Pánové, zpět k tématu, po vyčištění klapky jak jsem uvedl v postupu výše je můj motor opravdu cajk a zároveň se snížila spotřeba na 5,50 l/100 km. Jinak chci uvést, že jsem jen doporučil olej a svíčky do tohoto vlákna páč se mně nechce hledat kde to patří, takže můžete případně doladit, je to na Vás. Jinak uznávám názor pana Horvátha, že nejlepší olej neexistuje, ale SHELL HELIX ULTRA 5W40 je pro ten motor HTP 51 kW cajk a stačí ho měnit co 15.000 km (jezdím město i dálnice) ne jak tvrdí ten zázrak CIMBU, mimochodem vyhozený z vývoje motorů ŠKODA MB, (viz doporučení od Richiis přečíst si CIMBU plky nebo jiné moudré články od jemu podobných), co 5.000 km nebo 10.000 km. Samozřejmě tím nic nezkazíš, ale proč ničit přírodu, ve které žijeme? Vím, že položka ve velkoskladech za 1 l značkového oleje je cca 180 Kč, ale ptám se proč? Oleje jsem už vystřídal různé, ale posledních cca 6 let jsem zůstal u SHELLU. Liju to doma do všeho co má motor a jsem max spokojený (starty, čistota motoru uvnitř, spotřeba, opotřebení třecích ploch motorů, životnost, kultivovanost chodu). Jinak pokud někdo chce tak ať si třeba jezdí na MOGUL M7ADX nebo nějaký zázrak z hypermarketu, mění ho třeba co 1.000 km, je to jeho věc. Může zároveň přehlížet doporučení výrobce, jak u svíček tak u olejů a filtrů. Následně ať se ovšem nediví, já doporučení z manuálu vždy dodržuji i u sekačky na trávu, olej měním zásadně doma a nikdy jsem něměl sebemenší problém u žádného z mých aut ani jiných strojů (na rozdíl od některých zde píšících výzkumníků a objevitelů nových nevyzkoušených postupů, montážníků nedoporučených dílů, apod.), je to jen o penězích, které chci do údržby dát a které se mně ovšem vrací ve spolehlivosti používaných mašin. Čest Vaši práci. P.S. Ivane těch pár dvanáctek Budvarů v tom horku mně akorát naladilo.