Přejít na obsah

Motor 1.9 TDI


1244 témat v tomto fóru

    • 3 odpovědi
    • 2.4k zobrazení
  1. Napínací kladka

    • 15 odpovědí
    • 10.5k zobrazení
    • 8 odpovědí
    • 23.9k zobrazení
  2. Únik nafty

    • 4 odpovědi
    • 5.3k zobrazení
    • 9 odpovědí
    • 19.1k zobrazení
  3. Popis zavad turbo

    • 1 odpověď
    • 2.2k zobrazení
    • 6 odpovědí
    • 2.4k zobrazení
    • 2 odpovědi
    • 3.6k zobrazení
    • 3 odpovědi
    • 8.2k zobrazení
    • 2 odpovědi
    • 1.6k zobrazení
  4. vrčení z motoru

    • 7 odpovědí
    • 5.4k zobrazení
    • 6 odpovědí
    • 17.2k zobrazení
  5. HELP ME - chyba 00765

    • 9 odpovědí
    • 3.6k zobrazení
    • 7 odpovědí
    • 7k zobrazení
    • 6 odpovědí
    • 18k zobrazení
  6. turbo kit

    • 16 odpovědí
    • 4.9k zobrazení
    • 14 odpovědí
    • 9.1k zobrazení
  7. bubliny v nafte

    • 2 odpovědi
    • 2.3k zobrazení
  8. Nelze nstartovat

    • 6 odpovědí
    • 2.4k zobrazení
  9. Motor se nezahřívá

    • 0 odpovědí
    • 2.1k zobrazení
    • 0 odpovědí
    • 3.9k zobrazení
    • 15 odpovědí
    • 24.3k zobrazení
    • 0 odpovědí
    • 3k zobrazení
    • 18 odpovědí
    • 18.5k zobrazení
    • 1 odpověď
    • 1.9k zobrazení


  • Aktuální příspěvky

    • Áno máš pravdu jedná sa o Evo 1 kód motora Dpca.     
    • Ahoj. Přidám zkušenost s S3 FL 1.5 TSI DSG. Je to sice starší model, ale jeho chování bude podobné. Spotřebu teda úplně neřeším a sleduju jí jen ze zvědavosti. Řekl bych, že na poměry 1.5 TSI jezdím spíš dynamicky. Né však přehnaně rychle. Jen se nebojím poslat motor do otáček. Mimo město je DSG většinu času v režimu "S", nebo v manuálu, protože logika řazení převodovky DQ 200 v S3 mi příliš nevyhovuje. Navíc teda obvykle nejezdím dlouhé trasy. Nejčastěji jezdím trasy cca 30 km okreskách plus jednou týdně delší jízda, cca 80 km okreska plus silnice 1. třídy, ale mimo dálnice, kdy nejčastěji využívám spektrum otáček mezi 2-3000 ot./min., při akceleraci i kolem 4000 ot./min. A moje dlouhodobá spotřeba se pohybuje cca okolo 8 l/100 km. Nižší spotřebu, řekněme kolem 6.5 - 7 l/100km dosáhnu jen klidnou jízdou na delší vzdálenost (třeba těch 80 km mimo dálnice). A podívat se k 6 l/100 km je možné jen vyloženě eko jízdou, kdy se člověk plouží mimo město cca 60- 80 km/h a podtáčí motor v "D" na nejvyšší možny stupeň. To nedělám ze dvou důvodů:   1. Nebaví mě takový styl jízdy :-). V "D" se převodovka snaží motor držet řekněme kolem 1300 - 1800 ot./min. Kde ovšem 1.5 TSI na auto velikosti S3 žalostně chybí síla. Mírné přidání plynu je pak bez odezvy a silnější přidání vyvolá podřazení a jízda není příjemná a plynulá.   2. Myslím si, že jízda na spotřebu v nízkých otáčkách neprospívá motoru. Svůj S3 jsem pořizoval ojetý s nájezdem cca 150 tis. km a po pořízení jsem byl z dynamiky auta celkem zklamaný (původně jsem chtěl 2.0 TSI 140 kW a před tím jsem měl O3 1.4 TSI). Ale říkal jsem si OK o 1.5 se všude píše, jak je přidušená, navíc S3 je těžší než Octavie, tak je to asi takhle normální. Nedalo mi to a stáhl jsem si apku na měření zrychlení 0-100 km/h pomocí GPS a orientačně změřil zrychlení. Naměřeno cca 10,8 s (místo udávaných 9,3 s). Potom jsem vyrazil nechat udělat přemapování DSG, aby motor tolik nepodtáčelo. Po krátkém rozhovoru při úpravě softu převodovky, padlo rozhodnutí motor změřit. A na brzdě naměřeno cca 135 hp a 22O Nm (místo 150hp/250Nm)! Jako nejpravděpodobnější příčina bylo označeno zakarbonování motoru a přicpání OPF vlivem uvedeného nájezdu v režimu nízkých otáček (a nižších teplot spalování i samotných spalin), s preferencí nízké spotřeby. Byl proveden chip na velmi decentní zvýšení výkonu a dostal jsem doporučení autu chvíli "nakládat" a "rozjezdit" ho. Řídil jsem se radou a zajel i na vodíkovou dekarbonizaci motoru. Motor citelně ožil a nyní zvládá z 0-100 za cca 8,9 s (pouze vyzkoušeno a dál už takovým blázněním auto netrápím).   Nicméně auto jede jako vyměněné, jen je nutné držet jej nad 2000 ot./min. a při profilu tras, které jezdím z toho zatím vychází spotřeba 8 l/100km. A "na spotřebu" jezdit nehodlám. Nejenže je pod ty 2000 ot./min. motor stále bez šťávy, ale ještě bych si zadělával na jeho další dušení karbonem. Je mi jasné, že u Superbu 4 dosažení nižší spotřeby napomáhá mild hybridní systém, který zřejmě pomůže i dynamickému projevu motoru v nízkých otáčkách. Zanášení motoru karbonem doprovázené plíživou ztrátou výkonu ale asi neobejde.
    • radek253> se o síťce dávno přemýšlím jen jsem se nedostal k realizaci. S teplotou motoru jsem už kdysi bojoval i u Felicie s klimou kde se taky zasraly chladiče
    • Takhle jsem přišel o klima chladič na bývalé firemní OII, od té doby mám na obou autech (Scala a OII) nerezové síťky před chladiči,  dával jsem i foto.
    • Máš klimatronik nebo manuál? Já řešil na záruku známý problém F3/Rapid s přidřeným kompresorem Sanden u Rapida 1.0tsi 2019 s klimatronikem a  vyřešeno výměnou za Denso. Teď jsem si ještě koupil i F3 1.0mpi 2020 s manuálem a taky jsem si už všiml podivných zvuků při decelaraci a zatím jsem to víc nesledoval. Dokud je záruka tak to včas řeš, zkus si zvuky nahrát, AS si to bude taky nahrávat a posílat výrobci. Zkus si mobilem vyfotit štítek kompresoru jestli máš Sanden/Denso.
×
×
  • Vytvořit nový...