Jak tady čtu ty příspěvky na 2 válcový režim, tak si dovolím také zareagovat. Pánové a dámy nechte to vypnout a jezděte na 4 válce. Několik techniků mi řeklo, ať se kouknu jak ty prostřední 2 válce, které se vypínají, vypadají po pár desítkách tisíc km a už to nebudu chtít. Nějaká domnělá náprava ekologie mi je úplně u pr-de-le. Já zachraňovat planetu na pokyn zelených de-bi-lů nehodlám. Nyní k motoru. Nechal jsem odborně u specializované firmy upravit software, tedy deaktivovat to nesmyslné vypínání válců. Zároveň mi zvýšili kroutící moment z 200 na 250 (více nemohli kvůli DQ 200). Kdyby tam byla DQ 250, tak mohli jít ještě výše. Nechal jsem si nahrát i nové mapy řazení, jsou logičtější a lepší než originál. Někdo nad tím průběhem při programování přemýšlel. Nyní se auto chová jako "diesel". Při sešlápnutí pedálu nepodřazuje o 2 stupně a nevytáčí motor do otáček jak uječená koza, ale díky zvýšenému krouťáku si podřadí o jeden stupeň a pěkně potáhne od spodu (v rozsahu, kde má krouťák nejvyšší účinek). K čemu je motor ječící na 6 tisíc otáček, když nejvyšší kroutící moment je někde na polovině. Výsledek je neječící motor v otáčkách, snížená spotřeba, plynulejší jízda a pocit silnějšího motoru jako u 2 litru (který mám mimochodem v Kodiaqu, tak umím porovnat). Výkon je cca 140kW (původně 110kW). Po úpravě se mi ještě cca o půl litru snížila spotřeba, ale o to mi ani nešlo. Auto už kovově nechrastí při jízdě na dva válce, motor pěkně ševelí, má příjemný zvuk a ihned reaguje. Nechápu jak s tím nesmyslným dvouválcem může někdo jezdit. STK procházím zcela bez problémů, auto má emise jak má mít. A hlavně charakteristika motoru je nyní taková, že mě s tím baví jezdit.