Přejít na obsah

Hlavní panel

  1. ramatikl

    ramatikl

    Uživatel


    • Body

      1

    • Počet příspěvků

      1 053


  2. Jikra

    Jikra

    Uživatel


    • Body

      1

    • Počet příspěvků

      345


  3. lubikSK

    lubikSK

    Uživatel


    • Body

      80

    • Počet příspěvků

      495


  4. beranek666

    beranek666

    Uživatel


    • Body

      -2

    • Počet příspěvků

      22


Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 10.5.2011 ve všech sekcích

  1. Tak si to dnes jedu se služební TSI, přidám plyn, abych se moc neloudal a ono nic, motor šel do nouzáku, kouknu na palubku a tam svítí EPC. Tak jsem zastavil, vypnul motor, znovu nastartoval a kontrolka už nesvítí. Tak jsem s tím zajel do servisu. Přišel technik, kouknul jestli svítí brzdovky, ty svítí, ani to nenapíchnul s tím, že ta porucha tam už nebude a prej, že mám přijet až to znovu udělá. No ještě mi tvrdil, že mimo vadného brzdového spínače, stačí když je v háji jedna žárovka v brzdových světlech a to EPC se rozsvítí. Nechtělo se mi vyndavat zadní světlo abych to vyzkoušel, má pravdu ten technik? Protože to by byl docela úlet, aby kvůli jedné žárovce šel motor do nouzáku.
    1 bod
  2. Dnes jsem se podíval pod kapotu a všimnul jsem si, že je zvenku zaolejovaná škrtící klapka. Trochu mastnoty je i na výstupu ze skříně vzduchového filtru a ještě by se někde našlo něco mastného... Najeto 16 780 km. Po výměně turba je toho na nový motor už poměrně dost.
    1 bod
  3. galeo, jasně, ale já už jsem se vycukal na své služební FII TSI... Takže si raději počkám. Jikra, nevíš, jestli ty TSI s tím přídavným topením PTC, budou mít taky upravený SW motoru, nebo s nástupem 45 KT a PTC se to vrátí do "normálního" stavu?
    1 bod
  4. Hm, aspoň něco...skoro to potvrzuje moji myšlenku nekupovat nový model minimálně prvním rokem výroby. Tady to, jak čtu, bude to ten 45 KT až dokonce dva roky...
    1 bod
  5. Dnes jsem si byl vyzvednout Fabii TSI ze servisu. Závada je odstraněna - podle servisu odešlo turbo, takže ho vyměnily za nové... Cena údajně kolem 25 000 Kč. Na otázku jestli už turbo u 1.2 TSI vyměňovali, technik jenom klopil oči (evidentně se mu nechtělo odpovídat) a pak z něj vypadlo, že to zdaleka není první případ...
    1 bod
  6. Story má pokračování. Dnes opět gong, svítí EPC a k tomu ještě druhá kontrolka elektroniky motoru a auto sotva vyjede kopec. Po několika zhasnutích a startech motoru EPC zhaslo a zůstal svítit jenom ten "vrtulník". Cestou do servisu zas EPC. No nicméně auto je v servisu a uvidíme co s tím je.
    1 bod
  7. Takže dneska se rozjíždím na křižovatce, slyším gong, mrknu na palubku a EPC vesele svítí, auto jede jak zdechlý... Frčím do servisu.Tam to napíchli a výsledek: sporadická závada - porucha elektrické regulace nastavovače plnícího tlaku turba (ehm, nevím jestli je to tak na 100% správně, něco takového říkal ten servisák). Porucha smazána servisem, při dalším výskytu se to bude řešit. No a další výskyt nastal za pár kilometrů... Vzhledem k pracovní vytíženosti, nebyl čas tam znovu zajet, jenom jsem zhasnul motor, nastartoval a všechno zase běželo OK (kontrolka zhasla). Ještě dodám, že asi ani v tom mém prvním příspěvku motor neběžel v nouzovém režimu jak jsem si původně myslel. Dnes jsem se totiž podíval na PP na okamžitou spotřebu, když jsem se plížil do servisu, a tam lítalo přes 20 litrů. Takže si myslím, že ten obtokový ventil zůstal nejspíš otevřen a turbo kvůli tomu dávalo nízký plnící tlak. EDIT: najeto 16 100 km...
    1 bod
  8. No tak je to služební auto, takže mě to až tak moc nepálí. Když se to znovu podělá, tak se šoupne do servisu, ať s tím nějak poradí. Bohužel do toho samého, já si vybrat nemůžu. A padne při tom motor do nouzáku?
    1 bod
  9. Je to vyrobeno v květnu 2010. Co by člověk chtěl, značkový servis...
    1 bod
  10. No mě to přišlo nějaký divný, ale auto je firemní a v záruce. Pak jezdi do značkového servisu... Ještěže to máme přes ulici. Ta kontrola žárovek - to jsem ani nevěděl, že to tam je, teď se na to dívám do manuálu. A vypadá to, že to mají asi všechny výbavové verze, nebo aspoň ty, co mají budíky s MaxiDotem.
    1 bod
  11. rozhodně ne, nejedná se o stejné motory, 63kW je konstrukčně úsporná varianta... ale už se dokonce pár dnů montují přepracované verze, které mají být v prodeji s modelovým rokem 2012.
    0 bodů
  12. Pokiaľ viem, tak sa vyrába len 77kW, až objednávka určí, čo to bude a priradí sa RJ motora. Naozaj ťažko povedať... dáke zmeny boli aj koncom 2010, ale týkali sa hlavne vstrekovania a vysokotlakového čerpadla, reťaz až teraz, či bude lepšia, ťažko povedať. Možno že ju upravili aby bol naozaj dôvod nadávať.....
    0 bodů
  13. No lubik, vidíš to s tim turbem sem ani nevěděl, ale jak to vypadá TSI přidělá servisům spoustu práce
    0 bodů
  14. Po přečtení včerejších příspěvků jsem se dnes ráno zaměřil na start 1.2TSI. Při venkovní teplotě +8 st. to chytlo hned (cca 1 vteřina? ty 3 se mi nějak nezdají, no nevím. všechno je možný...). Chilike, to jako tři vteřiny držíš klíček ve startovací poloze, než ti to naskočí? Zajímavé jsou skutečně volnoběžné otáčky motoru. Přesně jak píše miromen. V letních teplotách po startu studeného motoru to běželo cca 10 vteřin 1200 ot./min a pak to spadlo na cca 700-750 (při zapnuté klimatizaci asi 800). No a teď při těch +8 po nastartování rovnou 700-750.
    -1 bodů
  15. Hm, to je zajímavé.U Felicie 1.3 i FI 1.4 16V mně to funguje tak, že při studeném motoru a jakékoliv venkovní teplotě jsou napřed zvýšené volnoběžné otáčky a po nějaké době spadnou na "normální". To považuji za standardní. Ale to TSI právě při nižší venkovní teplotě při studeném motoru nedrží ty zvýšené, ale rovnou jede na "normální". Tak čím to je? O to tu běží. Já jsem se s tím ještě u jiného auta nesetkal. Chilike, já to neměřil na stopkách, ale víc než vteřinu to fakt nebylo.
    -1 bodů
  16. akubus, hydroštely někdy cvakají po nastartování studeného motoru, ne po jeho vypnutí
    -1 bodů
  17. To jako má být modernizace motoru v roce 2012, nebo jak to myslíš? To by teda musel přibývat olej ne? Já mám s TSI 63 kW provozovaným jenom ve městě zkušenost takovou, že to sežralo olej, musel se dolívat při 12 000 km. Teď už mám těsně před servisní prohlídkou po 15 000 km a s motorem žádný problém (zatím).
    -1 bodů
  18. Ondrej, to co píšeš, si myslím, je normální, ve Fabii TSI to dělá taky. Akorát, že těch 1200 ot. mně to drží 10 vteřin. Nesmí to ovšem kolísat, ručička otáčkoměru musí držet na místě a ne lítat sem a tam.
    -1 bodů
  19. mám spolužáka v konstrukci pohonů ve škodovce, tak jsem se ho ptal. nějaké minimální rozdíly jsou. blok motoru jakožto odlitek je totožný, ale určité prvky motoru má 77kW jiné- sání, řídící jednotka, použité materiály, .. zas tak málo toho není!
    -1 bodů
  20. no zkrátka 77 kW nemáš, takže tak... rozdíly mezi motory jsou, to je jisté. jak v materiálech, tak v řídící jednotce. trust me
    -1 bodů
  21. Zdravím pánové. Ty motory jsou skutečně odlišné z výroby. Na levnější variantu motoru jsou použity díly vyrobené v kooperaci za levnější cenu v horší jakosti materiálu - tím pádem nesnesou takové velké zatížení jako motor naladěný na 77kW. Pro určitou normalizaci se přistoupilo k dodávání stejných náhradních dílů (mít náhradní díly na každý motor zvlášť by bylo zbytečné, nákladné a dělalo by to zmatek), vycházejícíh z požadavků na motor 77kW. Tvarově stejné, funkčně stejné. Kdybych to shrnul - ty motory mají 100% zaměnitelnost všech dílů (mimo ŘJ), ovšem z výroby přicházejí na trh odlišné. Aby byla zachována životnost motoru z levnějších dílů, byl naladěn na 63 kW (ale to je všem asi jasné).
    -1 bodů
  22. Můžu uvést jeden příklad, který zpozorovali někteří z vás, co jste měli první várku motoru. Rozvodový řetěz, ozubené kolo a hřídel. Jiné materiály, technologie výroby, levnější. Bohužel v provozu nastávaly problémy. Když jste šli do servisu, vyměnili vám to za jiný ten ze 77kW motoru a tady se už tento problém nestává. Do další série se již dávají totožné rozvody jako u 77kW a problémy již nejsou.
    -1 bodů
  23. V množství vyráběných TSi motorů 63kW se to rozhodně vyplatí, to mi věř. I strategie, proč se jako náhradní díly používají ty kvalitnější, je logická. Čipovači je kategorie sama pro sebe a nehodlám se k nim vyjadřovat.
    -1 bodů
  24. není to úplně jak říkáš, při zapnuté klimatizaci se jen zvýší výkon o 2-3 kW aby se pokryl pokles klimou - motor má teda pořád stejný tah... 15 Nm bys jistě poznal
    -1 bodů
  25. Max. tolerovaná spotřeba je 0,5 litru na 1000 km. Ve skutečnosti se pohybuje (by se měla pohybovat) spotřeba cca 0,1 l na 1000 km (bavíme se o zajetém motoru ... >3000 km )
    -1 bodů
  26. Tak v tom SM se píše: přeskakování rozvodového řetězu může mít na svědomí to, že vačková hřídel ovládá nejen ventily ale také vysokotlaké palivové čerpadlo, tím pádem jsou rozvody více namáhané(stejná závada se projevovala u přímovstřikového motoru Ford 1.8 SCI) - je to ovšem domněnka redaktora. Dále údajně odchází elektronická regulace obtoku turbodmychadla vlivem vysokého tepelného zatížení. Jako další závadu uvádí chrastící táhlo obtokové klapky turba, tento zvuk lze zaměnit za chrastící řetězový rozovod. No a poslední věcí, která se objevuje i zde na foru jsou překousané zapalovací kabely od kun, protože nejsou schovány pod krytem. Jelikož je to článek v rubrice Autobazar-profil Škoda Fabia II tak doporučení je u 1.2 TSI tento motor zatím NEBRAT ("Velmi nadějný motor zatím předvádí spíše odvrácené stránky nové techniky,avšak výrobce to vytrvale řeší. Jeho problémy nejsou principiálního (jako u HTP),ale spíše dílčího rázu. Až se vyřeší,bude to najlepší motor pro malé auto. Zatíma bohužel platí nebrat".). Z výběru mezi 1.2 HTP, 1.4 16, 1.6 16V, 1.2 TSI, 1.4 TDI a 1.9 TDI doporučují jenom 1.4 16V a 1.9 TDI...
    -1 bodů
  27. -1 bodů
  28. No potěš koště... Sám si na tento motor myslím... Tady jsou ty řetězy na obrázku:
    -2 bodů
  29. Řemeny asi ne ,myslím, že se tím myslí snížení hlučnosti oproti nějakým jiným typům řetězů.
    -2 bodů
  30. Nevíš čeho přesně se týká ta změna hlavy a ventilů? Jiný materiál?
    -2 bodů
×
×
  • Vytvořit nový...