Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdravím,

mám problém s brzdama u mé octy 1,9 TDI 81kW, je to combík L&K a je z roku 2001, má najeto 150tis km. Majitelem jsem půl roku.

Pedál při spuštěném motoru jde na podlahu do 10 sec. Při vypnutém motoru je tvrdý.

Na válcích vše v pořádku- ABS zapne. Nikde nic neteče.

Problém již byl popisován, ale nedočetl jsem se rady.

U mé octy byly měněny kotouče, destičky, hl. brzdový válec, 2x v sevisu, diagnostika... a nic.

Octa je upravena

- čip na 103kW

- 6kv. převodovka s kterou souvisí jiné zadní nápravy

- př. kotouče ze superba 1.8

...můžou mít tyto úpravy na daný problém nějaký vliv?

Prosím poraďte co mám dělat, aby brzda byla OK. -_-

Nové věci na brzdách- vše volné . To znemená větší krok a měkší pedál až to sedne tak se to spraví, ale v žádném případě nemůže jít pedál na podlahu. To, že bez posilovače máš tvrdý pedál a s posilovačem změkne je v pořádku , ale nesmí jít až na podlahu. Pracovní válec pod pedálem vytlačí určíté množství kapaliny a to musí být dostatečné tak aby zaplnilo válečky a ty stiskly brdové destičky na všech kolech. Pokud to tak není a zcela jistě tam nemáš vzduch (pro dokonalé odvszdušnění prázdné soustavy je vhodné dělat první odvzdušnění pomocí VAGu) tak je zřejmé že objem, který vytlačí pracovní válec pod pedálem je nedostatečný. Může to být způsobeno např nafukujícími se brzdovými hadičkami. Nebo vyměněné přední brzdy ze supa mají větší potřebu kapaliny pro zdvih . Zjisti si jaký průměr a zdvih paracovního válce pod pedálem má sup a Octa.

U veterána mě s tímto problémem potrápily nafukuhjící se hadičky.

  • Autor

Pepo007, dík to mě nenapadlo s těma hadičkama, ale po opětovném napumpování jde pedál zase dolů.

Kotouče i destičky jsou sednuté, cca 2000 km.

Bylo to v autorizovaném servisu, takže odvzdušnění by snad mělo být také OK.

Prostě si už nevím rady

Pepo007, dík to mě nenapadlo s těma hadičkama, ale po opětovném napumpování jde pedál zase dolů.

Kotouče i destičky jsou sednuté, cca 2000 km.

Bylo to v autorizovaném servisu, takže odvzdušnění by snad mělo být také OK.

Prostě si už nevím rady

Tak po několikerém šlápnutí by to mělo držet, pokud ne tak propouští hlavní brzdový válec pod pedálem.

  • Autor
Pepo007, dík to mě nenapadlo s těma hadičkama, ale po opětovném napumpování jde pedál zase dolů.

Kotouče i destičky jsou sednuté, cca 2000 km.

Bylo to v autorizovaném servisu, takže  odvzdušnění by snad mělo být také OK.

Prostě si už nevím rady

Tak po několikerém šlápnutí by to mělo držet, pokud ne tak propouští hlavní brzdový válec pod pedálem.

Několikeré sešlápnutí nepomáhá, jde to pořád dolů.

Hl. brzdový válec byl vyměněn 2x.

Nemůže to mít souvislost s posilovačem, nějaký úbytek tlaku.

Pepo007, dík to mě nenapadlo s těma hadičkama, ale po opětovném napumpování jde pedál zase dolů.

Kotouče i destičky jsou sednuté, cca 2000 km.

Bylo to v autorizovaném servisu, takže  odvzdušnění by snad mělo být také OK.

Prostě si už nevím rady

Tak po několikerém šlápnutí by to mělo držet, pokud ne tak propouští hlavní brzdový válec pod pedálem.

Několikeré sešlápnutí nepomáhá, jde to pořád dolů.

Hl. brzdový válec byl vyměněn 2x.

Nemůže to mít souvislost s posilovačem, nějaký úbytek tlaku.

Posilovačem ne . Pokud by neposiloval tak ti bude tvrdnout pedál.

....pro dokonalé odvszdušnění prázdné soustavy je vhodné dělat první odvzdušnění pomocí VAGu....

Jak se dela odzvdusneni pomoci vagu?

Mas navod?

Brzdy vagem. je tov DP, ale objevil jsem to i na dieselpower

post-27-1171060035.gif

Pokračování

post-27-1171060095.gif

a kapaliny máš dost?

  • Autor
a kapaliny máš dost?

kapaliny mám dost, dneska jsem zase na to koukal,

co hadičky od posilovače, nemám je vyměnit. -_-

ono, já když jsem měnil, tak to taky docela sjížděl pedál dolů a docela dlouho trvalo, než přestal. Jsem z toho byl docela vykulenej, ale usadilo se to a je to O.K. Třeba jen blázníš. A nebo máš někde netěsnost. Zkus se teda zaměřit na místa, která jsi případně na systému povoloval.

a kapaliny máš dost?

kapaliny mám dost, dneska jsem zase na to koukal,

co hadičky od posilovače, nemám je vyměnit. -_-

Už jsem ti dříve říkal, že na propadávání pedálu nemá vliv posilovač. Je to závada v hydraulickém systému.

A ty přední kotouče ze supa už tam byly, nebo teprve s jejich výměnou nastal problém?

Je to závada v hydraulickém systému.

U octavie nevím, ale kámoš měl něco podobného na Astrě F ( brzdilo to, ale postupně se občas propadal pedál ) a byl nějaký problém na ABS jednotce :(

  • Autor
A ty přední kotouče ze supa už tam byly, nebo teprve s jejich výměnou nastal problém?

Koupil jsem už to s tou úpravou, já dával měnit kotouče v zadu a v předu jen destičky protože se mi brzdy nezdály, byly měké a v té době jsem na závadu nepřišel. Pak jsem teprve zjistil, že pedál jde až na podlahu a začal kolotoč - výměna kapaliny, výměna hl. brz. válce, dokonce dvakrát (v jiném servisu), pročištění celé brzdové soustavy, odvzdušnění v aut. servise.

V běžném provozu mi to nevadí, když brzdím lehce, tak pedál drží, ale když přitlačím na pedál silou a držím, tak jde dolů.

Při pokusu, že na pedál brzdy tlačím silou a zvýším otáčky motoru, tak pedál propadává rychleji.

Možná, že blázním, ale v práci jezdí s jinýma Octama a vím jak se chová pedál jinde.

  • Autor
ono, já když jsem měnil, tak to taky docela sjížděl pedál dolů a docela dlouho trvalo, než přestal. Jsem z toho byl docela vykulenej, ale usadilo se to a je to O.K. Třeba jen blázníš. A nebo máš někde netěsnost. Zkus se teda zaměřit na místa, která jsi případně na systému povoloval.

Veškerá manipulace probíhala v aut. sevise a ti si s tím problémem naví rady.

Proto hledám jiné možnosti jak z toho ven.

Píšu i do auto škoda MB, tak uvidím.

Nemáte někdo schéma zapojení komlpetního brzdového systému včetně posilovače a hadiček.

Snad to mám propojené vše dobře.

Mam len subor ma 56MB. -_-

  • Autor
Mam len subor ma 56MB. -_-

Dej mi prosím odkaz, kde ho najdu. -_-

U mna v PC.Posli mi na SZ tvoj email nieco vimyslime.

  • Autor
U mna v PC.Posli mi na SZ tvoj email nieco vimyslime.

Poslal jsem zprávu na email, předem dík. -_-

Upraveno od kantorm

Precitaj si SZ.

Cau kazde auto s ABS se propada pokud nejedes a stojis na brzde s nastartovanym motorem. Za jizdy je vse urcite v poradku. Nedavno jsem se s tym trapil u Galaxy(to je to samy) myslel jsem ze jeto zavada ale neni . taky jsem to nevedel protoze za normalnich jizdnich podminek si toho nevsimnes. :D

Brzdy vagem. je tov DP, ale objevil jsem to i na dieselpower

Diky moc

  • 4 měsíce později...

dtto, jeden vravi ze je to normalne a druhy ze nie...

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.