Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Ať panstvo promine, ale nemohu souhlasit s formulací, že 40-tka zvládne větší zátěž. Výkonost určuje výkonostní třida a i v těch nejobyčejnějších třídách například API SA nebo SB se dělají oleje s viskozitou xW-40 a jistě nezvládnou stejnou zátěž jako moderní oleje.

 

Viskozita je vnitřní tření v kapalině a má málo společného s výkonem motorového oleje.

Upraveno od McMatej

Máš pravdu, ale reč tu je o moderných olejoch a nejaké API výkonnostné triedy sú pre nás bezpredmetné. My vyberáme a porovnávame oleje ktoré plnia oveľa prísnejšie VW schválenia, preto nás "primitívne" API výkonnostné triedy nemusia zaujímať. A keď porovnáme oleje s rovnakou výkonnostnou triedou, tak všeobecne platí pravidlo, že 40-ka by mala zvládať vyššiu tepelnú záťaž. 

Tak v tomto případě OK. Ale stejně se bojím, že většina motoristů to bere takhle zjednodušeně - vyšší viskozita = lepší olej bez ohledu na výkonostní třídu (vodový olej přeci nemůže dobře mazat, to je "logické").

 

Ani ohledně vyšší teplotní zatěže viskoznějšího oleje si nejsem tak jistý. viz Oxidační stabilita, nitridace oleje

O vyšší zatižitelnosti viskozitnějšího oleje tam není ani zmínka. Paradoxně se při stárnutí oleje vlivem oxidace viskozita zvyšuje a zlepšují se i mazivost oleje a pevnost mazacího filmu.

 

A ohledně výběru lepšího oleje, osobně bych v první řadě vybíral lepší výkonostní třídu, až pak bych se staral o viskozitu. Mně je sympatická 505.01 nebo 507.00.

Upraveno od McMatej

505.01 aj 507.00 sú schválenia pre naftové motory takže sú síce zaujímavé, ale zohľadňujú potreby PD vstrekovačov, resp. DPF filtrov. Pri benzínových motoroch nemáš ani jedno, ale samozrejme môžeš si vybrať aj olej ktorý bude mať zároveň aj tieto schválenia. Napr. ak si vyberieš olej VW 504.00, tak na 99,9% tam budeš mať aj VW 507.00 (a viskozita bude 5W-30). :-)

Jo jo, tak jsem to myslel, vybrat olej který má i tato schválení. :kol-47:

Len potom nechápem, že čo v tomto (benzínovom) vlákne riešime, keď ty si rozhodnutý pre olej s naftovým schválením VW 507.00.

kedže sa mi nepozdáva predpísaný interval, tak som si dnes vymenil olej, filter, vypúšťaciu skrutku s tesnením  ... 

10500 km , MILLERS OILS XF LONG LIFE 5W30

Každý výrobca ma takýto vyhľadávač mazív/kvapalín. Stačí sa pozrieť na ich stránkach.

Tak mi vyhledávač doporučil do HTP olej 15W40, no nevím jestli je to to pravé.

15W40? :smich:  tak jako silvestrovky joke jo... ale ted vazne.. 5w40, pokud s tim litas jak hovado dalnice a furt naplno tak 5w50... men ho po 10t km...

Aký to bol vyhľadávač? A vlastne prečo riešime olej do HTP vo vlákne TSI?

Almo, tady nejsi u HTP. Kurnik, to tady musí být OT skoro v každém tématu???

Klid, chlapi , vím, že jsem v oddíle TSI, jen že jsem zkoušel ten odkaz co to máte kousek dál a chtěl jsem jen sdělit co za blbost to našlo mi a podle mne tomu může věřit jen blázen. Neřeším HTP,TSI,ani třeba TDI, jen obecně.

Jestli se vás to nějak dotklo, tak se omlouvám a smažte to.

Chci synkovi vyměnit v Rapidu 1,2TSI olej. Neměnim olej v autě poprvé, jen se chci zeptat, jestli u 1,2TSI neni nějaká specialita (jako třeba u HTP, kde filtr povolim jako první, ale jen trochu, aby stekl olej do vany a ne na alternátor...) - a také kolik tam je toho oleje (jinak prostě koupím olej, filtr, podložku pod výpušťák...).

 

Díky...

Upraveno od Sir_Jarek

niečo pod 4 litre ta mide , vypušťák sa mení celý , podložka neexistuje , N90813202

 

filter povoliť rovnako ako na HTP nech to trochu stečie ... poriadne zohriať 

Dík za odpověď. Tak nějak jsem si to představoval.

 

A ten výpušťák nemusim měnit, ne? Nebo tam vymysleli nějakej "zlepšovák" (začínám se děsit každýho novýho modelu auta...), že se špunt zničí?

 

Na HTP myslim taky píšou v dílenské příručce (tam se vždycky dočtu věcí :kol-140: ) vyměnit výpušťák - no já mám 8 let pořád ten samej, měnim pro sichr jen podložku.

nemusíš ho meniť , nič mu nebude , rozumne to dotiahnuť a bude to ok ... 

 

podložka sa vymeniť nedá , je za valcovaným závitom a nedá sa samotná dať dole 

Dík za odpověď

 

(ta Oktávka z Tvého profilového obrázku... na tu mám nejlepší vzpomínky, s tou jsem se vyřádil, hlavně v zimě...)

Njn , to boli časy keď boli autá na jazdenie a zo železa ... 

Chci synkovi vyměnit v Rapidu 1,2TSI olej. Neměnim olej v autě poprvé, jen se chci zeptat, jestli u 1,2TSI neni nějaká specialita (jako třeba u HTP, kde filtr povolim jako první, ale jen trochu, aby stekl olej do vany a ne na alternátor...) - a také kolik tam je toho oleje (jinak prostě koupím olej, filtr, podložku pod výpušťák...).

Díky...

hlavne tam nenechaj zo starého filtra tesnenie,lebo sem prídeš s otázkou "prečo mi bliká mazanie?" ;)

Dík za upozornění, dám pozor... kol117

 

Předpokládám, že novej filtr má svoje nový těsnění (tudíž aby tam nezůstalo ležet to staré navíc)...

  • 3 týdny později...

Jsem 3 týdny po výměně oleje, olej.filtru MANN a vzduch.filtru MANN...mám proměný interval ale olej sem teď měnil po 13,5tis...před tím 0W30 Castrol...při startech často značné zahrčení řetězu...olej lehounce nad spodní riskou B...tzn.málo (dle manuálu...)...i proto jsem měnil...nyní je tam na cca 15tis.5W40 OMV...olej na horní risce A...tzn.hodně (dle manuálu)...nyní při stratech řetěz téměř není slyšet...jen lehké zavrčení...motor v pohodě...tišší...ovšem jen subjektivně...ale ty starty opravdu bez hrčení...výsledný dojem je že vyšší hladina oleje výrazně pomáhá...motor r.v.3/13...

Napíšu to i do sekce řetěz v rozvodech...

A pro Sir_Janek - šroub se mění z důvodu nalisované těsnící podložky...buď se vyštípne a dá normální měděná 14ka nebo se mění za new šroub...

  • 3 týdny později...

Vážení, dovolte mi abych tady trochu oživil tuto diskusi :kol-48:  Se zájmem jsem pročetl celé toto vlákno a musím říci, že jsem se dočetl spousty nových informací o olejích a jejich použití. Zároveň se ale v té spoustě technických informací, norem, specifikací atd. poněkud ztrácím a myslím si, že nejsem sám. Dovolte mi proto, abych položil jednoduchou otázku, na kterou mi určitě někdo odpoví a k jejíž odpovědi se budu snažit dodat co nejvíc informací. Mám Roomstera 1,2 TSI 63kW, najezdím ročně cca 8 tis. km a to převážně na krátkých trasách, takže se motor téměř neohřeje. Mám pevné servisní intervaly QG2 a protože mám prodlouženou 4 letou záruku, jezdím každý rok na garančku do autorizovaného servisu Škoda, tedy byl jsem zatím na dvou a teď mě čeká třetí. Při první garančce po 1 roce jsem měl najeto 8700 km a podle servisní knihy mi nalili olej "TXT 5W-40 505.00" takže předpokládám Castrol (jen nevím který typ přesně, ale štítek byl Castrol) a naúčtovali si 343,- Kč/litr. Při druhé garančce po 2 letech (najeto 15 500km) jsem zkusil jiný autorizovaný servis poblíž a tam mi nalili olej "ENI I-Synt 5W-40) takže předpokládám nějaký AGIP a naúčtovali si 354,-Kč/litr. Teď vážně uvažuji, že si na 3 garančku přinesu vlastní olej, což mi po domluvě povolili. Otázka zní, jaký olej bych si měl koupit, mám najeto něco kolem 23 tis. km a pro zjednodušení bych chtěl Castrol a to opět 5W-40. Jde mi o to, že 4l kanystr se dá pořídit téměř za polovinu ceny, než si účtují v servisu, ale při té spoustě druhů olejů Castrol prostě nevím který koupit. Magnatec, Edge FST, normu 505.00 jako mi dali při první garančce nebo např. 502.00, ACEA A3/B3, A3/B4, prostě fakt nevím. Chystám se olej zase měnit za rok, takže LL asi není vzhledem k ceně a nájezdu km nutný. Poradí mi někdo jednoduše ve stylu "kup si ten a ten Castrol nebo si připlať za tenhle lepší..." Je mi jasné, že existuje spousta lepších značek než Castrol, ale kdybych si nekoupil vlastní, stejně by mi tam "něco" nalili a já bych neměl šanci to ovlivnit.

Předem moc děkuji za odpovědi :kol-47:

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.