Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Vy, co máte vzadu kotouče, jak vám brzdí ručka v kopci? Mě auto prostě neudrží (má problém i s mírným sklonem) a to už byly měněný i komplet třmeny. Známý mechanik tvrdí, že je to u zadních kotoučů normální, že auto v kopci neudrží. Mě se to ale nezdá. Jak to teda je? :)

no me to taky moc nebrzdi vse chodi lanka taky krasne ale je to taky takovy gumovy

Známému mechanikovi vzkaž, ať jde do politikiky. :smich:

To beru jako naprostou pitomost, to by ručka byla tak akorát na okrasu. Při jízdě to samozřejmě chvíli

trvá než auto zpomalí resp. zastaví, jsou to prostě menší kotouče a tím i nižší účinnost, ale mám ověřeno,

že i ze slušného kopce, při rozjetém autě je účinnost slušná a auto zastaví.

Takže, že by auto nebylo schopno stát v kopci na ručku je nesmysl. Máš buď špatné brzdy, nebo hůř špatného

mechanika.

P.S. Zhruba dva měsíce zpět jsem dělal brzdy vpředu i vzadu. Vpředu desky a kotouče, vzadu navíc i třmen vlevo,

pravý byl již měněn zhruba před rokem, když to bylo komplet raději jsem dal nové i lanovody. Můžu tedy z první

ruky potvrdit, že v kopci stojím bez problémů.

P.S.2 Jen pro kontrolu, když se podíváš pod auto na třmen při zatažené ruční brzdě musí být vůle mezi pákou a dorazem

(na třmenu) v řádech milimetrů, jak je o hodně větší je to špatně. Nedokážu přesně říct jaká má být při zabrždění přesně,

ale u mě byla na pravé straně mnohem větší než na levé a třmen brzdil špatně (proto výměna). Na levé jsem ho měnil

protože teď v zimě docházelo k zamrzání ručky (podezření na lanovody, ty to ale nebyly). Po výměně levého (původního)

třmenu bylo vidět, že sůl kompletně rozežrala tu část, která je schovaná pod gumovou manžetou páky.

Pro úplnost, při výměně třmenů jsem musel vyměnit i obě brzd. hadičky, duté šrouby byly silně poškozené od soli.

P.S.3 Pokuď se vám při zatažení ručky ozývá od zadních brzd skřípění nedělají to kotouče, ale vodící čepy třmenu. Odstranit

se to dá jednoduše. Při rozhozených brzdách vytáhnout držák třmenu i s čepy, vše očistit a promazat vhodnou vazelínou. To

ticho za to stojí :palec2:

Mě to teda brzdí velice dobře....kupodivu. I z kopce. Nemůžu si stěžovat. Ale pro jistotu tam ještě zařadím rychlost.......wink.gif

Můžeš být šťasten, bo mě ručka nebrzdí vůbec. Dokonce jsem na STK dostal razítko nezpůsobilé.

Nejsem první ani poslední, kterému se mechanika brzdiče potento :prc: !! Spíše řeším problém jaký brzdič koupit, zda 38,bo 41mm pístek. 38mm můžu mít za poloviční cenu, ale nevím zda mi to na Combi bude brzdit. Poradíte :help: ??

mě to brzdí až moc bych řek, ale to asi bude těma 256mm chlazenejma kotoučema

Ruční brzda musí dobře držet na jakénkoliv kotouči. Podmínky jsou:

Funkční nezarezivělé lanovody

Správné seřízení

Uvnitř pístku je samostav. Při výměně destiček se musí stlačovat a současně zašroubovávát dovnitř. Pokud se tento postup neprovede tak se samostav poškodí a potom samozřejmě nemůže fungovat

post-1028-0-36675200-1303247924_thumb.gi

post-1028-0-94265200-1303247924_thumb.gi

post-1028-0-94275800-1303247924_thumb.gi

Je to o destičkách, sračky jako Ferodo nebrzdí,žerou kotouč a pak ani ručka nic moc. Dávám jedině Originály tj. ATE, nic jiného a neutrhnu to, to se spíš rozjedu a vláčím kola za sebou.

souhlas s juke.box, sice nemám originály, ale má pravdu

Nerekl bych, ze Ferodo je sra*ka znacka :unsure: Me prave ze naopak znacka ATE, moc nepresvedcila v kombinaci z Kotoucema Zimmermann. Kdyz jsem pak dal tu jak pises sra*ku Ferodo Premier, tak auto najednou zacalo brzdit jak by melo !

jako Pepa007, musí brzdit každý kotouč

Nerekl bych, ze Ferodo je sra*ka znacka :unsure: Me prave ze naopak znacka ATE, moc nepresvedcila v kombinaci z Kotoucema Zimmermann. Kdyz jsem pak dal tu jak pises sra*ku Ferodo Premier, tak auto najednou zacalo brzdit jak by melo !

Tak se přijed podívat,jak vypadají kotouče po 1 roce a 30tis km s deskama Ferodo. Kotouče můžu vyhodit a destičky jsou pořád stejně tlusté, tj jsou tvrdé a nebrzdí. Dal jsem Ate jak to vymysleli soudruzi ve Škoda Auto a brzdí to jak má. Neí to jen moje jedna zkušenost, ale znám takových případů plno, protože se v týhle brandži nějakej pátek pohybuju.

To me hlava nebere, kamos ma na Octavii Ferodo kotouce a desky, a brzdi to velice dobre. Kdysi na byvale Felicii jsem taky menil kotouce a desky Ferodo, a auto s tim jezdi jeste ted, protoze zustalo v rodine. Najete maji urcite vic jak 30tis a z brzdama neni problem :) Ja mam za to, ze Ferodo je takova stredni trida kvality pro bezne uzivatele.

Tak me ale napada, cim to, ze kdyz jsem mel na Octavii desky ATE a kotouce jsou tam Zimmermann. Tak auto proste nechtelo brzdit a po vymontovani tech ATE desek, byly desky znacne vylestene ze se leskly. Jak jsem psal, po namontovani desek Ferodo premier, to auto zacalo brzdit !

Jedina moznost je, ze ty kotouce Zimmermann jsou proste z hodne odlisneho materialu, kdyz tam proste ATE desky nefungovaly ?!

Edit: Jeste doplnim k tem deskam ATE, ze jsem brzdy nikdy neprehral ani nebrzdil z extremni rychlosti na doraz. Jezdim normalne, zadna velka divocina:) Kotouce nastesti nehazou ani nevykazujou zadnou zavadu. Na krajich je ojeta jen nepatrna hranka, ktera jde jen lehce citit hmatem, takze kotouce jsou asi po 10tis skoro nejete. Uvidim jak teda budou rychle ubyvat po namontovani tech desek Ferodo...

Upraveno od Grym

  • 4 týdny později...

jestli jezdíš kamionem vem si z práce klín pod kola :smich: kotouče a nebrzdit " ? nesmíte si kupovat destičky z polistyrenu :smich:

Predelaval sem zhruba pred rokem a pul zadni napravu z bubnu na kotouce a zatim o rucce muzu rict ze bubny brzdily rozhodne lepe. Par mesicu jsem tam mel nejake noname a to brzdilo opravdu blbe. Pred rokem a neco jsem dal dozadu kotouce i desky TRW, jezdit se s tim da, STK to proslo, ale proste neni to ono

TRW se pro priste rozhodne vyhnu, mam je tam rok a neco (asi 35t km) a ackoliv jezdim slusne sou za tuhle dobu a celkem nic moc kilometry radne zdevastovane. Orezle kotouce i desky, nestejnomerne sjete, z kraju desek se loupe matros. Pokud to srovnam s predkem kde mam pul roku Zimmermann+Textar a kotouce i desky vypadaj napohled jako nove je TRW vzadu naprosto zoufale

Tak s těma Textarama vepředu přeju hodně úspěchů,je to něco jako ferodo, strašně tvrdý.......no uvidíš časem

Co starý fígl? Zatahovat ručku při prošláplé brzdě a nastartovaném motoru.

to sa robi na bubnoch , aby sa roztahovanim nedostal vzduch do valcekov, pri kotuci neni potrebne nakolko sa piestik otaca

To je přeci blbost s tím vzduchem, ne?

Brzdový váleček si přece "umí" brzdovku nasát, nebo-li když odpojíš hadičku od válečku, tak kapalina v pohodě vyteče. Vyteče komplet i z nádržky.

Ale Mikeš to spíš mylsel tak, že hydraulikou vytlačíš pístek a ručkou jej už jen podepřeš.

Upraveno od Wojnar

Stary figl se da pouzit i na kotoucich. Jde o to, ze nemusime rucku tak rvat na silu kdyz pri tom nejdrive seslapneme brzdu. Coz udela to, ze se desky stlaci na mnohem veci silu nez z rucni brzdy, a pak to jenom zafixujeme ruckou ;)

Jinak ja mam taky kotouce, a rucni brzda nic moc. V kopci sice zastavi auto, ale bubny budou vzdy brzdit lepe.

maniak: Ha, celkem si me pobavil. Kdybys byl trosku znali tak bys nepsal takove blbosti. Pouzivaji se kombinovane kotouce, kde vnitrek je udelany na bubnove brzdy. Takz normalni brzda pedal je na kotouce, a rucni brzda je pouze na ten buben !!!

Kdyby kotouce brzdili, tak jak tady nekteri tvrdi, proc by se teda delal kombinovany kotouc+buben ?!

AHA.... lol

Upraveno od Grym

To sice vypadá jako argument, ale pokuď by kotoučová brzda nebrzdila v rámci ručky tak jak má

na autě by prostě nebyla používána (počet aut s kotoučemi vzadu to dokazuje).

Jinak ohledně Ferodo, mám je vepředu i vzadu, problém žádný. Mají pomalejší náběh, pak v pohodě.

Životnost průměrná. Jinak pokuď to někoho zajímá, tak vzadu byly originální desky (z výroby) Textar.

Takže, jak jsem psal ve svém tématu, nedávno jsem měnil zadní kotouče a desky. Oba ATE.

Něco jsem s tím už najezdil, čili budou už sednuté.

Dnes jsem si na toto téma při jedné jízdě vzpomněl a řekl jsem si, že vyzkouším jak brzdí ručka.

Zastavil jsem na takové šotolinové cestě zatáhl ručku a zkusil se rozjet. Jednak jsem tahal za sebou bloknuté zadní kola a druhák předek hrabal.

Pak jsem doma, kde mám vybetonované pruhy do garáže to zkusil znova a nerozjel jsem se, dokonce mi to jednou chcíplo. Nechtěl jsem hrabat na betonu. Bylo mi líto gum.

V prvém případě jsem zatahoval ručku jak při sešlápnutém pedálu brzdy tak i přímo jen zabrzdil ručkou.

Na betonu jsem už zatahoval jen ručku.

Myslím, že v kopci už to zkoušet nemusím.

maniak: Ha, celkem si me pobavil. Kdybys byl trosku znali tak bys nepsal takove blbosti. Pouzivaji se kombinovane kotouce, kde vnitrek je udelany na bubnove brzdy. Takz normalni brzda pedal je na kotouce, a rucni brzda je pouze na ten buben !!!

Kdyby kotouce brzdili, tak jak tady nekteri tvrdi, proc by se teda delal kombinovany kotouc+buben ?!

AHA.... lol

Třeba to výrobci přišlo jednodužší.

Nevím, mně ručka s kotouči brzí fest.

Upraveno od Wojnar

maniak: Ha, celkem si me pobavil. Kdybys byl trosku znali tak bys nepsal takove blbosti. Pouzivaji se kombinovane kotouce, kde vnitrek je udelany na bubnove brzdy. Takz normalni brzda pedal je na kotouce, a rucni brzda je pouze na ten buben !!!

Kdyby kotouce brzdili, tak jak tady nekteri tvrdi, proc by se teda delal kombinovany kotouc+buben ?!

AHA.... lol

Nejsem kdoví jaký odborník, ale s tímhle jsem se setkal u Renaultu Mascott, kde musí ruční brzda v kopci udrže 6 tunové auto a popřípadě i vlek a hlavně má hydraulické brzdy (ne vzduch). Spousta druhů bubnovek má "samoposilovací účinek" (díky tření na náběžné čelisti je tato čelist a případně i druhá přitlačována k bubnu - velmi zjednodušeně řečeno), myslím že právě proto je u Mascotta toto provedení (bubenová) parkovací brzdy použito. Nejlépe to poznáte v zimě (např. na sněhu) kdy u bubnovek trhnete za ručku a hned letíte - často mají prostě "ostřejší nástup" - viz. "samoposilovací účinek".

Na naší Octavii (vzadu kotouče) máme ručku zatím dobrou, ale je to prakticky nové auto, když tahám vlek používám ten fígl jak jsem psal výše, bowdeny resp. lanka to určitě nemají rády, ale když mám za autem cca tunu nemám chuť nic riskovat!

Samozřejmě se ten fígl týká bubnových i kotoučových brzd s hydraulickým ovládáním, kde je kombinovaná třecí část brzdy pro provozní i parkovací brzdění, takže to neplatí např. pro Renault Mascott (ruční brzda v kotouči), Tatra 613 (brzdové obložení a ovládání parkovací brzdy zvláš't).... . Jak to funguje, už někdo krásně vysvětlil výše.

Pokud parkovačka špatně brzdí, myslím, že by nebylo od věci kouknout i na stav kotoučů (rez, drážky atp.)

..., když tahám vlek používám ten fígl jak jsem psal výše, bowdeny resp. lanka to určitě nemají rády, ale když mám za autem cca tunu nemám chuť nic riskovat!

Předpokládám, že ta cca tuna za autem má svoje brzdy, páč když ne, je něco špatně :feve: .

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.