Přejít na obsah

Octavia 1,6 55kw v zimě cca po 15km se zakucká a nejede po odpočinku startuje a jede dál.


hasanek

Doporučené příspěvky

Zdravím všechny a prosím o radu,

mám problémy se svojí Octavii 1,6 55kw rok 97 najeto cca 130000, neměl jsem s ní dlouhou dobu cca 2-3 roky žádné problémy, minulý rok v zimě kdy byly velké mrazy -20 jsem jednou nechal stát venku namísto garáže a jel cca 15km do práce a těsně před prací začal cukat motor a na křižovtce při rozjezdu se zakuckal a chcípl a už jsem to nenastartoval pouze střelba do výfuku a jinak nic. Odtáhly mě nechaly a po čase když auto odstálo nějakou dobu prostě zase jelo normálně. Od té doby jezdilo bez problémů celé léto nic akorát občas motor za běhu cukl ale jinak žádný problém. V zimě cukal víc v létě téměř vůbec po té zimě jsem nalil aditiva do benzínu na pročištění celé soustavy a myslel jsme že je vše ok protože cukání ustalo se zvyšující se teplotou. Tento rok se ovšem vše opakovalo jak začaly první mrazy jednou jsem nechal auto stát venku ovšem mráz pouze -3 jedu do práce a na té stejné křižovatce jako před rokem zůstanu vyset úplně stejný scénář auto zase pocukalo a pak při rozjezdu při přidávání plynu cca kolem 1200 otáček začne šíleně haporovat chcípá rožíná se chcípá rožíná se pak i na volnoběh to samé bez plynu až nakopnec chcípne úplně a už nejde nastartovat, někdy se mi podařilo překonat tu hranici 1200otáček a pak šla normálně vytáčet a ve vysokých otáčkách motor běžel ale při další křižovatce zase jak klesly otáčky rozjezd už jsem to nerozchodil. A takto mi to teďkom dělá, že někdy dojedu do práce ale vetšinou se mi stane, že úplně pokaždý na stejné křižovatce zůstanu se stejným problémem. Auto se můsí nechat nějakou dobu vždy odstát někdy pár hodin někdy půl dne a pak zas normálně nastartuje a jede bez problémů. Takže mě odvlekli do práce a odpoledne jedu domů a kousek před domem zase to samé vše se opakovalo. Prostě jakoby je studené tak jee normálně ale cca po 15km dělá šílené problémy problémy. zkusil jsem vyměnit svíčky dva dny jsem jel normálně a třetí den zase to samé, zkusil sem nalít do nádrže přípravek na odstranění vody z benzínu jestli to nějak zamrzá a zatím nic, ale je divné že při nízkých otáčkách se to hltí ale jakmile se podaří překonat daná mez cca 1200 otáček motor tůruju a ve vysokých otačkách žádny problém, ale nesmí to chcípnout potom už nenastartuju pouze střelba do výfuku, auto si odpočne a pak zase jede jako by nic. Nenapadá mě vůbec co to může být někdo říká palivový filtr nebo čerpadlo, někdo říká rozdělovač nebo kabely někdo nějaké přimrzající čidlo v motoru nebo lamda. Když se mi to jednou stalo tak mě odtáhli přímo do servisu WV a Škoda a tam mi řekli, že jim to normálně startovalo a že na diagnostice žádný problém nebyl že vše je ok, že si myslí, že to může dělat čerpadlo paliva, ale to by podle mého muselo jinak zlobit a nedávat benzín ihned po startu a ne až po ujeté 15km vzdálenosti. Tak jsem z toho bezradnej a auto stojí v garáži a já nemůžu jezdit protože se s tím bojím kde zase zůstanu vyset. Kontroloval jsem palec v rozdělovači a vůbec žádná vůle, jediné čeho jsme si všimnul, že mi jde přes rozdělovač olej z motoru jestli to těsnění na rozdělovači trochu povolilo. Prosím moc o radu nebo jestli měl někdo podobný problém jak a čím to vyřešil, nechci to dát do servisu když není jasná závada tam to nijak moc neřeší vymění díl po díle půl auta a já s nedoplatím a při cenně toho auta a staří cca 50-60tis to ani nemá smysl do toho tolik vrážet. Předem děkuji o jakoukoliv radu či postřeh jak nad tímto zvítezit. Děkuji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mně to dělalove větším lijáku když jsem odbočil doprava auto chcíplo a pak asi 30 min nešlo nastartovat po té době opět normální start a jezdil jsem třeba půl roku. Taky jsem začal být zoufalý a nakonec to bylo tím ind.členem. normálně ho vymontuj a prohlídni si ho jestli má izolace nějakou prasklinu a spodní kontakty jsou zaoxydovány.tak ho hned můžeš vyhodit. Ahoj Honza

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

mám úplně stejný problém od minulého čtvrtku, viz:

odkaz na vlákno

jen doplním zkušenost: mám LPG a ten problém je jak na benzín, tak na LPG, to je velmi důležité, čímž odpadá palivová soustava (čerpadlo, filtr, benzín)

takže se zaměřuji na zapalovací cívku, teplotní čidlo vody, rozdělovač, svíčky a kabely ... svíčky a kabely jsou na autě cca 10000km a těmi to nebude, protože jendou auto jede úplně normálně třeba 500km a najednou nejede, cívka může být načatá, přeci jen má už skoro 14let...

zítra dám nové čidlo a uvidím...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...