Panové, takže je nejvyšší čas se podělit o tu nejcennější zkušenost. A to, tu, jak jsem to nakonec úspěšně vyřešil => výměna všech vstřiků za zcela nové. Žádné repasované, žádné vyčištěné, jen a pouze nové.
Ono právě něco jako "repas" těchto vstřikovačů neexistuje, což mi sdělilo oficiální zastoupení českého BOSCHe. Nedodávají díly nikam a kdo tvrdí že má díly na repas, nejedná se o originální díly, ale jsou to díly od LUCASu. Na tom také Švančara vyhořel. Objevil jsem na webu stránku, kde se dá podle SN vstřiku, nebo kódu opravy dohledat informace o vstřikovači, ale u žádného z repasovaného dílu co jsem měl na autě to nic nenašlo, tak jsem položil dotaz přímo na kompetentní oddělení BOSCH, proč tomu tak je. Zde mi bylo právě sděleno, že vstřiky opravdu nejdou repasovat a ani autorizovaným servisům se v žádné zemi nedodávají ND a čísla dílů z faktury že neodpovídají dílům BOSCH, ale ukazují na díly od LUCASu. Po této informaci od BOSCH jsem se definitivně rozhodl, že si připlatím a všechny "repasované" mu vrátím a koupím prostě naprosto nové s tím, že mu pak sdělím proč jsem se tak rozhodl. Bohužel pro něj se stala taková nemilá věc a to že jak jsem komunikoval s BOSCHem a sdělil i kde jsem byl v servisu a i když jsem jim psal, ať ho hlavně nijak s tím nepopotahují, že bych byl nerad aby to pak ovlivnilo mou reklamaci u něj, tak mu tam asi kvůli "repasování" vstřikovačů naběhla za dva den šťára rovnou z nejvyšších pater. Pro mě o to horší, že mu ukázali veškerou komunikaci. Na druhou stranu je to informace, o které když by mi řekl rovnou, že to nerepasuje z origo dílů, tak bych se rozhodl naprosto jinak, nejezdil bych k němu 3× přes půl republiky a nemusel se pak zbytečně dohadovat. Ono už jen to, že jsem měl 3 vstřiky repasované a čtvrtý nový a auto vcelku jelo furt stejně blbě už ledasco naznačovalo, že ten repas nebude moc OK. Jakmile byly všechny čtyři vstřiky nové, bylo to jako když tam mám nový motor. Už jen ten start a zvuk motoru na volnoběh byl úplně jiný a hlavně ===>>> od té doby, a to je to už 3 měsíce, se závada neprojevila ani jednou <<<=== takže moje rada zní, pokud chcete koupit repasovaný vstřikovač, kupujte pouze ty, které jsou repasovaný samotným boschem, tzv. BX díly, repas výměnou (dáte jim staré, oni vám prodají repasované boschem), ideálně ale koupit opravdu všechny vstřiky nové a máte naprosto klid. Já měl tu kliku, že si všechny tři repasované vstřiky znovu přeměřil na stolici, všechny tři mu vyšli jako že jsou OK a za prodejní cenu mi je zase vzal zpátky. I zde je hezky vidět, že ač stolice naměří naprosto ukázkové hodnoty, jako by se jednalo o zcela nové vstřiky, tak to prostě na motoru nefunguje. Vždy porovnávejte skutečný projev a chod na motoru + korekční množství. Co k tomu dodat, byla to pro mě zase zkušenost. Možná že repasy někde fungují, zde bych si i vsadil na to, že ten úplně první vstřikovač, který se vyměnil a potom co ho zrepasoval se vrátil zpátky na můj motor, byl ve výsledku vadný v jiné části, než ve který byl repasovaný, proto se i hned potom co se objevil na motoru začala závada znovu projevovat (včetně vysoké korekce), ale po tom co jsem si vyzkoušel repasy a současně po výměně za zcela nové i jak se chová motor potom, musím říct, že nové vstřiky vážně nenahradí vůbec nic a navíc korekce je u všech čtyřech nových přesně taková, jak má být max. v rámci jednotek.