Přejít na obsah

Natural 98


Promy

Doporučené příspěvky

Promy - BA 95 je normované palivo, které vyžadují zákonná ustanovení pro motorová vozidla v tomto státě. Pokud někdo vyrábí palivo s oktanovým číslem vyšším, je to v zájmu zvýšení výkonu - v softech ŘJ je vloženo, že pokud motoru "naložíš", zkouší ŘJ zvedat předstih tak dlouho, dokud nezačne čidlo klepání hlásit "nepřístojnosti" vyváděné motorem při detonačním spalování. Palivo s vyšším oktanovým číslem dovoluje dosáhnout vyššího předstihu = vyšších otáček, aniž by motor začal "klepat". Tím pádem (podle křivky závislosti výkonu na otáčkách) se dá dosáhnout vyššího výkonu. Motor samozřejmě musí být schopný těchto automatických kroků sám, což vylučuje ze smysluplného využití víceoktanových paliv všechny starší motory, které nebyly běžně řízené elektronikou (samozřejmě pokud už nebyly od základu nastavované na vyšší základní předstih - příklad závodní motory, používající i dříve benzíny s oktanovým číslem kolem 100 nebo motory letadlové, pracující běžně s palivem o o.č. 130).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Marku, fakt je, že se Škodovkami jezdím jako pasažér od neútlejšího dětství a jako řidič za jejich volanty nejméně 30 let. Zde na fóru jsem od března a přímo s fabrikou se snažím o jakous-takous komunikaci od loňska, když mi nebylo jasné cosi na mé poslední akvizici. A za celou tu dobu jsem nezažil, že by Škodofka DOPORUČOVALA nějakou obyčejným dělným lidem vykoumanou úpravu, směřující ke zvýšení výkonů a jízdního komfortu. Ať už se jednalo o záměny karburátorů, instalace elektronických zapalování (motor prokazatelně líp táhnul protože zapalování mělo stabilní jiskru, navíc zapalování měničového typu drželo stálou energii jiskry do mnohem vyšších otáček než původní baterio-cívkové s mechanickým přerušovačem přímo v přívodu k indukční cívce), instalaci 13" kol s bezdušovými pneu na starší typy - prokazatelné snížení neodpružených hmot i zlepšení jízdních vlastností, ... Prostě co nebylo dílem přímo AZNP/Škoda Auto, NEBYLO a NENÍ doporučováno. Je to ze strany výrobce alibismus, protože se tak může vyhnout nejrůznějším výtkám typu "Nalil jsem si do auta 100oct. benzín a zadřel jsem motor - jak je to možné?" - Oni to přece výslovně nedoporučují - i když ty motory to musejí být schopné vydržet i v dlouhodobém provozu a ne že ne. Ovšem s tím jejich vyjádřením je pak veškerá odpovědnost na uživateli, nikoliv na nich jako na výrobci...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U mého minulého auta byl předepsaný 98 a případně se dal použít i 95, bylo i v návodu psáno, že se zhorší spotřeba, výkon, hluk atd... No jezdil jsem na 95 a když jsem nalil 98 tak to bylo poznat po nějaké době na nižší spotřebě, ale ani tak se to nevyplatilo. Natož lít 98 oktanový do auta, které má předepsaný 95 oktanový benzín. Možná tak 95 oktanový nějaký V-Power pro lepší pocit...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Poznat se to dá, motor je tišší s "hladším" chodem. Dával jsem to v době, kdy stál o pár halířů víc než 95. Zdálo se mně, že taky mírně klesla spotřeba, to se bavíme o pár deci. Nemá to cenu do auta dávat, když je to dražší o tolik peněz.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U čerpaček,který jsou hlídaný určitou normou,je natural 95 garantován,že nesmí mět pod 95 oktanů.Normálně mívá na stojaně 98-100 a tym čabráním se to sníží,proto se doporučuje brát plnou,když je prázdná. :palec2: A jak to opakuji,nebrat z ruské ropy-je tam moc síry

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V Čechách je něco, co není z ruské ropy? Nějaké novinky? O tom se chci dozvědět více, zatím jsem žil v tom, že pouze Shell V-Power Racing se dováží z ciziny, zbytek je klasika co rozváží Popilka atd... ten samý benzín, který se jen na jednotlivých benzínkách (Agip, Shell, Benzina...) aditivuje dle jejich norem...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Může být, Kralupy zpracovávají i arabskou ropu z IKL, Litvínov pouze ruskou z Družby. Ruská ropa má fakt vyšší podíl síry , ale není problém na hydrogenační jednotce se jí zcela zbavit. A zahraniční benzín není zárukou že nepochází z Družby. Družba se větví celou Evropou až do Německa a k Baltu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tvoje odpověď je vyčerpávající a já, jako člověk, který tomu nijak extra moc nerozumí už radši nic psát nebudu, abych se neztrapnil. :-D Ruská ropa je prostě všude, proč by taky ne, je jí hodně a je "levná".

Jen poznatek z poslední dovolené, kde jsem tankoval jak to vyšlo - tedy Německo a Rakousko. Zarazily mě dvě věci - nikde neměli nějaké dělení jako u nás na Natural 95, Carrera 95, Carrera 100... prostě měli jen Natural 95, 100 a naftu. Tankoval jsem do svého TSi samozřejmě Natural 95 a při zběžném procházení palubního počítače (ne hned po tankování) mě zarazil dojezd na zbývající palivo - 910 km. Musel jsem si to i vyfotit, to se mi zatím na "český" benzín nepovedlo...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten dojezd je daný tím, že na dovolené se většinou pohybuješ v oblasti "dálkových přeletů" a pokud v tom režimu jedeš aspoň 100km, auto "se učí" a signalizuje Ti dojezd při režimu jízdy, kterým jsi jel v té poslední době. Pokud ses přitom "držel při zdi" a nešlapal jsi motoru příliš na přasky, mohl ses poměrně v pohodě dostat i na průměrnou spotřebu, která opravňuje PP udat dosažitelný dojezd i v takové hodnotě, jakou popisuješ.  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Samozřejmě vím, jak funguje výpočet dojezdu a že vychází z dat z posledních kilometrů jízdy. Tohle ale nebyla ničím výjimečná jízda, jezdím často trasy Praha - Ostrava, tedy tohle bylo jen o nějakých pár km víc (ještě s okořeněním na dálnici s neomezenou rychlostí...), takže mohu objektivně říct, že na benzín v Německu a Rakousku jsem měl větší dojezd a menší spotřebu, mám s čím porovnávat. :-)

Prostě paliva tam jsou kvalitnější, ostatně již před nějakou dobou byl v Autocaru (na .uk stránkách je i video verze testu) test, kdy jeli z Anglie na jih - Lamborghini vs Focus TDCi. Nejde o výsledek, ale i oni, anglická redakce, se pozastavovali nad německým benzínem (naftou). Doslova "netušíme, co do nafty v Německu dávají, ale chceme to i u nás", jízda s Focusem byla hned rychlejší...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ruská ropa není všude.Třeba u nás na kroměřížsku těžíme ropu-tzv bílou-moc :p jí není,ale je kvalitní pro farmac.atd..když děláš nákladáky,tak poznáš při výměně filtru paliva,co berou za naftu a kde :palec2: to poznáš pohledem a na prstě,že je to slovnaft.Taktéž poznáš OMV.

Na dovolené třeba v itálii ti to pojede jak šlak,budeš se vracet přes slovensko,natankuješ a budeš rád,že se dokodrcáš dom.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

motor není dlouhodobě stavěnej na stálé používání N98...a ani škodovka to nedoporučuje.......

Třeba u Fabia 1,4/74 KW motor je stavěnej na STÁLÉ používání N98 a škodovka to vyloženě doporučuje. Tak než vložíš nějaké moudro, tak se ujisti, jestli je to pravda, nebo jenom tvoje doměnka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ona to může být pravda, každý motor má uvedeno něco jiného. Někdy dokonce byla postupem času pouze na papíře snížena minimální hodnota, asi se lidé báli toho drahého benzínu (například u 1,4 TSI 90 kW). Tak třeba, pokud vemu současnou produkci, je možnost paliva uvedena jako "91/95" a nebo "min 95", co se týče RS, tak u té bych řekl, že bude mít "min 98". Pokud je uvedeno "91/95" tak motor opravdu víc oktanů nevyužije a je to mrhání peněz, dokonce by snad teoreticky mohl i uškodit. Pokud je uvedeno "min 95", tak se může tankovat Natural 95, ale pokud se natankuje Natural 98 tak dojde k zlepšení vlastností (spotřeba, výkon...). No a tak dále...

EDIT: Citace z návodu k obsluze:

Bezolovnatý benzin s vyšším oktanovým číslem

Bezolovnatý benzin s vyšším oktanovým číslem než předepsaným můžete používat bez omezení.

U vozidel s předepsaným bezolovnatým benzinem 95/91 okt. použití benzinu s vyšším oktanovým číslem než 95 nepřinese pozorovatelné zvýšení výkonu motoru ani snížení spotřeby paliva.

U vozidel s předepsaným bezolovnatým benzinem min. 95 okt. může použití benzinu s vyšším oktanovým číslem než 95 přinést zvýšení výkonu motoru a snížení spotřeby paliva.

Editováno: , autor: samurai
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Třeba u Fabia 1,4/74 KW motor je stavěnej na STÁLÉ používání N98 a škodovka to vyloženě doporučuje. Tak než vložíš nějaké moudro, tak se ujisti, jestli je to pravda, nebo jenom tvoje doměnka.

manitou - ale marek reagoval na první příspěvek kde se jedná o HTP,tam N98 asi fakt nemá smysl. No a u té 1.4/74 kW se doslova píše v manuálu:

"Pro motory,které vyžadují použití bezolovnatého benzínu N98 okt.,můžete použít rovněž bezolovnatý benzin N95 okt. Může dojít k mírnému snížení výkonu motoru". A dokonce v nouzi lze použít N91 okt. Já jezdím na N95,a rozdíl s N98 je prakticky neznatelný. Mně se spíš osvědčil Carrera N95 od OMW. Přibližně od té doby co ho tankuji (posledního půl roku),se mi snížila spotřeba na dálnici,při stejném spůsobu jízdy a na stejné trase o cca 0.5 - 0.7 l. Jestli je to ovšem tím benzínem. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...