Žebříček
-
VeteranChild
Moderátor67Body2 260Počet příspěvků -
Luďa
Moderátor43Body6 494Počet příspěvků -
miklisek
Uživatel31Body6 198Počet příspěvků -
Pawouk
Administrátor31Body34 168Počet příspěvků
Populární obsah
Zobrazuje obsah s nejvyšší reputací od 19.8.2025 ve všech oblastech
-
textilná výplň priehradky predných dverí na fľašu
tak dnes som sa posunul ďalej a porobil si zadné dvere oboje, priehradku pred spolujazdcom a lakťovku :-) na kufor musím objednať ďalšiu látku, no skôr si to premerám koľko bude treba. Na predné aj zadné dvere + priehradka spolujazdca a lakťovka stačilo v pohode 1.5m + 1m , cena bola 22€ + pošta a ešte niečo aj zostalo. na šablónky som použil priesvitný papier a vystrihol o kus viac, potom klasicky dostihol som koľko bolo treba, šlo to v pohode no babračka samozrejme na pár hodím zase. výsledok je na fotkách.5 bodů
-
textilná výplň priehradky predných dverí na fľašu
tak som sa dnes odhodlal a na oboje predné dvere som si spravil šablóny , nastrihal a nalepil a v celku podľa mňa je to dobre spravené. Trvalo mi to zhruba 3.5 až 4h čo sa dá, nakoľko som takéto veci nikdy nerobil. Musel som si to sám pripraviť, šablóny, nakoľko nikde na nete to nikto neponúka na Fábiu 4. Snáď to bude dobre držať, uvidí sa časom. Nalepené je aj z vnútornej strany, no nevidno na fotkách. Ešte budem aj kufor robiť, tie bočné plasty, možno aj zadné dvere tiež kde sa dáva fľaška, no na to zase kus času bude treba, možno na ďalší víkend ak čas bude na to. Tu je výsledok:5 bodů
-
Elroq - cesta na dovolenou (a zpět)
Chorvatsko 2025, 1. část, cesta tam ... Dlouho jsem uvažoval, zda vyrazit na letošní dovolenou ke slanému rybníku elektrickým embéčkem, či zda pro jistotu nejet ropákem. Nakonec jsem se rozhodl pro průzkum bojem. Před cestou jsem aktivoval v aplikaci tarif Ionity charge ultra za 305 Kč a vyrazil ... v Českých Budějovicích jsem u EONu "natankoval" baterii do 100% a frčel. Embéčko mě nabídlo trasu, včetně nabíječek. Já jsem si však vybral nabíječky předem, s tím že vyzkouším, zda u Ionity bude fungoval Plug a charge ... zkrátím to, nepremává u žádné ze tří nabíječek (na druhou stranu ke cti škody, v aplikaci taková možnost u těch konkrétních nabíječek nebyla uvedena, jen apka, nebo čipová karta), ale všechny navštívené stojany jsou na stojanu označeny plug a charge, tedy zřejmě jiné značky wagenů plugchargují). Autorizace se vždy po připojení po chvíli zastavila s tím, že se mám autorizovat jiným způsobem, byť zpočátku vše vypadalo nadějně, nabíječka komunikovala s autem jako při použití čipu. Naštěstí stačilo jen přiložit kartu powerpass a nabíjení se bez problému rozběhlo, aniž bych musel kabel od auta odpojovat a znova připojovat. První nabíjení proběhlo v Rakousku na A9 v Trieben, asi po 230 km jízdy, baterie byla přes 50%, doplnil jsem do 100% (40 minut zdržení, od 80 do 100 to tam prostě "neteče"), druhé v Chorvatsku kousek za hranicemi, Vrankovac, opět přes 50% baterie a do 100% za 40 minut, potřetí Gospič, 80 km před Zadarem, asi 45 %, doplněné do 100 % za 40 minut. Důvodem dobíjení do 100% byla jistota a poslední nabíjení, abych v cílové destinaci kousek od Zadaru začal fungování s plnější baterií, neb jsem ještě jel na Pag pro pažský sýr a olivový olej, protože bez těchto místních ingrediencí dovo nemůže být. Cesta celkově na pohodu a bez problémů. Auto mě jízdo naplánovalo se dvěma zastávkami na dobíjení, ale s dojezdem s 10 % baterie. Proto jsem volil zmíněné tři zastávky u Ionity, což celkově prodloužilo cestu o 2 hodiny. Zda je to hodně, nebo málo, si musí posoudit každý sám. Když si vzpomenu, jak jsem před pár lety strávil 4 hodiny v koloně na chorvatsko-slovinské hranici, je to vlastně dobré 😊. Kdybych "tankoval" do 80 %, tak si cestu zkrátím o hodinu (ale zase bych neměl větší rezervu dojezdu pro klid duše). Jediná nevýhoda dobíjení u Ionity je umístění stanic většinou mimo dálnice, v Rakousku to nevadí, tam je elektronická známka, ale v Chorvatsku to znamená sjet a najet zpět na dálnici přes mýtnou bránu. Jinak pokrytí po evropě dostatečné a s tarifem od powerpass, nebo apkou Ionity za dobrou cenu. Vzal jsem nakonec ale od škody, bo jsem bláhově myslel, že prostě plug a charge spustím a taky přes powerpass v případě potřeby spustím většinu nabíječek, bez nutnosti si pořizovat apky místních providerů. První den pobytu jsem chtěl vyzkoušet nabíjení u Lidlu s kartou PRE, bo dle ceníku výhodná cena roamingu. Ale asi nikdo nepočítá, že u Lidlu v Biogradu lze autorizovat jen mobilem, karta PRE mě byla platná jak mrtvému rybník, v aplikaci PRE nelze zahájit nabíjení, mám autorizovat čipem 😂, tak jsem nedobíjel, bo šťávy zatím dost (ale šlo by autorizovat a spustit v případě potřeby přes apku powerpass, jen holt by to bylo o něco dražší ...). Zážitky za života elektromobilisty během pobytu u slaného rybníka budou popsány v další části, za pár dnů, cesta zpět a shrnutí za pár týdnů ... Na připojeném foto nabíjení u Ionity v Gospič v Chorvatsku (byl jsem tu skoro sám, jinak bývá hodně často ve vytížených termínech plná) ...4 body
-
Elroq - cesta na dovolenou (a zpět)
Chorvatsko 2015, 2. část, poflakování kolem slaného rybníka ... Tak oproti plánům cestování o něco méně, bo letos horko jak sfiňa a člověk se raději chladí ve slaném rybníku, než aby se plácal v autě po výletech. Ale přesto pár postřehů. Dobíjecí infrastruktura není hustá jako ve zdejších končinách, nebo v německu, či rakousku, ale kdo chce, místo na nabíjení si najde. Jsou zde rozšířeny hodně AC 22 kw nabíječky. To zní dobře, zejména kolem turistických míst, kdy si člověk během pobytu na několik hodin nechá dobíjet wagen. Bohužel stejný nápad mívá hodně elektrowagenistů, takže mnohokrát z toho bylo kulo hulo ... naštěstí elroq má velkou baterku, nasosat energii se vždy nakonec někde podaří a s 80% dobití má solidní akční rádius. Ve zdejších končinách využívám síť HEP/ELEN a jejich aplikaci se spárovanou platební kartou. Spuštění dobíječky je rychlé, rozhodně rychlejší a spolehlivější než občasný tuzemský apkový připojovací oser u ČEZ, nebo EON. Jen jsem u prvního dobíjení u 22 kw nabíječky na Ninu (viz foto níže) nevychytal odpojení auta, použil jsem k ukončení dobíjení po volných 180 minutách apku Škoda, jenže jsem pak za boha nemohl odpojit svůj kabel od stojanu. Dřív než mě postihla pepkova příhoda, jsem spustil nabíjení opětovně a odpojil se v aplikaci elen. Pak již šel kabel bez problému od nabíječky odpojit a dokonce nebylo za krátkodobé odpojovací připojení nic účtováno. Ostatní dobíjení v Sukošanu a ve Splitu již v pohodě. Jinak mimo 22 kw nabíječek bez kabelu tady má elen většinou DC nabíječky 50 kw, které mají AC kabel integrovaný. Ceny dobíjení u elen mimo dálnice AC 0,35 éček, 180 minut, DC 0,45 éček, 60 minut (pro srovnání embasoaplikace s powerpasem nabízí 0,49 éčka + 0,49 transakční poplatek u AC a 0,49 éčka + 0,69 transakční poplatek za DC). Po celou dobu jsem si vystačil s apkou elen, plánovaný Lidl a Kaufland jsem už nezkoušel, bo nebylo potřeba a nákupy jsem řešil v Plodine v docházkové vzdálenosti od ubytka. Na dálnicích ještě frčí nabíječky Petrol, zde jsem si také stáhl aplikaci, ale nebylo nutné ji použít, při cestě zpět plánuji opět využívat výhradně Ionity a jako zálohu Tesla. Každopádně Elroq zde budí pozornost a dá se zde s elektrowagenem přežít. Ale v plné sezóně bych sem asi nejel, to tu musí být nabíječkové peklo, kvůli kterému jsem elektrocestu skoro vzdal ... ale červen, nebo září, pokud nebudou jiné dovolenkové plány, slaný rybník příští rok s elektrowagenem opět jistí ...3 body
-
Zadni okno liftback - zkresleni
Jako asi to člověku může vadit, ale pochybuju, že s tím někdo něco ve škodovce bude dělat. Kdyby to bylo přední tak to chápu, ale kolik času za jízdy strávíš koukáním do zadního okna? (Řečnická otázka 🙂 ). Je to typickej syndrom červenýho auta.3 body
-
2.0 TDI 140kw - unik oleja
3 body
-
Mapy google, Waze na VC a Head up display...
Můžu potvrdit, že v Superbu taky funguje s Car Play a Google Maps HUD 👍2 body
-
Snímač teploty chladící kapaliny, Škoda Rapid 2019, 1.0 FSI, 81kw, DSG.
Jen dávám info že je to vyřešené, kdyby někdo měl stejný problém u stejného motoru, tak čidlo je vzadu za motorem, a dostanete se na něj jen ze spodu auta, je tam schované. Číslo čidla 03f919501b Teplotní čidlo ORIGINÁL - VAG 03F919501B | E-shop LKQ CZ s.r.o.2 body
-
Elroq - cesta na dovolenou (a zpět)
Chorvatsko 2025, 3. část, cesta zpět a realita všedních dnů ... Cesta zpět probíhala jinak než jsem předpokládal, tedy obdobným způsobem jak cesta tam, ale bylo to tak nějak nahodile a na pohodu ... vyjížděl jsem s 50 % baterie, to je jediné, co si pamatuji, pak přišla první INA, káva, croasan a wc, při té příležitosti timián přišpendlen k nabíječce Elen na nějakých 20 minut, pak další cesta a INA Vukova Gorica s restaurací, tedy naposledy hranolky a plieskavica, káva v MC a samozřejmě timián požíval energii z nabíječky Elen, tam jsem se vzhledem k době zastávky dostal skoro na 100% nabití, ale s efektivně využitým časem. Tím pádem padly zastávky na nabíjení u Ionity v Chorvatsku a další nabíjecí zastávka byla u Mariboru u Ionity. Zde malá prekérka s připojením Timiána k obstarožní nabíječce, kartu powerpass to nechtělo načíst. Nabíječka zprovozněna až pomocí mobilní aplikace Mojeembéčko (čímž jsem i vyzkoušel, že takto jde nabíječku spustit). Zastávka využita k občerstvení v KFC, tedy opět efektivní využití času. Abych zjistil, zda nemožnost spuštění kartou nebyla způsobena kartou, další zastávka byla u Ionity v Rakousku v Trieben, nabíjecí karta funkční. Čas už nebyl tak efektivně využit, nepočítám-li zevlování v přilehlém otevřeném Sparu, dobití do 80% a tradá do Českých Budějovic, kde byla cesta slavnostně (z hlediska měřitelnosti nákladů) ukončena nabitím do 100%. Nyní k celkové cestě ... tam i zpět úplně na pohodu, dálnice poloprázdné, žádné kolony, projetí hranic bez zastavení tam i zpět, cestou zpět přes den větší provoz, ale plynulý a na pohodu, v podstatě celá cesta na adaptivní tempomat, sem tam jsem jen přišlápl pedál při předjíždění, na horní hranici povolených rychlostních limitů. Podle palubního CML spotřeba tam 16,1, zpět 16,2. Reálná vypočítaná průměrná celková spotřeba za dovo je16,9 kWh/100 km, jinak ujeto celkem 2270 km. Timián celkově sežral 383 kWh, za což jsem vyplázl 4060 Kč, což je krásných 10,60 Kč za kWh. Pro fosilníky přepočteno je to, jako bych cestoval ropákem se spotřebou 6 l/100 km ropného produktu s cenou 30 Kč za litr, ta cena bude spíše kolem 35 Kč za litr, takže z hlediska provozních nákladů jsem více než spokojen. Pravda je, že jsem si předem vybral, kde budu dobíjet, takže jsem měl cenové náklady pod kontrolou. Pokud bych se řídil doporučeními embéčka a dobíjel tam, kde mě doporučí, to jest s již zmíněnými pár % baterie, tak jsem koukal na pár nabíječek takto nabízených a ceny nabíjení kolem 1 eura (rozmezí 0,99 - 1,19 eura), což jsou ceny šílené a nákladově bych daleko nad fosilem, no a proto jsem si ale elektroprskolet nepořizoval, že. To je i moje odpověď na to, proč "efektivně" nevyjíždím baterii do 10-20%. Mám rád věci pod kontrolou a chci si rozhodovat sám, kde zastavím, ne kam mě pošle CML wagenu (když koukám na ty ceny dobíjení, tam kam mě posílal v zahraničí dobíjet, tak se mě chce něco říci o úmyslu a propojení automobilky s dobíjecím průmyslem 😜). Jo pokud by náklady platila firma, tak mám na háku a klidně budu za 25 Kč dobíjet a dobíjet tam, kam mě wagen pošle. K wagenu ... brblal jsem v timiánově vlákně, že mě nevyhovují sedačky, ale na dlouhé cestě nezvykle pohodlné a při dáchnutí v autě se sklopenými sedačkami asi nejlepší spaní, co jsem zatím zažil. Škoda conect kupodivu celých 14 dnů funkční, bez výpadků, je super nasedat do vozu s předem vychlazeným interiérem. Za co bych embasofirmu pověsil za přirození do komína, je navigace. To ani nemá smysl komentovat. Jako dá se používat, ale aby mě 14 dnů po zprůjezdnění D3 hlásila celou cestu zpět každou půlhodinu, že je D3 přede mnou uzavřená a cesta byla přepočítána a v Linzi se mě snažila odklonit z hlavní trasy na Prahu do nějakých rakouských kotárů, to ne. Takže zpět na stromy, nahození waze, samozřejmě cesta volná, podle palubní navigace jsem jel mezi Dolním Dvořištěm a Kaplicí po poli 😂, podle waze normálně po nové silnici. To ať embasofirma dává raději pořádnou on-line cloudovou navigaci, nebo se na to vyexkrementuje a nechává jen on-line googlemapy, waze, nebo mapycom podle výběru řidiče. Největší slabina cestování elektrowagenem je dobíjecí infrastruktura, sám jsem měl při letošní dovolené problém jednou s neodpojeným vlastním kabelem od nabíječky a jednou s nefunkčností čipu. Vše se mě podařilo vyřešit. Ale byl jsem v Chorvatsku svědkem, jak se nějakým maďarům nepodařilo spustit nabíječku elen a odjeli pryč bez nabíjení. To prostě člověk nechce zažít, stejně tak nechce řešit, jestli nabíječka chce, aby člověk vyhlásil osobní bankrot, při některých cenách dobíjení, cenové rozdíly jsou propastné, nic z toho prostě fosil řešit nemusí, přijede, natankuje, cenové rozdíly doplnění PHM také nejsou takové markantní, jako u elektro. I přesto bych už zpět do fosilního paliva nešel, do chorvatska jezdím jednou za rok, v tuzemsku je provoz bez problémů a navíc od jara do podzimu mě nabíjení doma nic nestojí, to občasné dobíjení při cestách v tuzemsku se dá přežít (zejména cenově). Navíc mě to embéčko, i když některé typické dodoembasoproblémy s polofunkčností komponent jsou na pěst, čím dál tím víc baví ❤️. V příloze pár momentek z cesty ... Timián se opaluje na dvoře ... Timián konzumuje šťávu na Elen: Ionity u Mariboru, kde byl problém s načtením karty powerpass: Ionity v Trieben v Rakousku:2 body
-
SOS tlacitko Scala
2 bodyOdchází ti baterka, její stav je kritický. Zatím ti zelená svítit bude, do doby dokud baterka nelehne. Teď mám stejnou věc a řeším v záruce u škodovky. Ale už druhej den čekám na dodání baterky, asi nejsou. Máš ještě jednu možnost, zkusit nabít, a to tak že napojíš nabíječku v garáži, zapneš klíček a necháš auto nabíjet. Záložní baterie ecall si vezme proud z nabíječky, jinak se nanbije, ani dlouhou jízdou. Tohle byla rada od autorizáku, to i zkoušel. Tohle ale pouze v případě že baterie není v kritickém stavu ale pouze vybitá. Ta moje je ale na kaši, a takzvaně nedrží kapacitu a je na výměnu. Zkus a dej vědět ale obávám se že budeš měnit. Bylo mi řečeno že pokud mám chybu ecall a půjdu na technickou jsem v kelu a auto neprojde, Z důvodu bezpečnosti. Jsem rád že jsem to stihnul v záruce baterka stojí 2500, a výměna není sranda prý se to pak musí nakodovat.2 body
-
SOS tlacitko Scala
2 bodyJe vadná záložní baterie pro jednotku online/sos a je potreba ji vymenit. V pripade nehody a preruseni napajeni prebira funkcnost prave tato baterie. Pokud je jeste auto v zaruce, sup do servisu, dostanes novou.2 body
-
Co jde nakodovat -> Fabia 4
2 bodyAktualizovana verzia OBD11 uz zvlada aktualne aj SFD2.Zoznam ponuk na one klik aplikacie je zatial hodne strucny,ale vyskusane a overene mam na Fabia 2025 pamat deaktivacie LANE ASISTENTA a VYSTRAHA NA PREKROCENIE RYCHLOSTI.2 body
-
Škoda EPIQ
2 bodyŠkoda odhalila nový show car Epiq na konferenci Brand Group Core: Show car představuje model Epiq jako kompaktní městské SUV crossover o délce 4,1 metru. Pohodlně pojme pět cestujících, nabízí zavazadlový prostor o objemu 475 litrů a dojezd až 425 kilometrů. Díky tomu je praktický pro každodenní použití a zároveň vhodný i pro delší cesty. Základní cena budoucího sériového modelu by měla být na mnoha trzích srovnatelná s cenou jeho protějšku se spalovacím motorem, modelu Kamiq, což z něj činí nejdostupnější elektromobil v rozšiřujícím se portfoliu značky Škoda. Epiq je prvním modelem značky Škoda, který plně využívá nový designový jazyk Modern Solid, a to jak v interiéru, tak v exteriéru. Tato filozofie kombinuje robustnost, funkčnost a autentičnost, což se jasně odráží v odvážném, minimalistickém stylu show caru. Matný lak Cashmere matt je doplněn lesklou černou maskou Tech-Deck Face, kterou rámují LED světla pro denní svícení a směrovky ve tvaru písmene T. Hlavní světlomety jsou umístěny níže, což zdůrazňuje robustní přední nárazník se spoilerem v barvě Cosmo grey. Nová tornádo linie vizuálně odděluje jednotlivé části karoserie, dodává vozu robustní charakter a odlišuje prosklenou kabinu od zbytku vozu, čímž vytváří dynamický a moderní vzhled. V interiéru se Škoda zaměřuje na použitelnost a každodenní praktičnost. Epiq nabízí velkorysé úložné prostory a chytrá řešení pro zavazadla, včetně háčků na tašky, úchytů a skrytých přihrádek pod podlahou. Interiér je minimalistický a funkční, vybavený bezdrátovým nabíjením telefonů, přihrádkami Simply Clever, fyzickými tlačítky a haptickými rolovacími kolečky. Tato kombinace praktičnosti a chytrého designu zajišťuje, že Epiq splňuje potřeby jak rodin, tak zákazníků orientovaných na moderní životní styl. Model Epiq bude vyráběn v závodě Volkswagen Navarra ve Španělsku v rámci společného vývojového a výrobního projektu BGC koncernu Volkswagen. S iniciativou EUCF si BGC klade za cíl demokratizovat elektromobilitu pro budoucí generace zavedením čtyř atraktivních a cenově dostupných elektromobilů tří značek. Sériová verze modelu Škoda Epiq má mít světovou premiéru v polovině roku 2026.2 body
-
Problémy s forem
2 bodyO zmíněných problémech se ví a řeší se v jiném skrytém tématu. Jelikož je jen otázka času, než na daný problém někdo narazí, přidám aktuální seznam. Aktuální problémy s fórem: - nejde skrýt banner s výzvou ke stažení aplikace v mobilní verzi Vyřešeno - seznam aktuálních příspěvků není viditelní na hlavní stránce (částečně aspoň v podsekcích a taky na hlavní stránce magazínu) - chybí plovoucí tlačítko pro návrat na začátek stránky (malé zelené kolečko vpravo dole) - vyhledávání funguje jen z vyskakovacího okna nabídky "Hledat..." (po úpravě vyhledávaného slova a potvrzení už se vyhledávání neaktualizuje a je potřeba začít od začátku) Vyřešeno - v posledním příspěvku je opět možnost citace (do teď byla pro poslední příspěvek tato možnost vypnutá) - panel pro vkládání emotikon si nepamatuje naposledy použité a nepřevádí se text na emotikony - na některých stránkách jako "Žebříček" nefungují korektně filtry (po jejich použití je nutné manuálně obnovit stránku) Vyřešeno - celé pozadí sekce/tématu je aktivní odkaz (hlavně na mobilu se dá lehce omylem dostat jinam díky malé velikosti ostatních elementů) - viditelné nefunkční odznaky a hodnosti u moderátorských účtů (odkazují na neexistující stránku) - zmatky ve funkci přecházení na poslední příspěvek (korektně odkazuje hvězdička u názvu tématu a počet příspěvků, čas posledního příspěvku odkazuje na první příspěvek) - pod příspěvky v právě prohlíženém tématu se v sekci "Podobný obsah" 5x opakuje jen ono prohlížené téma - aktuální příspěvky (viditelné jen v podsekcích) zobrazují dost zvláštní náhledy daného tématu (zvolený obrázek je dost náhodný a často dané téma vůbec nereprezentuje) - nabídka Forum->Aktivita->Mé aktivity je na PC nefunkční (seznam nejde rozkliknout a vůbec se tak do něj nedá dostat, v mobilní verzi to funguje dle očekávání) - chybějící česká lokalizace v sekci Kodiaq 2 - nefunkční editor prvního příspěvku v tématu (díky tomu nemožnost upravit stávající a založit nové téma) Vyřešeno - v sekci 'Stahování" problém s načítáním náhledů obrázků - v sekci "Galerie" nesmyslný text na začátku každé podsekce Vyřešeno - chybějící možnost rozkliknutí obrázku ve vetší velikosti do nové záložky - funkce nahlášení příspěvku má nesprávný popis "Zpráva" - při vkládání videa z YouTube se nevytvoří náhled Vyřešeno - u nahraných videí v příspěvcích je náhled nepoměrně velký - seznam existujících příloh zobrazuje jen 12 obrázků na stránce s 15 pozicemi Pokud někdo narazí na další problém, seznam doplním.2 body
-
Problémy s forem
2 bodyProběhla nějaká změna v designu resp rozložení stránek? Mám všechno nějaký veliký a nepřehledný... 😒2 body
-
Tažné zařízení
2 bodyAhojte, dovolim si pridat nejake postrehy, postupy ohladom dorabky origo skodovackeho elektrickeho tazneho ktore som svojpomocne dorabal na aute s pripravou pre tazne...nepojde o navod! Material: N91151101 skrutky 4x (skodovka predava len min po 5ks a su dost drahe cize cez autokelly lacnejsie a 4 kusy) 657868345A9B9 ramik tlacidla (len skodovka, par eur) 654959511 WHS tlacidlo tazneho (len skodovka cca 25/30 ci kolko eur) 657803881 tazne (toto je cislo tazneho ktore je ako celok aj s kabelazou, kupovane cez CZ bazar cca 200 EUR) 654971362 drziak jednotky ( skodovka/bazar- cena cca 10 EUR?) 5H2907383 jednotka (jedine daky bazar inak sa to neoplati. kupoval som spolu s drziakom z CZ cena cca 110 EUR) CELKOVA SUMA CCA 360/370 EUR. Co sa tyka jednotky treba zohnat 5H2 druha moznost je 5H0 samizda ale ta by asi nefungovala resp treba aby jednotka bola 5H2 aj SW aj HW. Zohnal som z kamiqa a funguje OK bez nutnosti upravovania/kodovania. Co sa tyka montaze tak za soferom vzadu je diera v aute pre drziak kde sa nasledne zasunie cela jednotka-jednotka ma 4 konektory 3 su privedene ak mate pripravu, 4ty je uz samotna kabelaz tazneho. Taktiez ide kablovecka pre tlacidlo tazneho cize vsetko je predpripravene. Logicky treba teda demontovat soferovu cast oblozenia kufra. Po zapojeni jednotky vyskoci milion chyb-napr vam nebude fungovat lane assist ani adaptivny tempomat. Treba auto nakodovat, je tam viacero jednotiek napriec celym autom (zoznam kodovania prikladam v PPT subore). Ak je kodovanie OK, chyby zmiznu, mala by ostat iba jedna a ta je kvoli tomu, kablovka tazneho este nie je zapojena a tak isto bude tlacidlo v kufri blikat. Co sa tyka tazneho ako takeho je potrebne dat dole kolesa aj oblozenie, teoreticky soferova strana by sa nemusela robit ale spolujazdec sa musi kvoli nadrzi aktivneho uhlia + mate bezproblemovy pristup k jednemu schovanemu srobu co drzi naraznik. treba demontovat svetla a potom naraznik uz len tahat. dalej sa demontuje vystuha ktora drzi na 2x3 sroboch a u mna velmi silno drzala a asi 15 minut mi trvalo nez som po nej kadejako poskakal a podobne az konecne odpadla z auta :D Dalej odstranit krytky pre sroby tazneho, tie su zakryte plastizilom z vyroby-toto ale aj miesto kde bola vystuha treba streknut antikoroznym sprejom (je to v navode). dalej nasadit tazne a podla navodu v spravnom poradi dotahovat sroby na 70NM+90 stupnov- podla mna je to vo finale cca 140NM? Ostava uz len na lavej strane dole odstranit krytku pre kabelaz tazneho a osadit gromet, nasledne sa v kufri zacvakavaju asi 4 klipy, krasne sedeli treba zasrobovat uzemnovacie oko a zapojit posledny konektor do RJ tazneho a tym to konci. V prilohe PPT subor je tam kodovanie a fotky z kamiqa co som bral ako baseline co ma caka a potom moje fotky dake+linky na DRIVE2 kde som tiez cerpal info Pridavam sem aj video a nejake nahodne fotky z montaze. VID_20250831_214506.mp4 tazne retrofit.pptx2 body
-
Fotografické úlovky z ulic a silnic
2 body
- Fotografické úlovky z ulic a silnic
2 body- Start - Stop system
2 bodySTK tohle neřeší, kontrolka motoru kvůli tomu nesvítí. V diagnostice je informace o odpojení jednotky, ale jinak nic nikdo nepozná.2 body- Infotainment Columbus 10
2 bodyMám auto v servisu mimo jiné jsem reklamoval, že se navigace ztrácí. Dnes mi technik psal, že tahle závada zatím nemá řešení, čeká se na nový postup.2 body- Karoq táhne doprava..
2 bodyZaměřte se, resp. servis ať se zaměří na zadní lůžka předních ramen. Evergreen Škodovek.... Nesmí tam být v pryži žádná prasklina, ani malá. Pryž taky časem měkne a lůžka pak neudrží v tahu rameno ve správné poloze a rozhodí to na chvilku geometrii, hlavně v tahu.2 body- Elektromobilita ANO či NE?
2 bodyPřed nedávnem jsem tady psal, že letošní, celkem vzrůstající prodeje elektromobilů jsou tak trochu manipulativní hry čísel. Některými bylo naznačeno, že je to přebráno z propagandistického kanálu, no a že by tedy pro tohle převzetí to nebyla pravda, ale jen účelová demagogie? Dobře, Váš názor, já mám jiný názor. Ale co tedy řeknete na oficiální článek, zveřejněný asociací německých prodejců aut (KZF), která se mimo jiné odvolává i na data získaná pro změnu německým svazem automobilového průmyslu (ZDK)? To je taky propaganda, nebo demagogie? KZF k věci říká: „Obchodní realita mnoha prodejců automobilů a autoservisů je podstatně napjatější, než naznačují oficiální prodejní statistiky. Rostoucí počet nových registrací elektrických aut zakrývá realitu v maloobchodním sektoru. Co se zdá být statisticky úspěšné, je často výsledkem samoregistrace výrobců a prodejců, fleetových obchodů nebo taktických opatření - nikoli skutečné poptávky zákazníků v maloobchodním sektoru.” Z dat získaných ZDK vyplývá, že během prvního letošního pololetí automobilky a jejich dealeři v Německu registrovali hned 65 401 elektromobilů na sebe. To je dvakrát vyšší číslo, než jak tomu bylo v v roce 2023. A podle asociace na pilu skutečně tlačí automobilky, u nichž se počet samoregistrací za poslední dva roky zečtyřnásobil. Něco takového jen koresponduje s přerozdělovacími mechanismy EU, které na určité procento prodaných elektrických aut potichu tlačí už dnes. Nedostát mu znamená platit pokuty, takže automobilkám přijde lepší vytvářet fiktivní prodeje. Ovšem v Německu dle dat neklesají jen prodeje elektromobilů v maloobchodním sektoru, ale stagnuji i tzv. fleetové prodeje elektromobilů. No, ale data jejich registrací tedy vesele stoupají a tak se nám čile prezentuje, jak mají lidé a firmy čím dále, tím větší zájem o elektromobilitu. Zde je odkaz na onen článek na oficiálním webu KZF, překladač pomůže... https://www.kfzgewerbe.de/kfz-gewerbe-warnt-eigenzulassungen-taeuschen-ueber-e-auto-flaute-hinweg2 body- Hučení od přední nápravy
2 bodyZdravím ,tak problém hučení vyřešen , bylo to kuželíkové ložisko v diferenciálu 👍2 body- Výměna oleje v převodovce 5 rychlostí.
Tome, máš pravdu, omlouvám se. Jeden šroub je vlevo zboku - vypoušťák, ten je níže a druhý vpravo z boku - napoušťák/kontrolní. Vyndal jsem tedy ten vypoušťák a ještě trocha oleje vyteklo, nechávám odkapat. Fotka 1 je čep + vypoušťák, fotka 2 je napoušťák/kontrolní.2 body- Jak jste spokojeni s novou Fabiií
Tak dalsi 3000km za mnou. K autu stale nemam zadnych vyhrad. Naopak cim dal vic ocenuji opravdu dobre sedacky a celkovy posed, usazeni za volantem. Plasty zatim nevrzou, vse je zatim pevne tak jak ma byt. Vzhledek k tomu, ze jsem klidny ridic setrilek, jsem rad za ty 15" kola, ktera poskytuji velice slusny komfort od podvozku. Jasne, pro sviznejsi jizdu by byly 16ky vhodnejsi a jizda jistejsi, ale pro me potreby to staci. Prumerna spotreba je za celkove najete kilometry 4l/100km, coz je myslim velmi pekna hodnota. Spojeni pres ACP s telefonem funguje zatim bezchybne, stejne jako Skoda connect. Na tom ocenuji moznost kontroly, zda mam vozidlo uzamceno a funkci jizdni data pro perfektni prehled najetych kilometru a projetych penez. Co bych asi zmenil, kdyby to slo, je barva vozu. Ackoliv se mi graphite grey libi co se prakticnosti tyce, docela se ji chyta slunce, myslim ze stribrna brilliant by byla lepsi a interier se zahrival mene. Obcas kouknu na merku oleje na ktere nastesti nic neubyva, ani nepribyva. Razeni uz preci jen trosku povolilo a nyni je to opravdu pozitek radit. Vse jde lehce a hladce. Nevim jestli je to zajetim motoru, nebo pouzitym palivem (tankuji uz vyhradne maxxmotion 100plus), ale motor ani na volnobeh nema vibrace. Obcas si zanadavam na semaforech, ze jsem blbec nevypnul start stop a zase mi to chciplo. Tak ne, vypnul, ale motor ani pri lehce pustenem radiu neslysim a ani necitim, coz mi teda prijde na 3-valec s pasivnim vavazenim az neuveritelne. Vyjimka je pouze studeny start, ale ani tehdy to neni nic dramatickeho a vibrace jsou naprosto minimalni. Ze zacatku mi chodily po motoru kuny, to jsem uspesne vyresil vonnym stromeckem s prichuti vanilky. Ale je potreba jej jednou za mesic vymenit. Bez vycitek bych tohle auto doporucil ridici, ktery se chce pekne v klidu vezt v pohodli, v prijemnem, hezky zpracovanem a nadcasovem interieru, s dostatkem prostoru, v tichu, nejlepe v rovinate krajine, kde motor pri klidne usporne jizde neni treba nijak moc vytacet, ale take ridici jezdiciho po kopeckach, kteremu nevadi pridrzet motor ve strednich otackach, ktery si rozumi s radici pakou Docela mi tahle Fabia prirostla k srdci a pokazde se tesim, az do ni nasednu.2 body- Nechat namontovat lapače nečistot na nový vůz
o par riadkov nizsie podobna tema, tak naco dalsia??2 body- ** Vtipy, vtipné obrázky, videa **
2 body- Dílenská příručka, učební pomůcky, schémata, TPI
Dílenská příručka, učební pomůcky, schémata, TPI Dielenská príručka, učebné pomôcky, schémy, TPI Sťahujte, používajte, ďakovanie poteší. Upload radšej šírte len môj, aj keď tomu nezabránim....kto chce prispieť, tak správa. Keďže obľúbené uloz.to ukončilo verejné zdieľanie súborov medzi používateľmi, toto mi prišlo ako vhodná náhrada. Pokiaľ ma nenapadne niečo lepšie. V prípade potreby sa stačí ozvať a skúsim urobiť reupload aj inde... https://mega.nz/folder/slIEkb7B#pHMRSbIFpAzsBVyXlH4GBA2 body- Hluk od podvozku s DCC... bubnovani...
Nedela mi to zadny problem a naopak jizdni vlsstnosti oproti pruzinam jsou jinde.1 bod- SOS tlacitko Scala
1 bodTak to je zajimava informace - ja mam termin 29.9. tak treba se povede, ale pokud neni jak pises tak budu mozna dalsi v poradi - uvidime - dam vedet1 bod- Ambientní osvětlení
1 bodJa som sa nakoniec objednal do servisu a kým som čakal na dohodnutý termín (5 týždňov), tak pár dní pred termínom sa mi to z ničoho nič rozbehlo. Odvtedy to funguje spoľahlivo. Termín v servise som zrušil, takže neviem čo by s tým reálne robili. Po posledných skúsenostiach tipujem, že asi by len urobili factory reset infotainmentu = viac Škody (haha) ako úžitku.1 bod- Pomalé nabíhání infotainmentu
No mám aktualizaci 1800 a dělá mi to stejnou neplechu. Pokud ti to funguje radši to nech jak je. Radio ( infoteinment) si žije nějak vlastním životem, a vychovat ho je nadlidskej úkol. Buďme rádi že to vůbec běží, to mi řekl kluk co dělal kdysi v Bolce, na oddělení kde se tohle vyvíjelo.1 bod- Elroq - cesta na dovolenou (a zpět)
Zdar, měli jsme v plánu krátkou dovolenou na pomezí DE/PL (cca 620 km z Prahy) a jelikož na nový vůz stále čekám (starý Kodiaq prodávám), tak jsem si vypůjčil na cestu Elroq Sportline 82 (asi v dosti plné výbavě, ale nijak blíže jsem to nezkoumal, cena ale byla 1.3 mio). Byl jsem zvědavý, zda to auto to už v pohodě zvládne delší cestu v relativně plném obsazení (3 osoby, pes a zavazadla). Odpověď: zvládlo to a docela v pohodě. Auto jsem doma dobil na cca 99%, dojezd ukazovalo 540 km. Vyrazili jsme z Prahy směr DE, takže v dálničním tempu 110 - 130 km/h (120 v DE už mi přijde jako běžná maximální rychlost), první zastávka v půlce trasy po cca 300 km (auto ukazovalo dojezd 150 km), dobíjení na superchargeru (300 kW) - za necelých 20 min na 80%, za 35 min téměř 100%, v cíli (610 km z Prahy) stejná situace, tedy ujeto 310 km a dojezd 140 km, cestou nazpátek to bylo v zásadě vše podobné. Závada či výpadek žádný. Celkem ujeto 1.400 km. Takže dojezd ok, dobíjení ok, komfort běžného vozu.... Líbilo se mi: člověk do toho sedne a je to škodovka se vším všudy, za minutu spárovaný tel, za 2 min vše nastavený a odjezd. Vzdušná kabina, je z toho auta celkem dobře vidět. Akcelerace jako tramvaj, když je potřeba, tak jede (a žere samozřejmě, ale to i ta tramvaj). Nelíbilo se mi: až na palubní desku je to šíleně plastový auto, vše se hned odře, ale to vnímám, že je teď trend u všech aut. Cena je opravdu stále vysoká. Poznámka na konec: v DE auto budí zájem, v PL moc ještě neví, co to je, v CZ budí vášně - jakmile vás může někdo předjet (i za cenu, že se u toho málem zabije), tak to udělá, jen aby vám ukázal, kdo je tady pánem.1 bod- SOS tlacitko Scala
1 bod- Difuzor S3 Sportline
1 bod- Update řídících jednotek
1 bodMne to bolo vysvetlené inak a celkom by som tomu veril. Nemôžu len tak aktualizovať jednotky, pokiaľ za tým nieje nejaká konkrétna závada a nemá na to priradené konkrétne technické riešenie. U mňa pri Fabii 3 sa po záruke objavil známy problém SW climatronicu, našiel som si na to TPI tu na fóre a v pochodoval do svojho servisu. Tam sa im síce páčilo, že som prisiel s konkrétnym TPI, ale technik musel systémovo pristupovať k tomu, ako keby nevedel o tejto závade. Na základe chýb mu systém ponúkol postup ako vyriešiť aktualizáciu jednotky online. No a samozrejme, nebolo to zadarmo. Platil som za prácu podľa platných normohodín. Vtedy to bola práca na necelých 20 minút tuším a platil som prijateľných 8 eur. Takže nie, určite nebudu aktualizovať jednotky ako keby to bol nejaky mobil a určite nie po záruke a zadarmo.1 bod- Škoda Octavia V
1 bodKoncept Octavie odhalen únikem! Ale připravte se, že je to pohled jen pro odvážné (garaz.cz)1 bod- Mapy google, Waze na VC a Head up display...
Nedávno opět aktualizace navigační databáze, nyní je aktuální verze 25.8.1 bod- Autokamera
1 bod- Autokamera
1 bod@Petr Svetr "Místní honorace" nerozchodí ani takové nemístné a nesouvisející poznámky. Tohle je první a zároveň poslední varování, dále už jen o kamerách! Technicky jsou dotazy podobné, ale každý je o jiném modelu kamery. A všechny diskutující prosím o další příspěvky už jen k tématu. Ať to tady nemusím začít promazávat.1 bod- Problémy s forem
1 bodNení to problém, ale opravdu velmi nekomfortní rozložení stránek. Velikost okna témat v seznamu témat (a okno příspěvku jako takové). Původní design a rozložení bylo mnohem přehlednější a uživatelsky přívětivější. V seznamu témat je dost málo znatelné již přečtené a nepřečtené téma(v porovnání s původní verzí). Není možný původní design(proč bylo změněno mně bylo již zodpovězeno)?1 bod- Problémy s forem
1 bod- Automatické zavírání oken Škoda Rapid
Zkusím oživit na tomto fóru už vpodst. mrtvé téma o náhodné zjištění, že můj Rapid s komfortními funkcemi oken už není na světě sám a pár dalších podobně upravených (vč. bratrského RUS Pola sedan) již existuje 😄. Navíc mají i další funkce, ke kterým jsem se u mého auta domotal jaksi jinou cestou (sklápění P zrcátka při couvání, výstražná a nastupovací světla ve dveřích) a funkce, které nemám 😏 (vnější nástupní světlo v patici zrcátek, sklopení zrcátek při zamknutí, ambient pásek tapce dveří atd.). Jedná se o články na drive2.ru. První Druhý Třetí Je skoro otázka, pokud se zde rozvine diskuze i k dalším funkcionalitám krom oken, zda to pak neoddělit do samostatného vlákna 🙂.1 bod- Hučení od přední nápravy
1 bodPřevodovka měla 150 tisíc a oprava stála 14500 , ložisek tam měnil víc, ještě se mu nějaký nezdály tak je vyměnil+ nový gufera1 bod- Lze aktivovat Smartlink dodatečně?
ano, jde - našel jsem pár ukrajinců, kteří mi ho dnes v Praze odemkli bez fyzických zásahů - dokonce bezdrátově. Jak jsem psal výše, mám také výbavu selection, ale fabii. za hodinku a půl bylo hotovo1 bod- Prošlápnutí brzd až na doraz
1 bod- Rada při výběru motoru pro Kodiaq II
Podle skladby jednoznačně PHEV. Ta 1.5ka se s el. pohonem dobře doplňuje. Celkově to má 150kW takže i výkonově dostatečné, dálnici to jezdí s přehledem. Má to tah jak silnější TDI . Čistě v el. režimu se na 100km dojezd dá celkem bezproblémů dostat. Není nutná FVE stačí walbox a pak tarif D27d - elektroauto. Dálnice za 610č/ rok taky potéší. Spotřeba dlouhodobě /5000km/ kolem 2.5 l benzínu a 14kW el. energie na 100km v režimu hybrid. Mrkni i na Tayrona-mají e-dotace.1 bod- Rozvody
1 bod- Kamiq po 1 roce/30tkm přestal startovat
Když to nabiješ, tak hned první, druhou jízdou tu baterii auto vybije zpátky na úroveň kolem 12V. Někdo dobíjí co týden, někdo na to sere a někdo vypojí malý káblík u baterie, tím se zbaví start stop + int. dobíjení a má klid...1 bod- LED světlo do kufru
1 bodAno v kastlíku je jiný konektor než ten který je v kufru. Ale psal jsem tu pouze o kastlíku. Právě proto jsem sem dal na něj tip, protože se tu někdo ptal na kastlík. Ne na kufr. A to i dle tvých fotek, na novějším autě, do kastlíku pasuje - ten můj tip na LED světlo. Pro rekapitulaci a upřesnění : LED světlo do kastlíku spolujezdce bez úprav pro montáž (tedy výměna kus za kus) : Popisek : 2PC Canbus Car White LED Courtesy Door/trunk/Footwell/glove box light lamp For Audi A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 Q3 Q5 Q7 TT VW Skoda web Ali : https://www.aliexpress.com/item/1005004159897489.html LED světlo do kufru (výměna kus za kus) : Popisek : 2PC Canbus Car White LED Courtesy Door/trunk/Footwell/glove box light lamp For Audi A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 Q3 Q5 Q7 TT VW Skoda web Ali : https://www.aliexpress.com/item/1005004158048313.html1 bod - Fotografické úlovky z ulic a silnic
Navigace
Hledat
Aktivovat mobilní záhlaví
Chrome pro Android
- Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
- Klepněte na Povolení → Oznámení.
- Upravte své preference.
Chrome pro desktop
- Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
- Vyberte Nastavení webu.
- Najděte Oznámení a upravte své preference.
Safari pro iOS
- Ujistěte se, že je stránka nainstalována pomocí Přidat na plochu.
- Otevřete Aplikaci Nastavení → Oznámení.
- Najděte název své aplikace a upravte své preference.
Safari pro macOS
- Přejděte do Safari → Předvolby.
- Klikněte na záložku Webové stránky.
- Vyberte Oznámení v postranním panelu.
- Najděte tento web a upravte své preference.
Edge pro Android
- Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
- Klepněte na Povolení.
- Najděte Oznámení a upravte své preference.
Edge pro desktop
- Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
- Klikněte na Povolení pro tento web.
- Najděte Oznámení a upravte své preference.
Firefox pro Android
- Přejděte do Nastavení → Oprávnění webu.
- Klepněte na Oznámení.
- Najděte tento web v seznamu a upravte své preference.
Firefox pro desktop
- Otevřete Nastavení Firefoxu.
- Vyhledejte Oznámení.
- Najděte tento web v seznamu a upravte své preference.
