Všeobecně: -Olej musí plnit normu výrobce motoru, značku není třeba řešit (nepočítám výrobky kaufland, tesco..)
-Pokud nejezdíš extra dlouhé trasy, tak nepoužívej longlife, výměna po 10-15 tis km (podle toho kolik najedeš).
-Pokud chceš autu přilepšit, nevymýšlej nesmysly typu aditiva nebo top značka, jen ho prostě vyměň častěji.
-Pokud přecházíš z jiné specifikace atd., a máš strach z uvolňování úsad (karbon), zkrať první interval výměny.
-Pokud při použití 5w... teče olej ze všech konců, nedávej hustší 10w.. ale řeš díry, kama to teče. (pokud to není auto vyloženě na dojetí do sběrných surovin..)
Osobní zkušenost: Do tdi asv(81kw) po čipu dávám Liqui Moly Synthoil High Tech 5W-40
Od výměny po výměnu nemusím otevřít kapotu, naleju po max, při výměně je stále na rysce max. Měním po 10 tis km (stačilo by 15tis, jezdím dlouhé trasy), rád motoru přilepším.
Spotřeba se drží pod 5 litry, motor si jen přede, startování v zimě na drc.
V žádném případě netvrdím, že na castrolu, mogulu či bůhvíčeho by to nefungovalo !! Jen je mě L-M prostě sympatický, toť vše..