Přejít na obsah

Hlavní panel

Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 07/18/24 ve všech sekcích

  1. Myslím, že je nastavitelná podélně, ne?
    1 bod
  2. Ja vam nevim,ale kdyz delam loziska,tak vzdy na naprave. Vymena jedne strany mi prijde stejna jako vymena desticek na prednim pravem kole,nebo vymena rejdoveho cepu na prave strane. Tyhle dily se meni v paru. A to hlavne pokud se resi nejake cvskani,huceni. U 4x4 byla nepsane pravidlo,ze hluky slysici od predni casti vozu opravujem na zadni naprave
    1 bod
  3. Chtěl bych se podělit s mou zkušeností co se HUKOTU od předního kol(a) týče. Na konci října 2016 jsem si pořídil Superba 3.6 FSI V6, 4x4, automat s nájezdem 212.000 km. Když jsem si ho vezl domu, tak jak to bývá u "nového" vozu, tak nikdo nemá naposloucháno co a jak hučí a tedy co je a není vlastností konkrétního vozu. Když jsem si ho odvážel, tak byl a letních 18" kolech, které byly nerovnoměrně sjeté (vepředu zhruba s 5mm a vzadu se 6mm). Tato skutečnost sama o sobě vnutkává myšlenku, že mnohé pa-zvuky mohou být od kde čeho a samozřejmě i s ohledem na výše zmíněný nájezd km. Již při cestě domů jsem sice slyšel zvláštní hučení odněkud zepředu v rychlostech mezi 100 - 120 km/h, ale neznalý zvuku benzínového šestiválce a navíc Superba jsem toto přikládal spíše pneumatikám, jelikož jsem si již před koupí tohoto vozu o něm nastudoval co nejvíce informací a tudíž i to, že valivý hluk od předních pneumatik se značně dere do interiéru vozu. Před Superbem jsem měl tu čest vlastnit Toyotu Avensis 2,2 D4D Combi (2006) a i na to, že to byl diesel, to bylo nádherně tichoučké autíčko a velmi pohodlné i výkonné. Leč změna ročního nájezdu kilometrů se rapidně snížila a točit se s dieselem okolo věže (myšleno převážně po městě) je zadělávání si na tučné servisovné. Ale zpátky k Superbu. 6-ti hrnek jsem si pořídil pro radost. Chtěl jsem relativně velké a svižné auto se slušným zvukem, nízkými servisními náklady a atmosféru, což právě Superb splňoval. Ihned po koupi jsem si objednal ALU kola a pneu 17". Hluk od kol byl sice nižší, nejen díky novým pneu, ale i jejich menšímu rozměru, avšak zmíněný HUKOT byl slyšet neustále. Po přečtení mnoha diskusí a naposlouchávání vozu s přibývajícími kilometry jsem usoudil, že by se mohlo jednat o ložisko. Dokonce jsem nechal vůz projet jednoho chlapíka (borec přes elektroniku), který již pár takovými vozy jel a ten se docela zhrozil a usoudil, že to spíš vypadá na křivou poloosu. Toto uvádím jen pro zajímavost, protože se tak na podzim 2016 i stalo. Toto HUČENÍ (zkusím popsat :-D ... znělo jako přibližně vteřinová silně hlučná rezonance a vteřinový klid - sinusoida - prostě vteřinu huuuuu a vteřinu klid), které se poměrně rychle stupňovalo a začalo se objevovat i v rychlostech od 75 do 85 km/h, avšak nebylo pocitově prakticky odlišitelné ani při průjezdu zatáček v inkriminovaných rychlostech (nyní již 75 - 85 a 100 - 120 km/h). Samozřejmě jsem měl i obavy zdali to nemůže být třeba DSG převodovkou, popř. Hardy spojkou. Na podzimní "akci" od Škoda auto jsem požádal techniky autorizovaného servisu, zdali by se mi a to mohli podívat a sdělit mi resumé. Informace, která mi po prohlídce byla sdělena je následující. Ložisko to možná je, že tam něco slyší, ale že vůli při zahýbání s kolem na zdvižně nezjistili. Při projetí vozu se hluk sice projevil, ale při obvyklém rychlém zatáčení se hluk neměnil. Prý i zkoušeli mnou sdělenou rychlost nasimulovat na zdviži, ale nic zvláštního u kol neslyšeli. Před vánoci 2016 se mi podařilo "zlomit" známého, který vozí auta ze zahraničí a opravuje je, aby mi vyměnil levé přední ložisko. A to i přes všude uváděné "téměř pravidlo", že když řidič slyší levé, tak to bývá pravé. Autem se projel, v rychlosti zhruba 80 km/h rychle manévroval volantem ze strany na stranu avšak ani on a ani já a místě spolujezdce jsme nezaznamenali jakýkoliv náznak změny toho "divného" hučení. Pak zvedl auto na zdviži a taktéž jako v autorizovaném servisu vyzkoušel zahýbat nejdříve levým a pak pravým předním kolem ve všech směrech, načež mi řekl, že vůbec nic necítí. Dokonce jsem si to zkusil i já sám se značnou razancí a musím potvrdit, že nebyla cítit ani sebemenší vůle ve všech směrech. No nic, ložisko jsem měl již s sebou a trval na výměně. Následné projetí vozu bylo z části potěšující a z části deprimující. Potěšující bylo, že HUKOT již nebyl takové intenzity, ale i tak nedošlo k jeho odstranění. Mého známého jsem žádal, aby mi vyměnil i druhé ložisko, ale on byl velmi přesvědčivý a radil mi, ať počkám do jara na přezutí sady s letními pneumatikami. Jaro nadešlo a tudíž i přezutí na letní sadu ALU s původními pneumatikami. HUČENÍ (velkými písmeny to slovo píši záměrně, jelikož při cestování na delší vzdálenosti to bylo na tři ibalginy, aby člověk z toho zvuku nezešílel) však pokračovalo. Nedalo mi to a objednal jsem druhé ložisko a dnešního dne 7.5.2017 ho nechal vyměnit. Po jeho výměně a projetí vozidla mohu zvolat HEURÉKA !!! Ten příšerný hluk opakující se v rychlostech 75-85 a 100-120 km/h byl ta tam! Jsem šťastný, protože pokud by se tato závada nepodařila odstranit, tak bych už uvažoval o prodeji Superba. Teď si již budu hrát "JEN" s hukotem předních pneumatik, deroucím se do interiéru a s vytlumením dveří, které při již mírně puštěném rádiu rezonují jak trakař na polňačce Musím dodat, že mé předchozí vozidlo Toyota Avensis byla i při nájezdu 150.000 km nádherně tichá a japonci si dokonale pohráli i s hlukem předních pneumatik a to prakticky ve všech rychlostech ... 0 až 210 km/h (v té vyšší rychlosti už byl znát aerodynamický hluk karoserie). Jinak jakákoliv úroveň hlasitosti originálního autorádia neměla ani sebemenší vliv na jakoukoliv rezonanci dveřního panelu. Na závěr musím dodat následující: LIBERO: ... k Tvému --- mam dost ....pred vymenou ložísk vymeň mechanika --- vlastní zkušenost mi potvrdila, že to co tvrdíš není pravda, alespoň u 3.6 FSI V6, 4x4. SURI.: ... k Tvému --- Ložisko , pridrené nebude , normálne voľné a hučí , po zdvihnuťí ti to skúsený človek identifikuje na 100% ale ložisko je bežná vec... --- to samé co jsem napsal v prvím komentáři. Komentář k ceně pro WILDV6: ... cena 2.033,- s DPH + práce 400,- Kč (známému) Varianta dílu: FAG (Německá prvovýroba) Náboj předního/zadního kola s ložiskem FAG - náboj kola předního kola s ložiskem, 4 díry, vzadu pro 4x4, sada včetně 4ks šroubů náboje a 1ks středového šroubu PS: pro všechny kdož budou číst můj příspěvek ... neodsuzujte mě prosím, nejsem odborník přes auta, ale ani úplná lama ... jen prostě popisuji svou vlastní zkušenost. Nikomu se nechci vysmívat či ho shazovat, jen přispět svou troškou do mlýna a pokud můj příspěvek někoho obohatí a bude mu nápomocen k řešení obdobného problému, tak mě to zahřeje na duši. To je i důvod, proč jsem se pustil do tak obsáhlého popisování mé zkušenosti
    1 bod
×
×
  • Vytvořit nový...