Sice v manuálu je, jak správně kontrolovat hladinu oleje, ale nesmíte to tak hrotit. Prostě si řekněte, že málo a moc je špatně a to mezi tím neřešte. Ideální stav je hladina v oblasti „B“. Jak jsem uvedl, tak v novém autě (ujeto cca 400 km) jsem měl hladinu na 2. tečce od shora v oblasti „B“. Oblast „B“ je právě ta tečkovaná. Abych hladinu vždy bez problémů zkontroloval, tak ji kontroluji před jízdou, když auto stojí v garáži na rovině, a to minimálně od večera. Olej je stečen do vany. Teplotu oleje neřeším. Vytáhnu měrku, otřu, na 3-5 sekund vrátím, vytáhnu, podívám a olejová stopa je pouze do výše hladiny oleje a další rušivé jevy na měrce nejsou. Pokud si uvědomíte, že při zahřátém motoru se zvýší objem oleje, tak takováto kontrola je plně dostačující, pokud se pohybujete s výškou hladiny v oblasti „B“. Pokud bych byl v „A“, tak bych se bál a pokud v „C“, tak už bych olej dolil.
Jen jednou jsem kontroloval olej po dojezdu s posečkáním cca 10-15 min. a už to dělat nebudu. Hladina byla lehce vyšší než ráno a vše pálilo a na měrce bylo víc oleje i jinde než bylo nutné. Takže klídek. Studený motor - stopa hladiny oleje v oblasti „B“ a motoru v žádném případě neuškodíte.
A kdo chce, tak ať si zkoumá rozdíl hladiny při zahřátém a studeném motoru. Až to budete mít vyzkoumáno, tak ten rozdíl napište. Že by při venkovních 0°C 3 mm?