Školení to nebylo... Měli jsem tam v rámci školy dvoudenní "seminář" kde se probíraly nějaké prezentační dovednosti a tak.. Ale zpět k tématu, právě druhý den tam nás měl na chvilku technik a školitel a tak jsme vlítli na motory a vše kolem toho .. Já se hlavně zajímal o 1.2 TSI, takže mám hlavně fotky a videa tohoto motoru... Ptal jsem se jak to vypadá zatím se spolehlivostí tohoto motoru, jeho životností a... Životnost zatím vypadá lépe než předchozí generace TSI, řemen je prý navržen tahle, aby vydržel stejně jako motor, u kterého se konstruuje cca na 250 000 km při rozumném provozu a předepsané údržbě.. Rozhodně se už snad nebude opakovat ostuda s 1.2 TSI a řetězem, ale i ten měl mít řetěz úplně bezúdržbový a fungovat nadosmrti...
Jinak pro zajímavost je kompatibilní komplet turbo s 1.4 TSI, kde je příruba na motor úplně shodná, takže se určitě začnou objevovat pokusy a zvýšení výkonů 1.2 TSI... Prý se také usiluje o možnosti "akčních" paketů, které se budou dát přikoupit při nákupu auta s tím, že např nějaký paket "sport" bude mít i motor který bude nastaven na vyšší výkon, nebo se také uvažuje o a cca za rok by i mělo být nasazeno a to metoda vypínání válců, ale nejspíš jenom pro 1.4 TSI a výše.. ale vše jenom spekulace...
Jinak ještě jsem našel fotky, kde je právě porovnání 1.2 a 1.4 TSI, 1.4 se liší hlavně větším výfukovým otvorem... Samozřejmě klikovka, ojnice i písty robustnější..