Přejít na obsah

Hlavní panel

Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 06/24/17 ve všech sekcích

  1. Tohle vlakno aspiruje na druhe "nejlepsi" hned po wolfově... Kdo cte cele forum, vi, o cem mluvim... Jestli si nekdo mysli, ze vyfuk se zahreje na nejakou teplotu, na ni celou dobu drzi a az po zastaveni/vypnuti motoru zacne chladnout, tak se zatracene mýlí. Teplota vyfuku se meni v pomerne velkem rozsahu neustale, behem cele doby jizdy. Tedy se zahriva a chladne (cinka) neustale. Jen mira kolisani teploty se meni podle zatizeni motoru/stylu jizdy. Jinymi slovy, ve fazi chladnuti cinka i za jizdy. Jen to zpravidla neni slysel, neboť to prekryji jine hluky (odvalujici se pneumatiky, bezici motor, aerodynamicky hluk...). Za urcitych podminek a spise pri pomale jizde v miste, kde se hluky mohou odrazet (ve meste) je mozne, ze cinkani bude slyset i za jizdy, ale spise vyjimecne. Vazena pani, pokud formou nahravky nepredlozite nejaky jiny abnormalni zvuk, vase auto je v naprostem poradku a svou neochotou verit lidem, kteri vedi o autech nasobne vic nez vy (automechanici, cast lidi zde na foru...) unavujete nejen sebe, ale i ostatni.
    2 body
  2. Do RAPIDa MR 2013 jsem dodělával dešťový senzor (viz https://forum.skodahome.cz/topic/129199-světelný-a-dešťový-senzor-dodatečná-montáž/?do=findComment&comment=2217630) a neoriginální světelný asistent Made in PRC (viz https://forum.skodahome.cz/topic/136330-automatický-spínač-světel-neoriginální-řešení-made-in-prc/). Tento asistent jsem dával proto, že starý 17 pinový spínač světel neumožňuje propojení s origo senzorem deště/světla na skle. Nic ale není nemožné a kolegové rapidisti na ruském fóru drive.ru přišli, jak na to. Inspirace je zde: https://www.drive2.ru/l/457046918653018332/ , https://www.drive2.ru/l/7318540/ https://www.drive2.ru/l/5977289/ , https://www.drive2.ru/b/1664258/ , https://www.drive2.ru/l/471551126290825950/ , . Soupis materiálu - spínač světel 5JA 941 431 A - svorkovnice 10 pólová 6R0 972 930 A - BCM 7H0 937 090 D - vodiče 0,35 mm, různé barvy, cca 1 m od každého, (zkratí se dle potřeby při zapojovaní), pro propojení spínače T10 s T17 a s BCM - vodič 0,5 mm zelenožlutý, cca cca 2x 0,75 m (zkratí se dle potřeby při zapojovaní), pro propojení BCM a PB - vodič 0,5 mm modrý, cca 1,5 m (zkratí se dle potřeby při zapojovaní), pro propojení BCM a zpětných světel - vodič 0,5 mm zelenobílý, cca 1,5m (zkrátí se dle potřeby při zapojování), pro propojení BCM a PB - vodiče 1,0 mm modrý a červený , cca 1,5 m (zkratí se dle potřeby při zapojovaní), pro propojení BCM a PB - vodič 1,5 mm zelenožlutý, cca cca 2x 0,75 m (zkratí se dle potřeby při zapojovaní), pro propojení BCM a PB Piny do svorkovnic 000 979 009 E (N 907 947 01) - 17 ks 000 979 242 E (N103 190 05) - 2 ks 000 979 025 E (A 018 545 8726) - 4 ks N 904 291 01 (nebo 000 979 135 E nebo N 907 326 03) - 7 ks 000 979 152E (nebo 000 979 243E) - 2ks 000 979 151E (A013 545 76 26) - 1 ks 000 979 150E (A013 545 86 26 ) - 2 ks - plochý faston pro kabel 1 - 1,5 mm - 20 ks - plochý faston pro kabel 2 - 2,5 mm - 15 ks - textilní automobilová izolační páska TESA 51025-00002-10 https://www.tme.eu/cz/details/tesa-51025-19/profesionalni-vybaveni-car-audio/tesa/51025-00002-10/ - elektrikářské stahovací pásky 2,5x100 mm Schéma zapojení Zapojení pinů do svorkovnic BCM T73a (černá) BCM T73b (bílá) Připojení vodičů ve svorkovnici přístrojů Připojení vodičů v pojistkovém boxu Napájení BCM T73a/63 a T73b/68 pro tlumená světla Propojení napájení zadní mlhovky Nejprve je nutné přerušit napájení kontrolky mlhovky (nově si řídí BCM); dvě možnosti: - vyjmout a zaizolovat pin T32/13 na svorkovnici u přístrojů. - (realizováno u mého auta) zjistit který z dvou tenkých šedo-bílých vodičů u pojistky 37 vede ke kontolce v přístojích (proměřit), ten přerušit a oba konce zaizolovat. Napájení zadní mlhovky lze realizovat dvěma způsoby: - zavést vodič 0,35mm2 přímo ze svorkovnice T10/5 do svorkovnice T73b/43; u pojistky 37 přerušit silný přívod 1mm2 a na konec vodiče u pojistky připojit na vodič 0,5mm2 od T73a/6. Druhý volný konec původního vodiče k pojistce 37 zaizolovat. - (realizováno u mého auta) propojit piny ve svorkovnici T17/9 a T10/5 (vodič 0,35mm2); u pojistky 37 přerušit silný přívod 1mm2; na konec vodiče u pojistky napojit vodič 0,5mm2 od T73a/6; na druhý konec přerušeného vodiče (vedoucí od spínače světel) napojit vodič 0,35 mm2 od T73b/43 . Propojení zpětných světel Obě zpětná světla musí být napájena z pinu T73b/12. Původní zapojení sice funguje, vše svítí, ale diagnostika hlásí to chybu Back-up lamps 00901 a svítí kontrolka hlídání žárovek na palubce . V levém prahu u řidiče se jeden z černomodrých vodičů (ten pro zpětné světlo) přeruší, zaizoluje a napojí se na něj nový vodič vedoucí na T73b/12 (viz schéma zapojení). Propojení pravého zpětného světla s levým je vidět na fotkách. Původní černomodrý vodič ke zpětnému světlu v pravém prahu u spolujezdce se přeruší a zaizoluje. Lze udělat i tak, že se příslušný pin ve svorkovnici pravého světla na pozici 1 vyjme (zaizolovat) a nahradí se pinem na vodiči k levému světlu. Tam se musí vodič připojit k původnímu černomodrému vodiči z pozice 1 svorkovnice, např. bočním připojením nebo dokonaleji novým pinem společným pro původní vodič a nový vodič od pravého světla. Piny mají číslo 000 979 150 E. Zapojení comming home přes páčku světelné houkačky Protože elektrika a BCM je ještě starší genererace, neumí funkci comming home přes ŘJ, ale postaru přes spuštění páčkou světelné houkačky. Je potřeba propojit zelenobílým vodičem 0,5mm2 pojistku SB36 a pin na svorkovnici T73a/62. Pin u pojistky je 000 979 135, pin v BCM je 000 979 009. Připojení kabelů od svorkovnice T10 na kabely vedoucí do svorkovnice T17 - oholit izolaci na kabelu, nový kabel namotat a utemovat na původní vodič - z fastonu odtříhnout kontakt, zůstane jen krimpovací část - zamáčknout všechny packy, zaizolovat Úprava vypínače DLR v pojistkovém bloku na dvoupólový vypínač V originálním schématu RAPIDA se světelným asistentem jsou na každou stranu auta samostatné vodiče k žárovce DLR, ale chybí možnost vypnutí DLR. Pro šťouraly v autě je ale možnost vypnutí DLR výhodná, použije se např. při opravách, úpravách nebo ladění, kdy je nutnost mít zapnuté zapalování. Použit malý kolébkový dvoupólový vypínač, vložený a zatavený do obalu původního vypínače 5J0 941 503. Je jen potřeba trochu rozšířit původní okénko a ořezat výstupky. A vypínač do původního lože zalepit tavným lepidlem. Napojení vodičů pro vypínání DLR - vodiče směrem od vypínače k pojistkovému boxu: - spojení kabelů provedeno stejným způsobem jako u kabeláže T17->T10 - proměřením zjistit, který kabel vede na jakou stranu auta, originální žlutozelený vodič označit barevnou páskou - nezapomenout označit jeden pár kabelů (nebo použít jinou barvu) aby bylo dodrženo správné zapojení pozice v BCM a strany auta (T73a/5 -> pravá strana, T73b/3 -> levá strana). Záslepka původního 17-pinového konektoru Aby se zabránilo případnému zkratu stále živých vodičů v původním 17 pinovém konektoru, vyrobil jsem ze starého čínského T17 spínače světel záslepku, která slouží zároveň jako propojka pozice 1 a 7 - napájení dálkových světel. Z těla spínače odříznout připojovací část, z mosazného plechu 0,5 mm vyrobit propojku pozice 1 a 7, která se vloží do tělesa záslepky a zalepit tavným lepidlem, které vytvoří izolační víko. Úprava napájení kamery ve verzi s čínskou parkovací kamerou a čínským rádiem: Napájení +12V kamery nelze brát přímo od zpětného světla (jak je obvykle uvedeno na schématech u kamer), se zapnutým zapalováním kamera funguje ale při nastartování motoru začne obraz skákat a rádio posléze hodí chybu obrazu. U mého auta jsem napájení napojil na hnědý vodič od CAN-BUS dekodéru s označením BRAKE, některá dražší rádia mají přímo konektor pro obraz i napájení kamery s kabelovou redukcí pro zapojení kabeláže kamery (obraz CINCH, napájení JACK). Existují také zařízení pro stabilizaci napájení kamery, na Aliexpress.com naleznete pod heslem Filter Car Rear View Back up Reverse Camera. Kódování
    1 bod
  3. http://cs.lmgtfy.com/?q=barva+9901
    1 bod
  4. Na olympiádě se ve finále volného stylu potkali na žíněnce Rus Medveděv, nechvalně známý svým speciálním držením zvaným preclík, a český borec Vohrada, chlápek protřelý životem. Trenér našeho borce před zápasem provádí instruktáž: "Pepo, koukej se od něj držet daleko. Jestli se ti jednou dostane na tělo a chytne tě do preclíku, jseš ztracenej. Ještě nikdo se z toho držení nedostal!" Zápas začal. Oba stokiloví borci okolo sebe pomalu krouží, občas zkouší nenápadné výpady. Pak se najednou Rus vymrštil, plácnul svojí obrovskou tlapou Pepu přes záda. Tomu se podlomila kolena a Rus už byl za ním a doslova ho zmáčknul svým obávaným držením. Diváci už jen čekali na hvizd rozhodčího, když v tom najednou Rus s překvapivým výrazem ve tváři vylétl do vzduchu, plácl sebou na zem a Pepa mu přistál na hrudi. Protože s dechem vyraženým jedním metrákem živé váhy se blbě zápasí, rozhodčí odklepl vítězství Pepovi. Ten se ihned po zápase vymanil z hloučku novinářů a zamířil do šaten. Tam ho trenér zpovídal, jak se mu povedlo Rusa přeprat. Pepa povídá: "No, když mě praštil a pak zmáčknul, zatmělo se mi před očima. Nemohl jsem se skoro hýbat, ale když jsem znovu otevřel oči, přímo u huby jsem měl koule. Tak jsem trochu pootočil hlavu a vší silou se zakous. A nikdy bych nevěřil, kolik energie v sobě člověk najde, když se kousne do vlastních koulí...
    1 bod
  5. Počet zájemců o Škoda connect
    1 bod
  6. Zdravím, tak už jsem to rozlousknul a nahodil na SUPA toto: BORBET BS5 - 7,5J x 17 5/112 ET35 CH:72,5, PNEU 225/45 R 17 Posun oproti originálním diskům 17" je 20 mm ven. Dost jsem nad tím přemýšlel, než jsem to koupil a když jsem to nasadil tak je to fakt na hraně. Myslím, že by to chtělo tak o 5 mm míň. Skoro přesně to lícuje s hranou blatníku. No každopádně auto líp sedí. Pocit z jízdy je mnohem lepší. Dave PS: Sorry auto není umyté :-(.
    1 bod
  7. normalni zaklopka, kdyby si se pak divil k cemu je ten cerny cudlik, tak to je odvetrani nadobky s aktivnim uhlim
    1 bod
  8. No nějak moc nechápu, co je to za negativ, že F3 má tvrdé plasty.. snad by tam někdo nechtěl koberec?? Nebo to má někdo během jízdy na palubovce ruce, že mu to tak dělá zle???
    1 bod
  9. hlavně média, noviny blesk, televize apod vysílají ve zprávách, jak všude zvyšují platy, tak si každý tenhle zaměstnanec myslí, že má "malou vejplatu"
    -1 bodů
×
×
  • Vytvořit nový...