No já nevim, jezdils někdy v hlubokym sněhu - rozhoupával zapadlé auto střídáním 1-ky a zpátečky? Přiznám, že s rozjezdem s protiprokluzem v hlubokym sněhu (písku, blátě...) vlastní zkušenost nemám (nebyla příležitost, předchozí FI 2006 byla z posledních kusů i bez ABS a nechybělo mi), ale někdo tu nevim kde psal, jak se pokušel s protiprokluzem ve sněhu rozjet a výsledkem bylo x chcípnutí motoru vlivem ubírání řídící jednotkou (podobně kritizovali protiprokluz někteří na německém fóru, jeden psal, že jezdit s tim v Norsku je katastrofa) - neřeknu přibržďování protáčejícího se kola - to je OK, ale ubírat až do chcípnutí? - už jen vůči motoru a startéru a baterce je to prasečina.
Nemluvim o ubírání motoru, když pomůžu autu na sněhu do zatáčky ručkou (tuhle zkušenost mám) a stává se tak prakticky neovladatelným, auto by radši nabouralo, než projelo zatáčku bokem. Nebo když při prudkém ťuknkutí do brzdy auto brzdí víc, než při plynulém šlápnutí - jak mám naučit mozek, že auto brzdí pokaždé jinak (a nemít třeba někoho v kufru)? Chápu, že tomu, kdo neumí jezdit, brzdit apod. to může možná v mezní situaci pomoct, ale když se jezdit naučíš a máš nějaký návyky jak reagovat v mezních situacích, tak tě tohle chování auta totálně rozhodí (alespoň mě ano).
Proto uvažuju, jak tyhle "vymoženosti" nařízené idioty v EU "jako povinné" (které lidi stejně neodnaučí jezdit nepozorně, neúměrně svému umu a bourat) - jak je vypnout - třeba výměnou jednotky ABS za jihoamerickou verzi (šla-li by bez problémů nakódovat) ta má jen ABS a TSI má navíc protiprokluz - jak jsem pochopil z nějakého jejich fóra - to je ale na extra vlákno. Přitom by stačil od výrobce blbej vypínač těchhle asistentů jako třeba v POLU GTI... (takže to jde, když se chce)