Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Má už někdo najeto s tímto motorem víc jak 50tkm ? Mam zatim něco přes 13tkm a zatím spokojenost . Kolik můžou mit naběhaný třeba testovací 1.2tsi od škodovky

Zkušebáci najíždějí 800 - 1500km za den (podle toho, jestli jezdí jedním autem 1 člověk, nebo 2). Aby měl normální uživatel najeto 50kkm+, musel by od zhruba května 2010, kdy se tyhle motory reálně dostaly mezi české řidiče, najíždět v průměru 120km denně včetně svátků a víkendů. Takže jedině snad nějakej pražskej taxikář... A ti jezdí s LPG nebo na dehet - 1,9TDI...

  • Autor

Možná v sekci Yeti,do něj se 1.2 TSI dávala snad už od podzimu 2009.

Zkušebáci najíždějí 800 - 1500km za den (podle toho, jestli jezdí jedním autem 1 člověk, nebo 2). Aby měl normální uživatel najeto 50kkm+, musel by od zhruba května 2010, kdy se tyhle motory reálně dostaly mezi české řidiče, najíždět v průměru 120km denně včetně svátků a víkendů. Takže jedině snad nějakej pražskej taxikář... A ti jezdí s LPG nebo na dehet - 1,9TDI...

Testovací vozy najezdí denně kolem 500 km!! O 1500 km nemůže být naprosto řeč. Přecejen řidiči nejezdí 10 hodin v kuse a bez přestávky ;) Jinak je už pár kousků co mají najeto přes sto tisíc km!

vidím že máš 1.2 a 1.4 jaký je rozdíl mezi nimi z pohledu uživatele ?

vidím že máš 1.2 a 1.4 jaký je rozdíl mezi nimi z pohledu uživatele ?

Už jsme to spolu jednou řešili, koukni se do zpráv, určitě to tam najdeš :)

Testovací vozy najezdí denně kolem 500 km!! O 1500 km nemůže být naprosto řeč. Přecejen řidiči nejezdí 10 hodin v kuse a bez přestávky ;) Jinak je už pár kousků co mají najeto přes sto tisíc km!

Ono je rozdíl, JAKÉ testy se jezdí - jestli únavové na "likvidačním" polygonu, nebo dlouhodobé životnostní v běžném provozu - ty se dělají jízdou téměř non-stop stylem, po předem vytyčené trase, řidiči se střídají po několika hodinách jako ve vytrvalostních závodech, auto stojí jen minimální nutnou dobu pro "stažení dat" a provozní kontrolu + doplnění. Nemusíš mlžit, že se to tak nedělá - DĚLÁ TO TAK KAŽDÝ VÝROBCE. To jen některý výrobce si pro takové testy najme externí firmu a nedělá je "doma za bukem". Bohužel, ty nejdůležitější životnostní testy pro zjištění chování pohonu ve skutečném provozu neboli provoz stylem: "každodenní ranní studený start, popojet v městském provozu ne víc jak 5km, auto odstavit do schladnutí pohonu na okolní teplotu a znovu popojet ne více jak 5km" se na agregátu 1,2TSI kvůli obrovské časové náročnosti konaly ZATÍM pouze virtuálně - v simulaci. V reálu jak už tady několikrát padlo, je toto testování uskutečňováno na dosavadních uživatelích = TESTOVÁNO NA LIDECH...

Ono se v podstatě vychází z mnohaletých zkušeností konstruktérů, které navíc doplňují počítačové simulace jak pevnostní, tak i dynamické, teplotní apod. Potom se na motorech najede spousta kilometrů, dělají se úpravy... A pak jde motor do prodeje. Ale testováno na lidech tak, jak to podáváš, to bude asi trochu přehnané. Samozřejmě, v průběhu života produktu dochází ke změnám a vylepšením (které určitě vycházejí z praktických poznatků reálného provozu), aby se maximalizovala spolehlivost. To však platí u všech produktů (alespoň z odvětví strojírenství). Rozhodně bych však nesouhlasil s tvrzením TESTOVÁNO NA LIDECH - navrhlo se šmečko a ono se z toho časem vytvoří snad dobrý motor (aspoň takhle bych tvou verzi chápal já)..

K tomu bych doplnil - mám tento motor (zatím krátce) a bez sebemenších vad funguje jak má, solidní průběh výkonové křivky, nízká spotřeba...

Upraveno od froggy

Taky už to tady bylo - nejdřív se testuje a vylepšuje, aby se prodávané co nejvíc vylepšilo pro uvedení na trh - od uvedení na trh se jen odstraňují nejkřiklavější závady a pokud se inovuje v průběhu výroby, tak za účelem katování kostů...

Taky už to tady bylo - nejdřív se testuje a vylepšuje, aby se prodávané co nejvíc vylepšilo pro uvedení na trh - od uvedení na trh se jen odstraňují nejkřiklavější závady a pokud se inovuje v průběhu výroby, tak za účelem katování kostů...

Co si prosím představuješ pod takovým pojmem KATOVÁNÍ KOSTŮ ?

Co si prosím představuješ pod takovým pojmem KATOVÁNÍ KOSTŮ ?

cost cutting = snížení nákladů na výrobu => "optimalizace" ceny produktu

Upraveno od froggy

Ještě Froggyho doplním - není to "optimalizace ceny" pro koncového zákazníka, ale "optimalizace za účelem snížení výrobních nákladů na možné minimum" - jinak (lidštěji řečeno) jde o to, jak vyrobit za co možná nejmíň, kam až dodavatel povolí s cenou a přitom prodat (samozřejmě) co nejdráž trh unese. Neboli stlačí se výrobní náklady co možná nejníž je to ještě únosné, ale soudruzi z Vlkohradu se nakapsujou o to víc = koncový zákazník celkové snížení ceny pozná jen v řádu zlomků %...

Upraveno od Ekkar_z_Bastlírny

Ono je rozdíl, JAKÉ testy se jezdí - jestli únavové na "likvidačním" polygonu, nebo dlouhodobé životnostní v běžném provozu - ty se dělají jízdou téměř non-stop stylem, po předem vytyčené trase, řidiči se střídají po několika hodinách jako ve vytrvalostních závodech, auto stojí jen minimální nutnou dobu pro "stažení dat" a provozní kontrolu + doplnění. Nemusíš mlžit, že se to tak nedělá - DĚLÁ TO TAK KAŽDÝ VÝROBCE. To jen některý výrobce si pro takové testy najme externí firmu a nedělá je "doma za bukem". Bohužel, ty nejdůležitější životnostní testy pro zjištění chování pohonu ve skutečném provozu neboli provoz stylem: "každodenní ranní studený start, popojet v městském provozu ne víc jak 5km, auto odstavit do schladnutí pohonu na okolní teplotu a znovu popojet ne více jak 5km" se na agregátu 1,2TSI kvůli obrovské časové náročnosti konaly ZATÍM pouze virtuálně - v simulaci. V reálu jak už tady několikrát padlo, je toto testování uskutečňováno na dosavadních uživatelích = TESTOVÁNO NA LIDECH...

Plně s tebou bohužel musím souhlasit, protože zrovna já jsem ten testovaný člověk. Dvakrát přehrávaný soft a nakonec výměna rozvodů. V servise jsem už jako doma. Naštěstí snaha servisu vyřešit závadu byla obrovská. To samé se nedá říci o automobilce. Nefunkční on line aktualizace softu. V další fázi jsem čekal týden na šrouby do hlavy motoru neměli na centrálním skladu. Za mě škodovka v oblasti kvality udělala obrovský krok vzad na úkor snížení nákladů.

  • 2 týdny později...

Díval jsem se na stránkách http://www.sportmotor.cz/fabia.html na čipování motoru 1.2 TSi a narazil jsem na zajímavou věc. U tohoto motoru Škoda uvádějí, že z důvodu konstrukčních problémů neprovádí úpravy. Kdežto u motorů 1.2 TSi Volkswagen, Seat a Audi čipování provádějí. Je tedy mezi těmito motory rozdíl, pokud se jedná o Škoda vs. VW ??? Např. jiné použité díly, od jiného dodavatele, jiné materiály, ... ?????

Mám najeto cca 24.000 km (1.2 TSI 63 kW) Občas se ozve divný zvuk při startování, ale celkem zřídka. Při prohlídce 30.000 km budu reklamovat klepání z nitra přístrojové desky na volnoběh, jinak nic. Jinak pro zajímavost jsem v květnu zkoušel jet EKO jízdu a tak na služební cestě Praha - Mikulov jsem měl po cca 208 km průměrnou spotřebu 4.4 l/100 km s dojezdem 1180 km. Tato spotřeba je podle mě maximum možného, i tak jsem jel - Angličan by řekl - "nanejvýš defenzivně", no prostě jako šnek.

Převčírem jsem na trase Praha Libuš - Stará Živohošť (Slapy) dosáhl 4.6 l/100 km, ale tam jsem brzdou provozu nebyl, neboť většina trasy vede po rovině vedle Vltavy a rychlost je omezená na 70 km/h.

post-58446-0-21322600-1314462024_thumb.j

post-58446-0-69818000-1314462041_thumb.j

Přidám taky trochu do mlýna. Mám služební Octavii 77kW, 19900km - chovám se k ní jako ke své. Doposud bez jediného problému. S motorem jsem zatím velice spokojen, spotřeba dlouhodobá 6,05l/100km. Na dálnici trochu chlastá, ale klidným provozem se na na 200km cestě dostanu (když se snažím) i na průměr 4,6 (palubní počítač !!) Výkon je pro normální jízdu naprosto dostačující, ale pokud naložíte tři stopaře i s báglama, tak je třeba pro dosažení dynamiky řádně šlapat na pedál (plynový :)) a spotřeba jde nahoru - 7,5. Avšak i dlouhá stoupání je reálné v pohodě čudit na 5-6kvalt. Motor se chová pocitově jak 2litr - trvale jezdím od 1800-2700 toček. Víc točit není většinou třeba. Důsledně, ale velmi důsledně dodržuji odpočinek motoru před chcípnutím - toto si myslím, že je to nejdůležitější (krom netrápení motoru za studena), co lze pro spolehlivost a dlouhodobou životnost motoru udělat. Prostě jsem si zvykl vyřazovat na volnoběh před dojezdem a vždy ponechávám motor na volnoběh alespoň 10 sekund vydechnout. Po ostré jízdě i minutu !! Tento zvyk doporučuji všem k osvojení !!

A ještě k Fabii HTP 47kW. S touto jsem najezdil (nikoliv jako prase !) 89.000km bez jediného problému s motorem, či podvozkem. Ostatních 39 much záměrně nezmiňuji. Na motor svým způsobem též nedám dopustit. Je nutno upozornit, že průběh točivého momentu a výkonu 3-válce se vymyká běžným zvyklostem, ale pokud se s vozem naučíte jezdit a využijete úzká pásma jeho výkonu a předností, je to celkem v pohodě. Těm, co nejezdí jako prase a dlouhodobě nepřekračují nad 110km/h (přehřívání oleje) bych koupi HTP nerozmlouval.

viz. obr

post-66584-0-93203100-1314466725_thumb.j

post-66584-0-90271100-1314466827_thumb.j

Včera jsem se dostal k tomu abych si pročetl témata o spolehlivosti resp. nespolehlivosti tohodle motůrku a nestačím koukat jak některým se tu mění motory, turba, rozvody atd. a někteří jezdí dodnes bez jediného problému. Sem rád, že se mezi ně zatím řadím i já ale s 9000km najeto a 7 měs. starým vozem. Uvidíme jak to půjde dále. Vyjímečně si po startu "zařve" asi než se natlakuje olej a jinak krom pravidelného prokluzu zatím nevím přesně čeho na drážkovým řemenu (chystám se reklamovat) se do teď na autě nic neobjevilo.

to froggy: Včera sem jim psal mail a odpověděli, že v současné době nenabízí úpravy na žádný 1.2 TSI tudíž ani na Golfa VI.

viz. obr

to co je za blbost,ved motory su tam rovnake akurat ina prevodovka tamje...ci??...

Mám takovej velmi neblahej dojem, že se škodofky 1,2TSI nečipujou z nějakých podobných spirituálních příčin, který způsobujou nemožnost osadit do FII/R manuální převodovku se 6Q (i když například poloauto ji má) nebo který zabraňujou vyrábět Supa s 6-válcovým motorem...

A 3,6FSI/191kW je co? čtyřválec? smiřte se jednou provždy s tím, že němec z boleslavi neudělal daciu a dopustil se toho, že škoda fakt není premiová značka v rámci koncernu..

Netvrdím, že Škoda by měla být nějakou extra-marke, ale pokud má 6Q "malé auto" v rámci jiné značky téhož koncernu, už jen z důvodu stejných požadavků na ekologii provozu by tu samou převodovku měl být koncern ochotný instalovat i do výrobku ne-preferované dceřinky. Klidně na spešl objednávku a za příplatek - obzvlášť když jsou použité stejné motory a téměř totožné podvozkové platformy.

Odpověděl sis vlastně sám. Šestku dostaneš za příplatek u koncernového kolegy. Mimochodem, Ibiza má šestku pouze u 2.0TDI a Polo pak u nejsilnějšího TSI.

  • 1 měsíc později...
  • Autor

Dnes vyšel závěr dlouhodobého testu (20 000 km) na výše zmíněnou Ibizu 1.2 TSI 77 kW. Zde je nejzajímavější část článku:

post-32075-0-71415700-1319466007_thumb.j

post-32075-0-37643500-1319466026_thumb.j

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.