Přejít na obsah

Hlavní panel

Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 04/24/22 ve všech sekcích

  1. Tak sem dám zase něco z praxe, abychom jen neteoretizovali. Před cca 14 dny jsem nabíjel kamarádovi 2 roky starou baterii EXIDE EFB 59 Ah na nabíječce CTEK. Před nabíjením baterie ukazovala 12.2 V, elektrolyt jsem neměřil. Při nabíjení jsem nepravidelně měřil nabíjecí napětí a max. tam bylo 14.6 V. Po signalizaci nabíječkou (po cca 12 hodinách), že baterie je nabitá jsem odpojil nabíječku a po cca 1 hodině jsem změřil napětí baterie a ukazovalo to 13.2 V a hustotu na hustoměru elektrolytu to ukazovalo 1.28g/cm3, čili podle mne 100% (plně) nabitá baterie. U určení hodnoty nabití se já osobně neřídím voltáží, nebo měřením kapacity, ale většinou hustotou elekrolytu a tak to taky většinově pořád dělají podle mne profesionálové v oboru, opakuji profesionálové, ne rádoby někteří odborníci v autorizovaných servisech automobilových značek, kteří připojí diagnostiku a přesto nejede vlak, vědí, že nic nevědí. Uznávám, že u některých baterií nejde opravdu elektrolyt změřit (sundat víčka). Po cca 24 hodinách jsem měření opakoval a baterie ukazovala 12.9 V a elektrolyt opět 1.28g/cm3 tedy opětovně podle mne 100% (plně)nabitá baterie. Tak to mám tedy podle Marconiho a jeho textu říci, že i když mi elektrolyt ukazuje hustotu těch 1.28g/cm3 a dle mnohaletého učení je to v tom případě 100% (plně)nabitá baterie , tak stejně to není tzv. plně nabitá baterie, protože do ní nikdy neproudilo těch cca 16.8 V? Nebavme se o tom jestli je plně nabitá baterie taková, která je nabitá na 100%, nebo jen 98%, nebo třeba 96%, to stejně asi nikdo není schopen exaktně změřit a určit, ale baterie s elektrolytem 1.28g/cm3 je podle mne plně nabitá baterie. Jediná možnost, že by snad blbě ukazoval můj letitý hustoměr, ale tam se zase nemá co pokazit. Pokud někdo má jiný názor, tak je to jeho věc, ale nedělejme z prosté , jednoduché věci, složitou, kosmickou vědu. PS: pro doplnění, aby si někdo nemyslel, že si hodnoty jen tak z hlavy pamatuji, nebo si je vymýšlím, tak pravidelně již roky si veškeré nabíjení a měření , tedy časy, voltáž, hustotu, kapacitu aj. zapisuji, prostě proto, že mě to baví, necucám si to z prstu.....
    3 body
  2. dafro - rozdíl je v tom že auto si nabíjí jak chce a neumí regulovat proud při nabíjení ale nabíječka začne nabíjet 3,8A BOSCH C3, nebo 5A CTEK ale po dosažení cca 13,5V sníží proud na 0,8A až do konce. Což baterie svědčí. Zase ALE dáš plně nabitou baterku do toho počítače na kolech a co udělá. Hurá je nabitá tak nemusím dobíjet a šetřím CO a za chvíli seš tam kde před nabíjením.
    1 bod
  3. Nebuď hnidopich vážně. Jen se spletl s tím 14,6V asi mělo být 14,6A. Ale to by pak tu baterku nenabíjel ale vařil 😜. Jinak má pravdu s tím měřením po jízdě. Měřit jak píše ALE auto už musí být uspaný a při otevřený kapotě neusne je to prostě těžký. Startuje to normálně? Tak si dej jedno či více dobře vychlazený pivo a neřeš to!
    1 bod
  4. @Kubo22 bez problemov plna, ziadne obmedzenie. A prazdna benzinka, kedze som nebral 1. benzinku MOL, kde auta stali pri kazdom stojane v rade po 5ich za sebou. Shelka o 1km dalej, cena 1,31 za liter a obsluha unudena bez zakaznikov. Cca 25 eur na nadrz, cena cesty cca 8 eur. Ale sme to dali ako vylet pre rodinu aj do prirody.
    1 bod
  5. @bouchy možná jsem to špatně popsal. Měl jsem na mysli napětí měřené na svorkách baterie voltmetrem bezprostředně po jízdě (resp. po nabití externí nabíječkou). Za jízdy to trvale ukazuje +/- 14,5V.
    1 bod
  6. A proč ne? Pokud chceš něčemu rozumět a pochopit i v souvislostech, tak Ti rozhodně nestačí znalosti pochycené někde na internetových fórech a diskusích . Je to hodně dlouhý a náročný proces, než člověk může říci, že v tom má aspoň trochu více jasno. Navíc ten text v odkazu je z hlediska přínosu pro pochopení problematiky autobaterií a jejich nabíjení hodně minimalistický, autor hodně základních věcí naprosto vynechal, navíc text taky již cca 15 let starý a v některých věcech v současnosti i nesprávný. Vývoj jde rychle dopředu, některé věci jsou již jinak chápány a interpretovány.
    1 bod
  7. Zdravím pánové, děkuji za podnětné informace o bateriích v nových autech.Zrovna řeším podobný problém na Škoda F3 z roku 2015. Baterie nová z výroby EFB 59 Ah, 320A odešla bez varování (pouze 1x hláška "baterie je třeba nabít jízdou") s napětím cca 9,8 - 10,1 V=. Tak jsem ji zkoušel nabíjet nabíječkou CTEK MXS 5.0 "vzpamatovala" se na cca 2x start auta a pak zase konec (napětí 9,9-11,2 V=) Máte pravdu v tvrzení, že AKU "ničí" jejich inteligentní nabíjení a systém SS ve vozidle.V mém starém Ford-Focus byl tyristorový regulátor napětí s klasickým Pb akumulátorem, který tam vydržel za všech podmínek (teplo/zima) cca 12 roků. Samozřejmostí bylo jeho pravidelné dobíjení před zimou.Napětí (U) tohoto regulátoru bylo nastaveno na hodnotu 14,5 -14,7 V=, s tím, že dobíjecí proud (I) je řešen vnitřním odporem akumulátoru (jeho konstrukce) a tím procházejícím dobíjecím proudem (A) ohmův zákon I = U / R [A; V, Ω]..Většinou jsem kontroval, aby dobíjený akumulátor příliš nevařil = neplynoval.Nové zapouzdřené akumulátory jsou již jiné konstrukce a také jiných nabíjecích vlastností (jedna z nich je, že mají napětí (V), ale nedávají žádný proud (A)! z toho plyne, že nové akumulátory a jejich konstrukce nejsou tak kvalitní jako původní staré Pb aku. Celé bych to shrnul tím, že čím je novější výrobek, tím je víc ECO a tím víc to stojí za ho..no.Nás to ale stojí víc a víc peněz v konečném důsledku! Viz FVE (fotovoltaika) a jejich ECO. U mé fabie III je u minus pólu baterie konktetor kde jsou dva tenké káblíky, k čemu tam slouží víte prosím někdo? a proč jsou dva na mínus pólu vozidla?nebo je v přípojné krabičce ještě nějaký "odpojovač" baterie?Děkuji za odpověď.H
    1 bod
  8. Klony s V2 sú, ale stoja cca 100usd, to už sa viac oplatí ten origo repas
    1 bod
  9. Caster je dezinformátor.
    1 bod
  10. V Scale je len DSG DQ200 suchá 7st, nemá predpísaný interval, odporúča sa aspoň po 100tis vymenit. Ďalej existujú este: 1. DQ250 6st mokrá 60tis interval cca do 2017 2. DQ381 náhrada DQ250 7st mokrá, interval 120tis 3. DQ400 elektro 4. DQ500 len pre silné motory TDI a veľké auta, mokrá 7st 60tis (Kodiaq, Tiguan, Passat bitdi, Superb nemal) Vo všeobecnosti platí aktuálne, že pri slabých TDI a TSI pod 2litre sú tam suché DQ200 7st, silnejšie majú DQ381. DQ381 nahrádza DQ250 aj DQ500, bitdi sa nevyrába (mal len Passat, Tiguan a Kodiaq) nie je už potrebná veľká prevodovka, Kodiaq aj Tiguan majú uz vždy DQ381.
    1 bod
  11. Tak jsem se na to zaměřil v úplné tmě, jakmile zapne zadní kamera, nejdříve je tak 1-2 vteřiny obraz tmavší, ale pak se projasní a díky zadním couvacím světlům naprosto v pohodě viditelnost několik metrů. Chce to mít zadní top led.
    1 bod
×
×
  • Vytvořit nový...