Žárovky vnitřního osvětlení jsou spínané tranzistory, které i při rozpojení neustále propouští zbytkový proud v řádu mikroampér. Běžnou žárovku to nerozsvítí, ale ledkám to stačí na to, aby mírně prosvítaly, popřípadě poblikávaly. Neznamená to, že by se vybíjela baterka, tento stejný zbytkový proud jde i přes běžnou žárovku, ale nerozsvítí ji. Spotřeba auta s tím počítá, ledkama se vám to nevybije, nebojte. Taky z tohoto důvodu mají auta spací režim, kdy se napájení těchto malých spotřeb vypne relátkem, zpravidla po pát minutách.
Dobrý den. Koukám že tohle vlákno je už dost staré, ale snad tu ještě někdo bude. Trápí mě stejný problém. A zde jsem našel že by to mohlo být elektroventilem, který tu už někdo zmiňoval. Vyměnil jsem za nový kus a odstranil chybu svojí OBD diagnostikou z Číny. Bohužel se kontrolka opět po cca 120 km rozsvítila. Zde jsem četl že by se chyba měla vymazat přímo originální diagnostikou. Tuto možnost jsem ještě nezkoušel a chtěl jsem se ještě optat, jestli by tahle chyba mohla mít i jiný důvod než jen ten elektroventil? Předem děkuji za odpověď Kubeš.