Přidám několik svých postřehů s motorem 1.4 110 kw. Sice mám teprve najeto cca 1000 km, ale můžu jej porovnat s motorem 1.8 118 kw, také v Yetim, který jsem měl před tím.
V první řadě velice brzy, cca po 2km, i v tomto ještě chladném počasí, je téměř na provozní teplotě. S tím souvisí i náběh topení. Další věc je chuť jít do otáček, zejména v rozmezí 1500 – 2500 ot., což dle mého je nejčastěji používaný rozsah pro běžnou jízdu. Pokud jde o odhlučnění, tak tento motor nemá tak „sametový“ zvuk jako 1.8, je spíše takový hrubší, ale rozhodně neobtěžuje.
Své postřehy doplním článkem z odborného časopisu: „Je působivé, jak rychle malý benzínový motor reaguje. Dle vysokého specifického výkonu a toho, že na něj musí stačit jedno turbodmychadlo, by se člověk obával prodlevy z nízkých otáček. Ale žádná tam není. Ať šlápnete na plyn v jakémkoliv tempu, hned letí newtonmetry vzhůru k udávaným 250 N.m. Naopak kdo se těší, že benzín bude vytáčet do sedmi tisíc, bude zklamán. Nad 4000 otáček už se nic zajímavého neděje.“
Je mi jasné, že je na to jiné vlákno, ale nedá mi nezmínit spotřebu. Oproti 1,8 se nyní pohybuji o cca 1,5 l/100 méně. Jezdím stejné trasy jako v minulosti, asi i stejným stylem a na to, že motor má tak málo najeto, je to zatím spotřeba až z říše snů na pohon 4x4.
Zatím se mi tenhle motor jeví jako velice povedený. Otázkou je spolehlivost, ale doufám, že bude lepší než u 1.8. O tomto motoru nebyly žádné chvalozpěvy (rozvodový řetěz, spotřeba oleje).