Přejít na obsah

Vydrz motoru 1,2HTP


Petrkiller

Doporučené příspěvky

Dík za info. Ta cena je celkem "pozitivní", na cenu dnešních oprav motorů :) .

Ale i tak, doufám, že to u mne ještě nějakou dobu vydrží, když už to vydrželo 230tis (musím zaklepat na dřevo :D ), tak by ještě nějakou tu 100ku mohlo :D

 

Přeji mnoho dalších šťastných km :palec2:

Editováno: , autor: Martab
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Děkuji, tobě taky. Problém byl, že to auto měl nějaký živnostník na leasing a po jeho zaplacení se toho auta zbavil. Takže je dost možný, že se s tím vůbec nepáral a například při ježdění po dálnici tomu stál celou dobu plně na plynu z Prahy až do Brna apod. No a potom to měla několik let ještě nějaká paní, takže těžko odhadovat, jak s tím autem bylo zacházeno. Evidentně moc dobře ne :(

Editováno: , autor: KoumiCZ
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Dlhsie som uz na fore nebol a pozeram, ze s mojich dnesnych 300.000km nie je vobec vynimkou a mnohi tocite uz dalsiu stovku.

 

Tak vasim motorom prajem vela zdravia a vam vela stastnych kilometrov.

 

P.S. AZQ 2004, rozvody menene iba nedavno!, vyhadzuje nizku ucinnost katalyzatora, inak olej nezerie, spotreba dlhodoba 6,5

 

 

Editováno: , autor: brondos
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám fabii 1,2HTP 47kW BME 10 let a najeto 60000km při průměrné rychlosti 39km/h, tedy asi 1550 motohodin. Nízká průměrná rychlost je dána častým provozem po Praze a okolí, ale taky během motoru při otvírání dvou vrat při odjezdu i příjezdu. Jediná skutečná závada, která ohrozila provozuschopnost auta, byl oříšek spínací skříňky, z důvodu špatné diagnostiky jsem ale nejprve zbytečně vyměnil startér. Ctím zásadu prevence, takže raději měním některé věci preventivně v létě (např. žárovky, svíčky, baterie), než bych je potom měnil v zimě na cestě. Loni v létě jsem nechal vyměnit silentbloky ramen (byly pohledově vymačkané) a kosti (preventivně, měl jsem je už pár let koupené). Prvních 8 let jsem se o auto staral sám, ale ve skoro 50 létech jsem přišel na to, že nemám zapotřebí se válet pod autem a od loňského léta jezdím do Autostylu Trutnov na základě vynikajících referencí, byť to mám 180km (spojuji to s dovolenou v Krkonoších). No a technický stav dobrý, včera jsem prošel STK a ME v Horoměřicích bez jediné závady, a to se emise opravdu měřily včetně načtení paměti závad a readiness kódů. Auto je po 10 létech bez koroze karosérie a má původní výfukové potrubí, původní brzdy (které jsem chtěl už vyměnit, ale v Trutnově mi to rozmluvili), vlastně původní všechno kromě spotřebních věcí a zmíněných kostí, silentbloků ramen a oříšku spínací skříňky. Pokud jde o otáčky motoru, uplatňuju zásadu 3000 otáček, tedy jedu-li do kopce, musím tam mít alespoň 3000 (s kopce je to jedno, to můžu nechat auto pomalu rozjet třeba z 1500 otáček). Řekl bych, že ty 3000 otáček má auto nejraději, už trochu jede a přitom je ještě tiché. Při přeřazení do kopce se nebojím motor vytočit na 4000-4500 otáček, na dálnici jedu většinou na 4000 otáček, což odpovídá 120km/h tacho.

 

Fabia HTP už má mladší sestru 1,2TSI, která stála 277000, o 3000 míň než HTP před 10 léty, při srovnatelné výbavě, ale o tom jindy a jinde.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Pěkný nájezd, vidím že už nesvítí "vrtulník" :-)

 

Jinak já jsem na 243tisicích a nějaké drobné. Konečně jsem se dostal k tomu abych nechal změřit tlaky, a výsledek:

1 - 16,8

2 - 15,5

3 - 16,2

na HTP 40kw se skoro 250 tisící myslím celkem dobré hodnoty, to by mohlo pár tisíc ještě najet :D 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Pawouk umístěno následující téma
  • o 1 měsíc později...

Tak jen pro informaci, od březnového vyřešení problému s kontrolkou je zatím vše ok :) Od této doby najeto nějakých 15 tisíc (celkem auto 145 000), spotřeba skoro vždycky 5,6 litru a to jezdím většinu po dálnici trasy 50-200 km. Takže spokojenost. Šlape jak hodinky, snad to ještě tak 50 000 km (2 roky) vydrží. Pak se děj vůle boží :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

včera jsem překročil 357 000, tak se taky modlím (ikdyž auto šlape jak hodinky), aby řetěz ještě vydržel, spojka ještě vydržela ... pravda mně by stačilo do zač.prosince, to už budu mít náhradu, ale kvůli dceři bych byl rád, aby jí věrně dosloužila až do konce srpna příštího roku, kdy jí skončí STK.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

V červnu mi na 123tkm kleklo moje AZQ 2003. Již nějaký čas jsem pozoroval záškuby ve volnoběhu, i když jen na nejnižší volnoběžné otáčky při plně ohřátém motoru. Na výkonu se to nijak neprojevovalo. Pak jsem jeden večer přeparkoval a po následujícím startu začal motor celkem chrastit. Obvykle zachrastění při napnutí řetězu trvalo do 2 vteřin, ale tentokrát zvuk ustal až tak po minutě chodu. Šlápl jsem na to a po 5 hodinách dojel do Tater.. Následující den při cestě zpět se to opakovalo a v koloně u Ružomberka se rozsvítila kontrolka emisí. Naštěstí jsem dojel domů a poté do servisu.. Změřil mi tlaky 12,13,8. Motor jsem nechal zrepasovat u pana Dvořáka ve Vyškově. Blok byl v pořádku a bez opotřebení, dále jsem dostal přebroušenou hlavu s novými vodítky, šálky, pístní kroužky, gufera, rozvody s úpravou napínáku, ložisko napínáku řemene příslušenství a řemen, chladící kapalinu a olej 10w60. Auto jezdilo na olej 10w40, který byl měněn kolem 9-11tkm každý rok. Motor byl po rozebrání silně zakarbonovaný. Řetěz byl natažený tak, že se o sebe lišty téměř opíraly. Katalyzátor byl nepoškozený, jádro neuvolněné a čistý, svody do něj nepraskly. Nyní mám po GO najeto přes 2tkm, spotřeba oleje nezjištěna a vše OK. Jedeme dál :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Z důvodu změny zaměstnání, kdy absolvuji dvakrát týdně 170 km dálniční přejezd, jsem se rozhodl vyměnit stávající výše rozebíranou 1.2 6V HTP za SDI v kombíku. Ne že by mně motor HTP nevyhovoval, ale mám obavy, že dálniční jízda (i když obvykle do 120 tachometrových) jí nedělá moc dobře a koleduju si o podpálení ventilů. Kdybyste měl někdo zájem o krátkou Fabii s necelými 150 tisíci doloženými serviskou, ročník 2005... :) Hlava přetěsněná, nový origo katalyzátor, tlumiče Sachs, ložisko, brzdy, svíčka, čepy, dorazy...to vše měněno letos. Musím říct, že jede lépe než SDI, co sem včera koupil :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zdravim. Abych prispel k tematu, podelim se o svou zkusenost. Meli jsme v rodine 1.2 HTP, 40kW, r.v. 2005. Najeto 192 000 km a motor kompletne odesel. Zacala neskutecne brutalne zrat olej, podle priznaku odesel valec, ztratila naprosto tah a prestala jet a pote uz ani nenastartovala. Oprava a generalka motoru byla nemozna, co se investice tyce, vzhledem k cene auta. Ted uz je na vecnem odpocinku. :D Tyto motory jsou velice spatne uz z vyroby. Takze vy, kterym nadale slouzi, drzim palce. Snad moje 1.4 MPI vydrzi o dost vic, momentalne 190 000 km. :D

Editováno: , autor: Dreizak
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...