McMatej Vloženo 14. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 14. Listopad 2014 (editace) Ať panstvo promine, ale nemohu souhlasit s formulací, že 40-tka zvládne větší zátěž. Výkonost určuje výkonostní třida a i v těch nejobyčejnějších třídách například API SA nebo SB se dělají oleje s viskozitou xW-40 a jistě nezvládnou stejnou zátěž jako moderní oleje. Viskozita je vnitřní tření v kapalině a má málo společného s výkonem motorového oleje. Editováno: 14. Listopad 2014, autor: McMatej Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
e1. Vloženo 14. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 14. Listopad 2014 Máš pravdu, ale reč tu je o moderných olejoch a nejaké API výkonnostné triedy sú pre nás bezpredmetné. My vyberáme a porovnávame oleje ktoré plnia oveľa prísnejšie VW schválenia, preto nás "primitívne" API výkonnostné triedy nemusia zaujímať. A keď porovnáme oleje s rovnakou výkonnostnou triedou, tak všeobecne platí pravidlo, že 40-ka by mala zvládať vyššiu tepelnú záťaž. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 14. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 14. Listopad 2014 (editace) Tak v tomto případě OK. Ale stejně se bojím, že většina motoristů to bere takhle zjednodušeně - vyšší viskozita = lepší olej bez ohledu na výkonostní třídu (vodový olej přeci nemůže dobře mazat, to je "logické"). Ani ohledně vyšší teplotní zatěže viskoznějšího oleje si nejsem tak jistý. viz Oxidační stabilita, nitridace oleje O vyšší zatižitelnosti viskozitnějšího oleje tam není ani zmínka. Paradoxně se při stárnutí oleje vlivem oxidace viskozita zvyšuje a zlepšují se i mazivost oleje a pevnost mazacího filmu. A ohledně výběru lepšího oleje, osobně bych v první řadě vybíral lepší výkonostní třídu, až pak bych se staral o viskozitu. Mně je sympatická 505.01 nebo 507.00. Editováno: 14. Listopad 2014, autor: McMatej Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
e1. Vloženo 15. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 15. Listopad 2014 505.01 aj 507.00 sú schválenia pre naftové motory takže sú síce zaujímavé, ale zohľadňujú potreby PD vstrekovačov, resp. DPF filtrov. Pri benzínových motoroch nemáš ani jedno, ale samozrejme môžeš si vybrať aj olej ktorý bude mať zároveň aj tieto schválenia. Napr. ak si vyberieš olej VW 504.00, tak na 99,9% tam budeš mať aj VW 507.00 (a viskozita bude 5W-30). :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 15. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 15. Listopad 2014 Jo jo, tak jsem to myslel, vybrat olej který má i tato schválení. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
e1. Vloženo 15. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 15. Listopad 2014 Len potom nechápem, že čo v tomto (benzínovom) vlákne riešime, keď ty si rozhodnutý pre olej s naftovým schválením VW 507.00. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
peterv Vloženo 22. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 22. Listopad 2014 kedže sa mi nepozdáva predpísaný interval, tak som si dnes vymenil olej, filter, vypúšťaciu skrutku s tesnením ... 10500 km , MILLERS OILS XF LONG LIFE 5W30 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
martt Vloženo 27. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 27. Listopad 2014 (editace) 15 let používám oleje OMV a našel jsem pěknou pomůcku, kde si najde každý to své... http://www.omv.cz/portal/01/cz/omv_cz/Motoriste/eSluzby/Prehled_produktu Editováno: 27. Listopad 2014, autor: martt Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
e1. Vloženo 27. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 27. Listopad 2014 Každý výrobca ma takýto vyhľadávač mazív/kvapalín. Stačí sa pozrieť na ich stránkach. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Alma Vloženo 27. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 27. Listopad 2014 Tak mi vyhledávač doporučil do HTP olej 15W40, no nevím jestli je to to pravé. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JirkaBrno Vloženo 27. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 27. Listopad 2014 15W40? tak jako silvestrovky joke jo... ale ted vazne.. 5w40, pokud s tim litas jak hovado dalnice a furt naplno tak 5w50... men ho po 10t km... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
e1. Vloženo 27. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 27. Listopad 2014 Aký to bol vyhľadávač? A vlastne prečo riešime olej do HTP vo vlákne TSI? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 27. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 27. Listopad 2014 Almo, tady nejsi u HTP. Kurnik, to tady musí být OT skoro v každém tématu??? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Alma Vloženo 27. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 27. Listopad 2014 Klid, chlapi , vím, že jsem v oddíle TSI, jen že jsem zkoušel ten odkaz co to máte kousek dál a chtěl jsem jen sdělit co za blbost to našlo mi a podle mne tomu může věřit jen blázen. Neřeším HTP,TSI,ani třeba TDI, jen obecně. Jestli se vás to nějak dotklo, tak se omlouvám a smažte to. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sir_Jarek Vloženo 2. Prosinec 2014 Sdílet Vloženo 2. Prosinec 2014 (editace) Chci synkovi vyměnit v Rapidu 1,2TSI olej. Neměnim olej v autě poprvé, jen se chci zeptat, jestli u 1,2TSI neni nějaká specialita (jako třeba u HTP, kde filtr povolim jako první, ale jen trochu, aby stekl olej do vany a ne na alternátor...) - a také kolik tam je toho oleje (jinak prostě koupím olej, filtr, podložku pod výpušťák...). Díky... Editováno: 2. Prosinec 2014, autor: Sir_Jarek Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
suri. Vloženo 2. Prosinec 2014 Sdílet Vloženo 2. Prosinec 2014 niečo pod 4 litre ta mide , vypušťák sa mení celý , podložka neexistuje , N90813202 filter povoliť rovnako ako na HTP nech to trochu stečie ... poriadne zohriať Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sir_Jarek Vloženo 2. Prosinec 2014 Sdílet Vloženo 2. Prosinec 2014 Dík za odpověď. Tak nějak jsem si to představoval. A ten výpušťák nemusim měnit, ne? Nebo tam vymysleli nějakej "zlepšovák" (začínám se děsit každýho novýho modelu auta...), že se špunt zničí? Na HTP myslim taky píšou v dílenské příručce (tam se vždycky dočtu věcí ) vyměnit výpušťák - no já mám 8 let pořád ten samej, měnim pro sichr jen podložku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
suri. Vloženo 2. Prosinec 2014 Sdílet Vloženo 2. Prosinec 2014 nemusíš ho meniť , nič mu nebude , rozumne to dotiahnuť a bude to ok ... podložka sa vymeniť nedá , je za valcovaným závitom a nedá sa samotná dať dole Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sir_Jarek Vloženo 2. Prosinec 2014 Sdílet Vloženo 2. Prosinec 2014 Dík za odpověď (ta Oktávka z Tvého profilového obrázku... na tu mám nejlepší vzpomínky, s tou jsem se vyřádil, hlavně v zimě...) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
suri. Vloženo 2. Prosinec 2014 Sdílet Vloženo 2. Prosinec 2014 Njn , to boli časy keď boli autá na jazdenie a zo železa ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
libero Vloženo 2. Prosinec 2014 Sdílet Vloženo 2. Prosinec 2014 Chci synkovi vyměnit v Rapidu 1,2TSI olej. Neměnim olej v autě poprvé, jen se chci zeptat, jestli u 1,2TSI neni nějaká specialita (jako třeba u HTP, kde filtr povolim jako první, ale jen trochu, aby stekl olej do vany a ne na alternátor...) - a také kolik tam je toho oleje (jinak prostě koupím olej, filtr, podložku pod výpušťák...). Díky... hlavne tam nenechaj zo starého filtra tesnenie,lebo sem prídeš s otázkou "prečo mi bliká mazanie?" Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sir_Jarek Vloženo 2. Prosinec 2014 Sdílet Vloženo 2. Prosinec 2014 Dík za upozornění, dám pozor... Předpokládám, že novej filtr má svoje nový těsnění (tudíž aby tam nezůstalo ležet to staré navíc)... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
libero Vloženo 2. Prosinec 2014 Sdílet Vloženo 2. Prosinec 2014 nový filter má svoje tesnenia ... ...tu názorný príklad,ako to vyzerá,keď ostane staré http://forum.skodahome.cz/topic/128621-tlak-oleje/?p=1910009 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
martt Vloženo 20. Prosinec 2014 Sdílet Vloženo 20. Prosinec 2014 Jsem 3 týdny po výměně oleje, olej.filtru MANN a vzduch.filtru MANN...mám proměný interval ale olej sem teď měnil po 13,5tis...před tím 0W30 Castrol...při startech často značné zahrčení řetězu...olej lehounce nad spodní riskou B...tzn.málo (dle manuálu...)...i proto jsem měnil...nyní je tam na cca 15tis.5W40 OMV...olej na horní risce A...tzn.hodně (dle manuálu)...nyní při stratech řetěz téměř není slyšet...jen lehké zavrčení...motor v pohodě...tišší...ovšem jen subjektivně...ale ty starty opravdu bez hrčení...výsledný dojem je že vyšší hladina oleje výrazně pomáhá...motor r.v.3/13... Napíšu to i do sekce řetěz v rozvodech... A pro Sir_Janek - šroub se mění z důvodu nalisované těsnící podložky...buď se vyštípne a dá normální měděná 14ka nebo se mění za new šroub... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hurvajs2 Vloženo 5. leden 2015 Sdílet Vloženo 5. leden 2015 Vážení, dovolte mi abych tady trochu oživil tuto diskusi Se zájmem jsem pročetl celé toto vlákno a musím říci, že jsem se dočetl spousty nových informací o olejích a jejich použití. Zároveň se ale v té spoustě technických informací, norem, specifikací atd. poněkud ztrácím a myslím si, že nejsem sám. Dovolte mi proto, abych položil jednoduchou otázku, na kterou mi určitě někdo odpoví a k jejíž odpovědi se budu snažit dodat co nejvíc informací. Mám Roomstera 1,2 TSI 63kW, najezdím ročně cca 8 tis. km a to převážně na krátkých trasách, takže se motor téměř neohřeje. Mám pevné servisní intervaly QG2 a protože mám prodlouženou 4 letou záruku, jezdím každý rok na garančku do autorizovaného servisu Škoda, tedy byl jsem zatím na dvou a teď mě čeká třetí. Při první garančce po 1 roce jsem měl najeto 8700 km a podle servisní knihy mi nalili olej "TXT 5W-40 505.00" takže předpokládám Castrol (jen nevím který typ přesně, ale štítek byl Castrol) a naúčtovali si 343,- Kč/litr. Při druhé garančce po 2 letech (najeto 15 500km) jsem zkusil jiný autorizovaný servis poblíž a tam mi nalili olej "ENI I-Synt 5W-40) takže předpokládám nějaký AGIP a naúčtovali si 354,-Kč/litr. Teď vážně uvažuji, že si na 3 garančku přinesu vlastní olej, což mi po domluvě povolili. Otázka zní, jaký olej bych si měl koupit, mám najeto něco kolem 23 tis. km a pro zjednodušení bych chtěl Castrol a to opět 5W-40. Jde mi o to, že 4l kanystr se dá pořídit téměř za polovinu ceny, než si účtují v servisu, ale při té spoustě druhů olejů Castrol prostě nevím který koupit. Magnatec, Edge FST, normu 505.00 jako mi dali při první garančce nebo např. 502.00, ACEA A3/B3, A3/B4, prostě fakt nevím. Chystám se olej zase měnit za rok, takže LL asi není vzhledem k ceně a nájezdu km nutný. Poradí mi někdo jednoduše ve stylu "kup si ten a ten Castrol nebo si připlať za tenhle lepší..." Je mi jasné, že existuje spousta lepších značek než Castrol, ale kdybych si nekoupil vlastní, stejně by mi tam "něco" nalili a já bych neměl šanci to ovlivnit. Předem moc děkuji za odpovědi Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.