Hlavní panel
Oblíbený obsah
Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 01/02/13 ve všech sekcích
-
Uživatel poka mě stejně jako několik dalších v poslední době napsal soukromou zprávu, ve které poděkoval za pomoc při výběru auta. Za necelého tři a půl roku má vlákno víc než 116 000 zobrazení a téměř 900 příspěvků. Až na výjimky byla drtivá většina příspěvků k věci, bez balastu. Nikomu nebráním v diskusi k věci, každý může přispět zajímavou informací k dané problematice. Mě sledovat vývoj cen baví a budu rád, pokud vlákno pomůže. Pokud se někomu toto téma nelíbí, nemusí ho číst nebo se za každou cenu se vyjadřovat. Žvanilové se čas od času objeví. Tak to bylo s beránkem, hrachem na kolečkových bruslích nebo nejnověji s psychopatem, podle kterého od ledna nedojde ke zvýšení cen. Naštěstí tak jak se objeví, tak také zmizí. Pravidlo zní - nekrmte trolly4 body
-
1 bod
-
1 bod
-
Ty vidiš to mě nenapadlo ... tak to je i na pikniky v zimě , si krasně sedne a ještě si ohřeje prdel1 bod
-
ale tak z druhe strany pojem autem na piknik do přirody měni svuj vyznam ... si muže prostřit na kapotě a ma to i s prostiranim1 bod
-
Možná se to bude zdát jako prkotina, ale snižuje se tím i zátěž okolí během stání na křižovatkách. Dá se to dobře měřit (nejen hlučnost, ale i vibrace) a je lékařema dokázáno, že dlouhodobé působení malých vibrací škodí zdraví. V dnešním světě si to už ani neuvědomujeme, ale jde o vývoj, který se bude dotýkat např. našich dětí, resp. nás v pozdějších letech. Za další je to první "návyk" např. na hybridy/elektroauta, kde vlastně nemáš hlukovou kulisu běžícího motoru při stání. Už to je dnes pro mnoho lidí matoucí a dost z nich má pocit, že jsou ostatním pro smích. Přitom to většině kolemjdoucích je totálně jedno, zda motor běží, či zda je vypnutý. Ve druhém případě jsou dokonce radši, protože v případě blbých rozptylových podmínek je o jedno čmoudící auto míň. Sice se dnes musí vyrábět motory splňující emisní normy EU6 a jiné, ale žádný tento "pohlcovač emisí (CO2 a NO2)", nefunguje pokud nedosáhl provozní teploty. Snížení spotřeby je jasné - když vypneš motor, nepapká to nic. Když ho necháš běžet na volnoběh, máš zpravidla spotřebu 0,5-0,9l/hod. Závisí na zatížení motoru (puštěná klimatizace) a jeho stavu (zanesené vstřiky, špatný palivový filtr atp.). Je to prostě relativně nová technologie (i když poprvé byl systém Start-Stop využit už u modelu VW Lupo 3L), a proto dost lidí cití ke všemu novému skeptsi. Stejné to dřív bylo např. při přechodu z klasických karburátorových verzí, přes elektronicky řízený karburátor (to byl fakt teda průser, ale byl to vývojový mezistupeň; stejně jako např. to Lupo 3L) až po jednobodové - a později vícebodové - vstřikování paliva. I tenkrát (doba Favoritů a Felicií, tzn. 1992-1996) bylo dost lidí, kteří tomu nevěřili, neboť se do té doby používala jen tato koncepce a technika.1 bod
-
1 bod
-
mechanicke poskodenie, ci uz retarderom alebo skalou na ceste pouzivanie aditiv obsahujuce olovo (toto v tejto dobe uz asi nie) spalovanim oleja pokial auto papka viac ako 1l oleja na 1000 km (pri spalovani sa vyraba fosfor ktory upchava kat) zlym spalovanim (de facto horiaca zmes vo vyfukovom potrubi) - problemy so svieckami, zly mix paliva zo vzduchom, bordel v sani, spinavy vzduch filter, porucha labda sondy vyber si edit: teoreticky na rychle overenie toho, ci dobre spaluje, staci vytiahnut sviecku. pokial je ohorena do zlata bez nejakych nanosov na elektrodach tak je vsjo OK. pokial je tam nejaky bordel, nieco nie je dobre.1 bod
-
kupis predFL a potom ta bude stvat, ze mas stary model. Ja som si isty, ze novy bude krajsi a elegantnejsi. Staci pozriet na O31 bod
-
Vylepšení akčních modelů Superb Drive o dodatečné balíčky Drive Plus, největší zvýhodnění je u základního stupně Active a pak u Elegance. Verze Exclusive definitivně ztratila smysl. Došlo k růstu ceny o cca 1%. U standardních modelů došlo k většímu růstu, proto se sleva papírově zvýšila z původních plošných 30 000Kč na 31 000-43 000Kč. Přibývající výbava je zvýrazněná červeně. akční modely Superb Drive Plus k základní výbavě přibývá metalíza bez příplatku SunSet (zatmavení od B sloupku) ocelová rezerva paket Drive Plus pro výbavu Active 16“ kola z lehké slitiny Moon Dvouzonová automatická klimatizace Climatronic Malý kožený paket Tempomat MAXI DOT bixenonové světlomety s AFSII a výsuvné ostřikovače světlometů dešťový senzor přední mlhovky s corner funkcí parkovací senzory vzadu vyhřívaná sedadla vpředu nastavitelné bederní opěry vpředu [*]paket Drive Plus pro výbavu Ambiton 17“ kola z lehké slitiny Laurel Signalizace vzdálenosti při parkování vpředu Čtyřramenný kožený multifunkční volant pro ovládání rádia El.nastavitelné sedadlo řidiče s pamětí Automaticky stmívané vnější zrcátka rádio Bolero s dotykovým displejem vyhřívaná sedadla vzadu příprava GSM II s Bluetooth elektricky ovládané páté dveře (jen combi) vkládané tkané koberce síťový program (pouze liftback, combi má standardně) [*]paket Drive Plus pro výbavu Elegance 18“ kola z lehké slitiny Luxon Příprava pro telefon s bluetooth Premium GSM III Rozšíření multifunkčního volantu o ovládání telefonu KESSY - bezklíčové odemykání, zamykání a startování Automatický parkovací asistent SOUND SYSTEM (10 reproduktorů) interiér Glamour (kůže) nebo Ivory (kůže/alcantara) vyhřívané čelní sklo stínící rola pro zadní boční skla stínící rolo na sklo pátých dveří (liftback) [*]pro výbavu Exclusive přibývá Sunset a sleva (metalíza je již v základní výbavě, paket Plus není), výbava se nevyplatí [*]mimořádné výbavy je možné pořizovat za kombinační ceny, tzn. např. navigaci Columbus ve stupni Ambition dostanete levněji o cenu radia Bolero, které přibylo do základní výbavy1 bod
-
diiki moc ... este jedna vec ... potrebujem este zohnat ramik (kryt stredoveho panelu) na swing + climatronic, lebo moj je iny, kedze mam 1din + suflik. viete niekto aky to je? pripadne link, kde ho maju? diik1 bod
-
někdy mě ty pohádky baví dát na oktávku 18ky je vtipný, k tomu je nafoukat na 2 bary a nakonec jezdit za 4.5 litru to me rozsekalo :)1 bod
-
Já mám tedy přímo zrcátka z OII a sedli tam perfektně a co se týče elektriky tak jsem pouze z původních zrcátek ustřihl konektro a napájel na nové zrcátka...když si rozberete obje zrcátka jak staré tak nové zapojení je pak už jednoduché stačí se podívat kam který drátek vede.... a pouze jsem dodělal konektor na dva dráty (blinkry) a bylo hotovo pár foto1 bod
-
Ale on tě nikdo ani přesvědčovat nechce :-) Každému je jasné, že čím víc objem tím více motor. Třeba takové motory z poloviny minulého století. Objem kolem 2-3 litrů a výkonu na rozdávání = 50 kW vždy stačilo na krásnou a sportovně laděnou minutovou akceleraci z 0 na 100. A před touto érou? I naši otcové v mládí tvrdili, že objem ničím nenahradíš a se závistí v oku vzpomínaly na dědečkův 4-litr s megavýkonem 20 kW. Nechci tady rozdmýchávat nějaké emoční výlevy, ale myslím, že dnes jsme na tom mnohem, mnohem lépe: 1) Auta jsou velice laciná, pohodlná a bezpečná - stačí se podívat 15 roků dozadu a dál (srovnat platy, tehdejší ceny a nabídku) 2) Když pomineme jisté malé procento totálních uživatelem nezaviněných poruch tak životnost je dosti velká. Koho by dříve napadlo, že bude 10 let lít do motoru jen olej a benzín a najezdí bez zásadních oprav 200000 kilometrů? Ano mezi staršími vozy se najdou držáky co mají najeto kolem milionu kilometrů. Ale ruku na srdce, opravdu si všichni myslíte, že takové auto a motor vydrželo tak dlouho jen silou vlastní konstrukce? Vzpomeňte na éru našich otců a dědů, kteří trávili v garáži stovky hodin, aby udržely své plechové mazlíčky v kondici. Kdyby nebylo takovéto péče, kde by ty káry teďka asi byly? skoro V každém městě byla dilna na generálkování motorů, a když jste najeli kolem 60000km tak jste se již zapisovali do pořadníku. Dneska se tato kilometráž považuje za pěkně zajetý motor s výhledem mnoha spokojených let. 3) Auto je jen další spotřební zboží. Prodat levně, pak relativně draze udržovat a co nejdříve sešrotovat a koupit nové. Téměř všechny automobilky se potýkají s dílčími problémy kolem rozvodového mechanismu. No a co? Vždy se to dá vyřešit. První 4 roky záruka, pak další roky placená (formální částka) záruka mobility. Pokud se i po této době (řádově 6-8 let stáří) něco začne na motoru ozývat šup do servisu. V pípadě rozvodů 1,2 TSI ať mi nikdo neříká, že cca 6000,- Kč za opravu je částka likvidační. Vždyť se jedná o 1/4 průměrné mzdy. Pochybuji, že naši otvcové provedli generálku v 80-tých letech za 400,- Kč. Smutné je, když je někdo osudem předurčen k totální pozáruční destrukci motoru jako takového. Takový člověk je potom právem konsternován do nejkrajnější meze. Bohužel se to občas stane, ale naštěstí jen v mizivém procentu. Je však doba internetu a tak tito jedinci zcela logicky prezentují svoji mizernou zkušenost na všemožných forech. Pak se svrhne lavina nespokojených, ale hlavně vystrašených jedinců, kteří od té doby při každém startu či jízdě ostrým sluchem naslouchají každému zavrznití či zachvění motoru - už nemají takovu radost z jízdy jakou by měli, kdyby si nikdy na foru nepřečetli, že vlivem mírného protažení řetězu a uvolnění nenatlakovaného napínáku se při startu může chvíli ozývat kovové klepání. Podstatné je užívat si a jezdit a jezdit. Dokud můžem.1 bod