Přejít na obsah

Demontáž přepážky


rime

Doporučené příspěvky

Dobrý den,

koupil jsem si vozidlo, které bylo vedené na firmu a je zařazeno do kategorie N1, převod bude na rodné číslo, zaplaceno tedy vcetne dph. Měl bych pár dotazů.

1. Jak je to s kategorii při přepisu, automaticky bude změněna na osobni vozidlo nebo se musí žádat?

2. Jak je to s demontáží mříže, můžu si ji odmontovat sám nebo to musí být provedeno v autoservisu?

3. Může být demontáž provedena před přepisem nebo až po něm?

předem děkuji za pomoc

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dle mých zkušeností se jedná o přestavbu vozidla. Není důležité zda-li jste RČ nebo IČO, vozidlo je kategorie N1 a pro tuto kategorii bylo schváleno.

Demontáží mříze se změní kategorie vozidla, nastane přestavba a tato musí být schválena výrobcem vozidla, dále by měly být odstraněny tmavé fólie na zadních oknech.

Osobně bych Vám doporučil nechat toto provézt v autorizovaném servisu (nebo jinde kde ví jak na to), kde mají i potřebné doklady (schválení od výrobce) a jsou v tom zběhlí atd. atd. a zařídí i "opravu" v TP.

Jakmile vyjedete bez mříže (a ve vozidle má tato být), a způsobíte nehodu například (nebo i Vás někdo nabourá) a druhá strana bude mít dobrého právníka a zjistí, že vozidlo bylo přestavěno bez schválení (bez zápisu v TP) udělají z Vás viníka ani nebudete vědět jak, osobně bych toto neriskoval.

(Vozidlo v tu chvíli nebylo schváleno pro provoz na pozemních komunikacích, neodpovídá schválenému vozidlu atd. atd.)

třeba v Brně toto nabízel AZ-servis nebylo to drahý včetně vyřízení všech formalit, ale jistě najdete servis i ve vašem okolí. Zapsat do TP bych to nechal s pepisem zaráz.......

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takze pokud to dobře chápu, mříž můžu oddělat sám a je jedno jestli před přepisem nebo po. A co ted s tou kategorii, není to jenom formalita, přepsat to v evidenci na M1 s nějakým poplatkem nebo je to úplně nadbytečný? Jde o to jestli to de, původně je to přestavba z M1 na N1.

Editováno: , autor: rime
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Confirm - kupoval jsem Rooma v prosinci 2009, byl N1 5místný, mřížka + černé neprůhledné fólie na zadních oknech, i při přepisu jsem nechal vše na N1, bo mi bylo na registrační přepážce řečeno, že pokud bylo auto vyrobeno a uvedeno do provozu jako N1, jeho převod do M by musel projít celým schvalováním jako přestavba - i kdyby se na autě neměnil ani šroubek. Mřížku si prý můžu vyndat a měli pravdu - vyndal jsem ji v pohodě sám, jsou to jen 2 šrouby na podlaze a další 4 na konzolách nad podběhy. Vše jsem uložil pro případ, že by si to naši drazí zákonodárci zase rozmysleli a "odvolali co odvolali a slíbili co slíbili". Okna jsem nechal zaslepená - sice je hůř vidět při couvání, ale aspoň mi nikdo nečumí dírou za sedadly do kufru. Počítám, že bych nechal udělat new - v tom případě by se ty zadní udělaly cca 50% až 70%, aby skrz ně bylo aspoň trochu vidět ven - je to bezpečnější, když se vycouvává odkudkoliv do silnice, zlepší se výhledový úhel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže závěr je takový, že na M1 by to šlo, ale musí se na úřad přinést potvrzení ohledně demontáže mříže a odstranění folie, cena potvrzení pro Octavie je 1200 Kč - neověřeno, potvrzení vydává servis, který k tomu má oprávnění, každopádně dávat se mě to nechce. Mimochodem neví někdo jak snadno odstranit ty černé folie bez poškození skel nebo interieru? Vypadá to že tam drží dost festovně.

Editováno: , autor: rime
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže závěr je takový, že na M1 by to šlo, ale musí se na úřad přinést potvrzení ohledně demontáže mříže a odstranění folie, cena potvrzení pro Octavie je 1200 Kč - neověřeno, potvrzení vydává servis, který k tomu má oprávnění, každopádně dávat se mě to nechce. Mimochodem neví někdo jak snadno odstranit ty černé folie bez poškození skel nebo interieru? Vypadá to že tam drží dost festovně.

jde to krásně, jenom si nožem nebo šroubovákem nadzvedneš kraj folie, aby byla za co chytit a normálně strhneš. Ta folie nesahá až pod tapec, ikdyž to tak vypadá, ty zadní okénka mají totiž černé okraje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 roky později...

Mam dotaz na folie na zadnich oknech:

1) Muzu je sundat? Vim, ze vyhodit mriz u N1 neni problem, ale muzu sundat nepruhledne folie? Prece jen bylo podminkou pro N1 mit folie, mriz a menil se pocet mist.

2) Pokid je sunfam, jaka pod nimi naleznu okna? Mam Fabii, zadni okna jsou tmava z vyroby a ma trochu vitr z toohi, ze sundal cernou folii a pod tim bude uplne ciry sklo. To by mi slehlo. Nejaka zkusenist s timto?

Diky, Mira

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Ahoj, dnes jsem byl na STK a pan technik měl asi svůj den a jebal mě za vymontovanou mříž. Je divný, že minule to nikomu nevadilo, ještě jsem se na to ptal při poslední STK a jen mávnul rukou. Nakonec mě teda pustil, ale mám dotaz, jak se na to tváří policie. Auto mám dva a půl roku, ale dosud mě ještě nekontrolovali. Musím tu mříž mít při silniční kontrole? Teď totiž zvažuju dvě možnosti:

1-vyřídím si přestavbu na M1 (dojet do servisu pro potvrzení + poslat TP do MTX Mělník za 1300 + návštěva úřadu pro nový OTP) 

2-nebo si prostě koupím použitou přepážku za cca 500 kterou nechám ležet v garáži a na příští STK si ji nasadím a pak zas sundám. 

Jde mi jen o to, jestli mi reálně nehrozí nějaký postih bez mříže, protože možnost 2 je jednodušší i levnější. 

Dík všem

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

N1 přece nemusí mít nakontovanou přepážku dle 283/2009; ta ale pozbyla platnosti k 1.1.2015 dle předpisu č. 341/2014 Sb. a ten se odkazuje na směrnici 2007/46/ES:

 

"Důležité je, že Směrnice 2007/46/ES u vozů N1 nevyžaduje oddělení prostoru cestujících a nákladu pevnou přepážkou, což je zásadní rozdíl oproti domácí legislativě, který dává naději, že bychom se mohli z praktického hlediska často zbytečných přepážek zbavit. Importérům by tím zároveň odpadla nutnost provádět příslušné zkoušky a připravovat podklady pro homologaci automobilů v kategorii N1." - http://www.ifleet.cz/archiv-2005-12/zbavime-se-mrizi.html

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

OK, už jsem to našel

Příloha č. 3 k vyhlášce č. 341/2014 Sb se píše: 5. U vozidel kategorie N s nedělenou skříňovou karoserií, které byly schváleny tak, že za poslední řadou sedadel je přepážka oddělující prostor pro cestující od prostoru pro náklad se tato přepážka nevyžaduje v případě, že vozidlo svou konstrukcí vychází z osobního automobilu kategorie M1.

Chápu li to správně, příště mám technika zjebat já, že není dostatečně proškolen?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Jj, pokud doma nemáš vlčáka do kufru tak je mříž na 2 věci.

Když to zrušili měl jsem radost jako malý kluk wink.gif

No já ji tam nechal. Ono, když někam jeden s rodinkou, tak máme plnej kufr veteše (podle manželky to teda jsou důležité nezbytnosti) a třeba v případě nehody by to ta mříž podržela.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...