posvítit červenou a vytáhnul spínač světel nadoraz, za mnou se nic nerozjasnilo - přestože příslušná oranžová kontrolka na palubovce se rozsvítila. Mudroval jsem nad tím, dokonce jsem se ptal i některých lidí, kteří mají blíž k boleslavskému podniku   :help:   :help: - výsledek žádný. Pročenichal jsem zdejší fórum    :help:   :help: , našel jsem toto: 

http://forum.skodaho..._1entry796083   a toto:  http://forum.skodaho..._zadní*mlhovky  ,

zjistil jsem, že origo Roomster svítí jen levou zadní mlhovkou a pokud má domontované tažné zařízení (což je také můj případ), měly by svítit obě - ale nikde jsem nezjistil, z jaké příčiny by nesvítila ani jedna mlhovka. Přisoudil jsem to spálené žárovce a na zbytek týdne to hodil za hlavu, protože jak jsem zjistil, k žárovkám zadních skupinovek u Rooma je přístup jak k penězům - a navíc je k tomu potřeba ne zrovna běžný šroubovák s koncovkou TORX 20. Dnes dopoledne jsem se k tomu konečně dostal a vyzbrojen měřákem i patřičným vercajkem (neměl by snad být potřebný nástroj být v sadě dodávané s vozidlem ??? - vždyť podle zákona je řidič povinen případný defekt na osvětlení odstranit neprodleně po zjištění závady NA MÍSTĚ!!!???!!!) jsem se vrhnul na auto. 

Krom toho, že jsem byl během chvíle zasviněnej jako prase (zadní skupinovky Rooma rozhodně ke kastli moc dobře nepřiléhají a zateče za ně hooodně nejrůznějšího bordelu, který samozřejmě okamžitě v momentě odejmutí skupinovky od kastle a hrábnutí po konektoru máte na rukách) jsem si také ověřil, že každá skupinovka je osazená 6 žárovkami - 2x 5W obrysovky v samostatných objímečkách na bajonet a v centrálním nosiči žárovek 4x 21W (z toho jedna oranžová) pro brzdové, zpětné, směrové a zadní mlhové světlo - a to na obou stranách. Žárovky byly na první pohled OK, po kontrole na zdroji 12V potvrzen bezvadný stav všech 12ks. Posadil jsem tedy za volant tatíka (coby dálkové hlasové ovládání spínačů) a začal měřit přítomnost napětí na konektorech při různých kombinacích sepnutých spínačů a nastartovaného/zhasnutého motoru. Přitom jsem se vizuálně ujistil o tom, že k pravé zadní skupinovce vede stejně jako k levé 6 vodičů (společná kostra, obrysovky, směrovky, blinkr, zpátečka, mlhovka) a že v dutině pravého zadního sloupku je ke svazku připojený další konektor s kabelovým svazkem k tažnému zařízení. No, zjistil jsem jen to, co jsem do té doby už věděl - že prostě do žárovek pro mlhovku ani na jedné straně nejde proud. 

Už už jsem to po všech informacích odtud z fóra, že zadní světla rozsvěcuje u moderních aut koncernu VW "jakási ŘJ podle povelů po CAN-bus" a jakékoliv rejpání se v drátech bez znalostí schémat nemá moc smysl chtěl vzdát, když mě napadlo, že právě v té ŘJ a v tom, že snímá stav zásuvky pro příves by mohla být příčina. Myslel jsem spíš na nějaké vtipálky, co vám zastrčí naohýbanou kancelářskou sponku do zásuvky   :fakac:a připraví nejednu horkou chvilku tím, že minimálně tím "odstřelí" pojistku pro daný okruh. Podotýkám - celou dobu, co Rooma mám, jsem s ním vlek ještě nevezl. Takže jsem si kleknul k zásuvce pod nárazníkem a jen tiše zíral: v zásuvce samotné nebylo nic, žádné vtipálkovské kraťasy nebo nečistota. Ale! Na nosníku pod plastem nárazníku je namontovaná "německá" zásuvka se 13 piny a v ní je na bajonet upevněná redukce "13pin/7pin" pro připojení nám dobře známé a u nás stále ještě mnohem běžnější 7pinové zástrčky. Říkám si: "přece ta redukce nebude dělat takovej bordel, aby vypínala zadní mlhovky??" - ale pro klid duše jsem ji vyjmul - a tumáš čerte kropáč, mlhovky se rozsvítily!!! Netuším, co v té redukci vlastně je, ale elektronika auta ji "vnímá" jako připojený vlek a blokuje rozsvícení zadních mlhovek!!! 

Takže shrnuto a podtrženo, někomu z konstrukční kanceláře Škodovky a potažmo celého koncernu VW by patřilo nas*at do ruk a nepustit nejmíň měsíc k vodě za:

1) použití minimálně 4 různých druhů hlav šroubů na 1 typu auta (klasický vnější 6-hran, imbus = vnitřní 6-hran, křížová drážka na křížový šroubovák Philips a konečně TORX - jen co jsem zatím na voze viděl) - přičemž v sadě nářadí u auta je obvykle jen klíč na kola...

2) k žárovkám i konektorům zadních skupinových svítilen je přístup pouze po totální demontáži svítilny od zbytku vozu - na rozdíl od starších typů, kdy svítilna je namontovaná na relativně velkou díru v kastli a nosiče žárovek i kabeláž jsou přístupné z interiéru po odklopení nějaké montážní krytky - a minimálně se díky tomu člověk při výměně žárovky u staršího vozu nezasere jak jézeďák, nemluvě o tom, že výměna přerušené žárovky na takto uspořádaných svítilnách rozhodně netrvá půl hodiny a není k ní potřeba žádné neobvyklé nebo málo běžné nářadí. Po těchto zjištěních už se nedivím, že výměna pitomé žárovky ve značkovém servisu stojí několik stovek Kč - protože opravdu může trvat klidně i tu hodinu, než se mechanik dohrabe ke zjištění skutečné závady...

3) elektronická ŘJ zadního osvětlení "vnímá" i pouhou nasunutou redukci "13/7 pin" jako připojený vlek a znemožní funkci zadních mlhových světel - to vnímám jako závažnou "konstruktérskou" chybu, i když to patrně je chyba jen softwarová... 

A to si myslím, že jsem ještě zdaleka nevyjmenoval všecky vylomeniny, kterými "soudruzi" konstruktéři "vylepšili" jak Roomstera, tak pravděpodobně i ostatní koncernové vozy .  Omlouvám se za trochu delší příspěvek, ale je mi z toho opravdu na  :ble   :ble !!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Spíš mě sere ten fakt, že kvůli pitomosti někoho jiného je možné takto "získat" trestné bodíky a pokutu - právě třeba za nerozsvícené zadní mlhovky, které zákon č. 361/2000 Sb. (o provozu na pozemních komunikacích) přímo nařizuje používat vždy za situace horší viditelnosti vinou zhoršených povětrnostních podmínek - mlha, déšť, sněžení. Neřkuli o případné škodě v tom případě, kdy mne zezadu narempluje jiný vůz, jehož řidič mne právě kvůli nesvítícím mlhovkám pozdě zaregistroval. Nehovořím o možnosti nakódovat VAGem tu ŘJ, hovořím o způsobu, kterým ta ŘJ vyhodnocuje situaci - nebo je to vina té redukce, že zásobuje ŘJ mylnou informací. Vlek by měl být detekován například odběrem proudu žárovkou, ne jen tak jednoduše propojením některých pinů na přípojné zásuvce. A pokud už ŘJ detekuje vlek jen propojením kontaktů na zásuvce, proč není tato situace výrazněji zmíněna v návodu k vozu (dost možná tam ani taková zmínka není!!! - aspoň já si ji nevybavuju) - nebo signalizována nějakou kontrolkou nebo jiným způsobem? Když už se do elektroniky vozu přidávají takové 3,14čovinky jako "trojblik" směrovek (koneckonců ne zrovna špatná věc, jen já osobně bych to možná změnil na "pětiblik" - tři bliknutí jsou někdy pro objetí například cyklisty málo) nebo indikace blinkrů vleku zdvojenou kontrolkou na palubní desce (podle mne zbytečnost), proč není nějak signalizována situace NUCENÉHO odpojení zadních mlhovek?

Co mi pak řekneš o tom, že výměna žárovky ve skupinovce u "šáde" nebo u Favorita mi trvala i s vyndáním žárovky ze sady snad ani ne minutu a nepotřeboval jsem k tomu vzít do ruky žádný nástroj, zatímco tatáž "operace" u Rooma by mi i po dnešní zkušenosti trvala zhruba 15x déle - a to je jasno, sucho, slunečno. Nechci si tutéž "operaci" představit v noci, v mrazu a vánici nebo v hustém dešti někde na silnici - navíc kdybych to dělal poprvé. Těch šroubků je tam celkem 5 - dva s velkoplošnou hlavou drží skupinovku v kastli a dalšími 3 s malými hlavičkami je upevněný nosič žárovek do skeletu skupinovky. Nemluvě o tom, že šroubovák Torx 20 s sebou jednoduše běžně nevozím - na rozdíl třeba od obyčejného "křížáku". Holt - INOVACE...

A co víc - tenhle problém se možná týká mnoha dalších majitelů Roomstrů a pravděpodobně i FII včetně FL typů - protože oba typy mají velice dědičnou, dá se říci téměř totožnou elektronickou výbavu. Takže - BACHA NA REDUKCE ZÁSUVEK 13/7pin PRO VLEKY...!!!

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

ty jako tu redukci si neschováváš?a ještě napiš,že nesundáváš kulu :aggressive: Tohle je německej dobrej počin,nebot když jedeš potmě s vozíkem a je mlha a svítíš mlhovkama(musíš aji při dešti),tak bys neviděl přes tu zář bok vozíka a za ním :palec2: .Když jsi v tom,tak zkus zjistit,když zapojím vozík,tak někdy se mně rozvítí asr :help:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 Petrumr - o tom, že na autí je německá zásuvka 13-pin a v ní vražená redukce na 7-pin jsem se dověděl až svým přičiněním, když jsem začal pátrat po důvodu, proč mi vlastně na autí nesvítí zadní mlhovky - NIKDE jsem o tom nenašel ani čárku - v instrukčním manuálu, v návodu, v techničáku, na internetu, tady na fóru... Opakuju, NIKDE! Kdyby se někdo aspoň obtěžoval na trento fakt upozornit, člověk by měl být informován třeba v návodu formou zmínky (něco ve smyslu "u vozidel může být z výroby namontována 13-pinová zásuvka na připojení elektroinstalace vleku obsahující i spínač odpojující v případě připojení kabelu vleku nebo redukce pro 7-pinovou verzi zásuvky zadní mlhová světla vozu"  ) - kdyby se všecko naprosto idiotsky neutajovalo, nebyly by takovéhle pro někoho zdánlivě bláznivé dotazy.

Ani na STK při přepisu (evidenční kontrola) s tím nebyl problém - tam mi světla kontroloval maník tím způsobem, že do zásuvky pro vlek  zapojil krabičku s barevnýma LEDkama na kusu kabelu, nechal si zablikat všema žárovkama a byl spokojen - na krabici mu samozřejmě kontrolní světlo pro mlhovku svítilo... Jinak redukce je už samozřejmě v kufru u rezervy - a "guľa" je mamontovaná napevno, takže se nesundavá = autí je otypovaný i s tažným, jehož konstrukce odejmutí bez nástrojů neumožňuje. BASTA FIDLI, chlupatý mají Smolíčka Pacholíčka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

na pevno? :smich: Nemám rád,když někdo nesundává tažný.ted sice mám bajonet(sundávám),ale u aut předešlých jsem měl na šrouby a nevidím problém u druhých,když já sem ty šrouby oddělával.Když do tebe někdo picne ze zadu a trefí kulu,tak ztoho budeš mět harmoniku a když ty někoho trefíš při parkování,tak při troše štestí to budeš mět objetý šrubovákem ze tří stran. :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud někdo trefí mne zezadu, bude mít problém on - minimálně proto, že to zacvaká (když už ne on, tak aspoň jeho pojišťovna) = viz nedodržení bezpečné vzdálenosti. A pokud Ty se vyžíváš v trefování se do aut za sebou při parkování, pak Ti ojetí šroubovákem patří kolem dookola - ne jen ze tří stran. Já parkuju tak, abych se nanejvýš zlehka dotknul - pokud už to jinak nejde. Auto je s tím tažným koupeno včetně otypování, je to zapsané jak v TP, tak v ORV - a pokud si myslíš, že budu rukou někde na cestě šmátrat kdesi pod zadním nárazníkem a šroubovat nějaké "sedmnáctky" matky (nebo co tam je vlastně za rozměr...), kterými je to stažené, tak jsi idealista... Kdybych si to tažné nechával montovat já sám, koupím si samozřejmě bajonet - jenže já už koupil auto "osazené"... Viz fotky tady:  http://forum.skodahome.cz/topic/93003-drobecek/  - zvětši si ty fotky odzadu a podívej se detailně na tažné, je to tam vidět...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

"Spojovací zařízení třídy A50-X namontované na vozidle nesmí zakrývat místo pro zadní registrační tabulku nebo zhoršovat čitelnost zadní registrační tabulky. Jestliže tomu tak není, musí být část se spojovací koulí odmontovatelná bez použití nářadí,případně s nářadím umístěným povinně ve vozidle. Vozidlo vybavené tažným zařízením schváleným s odnímatelnou spojovací koulí bez použití nářadí musí mít tuto kouli odejmutou, pokud není využívaná ke spojení s přípojným vozidlem nebo s jiným zařízením". Toť praví příloha 1,vyhlášky 341/2002 Sb. Ministerstva dopravy a spojů ze dne 11. července 2002 o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích . A jaké nářadí je povinně umístěné ve vozidle?

To určuje §32 této vyhlášky kde se stanovuje povinná výbava vozu takto:

Povinná výbava motorových a přípojných vozidel

(1) Pro vozidla kategorií M a N se požaduje vždy tato výbava:

a) náhradní elektrické pojistky, po jedné od každého užitého druhu, pokud jsou v elektrické instalaci používány,

b ) po jedné náhradní žárovce (výměnného zdroje světla s výjimkou výbojek) od každého druhu užívaného v zařízeních k vnějšímu osvětlení a ke světelné signalizaci a nářadí nutné k jejich výměně, s výjimkou zvláštního světelného výstražného zařízení,

c) příruční zvedák o nosnosti rovnající se alespoň největší technicky přípustné hmotnosti na nápravu nejvíce zatížené nápravy vozidla nebo jízdní soupravy nebo rovnající se hmotnosti zvedané části vozidla z největší technicky přípustné hmotnosti vozidla při zvedání této části způsobem stanoveným výrobcem pro použití zvedáku,

d) klíč na matice (šrouby) kol vozidla,

e) náhradní kolo (ráfek s pneumatikou), které je dostatečně upevněno v držáku zajišťujícím, že síla při snímání kola z držáku nebo vkládání do držáku nepřesáhne 490 N; v případě, kdy je na vozidle použito více rozměrů kol, musí být náhradní kolo použitelné pro všechny tyto rozměry nebo musí být vozidlo vybaveno náhradními koly pro všechny rozměry.

O klíčích na demontáž tažného zařízení se tam nic nepíše...Soudruzi v tom mají trochu hokej... :feve:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mno zalezitost s kouli se resila uz asi 100x. Proste kdo ma sundavaci ji ma sundavat, kdo ne nemusi. Ja sem pro sundavani. Kdyz uz nic jinyho, tak se aspon neprasi bordelem ze silnice a to jak mam predni RZ dulkatou od pitomcu, co na parkovisti neumej parkovat (couvaj) na dotyk me paradne sere. :aggressive: Tukec naraznikama (sledujte slovo NARAZNIK, od slova narazet) je v poho. ;)

Co se mlhovek tyka, tak se to taky uz nekde psalo. To ze se odpojuji, kdyz maj pripojenej vozejk je super vec. Nechavat redukci 7-13 pin trvale v zasuvce je hloupost. Za 1 ti ji nekdo ukradne ( stoji 500Kč), za2 prekazi krytu( pokud sundavas kouli) a za 3 se zbytecne zasira bordelem. Nevsimnout si, ze tam je neni mozny. :kuk:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ekkare si línej,aji v dešti bych lehl pod auto a sundal tu příšeru,má to vůbec homologaci pro provoz na veřejných komunikacích,nebo je to made in poland. :palec2:

PAWOUK-ta vyhláška je tuším stará,ale když to nářadí vezmeš z nářadí na výměnu žárovek,tak se nic nestane :smich:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Reagovat budu jen na Blackyho - ano, nevšimnout si, že na autě je nějaká redukce jde, obzvlášť když Tě NIC a NIKDO neinformuje o tom, že na autě je německá zásuvka a na českou je v ní zaražená redukce, je naprosto normální. Prodávající mi dal informaci, že auto je vybavené tažným zařízením a doložil to montážním a typovým listem - na základě těchto dokladů a po zaplacení poplatku mi bez problémů při přehlašování tažné dopsali do TP, protože původní majitel ztratil originál velkého TP a v duplikátu tažné zapsané nebylo. Pod nárazníkem to vidět není, abych to uviděl, musel jsem si k tomu kleknout a strčit hlavu až pod nárazník - je to dobře schované a na první pohled zezadu nic vidět není, teď když mám tu redukci vyndanou, je problém z metru uvidět vůbec něco ze samotné zásuvky, jak je hluboko zastrčená. Nikdo nikde neřekl ani nikde nebylo napsané, že nainstalovaná zásuvka je 13pinová.

A k ostatním - jak jsem napsal - kdybych si tažné kupoval sám, byl by to bajonetový typ, protože uznávám, je to bez vleku za autem zbytečně trčící kus železa. Pokud už jsem ale auto koupil s namontovaným a legálně otypovaným NEODNÍMATELNÝM tažným, nebudu vyhazovat X oběživa za to, abych ho vyměnil za sundavací typ. Já umím parkovat i s koulí trčící za auto a pokud někdo jiný neumí jezdit a napíchne se mi na ni zezadu, má prostě Smolíčka Pacholíčka - stejně jako kterejkoliv chlupatej, blůma, konvalinka, šilc, flik, švestka, čertík Bertík, PaCh a já nevím jak se ještě policajtům říká, který by mi chtěl za nesundané tažné dát pokutu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nojo,ty máš origoš a on má samodomo.Když netahá vlek,proč tu příšeru tam vozí :feve: Není lepší vzít klíč a sundat to.Ekkare,nechci tě přemlouvat,ale můžeš stát na křižovatce která je trochu do kopce a zapomeneš a autí se rozjede do zadu a uděláš někomu škodu. :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mnoo ma neodnimatelny. I kdyz sem pro sundavani, tak v jeho pripade chapu, ze se mu stim nechce sundavat. Zalezi teda jak casto neco taha. Jde o to ze vazne nechapu, ze si nevsiml te redukce. Ale zase pokud by to tazny vyndal, tak asi nema tu krytku a mel by tam osklivou diru. ;)

Ja auto okukuju porad. Treba ted se mi zacalo stavat, ze vypadava jedna koncova. Kdyz do ni tuknu, tak se zase rozsviti. :kuk:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Blacky, to "vypadávání" dělá blbej kontakt na žárovce, budeš to muset kuchnout a žárovku buď vyměnit, nebo aspoň napružit kontakty. Jestli je to jedna z těch 2, co dělají  "céčko" (zadní obrysová), tak ani nebudeš muset kuchat skupinovku - stačí ji jen oddělat od kastle a tyhle 2 malé jsou v bajonetových samostatných objímečkách. A k té redukci - mám 185cm a samozřejmě nárazník je vypižlaný řádsky široko - ale ne moc do výšky. Schválně to za chvíli, až bude trochu víc světla, půjdu nafotit detailně. Jenže jak je ta zásuvka na příčníku, tak bez redukce je hoodně utopená - a s tou redukcí to vypadá (pokud nejsi informován) naprosto přirozeně - zásuvka je skoro zarovno s obrysem nárazníku, zato bez redukce není skoro vidět...

EDIT: Tak nic, fotit se nebude, právě se rozpršelo jak z konve a já tam nebudu v dešti šaškovat s redukcí a foťákem. Jestli odpoledne přestane, tak to zkusím, ale jinak až o víkendu.

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Právě že kvůli obrysovkám otevírat skupinovku nemusíš - jen vyšroubuješ ty 2 šrouby TORX, co je zakrývá okraj 5. dveří, odtrhneš skupinovku ze 3 gumových "průchodek" (drží v nich takovými roubíčky s kuličkou na konci podobně jako air-box na motoru) a odpojíš konektor mezi kabelovým svazkem a skupinovkou - a jediné 2 obrysové žárovky á 5W mají bajonetové objímky přístupné ze zadní strany skupinovky, takže včetně přívodních kabelů se dají oddělat aniž bys něco dalšího musel odmontovávat - což zase naopak musíš, když se dobejváš na ostatní žárovky (brzda, blinkr, zpátečka, mlhovka) - ty jsou na nosiči, který je se zbytkem skořepiny skupinovky sešroubovaný dalšími 3 TORXy...

EDIT: tak tady jsou fotky, jak to vypadá bez redukce - tažné je samozřejmě montované servisem, doma si to těžko někdo sám ubastlí.

 

A tady jak to vypadá se zasunutou redukcí - pokud jeden netuší, že tam nějaká redukce je, kouká na to pak jak Alenka v Říši divů...

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To tažné je typ A 50-X, TMB PS 034 . Podle typu odhaduju že je to originální značkový příslušenství dodávaný buď přímo ŠA pod její značkou, nebo nějakým subdodavatelem jako homologovaný příslušenství. A jen co jsem koukal pod autí, tak je to dost masívní kousek, ty mohutný šrouby jsou tam za sebou minimálně 2, dost možná 3 - takže demontáž jen ramene s "guľou" je práce odhadem na půl hodiny foukání s ráčnou - a při zpětné montáži výcvik s momenťákem...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

cau kluci, tady se to vrhlo smerem k zavesum, chtel bych se vratit k tematu: Nesviti zadni mlhovka. Mam jeden problem, a na elektriku jsem uplny blb. Dneska jsem chtel rozsvitit zadni mlhovky na R, a ejhle, nesviti. Po patrani jsem zjistil ze praskla pojistka. Tak jsem pojistku vymenil v domneni, ze je vse v pohode a ejhle. Zapnu mlhovky a praskla opet!! Poradi nekdo kde zacit s hledanim?Proc to vyhodi pojistku? Zaves na aute mam, pripojeny to je vse v pohode.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Omrkni zásuvku, jestli Ti do ní někdo nenacpal nějaký vodivý předmět, který by zkratoval piny. Pak se asi bohužel nevyhneš demontáži minimálně jedné, spíš ale počítej obou zadních skupinovek (upřímnou soustrast) a vyzkoušení, jestli to nedělá zkrat na kabelech nebo v žárovce. Popis viz můj úvodní příspěvek - opravdu "lahůdka". Je možné, že to bude přiskřípnutým kablíkem pod skupinovkou a po její demontáži to místo uvidíš - opatrně vytáhni svazek co nejdál půjde ven z dutiny sloupku a podívej se na izolaci kabelů. Pak by pomohl kousek izolačky a opatrná montáž z5, aby se to už znovu neskříplo. Pokud nic nenajdeš a přesto to bude vyrážet pojistku dál, je to na servis - pravděpodobně zkrat ve spínači nebo prodřená izolace kabelu ve svazku "dozadu" ke skupinovkám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...