Přejít na obsah

Vystrelenie airbagu


Michal Lacko

Doporučené příspěvky

Dobry den. pred mesiacom zhruba som mal so svojou fabcou mensiu nehodu pri ktorej som vosiel do priekopy pri ceste. skoda nieje velka je hradena z poistky. ale rpi tomto narae mi nevytsrelili airbagy. preto sa chcem opytat ci niekto neviete ake su podmienky vystrelenia bagu. od akej rychlosti vystreluje resp. kde je cdlo. dakujem. s pozdravom miso

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rychlost ti nikdo přesně neřekne, protože o vystřelení se stará řídicí jednotka airbagů, která vyhodnotí přetížení a dle toho vystřelí patříčné airbagy. Když třeba auto přetočíš přes střechu, tak se může stát, že žádný airbag nevystřelí, protože ŘJ to vydnotí jako zbytečné. Ze své zkušenosti cca. 40 km/h čelně do zdi už jako zbytečné nevyhodnotí. :-D

Pak je taky možnost, že náraz byl dostatečně silný na vystřelení airbagů, ale majitel před tebou už je měl vystřelené a místo airbagů tam dal odpory, takže tam vůbec nejsou, ale to se snad nestává, většinou se bouračky opravují na pojistku, takže včetně airbagů...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na mji Fabče, když šla do škarpy, byla škoda 70 000 kč -nebyl to servis Škoda. Takže se nediv. Já měl blatník, větlo, kapotu, nárazník uložení kola a další věci + lak a práce, A to karosářský díly nebyly nový, ale přelakovaný použitý z jinejch aut.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pro aktivaci pytlů je důležitý gradient zrychlení - lidově řečeno, jak rychle se zvyšuje záporné přetížení (zpomalení) při nárazu. Při nárazu do pevné překážky je zrychlení vyhodnoceno jako strmě narůstající a pytle i předpínače vylítnou. Pokud jde o "vlítnutí do pankejtu", může ŘJ usoudit, že nárůst záporného zrychlení není natolik rychlý, aby byl "dostatečně nebezpečný" - a pytle zůstanou na místech. Je to právě o tom, že auto se dře spodkem a bokem, díly se ohýbají postupně a pohybová energie se spotřebovává pomaleji, i když doba nárazu je subjektivně vnímána podobně jako u čelního nárazu. Časový rozdíl se pohybuje v desítkách milisekund, pro dynamické působení na lidské tělo i pro řídicí elektroniku jsou to ale málem věky.  Právě ta velká škoda za pozohýbané a rozlámané díly je cenou za to, že přetížení nenarostlo na nebezpečnou hodnotu a k udržení těl v sedačkách stačily pouze pásy. Ty deformaci a destrukci podléhající díly právě pohlcují onu pohybovou energii auta - a dělají to plynule, podle konstrukcí "naprogramované" deformační funkce. Kdyby se podobný incident odehrál v ideálně tuhém tělese, například v krabici konstruované z 10mm a silnějších plátů, ta škatule by to sice vydržela bez úrazu, z pasažérů by ale asi byl jahodový prejt nacákaný křížem krážem do čelní části i při daleko nižší nárazové rychlosti...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobry den. pred mesiacom zhruba som mal so svojou fabcou mensiu nehodu pri ktorej som vosiel do priekopy pri ceste. skoda nieje velka je hradena z poistky. ale rpi tomto narae mi nevytsrelili airbagy. preto sa chcem opytat ci niekto neviete ake su podmienky vystrelenia bagu. od akej rychlosti vystreluje resp. kde je cdlo. dakujem. s pozdravom miso

Ked nie si priputany bezpecnostnym pasom tak AIRBAG tiez nevystreli. ;) ;)

Pozri si video co dokaze AIRBAG. :smich:

LINK: http://www.mojevideo.sk/video/a319/co_robia_ruski_mechanici_ked_sa_nudia.html

Editováno: , autor: PROCHY603
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Ked nie si priputany bezpecnostnym pasom tak AIRBAG tiez nevystreli. ;) ;)

Ja si myslím, že vystrelí vždy, bez ohľadu na pásy. Mnoho áut totiž ani nemá kontrolu zapnutia pásov. A riskovať, že sa niečo pokazí a airbag nevystrelí, hoci by mal je dosť nebezpečné a žiadna automobilka k tomu asi nepristúpi. Okrem toho sú aj ľudia, čo si zapnú pás poza seadlo alebo si zoženú zámok pásu a zastrčia ho do úchytu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník

muzes si RJ Airbagu rozebrat a mrkni ktery clen ridi deceleraci

je tam pruzinka kulicka a civka

kdyz zapnes zapalovani a dosahnes potrebny signal rychlosti vozu a propruzis pruzinku az na doraz tak mas vystreleno :smich:

pokud mas i bocni bagy, tak je tam to stejne jen napric smeru jizdy

Editováno: , autor: Návštěvník
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já před léty boural s Hondou Civic Sport na dálnici D1 na 137,5 km, kdy někde před nám byla havárka, všichni šlápli na brzdy, ale já to už nedobrzdil a vlítnul jsem do Fabky přede mnou a ta ještě pošťouchala dvě auta před sebou. Nevím přesně, na jakou rychlost jsem to ubrzdil, ale určitě si umíte představit, co to muselo být za šlupku, když jsem před sebou odhodil ještě nejmíň 3 auta. Na Hondě byla škoda cca 120 tis. (byla prasklá palubka, je to jeden kus, cena 80 tis. ). Jinak potom se opravila (z pojistky) a byla nehnutá, takže v pohodě. Fabka (kombík) přede mnou dopadla špatně. Já se s tou Hondou napasoval pod její zadek a pravým nosníkem jsem ji trefil do tažného oka, takže bylo vidět, že má pohnutou kastli (páté dveře hnuté a pravé zadní dveře taky už needěly, jak měly).

A světe div se, airbagy taky nevystřelily!! Až jsem si chvíli myslel, že tam nejsou.

(Dokonce mám ten dojem - ono už je to 7 let - že mi ani nijak zvlášť necukalo ABS, ale to jsem v tom stresu mohl "přehlídnout", poslední 1-2 metry jsem ale jel "ve smyku" - kvílely gumy o asfalt. Bylo ale sucho a teplo, tak nevím.)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

muzes si RJ Airbagu rozebrat a mrkni ktery clen ridi deceleraci

je tam pruzinka kulicka a civka

kdyz zapnes zapalovani a dosahnes potrebny signal rychlosti vozu a propruzis pruzinku az na doraz tak mas vystreleno :smich:

pokud mas i bocni bagy, tak je tam to stejne jen napric smeru jizdy

Taky hezká domněnka jak to funguje, není ale zcela pravdivé. Mechanické snímání podélného negativního zrychlení se používalo cca do 2005. Od té doby je nahrazeno elekronikou. Žádná kulička, žádná pružinka. Příčné zrychlení nemohla nikdy snímat řídící jednotka, protože musí být snímáno pro každou stranu samostatně. Používaly se snímače příčného zrychlení na obou stranách podlahy. Dnes se stále častěji používají tlakové snímače v dutině dveří. Snímače podélného zrychlení na podlaze jsou používány spolu s tlakovými pro stropní airbagy. Vysvětlení funkce deformačních zón od Ekkra je naopak správné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Moderní snímače jsou konstruované na principu tenzometru - miniaturní závažíčko (hmotnost zlomku gramu) tlačí na tenkou destičku polovodiče, který tím tlakem mění své elektrické vlastnosti. Tyto vlastnosti snímá elektronický obvod, zakončený dnes většinou analogově digitálním převodníkem (dříve to byl dvojstavový spínač "sepnuto/rozepnuto"), pomocí kterého se (po předchozí kalibraci) dá zrychlení způsobující změnu tlaku závažíčka na snímací element pomocí počítače ŘJ přesně změřit. Závažíčko může být společné pro více snímačů - potom se jedná o dvouosý nebo i víceosý snímač. Celá součástka se vejde do pouzdra pro povrchovou montáž s potřebnou plochou pro umístění několika mm čtverečních. Každý už asi viděl mobilní telefon nebo monitor, který přepíná polohu obrazu na displeji podle své polohy - to je jedna z aplikací. Rozsah měření u takových tenzometrických snímačů je obrovský - podle provedení až tisíce "G" bez mechanického poškození. Používají se například v moderní "inteligentní" dělostřelecké munici pro určení skutečné dráhy náboje. Použití v bezpečnostní technice v dopravě je sekundární výsledek těchto výzkumů. Používají se nejen pro řízení airbagů, ale snímače příčného i podélného zrychlení jsou výchozí čidla pro systémy ESP (a další stejně fungující ale jinak pojmenované od dalších výrobců) - prostě ŘJ si dokáže změřit i s naprosto zablokovanými koly náklon a směr pohybu vozu a podle toho je potom podle patřičně navrženého softu schopná ustabilizovat i auto doslova letící bokem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...