Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 2. Září 2014 Sdílet Vloženo 2. Září 2014 Nejsou žádnej zázrak, ale musejí mít přenastavenou hodnotu omezovače otáček v ŘJ motoru - ta je z fabriky nastavená na 5500 otáček u rooma (nevím kolik u fábule - ale podle číselnýho označení ŘJ i verze softu jsou pro fábuli i rooma ROZDÍLNÝ!!! - rozdíl asi nebude přímo v hardwaru, ale skoro tutově v softu!). Jinak by totiž to co popisuješ bylo technicky nemožný. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marfan Vloženo 2. Září 2014 Sdílet Vloženo 2. Září 2014 tu máš video čo som natočil na fabii a nemám pocit žeby to v 5500ot obmedzoval asi sú ozaj tie sw rozdielne aj keď neviem prečo šak motory sú identické. https://www.youtube.com/watch?v=B5vcAf4bC1E Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 2. Září 2014 Sdílet Vloženo 2. Září 2014 Taky nevím PROČ, ale pokud jsou rozdíly v tom číselným označení i u softu, tak tam asi nejspíš nějaký rozdíly budou... Proč by to pak označovali jiným kódem - když například třeba silentblok spodního ramene přední nápravy má STEJNÝ označení do fábule, rooma i jedničkový octy? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
froggy Vloženo 2. Září 2014 Sdílet Vloženo 2. Září 2014 já mám omezovač nastavený na necelých 6000 rpm, určitě ne 5500 rpm... 205 si nedovedu představit Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 2. Září 2014 Sdílet Vloženo 2. Září 2014 A jel někdo takovou střelbu na delší trase, třeba v Německu? Kolik by to tak žralo? Abysme se vrátili k tématu. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marfan Vloženo 2. Září 2014 Sdílet Vloženo 2. Září 2014 myslím že priemer by mohol byť okolo 10-12l keďže pri takej rýchlosti sa mi zdá že to ukazovalo 11,7 viac ?? neviem teraz. Viac si to asi nezobere nieje to turbo motor ktorý pri akcelerácii žerie aj trávu a obrubníky okolo cesty Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 2. Září 2014 Sdílet Vloženo 2. Září 2014 Turbo by nežralo, kdyby bylo patřičně uspořádaný - motáš do vyšší spotřeby spotřeby nesprávnej důvod, proč NĚKTERÝ turba jsou rozežraný - je to proto, že některý z turb mají dodatečnej přívstřik beneli, aby se ochladily vejfukový plyny před tím, než vlítnou ve vysokejch točkách do turba a katalyzátoru, který mají kvůli ekoteroristickýmu diktátu namontovaný bezprostředně za výstup plynů z hlavy = prakticky nemají výfukový svody. Přímej příklad je VW 1,2TSI. Pokud by byla mezi katalyzátorem a ventilama dostatečná vzdálenost, aby se kat neohříval nad mez, která je pro něj bezpečná, pojede i turbo v ochuzeným režimu až do maxima otáček a právě díky vyšší účinnosti získaný vyšším plnicím tlakem bude žrát o 25 - 30% míň, než stejně výkonná atmosféra. Neboli pokud atmoska 1,4 16V žere v maximálce kolem 11-12 litrů, potom stejně výkonný turbo (třeba 1,2 TSI 63kW) by ve stejným výkonovým režimu nemělo žrát víc jak 8,5-9 litrů. To, že turbomotor nad určitou rychlostí žere i chodce z chodníku a trávu z pankejtu právě paradoxně způsobuje požadavek na "ekologickou funkci" těsně po startu a v nižších točkách, kdy do větší vzdálenosti od hlavy umístěnej kat (delší trubka mezi hlavou a katem) by se nestíhal dostatečně rychle ohřát na to, aby plnil svou funkci. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
skoda-roomster Vloženo 2. Září 2014 Sdílet Vloženo 2. Září 2014 Při 160km/h mi pp ukazoval +-13l. Omezovač bude spíš u 6000, protože na 5500ot. ho občas vytáčím při předjíždění a nic nepozoruju. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
norton Vloženo 3. Září 2014 Sdílet Vloženo 3. Září 2014 (editace) ;-) když už tak pročítám vaši vášnivou diskusi. Myslím, že jsem to už tady jednou kdysi psal. Před pár lety jsem absolvoval Mladá Boleslav Saarbrucken a zpět s Roomstrem 1,4 při spotřebě dle PP 6,4 l/100km, v reálu to mohlo být tak 6,6-6,7 a docela slušné průměrné rychlosti. No vyzkoušel jsem v noci před Norimberkem „co to dá“ – viz screenshot z Garmina. Na tachometru bylo kolem 200, ale nějak nebyl čas to sledovat, páč v noci při předjíždění polského kamionu byla ta dálnice sakra ouzká. Editováno: 3. Září 2014, autor: norton 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
psurn Vloženo 3. Září 2014 Sdílet Vloženo 3. Září 2014 U fábie 55kW mám omezovač nastavený kolem 5800. Na rovině auto jede tak 182 tacho při spotřebě myslím 15,7. Z mírného kopečka se mi to podařilo rozjet na 200, ale otáček jsem si nevšiml. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JirkaBrno Vloženo 3. Září 2014 Sdílet Vloženo 3. Září 2014 motor 1.4 63kW co je ve fabii a roomech nema smysl tocit nad 5000t otacek, protoze za touto hranici klesa vykon dolu, takze tocit muzete treba na 6000 ot. ale je to k nicemu... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
froggy Vloženo 3. Září 2014 Sdílet Vloženo 3. Září 2014 Souhlas. Ale předpokládám, že se bavíme jen teoreticky ;-) tohle auto na takove rychlosti prostě není Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 3. Září 2014 Sdílet Vloženo 3. Září 2014 ;...Před pár lety jsem absolvoval Mladá Boleslav Saarbrucken a zpět s Roomstrem 1,4 ... ... No vyzkoušel jsem v noci před Norimberkem „co to dá“ – viz screenshot z Garmina. Na tachometru bylo kolem 200, .... Se sériovým Roomem 1,4 BXW hovadina, ten motor víc jak 180km/h tacho nedá - sériová pětka je na tu rychlost prostě moc krátká. Musel bys mít v převodovce jinou sestavu, minimálně vyměněný kola V. převodu a případně i celej diferenciál (stálej převod) za odpovídající díly z nějakýho diesela... Něco jinýho by bylo, kdyby tenkrát v tom v Roomu byla předfaceliftová 77kW "jednadevítka" TDI - ta má jak rezervu krouťáku, tak i daleko těžší převody, který jí dovolujou atakovat 200km/h hranici bez velkýho tejrání. Lidi sakra přemejšlejte - tabulky s hodnotama převodů jsou pořád ještě k nalezení na netu, maximální točky motorů i rozměry kol jsou známý taky - a pak stačí obyčejnáí matematika ze základky a kalkulačka, která umí 4 základní matematický funkce, když už je dnešní lidstvo tak líný počítat si takový věci zpaměti nebo s tužkou a papírem... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rypicong Vloženo 3. Září 2014 Sdílet Vloženo 3. Září 2014 to by mě zajímalo, kolik by měla tachometrově dát maximálně Fabia 1 sedan, 1.4MPI 50kW s pneu 165/70/14..... A já ti pak řeknu kolik mi dala... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 3. Září 2014 Sdílet Vloženo 3. Září 2014 Nevím, neznám její hodnoty max. otáček ani převodovejch poměrů - a nechce se mi to sáhodlouze hledat jen pro tvůj plezír. Střeleno od boku taky někde v rozmezí 170-180km/h (tacho) - ALE OPAKUJU JE TO JEN ODHAD!!! U rooma 1,4 BXW vycházím z toho, co mám před barákem, co mi ukazuje při jízdě a co je v DP o něm a o jeho "bratrancích" s jinýma motorama (hodnoty převodovejch poměrů). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
norton Vloženo 3. Září 2014 Sdílet Vloženo 3. Září 2014 (editace) Ekkare, tady je tabulka rychlostí na jednotlivé převodové stupně Roomster 1,4 kola 15 195/55 - viz příloha. Takže při chybě tachometru to něco před dvěstě ukazovat mohlo při skutečné rychlosti 186 km/h. Sice to trvalo snad "půl hodiny" než se tam motor vyšplhal, ale bylo to tam. A GPS snad moc "nelže"... Editováno: 3. Září 2014, autor: norton 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
norton Vloženo 3. Září 2014 Sdílet Vloženo 3. Září 2014 (editace) Jelikož se chystáme s klukem vyměnit auta udělali jsme si takové malé porovnání Roomstry 1,2TSI, 1,4 63 a fabia 1,4 55 - viz příloh - rychlosti na jednotlivé převodové stupně - teoreticky... - točivý moment na kolech pří pátém převodovém stupni. Roommter na 15 195/55; Fabia I na 14 185/60 Editováno: 3. Září 2014, autor: norton Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 3. Září 2014 Sdílet Vloženo 3. Září 2014 V tom výpočtu - jak počítáš obvod kola? Bereš ho někde změřenej, nebo ho počítáš - a pokud, tak z jakejch hodnot vycházíš? Já snad půjdu před barák, zvednu Drobka a provázkem oměřím kolo po obvodu... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
psurn Vloženo 3. Září 2014 Sdílet Vloženo 3. Září 2014 Je to zajímavé a za fábku to podle mě sedí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
norton Vloženo 3. Září 2014 Sdílet Vloženo 3. Září 2014 (editace) Ekkare, s metrem ven nemusíš. (25,4 x ráfek v palcích + (profil/50 x šířka pneu) x pí) = obvod v mm těch /50 je proto, aby do plného průměru byla výška profilu započítána dvakrát... jasné, je to na "idální" pneu, ale myslím, že to stačí A teď jsem ještě zkusil "googla": http://know-how.okhelp.cz/index.php?db=auto_moto&post=jak-vypocitat-prumer-rafku-kola Editováno: 3. Září 2014, autor: norton Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 3. Září 2014 Sdílet Vloženo 3. Září 2014 Tak jsme ten obvod počítali stejně.Takže by nám měly vyjít ± autobus podobný výsledky. Rozdíly tak budou asi hlavně v nastavení omezovače v ŘJ - já bezpečně vím, že když předjíždím a podřazuju ne jen na IV., ale až na III., tak si bezpodmínečně musím hlídat otáčkoměr, protože když mám rafiku přesně na 5500rpm, tak mi "zabere" omezovač a je to jako když auto dostane kopanec do čumáku... Ale to kolo stejně oměřím, nevím kam měří rozměry výrobci ráfků i gum kvůli zapuštění patky gumy do ráfku - ono se řekne "dyť je to jen centimetr" (na průměru), ale na obvodu už to je 3,14cm a při řádově 20 otáčkách za vteřinu je pak rozdíl přes 60cm neboli víc jak 2 kiláky za hodinu... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
norton Vloženo 3. Září 2014 Sdílet Vloženo 3. Září 2014 (editace) To jo drahý kolego, dyť píšu, že je to "ideální výpočet. K tomu omezovači, mně fakt kopne tak kousek před 6000. Ale po 5000 to začíná stejně vadout a na pětku už to leze nahoru do omezovače fakt velmi pomalu (viz krouťák na kolo), je to jako "mokrá houba" a nemá to cenu přes těch pět klaců hnát. Ale tehdá jsem fakt držel nohu na podlaze a čekal a čekal a čekal až kam to doleze. No a při těch 186ti GPS mne to už přestalo bavit - možná by to kousek ještě šlo. Jedanak celkem rambajz a jak jsem psal, v noci vedle kamionů byl ten levej pruh sakra úzký. Editováno: 4. Září 2014, autor: norton Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Misubaro Vloženo 6. Září 2014 Sdílet Vloženo 6. Září 2014 .....můžu potvrdit. Dnes jsem to zkusil a kopne mě to také těsně před 6,000.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 6. Září 2014 Sdílet Vloženo 6. Září 2014 Kurwa, já snad budu muset zajet na přehrátí SW, aby se mi na to někdo podíval... Na těch vejš avizovanejch 5800 se nevydrápu, ani kdybych práskal nad kapotou bičem! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pjdefort Vloženo 6. Září 2014 Sdílet Vloženo 6. Září 2014 Dnešní cesta Teplice-Praha-Teplice mimo dálnice, klima na AUTO a 23st. Normální jízda, 2x táhlejší stoupání s řazením 2 a 3 k 5000 ot. U domu 5,5 a po zajetí do dvora to poskočilo o desetinku, ale pořád spokojenost Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.