Srpen 4, 201015 r Jak můžou být stejně cejchované, když máš na úplně stejné ploše podkladu rozdílné hodnoty! U té 240 budou blíže u sebe než u 220.
Říjen 18, 201014 r ahooj...mám fabii 1.4 50kw a pořád mě zlobí přístrojovka...při zapnutí stěračů do prvni polohy tak me přístrojovka problikne a spadnou všechny ručičky, bliknou vsechny kontrolky a vynulujou se km...pak to hned zas naskočí a tak porad do kola...jinak vše funguje bezezmeny(motor,světla atd)...pri druhe a treti poloze uz to neudela...lukas jsem mel rozdělaný a nic spaleného nebo neco podobneho jsem nenašel...prosim o radu jsem uz bezradny...diiik Upraveno Říjen 18, 201014 r od 07Kuba
Říjen 18, 201014 r Ahoj díval jsem se na schémata a napadla mě otázka: 1. Když u stojícího motoru zapneš zapalování, zařadíš zpátečku a zapneš stěrače na 1 (tam kde to dělá problémy) - zhasnou ty spátečky i s přístrojovkou, když zabere motor stěračů ? 2. Stane se to, i když stiskneš páčku stěračů dolů ? = 1x setření ? 3. Máš možnost měřit napětí ? Pokud jo, nejprve bych ověřil přítomnost napětí v konektoru, který napájí přístroje. Je to černý 8mi pinový konektor vlevo. (vpravo je zelený, 32pin, signálový) Aby se přístroje úplně vynulovaly, musí přijít o trvalé napájení. To může mít dvě příčiny: - uplave zem - takže "navoď" závadu, (konektor ale neodpojuj) a změř napětí na kontaktu č. 8 - 1,5 hnědý vodič, proti kovovému rámu karoserie - musí tam být neustále 0V, když jo, přepni měřák na odpor/pískátko. Zase navoď závadu. Pokud měřák nepřestane pískat, je GND dobrá, pokud píská přerušovaně (v rytmu těch stěraců), tak je GND v háji. Můžeš to kouskem drátu zkusit překlenout a přístroje by pak měly držet... (gnd by byla přerušená někde za přístrojovou deskou - tak praví schémata) - spadne trvalé napájecí napětí - tady měř kontakt č. 7 - 0,5 vodič červeno/bílý proti GND. Dá se očekávat, že bude v rytmu závady vypadávat. Tady to vede už jen k pojistce SB1 - 5A. (Tam může být vyžhavený kontakt, ale to by byla spíše náhoda.) Tato pojistka je napájená skoro přímo z baterky, a z této části před pojistkou se napájí mnohem více věcí, takže to by bláznilo celé auto. Osobně sázím na tu první možnost (uplavaná GND) nebo kombinaci více závad, třeba rozsypanou stěračovou páčku... Jíra
Říjen 18, 201014 r pri druhe možnosti to dela taky...dokonce i kdyz dam sterace na ostrikovani...ted jsem to zkousel s vymontovanyma steracema a neudelalo to ani jednou...ale kdyz jsem je opet namontoval udelalo to hned...vyzkousim tve varianty a dam vedet...diky mooc za pomoc...
Říjen 19, 201014 r pri druhe možnosti to dela taky...dokonce i kdyz dam sterace na ostrikovani...ted jsem to zkousel s vymontovanyma steracema a neudelalo to ani jednou...ale kdyz jsem je opet namontoval udelalo to hned...vyzkousim tve varianty a dam vedet...diky mooc za pomoc... Já už asi vím. Podívej se na schéma v příloze. Budíky (na listu č.3) berou GND z kostřícího bodu "135" - tento bod musí uplavat na +, aby zdechly pal. přístroje. A uplavat může pouze mezi místy "135" a "606" (na listu č. 1) Takže zkontroluj ten kostřící bod č. "606" tam bude koroze nebo studený spoj. K tomu místu vedou 2 vodiče: 4 mm2 je ten přerušený spoj, druhý drát 2,5 mm2 je shodou okolností mínus od stěračového motorku (hnědo/černý 2,5) se za přístrojovou deskou ("335") změní na 2,5 hnědý. Dává to logiku. Když zapneš stěrače do polohy 2 nebo 3 (pomalý nebo rychlý chod) tak centrální ŘJ nepoužívá elektromagnetické brzdění motoru, protože motor běží souvisle. Tehdy sepne pouze levé relátko v BSG. (na listu č.2) Když ale stěrače vypneš, (a je jedno jestli po plynulém stírání, cyklování nebo jednom setření) tak po doběhu stěračů do základní polohy se vypne to levé relé do polohy, jak je nakresleno. Za normálních okolností se tak motor zkratuje. (oba konce se připojíé na GND proti sobě) V Tvém případě je ale spoj mezi GND "606" a "135" někde přerušený, takže veškeré elektromagnetické napětí od motoru stěračů posune tuto zem "135" na nějakou kladnou hodnotu. Palubní přístroje (a spousta dalších věcí na "135" zemi) tedy ztratí napájení a vyresetují se... Jíra Důvod editace: nahrání přílohy schema_sterace_fabia.pdf Upraveno Říjen 19, 201014 r od Jíra_82
Říjen 19, 201014 r diky moc jíro za napady...v araveru mi rekli ze je to pristrojovkou a ze ji musim koupit novou...o vikendu to zkusim a dam vedet...zatim fakt moc dik...
Říjen 25, 201014 r tak jsem prosel vsechny moznosti a zadna nepomohla...podle znameho mam v haji pristrojovku nebot se mi vzdy resetuji jen km a hodiny ne...tim padem prej to dela jen prava pulka budiku...ale rucicky spadnou vsechny a jeste to vypne i cele podsviceni jen kontrolka svetel na levo sviti porad stejne a na pravo i u prostred probliknou vsechny kontrolky...zkusim ji dat opravit zda to pomuze...
Říjen 25, 201014 r myslím si že nepomůže... ale přesně takhle se může projevovat ta uplavaná zem. Hodiny zkrátka vydrží o trochu větší výpadek napětí než všechno ostatní. A kontrolka potkávacích světel svítí přes odpor přímo z napětí pro potkávací světla, takto to taky může být. Jakou výbavu máš v přístrojovce ? (standard, PP nebo maxidot) ? Jíra p.s. Napadá Tě jiný mechanismus, jak může docházet k resetu palubních přístrojů v souvislosti s pohonem stěračů ? Upraveno Říjen 25, 201014 r od Jíra_82
Říjen 25, 201014 r mam standart vybavu...jenze na leve strane ani neprobliknou zadne kontrolky jajko treba epc atd...jen na pravo probliknou vsechny co tam sou...to je zajimave...vsiml jsem si ze uz to parkrat udelalo pri otoceni klicku pri startovani...vymenil jsem startovaci skrinku ale dela to furt...veskerou zem jsem prohledl...mel jsem rozdelany skoro cely interier a hledal kostry...a nic nepomohlo... jeste to muze byt motorkem steracu...kdyz to dela jen u poloh kere maji tkzv. brzdu...druha treti poloha ani prd...ale zas nechapu proc by to udelalo i pri startovani...asi ji prodam a koupim druhou..=)
Říjen 25, 201014 r ano, to je všechno pochopitelné. Uvědom si, že pokud máš tu zem uplavanou, tak se v podstatě budíky napájí přes cívku motoru stěračů, (je tam trochu úbytek) Když se pak začne startovat, tak budíky dostanou ještě méně napájení a začnou skomírat... Když odpojíš motor stěračů tak to neudělá (ale při startování ANO), jak jsi psal v příspěvcích výše, protože přechodový odpor na zemním propojení s karoserií ty budíky (pár set mA) uživí. Dobrždění stěračového motoru už ale ne, to jsou jednotky Ampér. Píšeš, že jsi hledal kostry. Měřil´s ale kostry při projevu závady ? To je důležité, v tom je ten klíč ! Takže ani spínací skříňkou, ani motorem stěračů to není... (na to jsem měl podezření v příspěvku #2) Budíky na vyzkoušení mám, i diagnostiku, není problém opravit... Jíra Upraveno Říjen 25, 201014 r od Jíra_82
Říjen 25, 201014 r zkousel jsem ti volat ale asi to je spatne cislo cos mi poslals...slo by teda kdybych se u tebe nekdy stavil a kukl by ses prosim na to??
Leden 26, 201114 r Zdar lidi.Poradí mi někdo?Rzsvítila se mi na palubce servisní prohlídka.Kamarád mi tvrdí že se dá vymáznout pomocí páčky blinkrů a klíčku.Nemáte s tím někdo zkušenosti?Mám první fábku r.v.00,1,4mpi Díky za odpovědi
Leden 28, 201114 r Bude někdo vědět ,proč se to stalo?Auto, FABIE 2003 1.4 benzín, stálo venku při -10C.Normálně nastartovalo a přejelo do teplé garáže.Tam pobylo 3 hodiny.Potom nešlo nastartovat.Ručičky lítají do maxima a píše display EROR.Diagnostikou jde načíst, ale nezobrazují se všechny udaje, co by tam měly být.V paměti závad jsou snad všechny možné závady, co pro přístrojovku asi jsou.Má někdo nějakou takovou podobnou zkušenost?Dá se přístrojovka opravit?Může to být softem?Pomohlo by přehrání?Půjčil jsem si z jiného auta a auto normálně jede..... Upraveno Leden 28, 201114 r od DIAGNOSTIK
Leden 29, 201114 r U fábie je možný všechno.Pokud to takhle zazlobilo už bych se tam původní přístrojovku neodvažoval vracet.A raděj sehnal jinou funkční.
Leden 29, 201114 r Jestli ta garáž byla teplá,mohla se tam při přechodu srazit voda. Já bych tu přístrojovku rozebral,vysušil,prohlídnul a ještě zkusil-hlavně taky ze zvědavosti. Když nepomůže,tak není co řešit.
Březen 27, 201114 r zdravim,mam problem s budikama na 1.4 TDI AMF 55kw prestalo mi fungovat pipani nafty,cvakani blinkru a nerozvici se mi dobijeni,byl jsem v servisu a rikali ze jsou vadne budiky. ale je problem sehnat stejny budiky s vyrobnim cisle 6Y0 920 860 E koukal jsem na netu a naslo mi tohle cislo budiku na 1.2 HTP -nepochopitelne. Bojim se ze kdyz kopim jine s TDI tak uz neodjedu...... PORADTE
Březen 27, 201114 r A není jednoduší to opravit? Vyměnit vadný reproduktor.777227503 mám vše potřebné i jiné budíky a treba i z rs. Upraveno Březen 27, 201114 r od misumi
Březen 27, 201114 r jedine pak opravit,ale kdyz tam dame jine budiky,tak nebude chodit imobilizer,tim padem nenastaruju...... ale nevim proc mi nejde kontrolka na dobijeni,asi jedine ledka, porad
Březen 27, 201114 r jakože ti ve vagu při testu akčních členů reprák píská a při provozu ne? nebo jsi koukal jen na chyby? jinak pokud je problém v repráčku, tak stačí koupit do 50kč v gm nebo ges a dopájet ho. taky jsem si to tak opravoval.
Březen 27, 201114 r ani ve vagu prave nepipa,chtel bych dat klidne RS,ale prave je to problem nakodovat,vag me az tak nepusti,mam to jen na smazani chyb..... dokazes to nak skombinovat???? reperacek se mi nechce menit nejsem az takovej profik
Březen 27, 201114 r Na výměnu budíků tu máš několik členů podle místa bydliště. Namátkou Vaša-Prostějov, Cosby-Štramberk, Milhausek-Humpolec, Rolbař-Praha, Honza72-Praha a tak. Navíc misumi ti píše, cituju: mám vše potřebné Takže ti přispůsobí i klíče.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.