Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Prosim ludi ktory TSI nevlastnia aby sa hlasovania nezucastnili. 787 členové hlasovali

  1. 1. Mali ste poruchu so svojim motorom TSI:

    • Nie doteraz som poruchu nemal. Motor funguje bezchybne.
      210
    • Mal som prehryzene kable.
      36
    • Mal som poskodene turbo.
      17
    • Motor pokodeny - vymeneny koli velkej zavade.
      13
    • Ine poruchy - uvediem nizsie.
      39

Prosím, přihlaste se nebo zaregistrujte se, abyste mohli hlasovat v této anketě.

Doporučené odpovědi

lubik asi vie o čom hovorí :kol-28: však to potvrdzuje čo píše on

pri rozsahu otáčok 1400-4000 benziňáku klesne krútiaci moment len o 8,5 percenta a dízlu až o 30percent.

ale neklesne na úroveň kde má TSI maximum takže asi tak jestli to někteří nechápou ať si jdou obě motorizace projet a pak pochopí o čem je tady skutečně řeč. ale dost OT

Upraveno od KoNG

Pocitově lepší odpich dělají lehčí převody. To taky dělá diferenc na spotřebě,životnosti na tom a na tom a bla bla bla. Do čeho to napráskáš za minutu 2000x nebo 1500x je rozdíl.

Viz Š120- čtyřkvalt měl 4. rychlost poměr 0,96 a při 90ti cca 3200 otáček řvalo a žralo to o poznání víc než 5ti kvalt kde byla 5. rychlost na 0,85. Zdá se to být málo a i to málo v procentuálním přepočtu dělá dost a obrácený efekt "oživlého" favorita bylo zlehčení stálého převodu z 3,85 na 4,167.

Alchymie převodovek a poměrů.

Upraveno od Jakub Nabel

Kurde jak si ta čísla ještě pamatuju....

A síla TSI v nízkých otáčkách umožnila použít(možná pouze naroubovali celou) převodové poměry z SDIček resp 1,4TDI. Jezdil jsem s nima a otáčkama to skoro nachlup sedí.

Proro má TSI naftové otáčky a je schopno držet jak spotřebu tak nehlučnost na malé úrovni.

Zdravím.

A něco pozitivního.

Jsem majitelem Roomstru od 3/2011, 1,2 TSI 63kW, k dnešnímu dnu mám najeto 57 000km, a mohu s radosti říct, že jsme nemněl žádný závažný problém, pouze:

- příliš nízké volnoběžné otáčky - kdy po nastartovaní to zdechlo - nový software

- občas delší startování - mám podezření na slabší baterku, nebo staré svíčky - jsou tam původní, budu řešit na serv. prohlídce jako reklamace

- jo ještě prosakovaní oleje z pod vrchního krytu rozvodového řetěze

Jinak skvělý motor pro běžné ježdění, je naladění na jízdu ve středních otáčkách od 1500 do 3500 , řekl bych že je to lepší než v dieslu, ALE při rychle jízdě po dálnici cca od 140 je lepší asi objemnější diesel který má nižší spotřebu.

co se mi nejvíce líbí je pokrytí max momentu ve velikém rozsahu otáček.

Přeji všem hodně najetých kilometrů bez poruchy.

1.10.2010 najeto 30 000km 1,2TSI 63kW až na podložku pod turbem a novém softwaru které byly dané preventinvě, mám vše původní včetně rozvodů a leju jen benzín. Já jsem maximálně spokojen.

Kuuuuuuuuuuuuur.a já vám závidím Teď jsem byl opět u doktora a měnili kost stabilizátoru- mimochodem mají odvahu dát tam takový kus pozinku ohlého do "U", přehrávali okna a čistili brzdy. Je to od pondělka a mlácení z př. nápravy znovu, brzdy zase drhnou jak k.ávy....

Rozvody i turbo drží.... Spotřeba je už hodně i nad ospuštěnou diferenci laboratorních údajů proti reálu, jsem na cca 6,9.

Upraveno od Jakub Nabel

jen pro zajímavost našel jsem inzerat kde má 1,2 tsi najeto 161 000 km -http://www.tipcars.com/#skoda-fabia/iii-12-tsi-elegance-cr1maj-26647405.html

zn. motor jako nový... To vypadá na služebák a tady je paradox že stejně jako myslím že RADEK12345(?), má 1,4tsi tomu dává celkem záhul tak tady to bude ten sám případ(znám jak se se služebáky jezdí) že co honíš tak má výdrž a co šetříš je za vyliž.

Upraveno od Jakub Nabel

Nedávno jsem tu ještě psal, jak jsem spokojen a auto šlape jak hodinky. Asi jsem to zakřiknul.

15 tisíc a začaly se ozývat rozvody při studených startech (auto vyrobeno 8/2012)

navíc mi přibývá olej - už jsem asi centimetr nad ryskou - od výměny oleje jsou to 4 měsíce a najeto 6 tisíc

zítra mám namířeno do servisu, tak uvidíme...

Olej přibývá benzínem, buď jezdíš extrémně krátké trasy s pořád neprohřátým motorem a nebo je v kélu pumpa.No mám obavy, co tvrdí technik, tak nové motory(ty taky) budou při zarachocení do cca 3 vteřin bez záručního nároku na opravu. Ptal jsem se z toho titulu že bych to moje poslal do světa a objednal tu samou konfiguraci aby byl nový motor.

Upraveno od Jakub Nabel

Tak sem se koukal na servisni ukony a prosinec 2011 sada opravarenska 03F198158 a prosinec 2012 sada opravarenska 03F198158. Je to ta samá nebo pod stejným čislem maji jinou ?

Přitom pan Hrdlička tvrdil, že motory vyráběné po 18.6.2011 už jsou bez problémů, třeba to bude jen rachotit při startu a jinak nic, ale i tak je to nepříjemné, jak bude prodejná taková ojetina?

Ale mrzí mě, že se to Froggymu stalo, mě taky zajímá TSI a předvíšm na trasy po městě, kde se taky moc nezahřeje a vypadá to, že fakt bude lepší atmo 1,4 63 kW, akorát nebude takový požitek z jízdy.

Upraveno od Pandora

Nedávno jsem tu ještě psal, jak jsem spokojen a auto šlape jak hodinky. Asi jsem to zakřiknul.

15 tisíc a začaly se ozývat rozvody při studených startech (auto vyrobeno 8/2012)

navíc mi přibývá olej - už jsem asi centimetr nad ryskou - od výměny oleje jsou to 4 měsíce a najeto 6 tisíc

zítra mám namířeno do servisu, tak uvidíme...

Tak tos tady bohužel první z rokem výroby 2012...

K tomu řetězu je TPI tohoto znění:

"Technická produktová informácia zverejnená 24.9.2012

Kovové klepanie po studenom starte, kovové hluky z oblasti rozvodov:

Predlzeny rozvodovy retaz: K predlzeniu retazu moze dojst iba do datumu vyroby motoru 17.6.2011

K modifikácii rozvodov doslo od datumu vyroby motora 18.6.2011

Od tohoto datumu vyroby motora nevykonavajte ziadne opravy, zaklepanie po startu neni zavadou."

A pak to samé,ovšem v češtině:

"Technická produktová informace 2026741 - Kovové klepání po studeném startu

Kovové klepání po studeném startu

Datum zveřejnění: 10.10.2012

Vyjádření zákazníka/ zjištění dílny

Kovové klepání po studeném startu, kovové hluky z oblasti rozvodů.

Technické pozadí

Prodloužený rozvodový řetěz. K prodloužení řetězu může dojít pouze do data výroby motoru 17.6.2011.

K modifikaci rozvodů došlo od data výroby motoru 18.6.2011 včetně.

Od tohoto data výroby motoru neprovádějte žádné opravy, zaklepání po startu není závadou.

Datum výroby motoru naleznete na čárovém kódu (viz Obr.1), poté bylo umístění změněno na chladič nasávaného vzduchu (viz Obr.2) nebo v systému Saga/2 v údajích o vozidle k danému číslu karoserie (viz Obr.3).

Zavedení v sérii

Modifikovaný rozvodový řetěz (od data výroby motoru 18.6.2011 včetně).

Opatření

Výměna rozvodového řetězu, hydraulického napínáku, motorového oleje a olejového filtru (dle postupu v dílenské příručce).

Pozor na dodržování hodnot utahovacích momentů, zejména při utahování šroubů M6 na víku rozvodů (Obr.4).

Volný řetěz pro pohon olejového čerpadla není závadou (Obr.5).

Pokyny k vyúčtování

KDNr / Druh závady:

1535 / 0010

Pracovní pozice:

1535 1992 č.j. dle aktuálního katalogu PP (54, 5J, 1Z)

1535 1984 č.j. dle aktuálního katalogu PP (5L)

0150 0000 č.j. dle diagnostického protokolu

Pokyny k originálním dílům

K opravě použijte dle dostupnosti skladových zásob následující sady:

Opravárenská sada 03F 198 158 A (původní opravárenská sada 03F 198 158 bude po vyčerpání skladových zásob zrušena).

Motorový olej / olejový filtr - dle aktuálního katalogu.

Opravárenské sady neobsahují díly pro montáž výfuku.

Těsnicí tmely (D 176 501 A1 a D 176 600 A1) lze použít pro opravu více vozidel; těsnicí tmely objednávejte samostatně.

Těsnicí kroužek radiální (038 103 085 C) vyměňte pouze v případě jeho poškození.

Šrouby N 102 480 03 na upevnění vany motoru lze znovu použít.

Po výměně rozvodů vyměňte motorový olej + olejový filtr v rámci záruky.

Pokud je závada reklamována v rámci servisní prohlídky, výměnu motorového oleje + filtru neprovádějte na záruku. Motorový olej a filtr je již měněn právě v rámci servisní prohlídky.

V případě opakované reklamace, kdy již byla měněna opravárenská sada, vyměňte znovu opravárenskou sadu, motorový olej a olejový filtr.

Pokud byla již opravárenská sada měněna současně s výměnou motorového oleje a filtru neprovádějte znovu výměnu opravárenské sady. Analýzou bylo zjištěno, že k prodloužení rozvodového řetězu opakovaně nedochází.

Pokud byla již opravárenská sada měněna současně s výměnou motorového oleje a filtru neprovádějte znovu výměnu opravárenské sady. Analýzou bylo zjištěno, že k prodloužení rozvodového řetězu opakovaně nedochází

Ju pokud to vyměnim s olejem tak už se to nenatahuje :kol-44:Možna že analyza nezjistila že motor je už po zaruce a majitel na řehtaní kašle a nechá to potom vyměnit u garažnika

Opravárenská sada 03F 198 158 A (původní opravárenská sada 03F 198 158 bude po vyčerpání skladových zásob zrušena).

Těch sad ale maji když ještě před měsicem sem dostal 03F 198 158 .

hydraulický napínák ten je součásti sady ?

Upraveno od zbek

Právě že zas tak krátké trasy nejezdím, alespoň 20-30 km a navíc parkuju ve vytápěné garáži, takže motor mám zahřátý za 5 minut. Dnes jsem to ráno zavezl do servisu, tak pak napíšu co mi k tomu řekli. Rozvody jsem zmínil, že začaly rachotit, ale budou se věnovat především tomu benzínu v oleji.

Auto jsem dostal 1.8.2012, ale bylo vyrobené někdy koncem července. To znamená, že už je tam ta nová řetězová sada. A to znamená, že i kdyby byla vadná, tak mi ji nevymění, protože analýzou zjistili, že vadná být nemůže.. no paráda :-/

Ještě bych pochopil, že to bude do 3 vteřin rachotit při startu, ale nebude se to zhoršovat a nebude hrozit jiné nebezpečí závady u toho motoru.

ono když to rachotí, tak to znamená že je řetěz tak volný, že mlátí do krytu.. a to rozhodně nebezpečné je. V tu chvíli to může přeskočit a motor v hajzlu.

Nechápu jak můžou něco takové tvrdit. Když koupím nové auto tak to nedělá a po 15.000km to začne dělat tak potom to není vlastnost motoru ale závada. V návodu nebo někde se nepíše, že po cca. 15.000km Vám začne rachotit motor při studeném startu.

Upraveno od Escrito

Opravárenská sada 03F 198 158 A (původní opravárenská sada 03F 198 158 bude po vyčerpání skladových zásob zrušena).

Těch sad ale maji když ještě před měsicem sem dostal 03F 198 158 .

hydraulický napínák ten je součásti sady ?

Ano,sada se skládá z řetězu a napínáku.

Ovšem v číslování těch sad je pěkný hokej. V Etce totiž je 03F 198 229 A. Viz screeny např. zde: http://forum.skodaho...ost__p__1612064 Asi koncern něco změnil. Jinak je též zajímavé,že pro VW je ještě sada 03F 198 229 B. Mimochodem,pro VW v Etce neexistuje jako náhradní díl samostatně jen řetěz,nebo jen napínák - je to tam vždy jako sada. Zatímco pro škodovku lze objednat tyto díly samostaně. Je v tom nějaký záměr,nebo si toho "správce" Etky jen nevšimnul? Já už tomu přestávám rozumět. :kol-32:

ono když to rachotí, tak to znamená že je řetěz tak volný, že mlátí do krytu.. a to rozhodně nebezpečné je. V tu chvíli to může přeskočit a motor v hajzlu.

No oni tvrdí že ne. Kryt rozvodů je již také v několikáté verzi - měl by údajně mít nálitek,který právě brání přeskočení řetězu. Tento tak bude "pouze" rachotit.

No jo tady snad nejde ani o přeskočení a to snad už ani nestane ale KDO TO MÁ POSLOUCHAT????? :kol-44:

No přece TY! Alespoň slyšíš,že máš motor nastartovaný. :kol-46: Jak to vypadá,je to vlastnost tohoto motoru... :wallbash:

Tak za prolínání benzínu do oleje údajně může vysokotlaké čerpadlo. Budou ho zítra měnit na záruku. Dále mě servisní technik informoval, že pak budou muset s autem najet 300 km, aby zjistili, zda závadu odstranili. Běžný postup toto??

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.