O4 nie je určite prémiové auto takže aj MATRIX čo do počtu segmentov a teda vykrývania plôch zodpovedá tejto kategórii. Na druhej strane je mnoho prémiovejších áut, u ktorýcch MATRIX ani nie je možné objednať, takže v tomto určite chvála.
Homogenita svetla je možno horšia než DIAĽKOVÝCH a to podčiarkujem DIAĽKOVÝCH u O3. (O3 som nemal a tak nemôžem posúdiť ale verím že to tak máte.) Otázkou však je, koľkokrát za jazdu po tme povedzme do 22:00hod môžete prepnúť na diaľkové svetlá? Premávka je väčšinou taká hustá že to nejde. Naopak s MATRIXAMI máme osvetlenie všade tam kde sa dá. Takže nemá ani zmysel porovnávať aj keď low-cost MATRIXY s bežnými svetlami v bezpečnosti premávky.
Moje auto malo minulý štvrtok 21.6. sviatok - rok od prevzatia u dealera. Má teraz najazdené 70500 km, z toho tisíce kilometrov po tme. Presne vo štvrtok som prebiehal na dlhej rovinke 10 minút jazdy domov iné auto. Predbieham tak, že najprv vyjdem vľavo od auta predo mnou aby ľavý svetlomet osvietil krajnicu či tam nie je cyklista bez svetla alebo nespí opilec. Matrix ľavý svetlomet svietil do diaľky po ľavej krajnici a videl som, že z kríkov vylieza na cestu srna. Vďaka tomu, že som ju videl, stačil som pribrzdiť a vyhnúť sa jej.
V prípade, že by som mal obyčajné svetlá, tak v tomto momente mám stretávacie svetlá, pretože inak by som oslňoval auto, ktoré som mienil predbiehať. Namiesto 100m by som videl len 50 t.j. 2 sekundy na nejakú reakciu a odniesla by to srna, predok auta, možno predné sklo.
Nech teda sú tieto MATRIXY nehomogénne, diaľkové zhasínajú pri míňaní vozidiel či už v protismere alebo pri míňaní predchádzaných áut stále je to neskutočne dobrý prvok k zvýšenej bezpečnosti na ceste.