Hlavní panel
Oblíbený obsah
Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 04/30/11 ve všech sekcích
-
Já považuju vysvětlení bikeone za vcelku logické a docela pravděpodobné. Dvě verze dílů jsou úplně v pohodě (stejně je zpravidla víc dodavatelů) a logistika náhradních dílů se sjednocením optimalizuje.2 body
-
V množství vyráběných TSi motorů 63kW se to rozhodně vyplatí, to mi věř. I strategie, proč se jako náhradní díly používají ty kvalitnější, je logická. Čipovači je kategorie sama pro sebe a nehodlám se k nim vyjadřovat.1 bod
-
Můžu uvést jeden příklad, který zpozorovali někteří z vás, co jste měli první várku motoru. Rozvodový řetěz, ozubené kolo a hřídel. Jiné materiály, technologie výroby, levnější. Bohužel v provozu nastávaly problémy. Když jste šli do servisu, vyměnili vám to za jiný ten ze 77kW motoru a tady se už tento problém nestává. Do další série se již dávají totožné rozvody jako u 77kW a problémy již nejsou.1 bod
-
Tak já to zkusím ještě jednou a naposled. 63kW motor je ekonomickou variantou, která je montována do vozů přímo z výroby. Náhradní díly jdou objednat pouze a jen ty, které se ničím neliší od dílů použitých na motoru 77 kW. Ty samozřejmě pasují na 63kW motor. Nejedná se o všechny díly, jen o cca 1/3. Pro vás jako uživatele je důležité, že 63kW motor bude stejně trvanlivý jako 77kW. Jde pouze o to dokázat vyrobit i ekonomicky příznivější variantu. Nebudu se s vámi dohadovat, pokud si chcete myslet něco jiného, prosím.1 bod
-
Zdravím pánové. Ty motory jsou skutečně odlišné z výroby. Na levnější variantu motoru jsou použity díly vyrobené v kooperaci za levnější cenu v horší jakosti materiálu - tím pádem nesnesou takové velké zatížení jako motor naladěný na 77kW. Pro určitou normalizaci se přistoupilo k dodávání stejných náhradních dílů (mít náhradní díly na každý motor zvlášť by bylo zbytečné, nákladné a dělalo by to zmatek), vycházejícíh z požadavků na motor 77kW. Tvarově stejné, funkčně stejné. Kdybych to shrnul - ty motory mají 100% zaměnitelnost všech dílů (mimo ŘJ), ovšem z výroby přicházejí na trh odlišné. Aby byla zachována životnost motoru z levnějších dílů, byl naladěn na 63 kW (ale to je všem asi jasné).1 bod
-
kdyby byly stejné, tak mají stejný výkon. ani jeden z těch motorů nemám. ještě není odladěný, jak sis sám již všimnul.1 bod
-
1 bod
-
no zkrátka 77 kW nemáš, takže tak... rozdíly mezi motory jsou, to je jisté. jak v materiálech, tak v řídící jednotce. trust me1 bod
-
mám spolužáka v konstrukci pohonů ve škodovce, tak jsem se ho ptal. nějaké minimální rozdíly jsou. blok motoru jakožto odlitek je totožný, ale určité prvky motoru má 77kW jiné- sání, řídící jednotka, použité materiály, .. zas tak málo toho není!1 bod
-
Tak dneska mi z fabriky přišla odpověď (po urgenci) na otázku o uvedení rozdílu mezi těmito motory: Vážený pane, děkujeme za Váš dotaz a zároveň se omlouváme za prodlení odpovědi z důvodu vysoké frekvence e-mailových dotazů. Váš dotaz jsme konzultovali s kolegy a technicky jsou oba motory shodné, odlišného výkonu bylo dosaženo použitím jiného nastavení řídicí jednotky. S pozdravem a přáním hezkého dne Irena Kohoutová info@skoda-info.cz Škoda Info-Line 800 600 0001 bod
-
Mělo by to opravdu být tak, že je jiná ŘJ a budíky. Negativem pro případného úpravce je bohužel novinka od faceliftu - ani ESP nepřinese pro 1.2/63kW dozadu kotoučové brzdy Jinak k HTP - 44kW se začala kvůli tech. problémům 6V verze vyrábět jako 12V s jiným sw. Jestli už se to vrátilo zase zpátky do normálu, nebo to bude změna navždy, to už nevim.1 bod
-
Zde je pro zajímavost ke stažení "Dílenská učební pomůcka motoru 1.2 TSI 77 kW".-1 bodů
-
V techničáku najdeš kdo motor vyvinul (VW AG), v jaké ekonomické kolonii se vyrábí je věc jiná.-1 bodů
-
Pak mají ty motory něco vydržet, když ani pořádně neví, co vlastně montují.-1 bodů
-
Dyť už se to tu X-krát řešilo a je to pořád dokola.... jsou stejné.... Mají i identické označení mechanické části a 4. písmenkem je rozlišený výkon který je daný SW použité řídicí jednotky motoru CBZA 63kW CBZB 77kW U TDI je to to a samý CAYA 55 kW CAYB 66 kW CAYC 77kW A zas se může někdo za měsíc zeptat A ještě jednou Dyť už se to tu X-krát řešilo a je to pořád dokola.... jsou stejné.... Mají i identické označení mechanické části a 4. písmenkem je rozlišený výkon který je daný SW použité řídicí jednotky motoru CBZA 63kW CBZB 77kW U TDI je to to a samý CAYA 55 kW CAYB 66 kW CAYC 77kW A zas se může někdo za měsíc zeptat-1 bodů
-
Tak to už vypadá , že jiné motory konstruují a jiné prodávají a školí tak se budeme muset v úterý podívat do ETKA na sací potrubí CBZA A CBZB zdali mají rozdílná obj. čísla když jsou jiná, možná to vznese do případu jasno ... BTW: Měl jsem možnost vyslechnout na školení rozhovor člověka z vývoje, který si tak trošku stěžoval, že to co se dává do aut, není to TSI, které původně vivinuli neb bylo pro koncern příliš drahé a tak se támhle ušetřilo na materiálu, támhle se zvolil levnější dodavatel jednotek zapalování atd... a výsledek vidíme sami ....škubeto škytáto cvakáto-1 bodů
-
-1 bodů
-
Takže, podľa mňa sa jedná o cielené dezinformácie šírené ľuďmi zo škodOffky, nakoľko je rozdiel v momentoch len 15Nm, 175/160=1,094, teda u 77kW pôsobia 0 9,4% väčšie sily (a tlaky), čo je tak povediac príliš málo na výrobu zhodných dielov s rozdielnych materiálov, nehovoriac o prípadnom riziku zámeny, rozoznať by to šlo asi len plynovým chromatografom. Aj pri súčasnej technike bude tolerancia pevnosti daného materiálu kľudne aj -10%, nehovoriac o tom, že je nutné počítať dostatočnú rezervu v pevnosti a kalkulovať aj prípadnú únavu materiálu. Taká kozmetická zmena by priniesla možno -1% ceny (najpodstatnejšou mierou sa do výslednej ceny premietnu také faktory ako cena práce, amortizácia strojov, materiál tvorí najmenej významnú časť) , no na logistiku by náklady vzrástli cca o 33% V SK je rozdiel v cene +500€ pre 77kW, pravdepodobne tam škoda šetrí na lacnejších zadných bubnových brzdách, ktoré ale zasa vydržia min 2xviac, iná spojka sa pre +9,4% momentu nevyplatí a teda je rovnaká 220mm. Prevodovky sú síce MFX pre 63kW a LMG pre 77kW, ale z "neznámych" príčin majú všetky prevody vrátane stáleho rovnaké. So šetrením na brzdách je to skôr tak, že na 77kW zarába viac. správnejšie by bolo: u 63kW verzie pôsobia sily iba o 8,6% menšie, lebo 160/175=0,914, 1-0,914=0,086=8,6% , nakoľko 77kW tu bolo skôr.-1 bodů
-
-1 bodů
-
-2 bodů
-
Kongu čeče si mě předběhl si byl nedočkavej co ??? ta 666 je nějaká divná viď teď jsem si dal i tu práci že jsem prolez vše od vany po svíčky... a nic blok hlava potrubí vstřiky... stejné číslo = stejný díl = stejný materiál Bylo by dobré kdyby 666 potvrdil ta svá tvrzení něčím hmatatelným Aby si tu jen neplácal játra-2 bodů
-
Pawouku, mě z nich tady asi úúúplně jebne takže další kolo.... Bikeone jak tedy poznám když budu potřebovat objednat třeba hlavu, která má stejné objednací číslo z fabriky jak pro 63 tak i pro 77kW která je ta správná pro můj motor ??? Abych zbytečně nedával příliš kvalitní 77kovou na "obyčejný" 63 kW blok ???? cena pro mě nerozhoduje, obě jsou stejně drahé To je matriál tady BLIK už to mám To oni to asi dělají ve fabrice jako v počítačové prehistorii procesory ......udělaj procesor (motor) zjistěj jaký ma maximální taktovaci kmitočet (maximální výkon) a pak ho hoděj do bedny 500MHz, 600MHz, 750MHz (63kW,77kW...) jak triviální , že nás to nenapadlo dávno????? a zamozřejmě procesory (motory) naprosto mechanický shodný Proto nám ETKA nechce nic prozradit-2 bodů
-
Mohl bys , tedy pokud jsem Tvůj příspěvek dobře pochopil, uvést nějaký díl , z těch zbylých specifických 2/3 pro 63kW motor ??? Alespoň jeden šroubek, kterej je odlišnej od 77kW. Nikomu bych nepřál aby jeho 63 vydržela to co 77 mého kolegy, kdy se měnil motor v polovině prvního servisního intervalu-2 bodů
-
BTW: Když se koukneme na název vlákna "63kW vs 77kW- rozdíl v motorech" pak samozřejmě to, že má 77 jinak odstupňovanou převodovku, větší brzdy (neb co jede musí brzdit), možná jinou lamelu... , tak to jsou věci které nebereme v potaz ne ??? To je jen důsledek většího výkonu . A pokud se k motoru počítá i řj včetně SW a to by asi měla, neb bez ní se točit nebude, tak to je ten rozdíl pokud bikeone / 666 předloží hmatatelné důkazy že tomu tak není, myslím že se všichni shodneme na tom , že po mechanické stránce jsou ty motory identické..... A to že ve fabrice šetří jak můžou (a na 1.2TSI až příliš) je věc na jíné téma Ne-2 bodů
-
BINGOOOO lubikSK na to kápnul pořídíme plynovej chromatograf a budeme zkoumat zda máme díly z 63 neb 77 motoru Jak píšeš, ty rozdíly ve výkonu nejsou takové aby bylo nutno dělat mech. změny , jak psal Ekkar 63 je softwarově uškrcená 77 ...s bubnovou ZN prostě jen další alternativní motorizace = širší nabídka-2 bodů