Přejít na obsah

Octavia 1.6 55KW - totálny elektrický kolaps ?


warpcore

Doporučené příspěvky

Octavia 1.6 55KW/74HP, r.v 1998

V prvom rade som si všimol, že mi po pretočení kľúča do polohy 1 (po pretestovaní ABS) nesvieti na palubovke batéria. Vždy tam bola, teraz tam nie je. Ale to by som prežil, avšak čoraz častejšie sa mi stáva veľmi nepríjemný problém, nestáva sa zakaždým, ale len občas, preto je taký problém prísť na to čo to je ! Počas jazdy sa zničoho nič začne vypínať rádio, začne svietiť ABS, pridá sa signalizácia ručnej brzdy a pásov, začína pohasínať podsvietenie palubovky v oblasti zobrazenia teploty a stavu nádrže. Následne čosi výrazne pípne a pokiaľ nemám auto v otáčkach, ale nedajbože stojím na križovatke, auto proste chcípne. V prípade že som rozbehnutý, motor začína vynechávať, som nútený prudko stlačiť plynový pedál....otáčky vyletia, kedže mám plyn na podlahe...zrazu všetky kontrolky pohasnú a auto ide úplne normálne. V prípade že auto chcípne, prípadne zastavím a vypnem motor, ďalších 15-20 min ho nenatočím. Poloha 1 - test, Poloha 2 - čosi ako pokus o štart pri ktorom dôjde k otočeniu štartéra a následne palubovka a všetky indikátory zhasnú (taktiež ventilátor sa vypne), cvaknú zámky a opäť naskočí test ako v Polohe 1. Chytá sa ma číre zúfalstvo, to auto so mnou prežilo kus môjho života a rád by som ho ešte využíval, keďže som do neho vrazil dosť peňazí.

Navštivíl som diagnostiku. Čo ma velmi prekvapilo, bola tam len jediná chyba, avšak technik ma upozornil, že sa jedná podľa výpisu len o chybu sporadickú a podľa neho nemá nič spoločné so spomínanými problémami. Bol som dosť rozrušený, a tak si pamätám len že šlo o chybu ktorá mala v popise slová - Valve, Thruster, Positioner,

Editováno: , autor: warpcore
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj

Mam tu samou Octu, ale r.v.97.

Zazil jsem obdobny blazinec na palubce a taky mi to svitilo a zhasinalo na palubce za jizdy. Motor mi asi trikrat zhasnul za jizdy .

Nez jsem se z ty paniky v prubehu odpoledne probral tak odeselo zapalovani nebo jak se to jmenuje ( tam kam strkame klicky) .

Ve finale se rozsypal mechanismus a po poslednim startu auta se klicek z polohy 2 nevratil do polohy 1 a když jsem auto chcípnul tak nesel vyndat ven.

Když jsem jel druhy den do servisu, tak zase klicek nechtel dovnitř. Alespoň 10x jsem musel ruzne zaverklovat klickem v zapalovani mezi polohou 1 a 2 nez jsem nastartoval (ještě do toho asi zasahovalo IMMO) a se svíticím ASB, RUCNI BRZDOU a vsim moznym na palubce vyjel do servisu.

Po vymene zapalovani je vse OK.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

typoval bych to na vadny alternator, obcas dobiji a obcas ne, protoze pri buzeni do nej netece proud, tak se nerozsviti indikace dobijeni na budikach

kdyz nedobiji, tak to vse jede z baterky, ta to neda a vsechno se zacina vypinat

zmer napeti na baterce, jestli dobiji altik, zkontrolovat co s nim je

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže páni, to čo som zistil včera je k neuvereniu :smich:

Navštívil som servis, taký z tých menších, pracovníci boli veľmi ochotní, zmerali napätie na baterke (vďaka za radu) a zistilo sa, že batéria má aj počas behu motora len 11,4 V. Z toho jasne vyplíva, že alternátor nedobíja a komplet všetka spotreba bola cucaná z batérie, preto to proste blblo. Nasledovný priebeh riešenia problému bol nemenej úsmevný. Hlavný technik zavelil kúpiť nový Altík. Kedže to auto má svoje roky, do nového, cca 300 euro-vého alternátora sa mi moc nechcelo, tak som začal zháňať niečo použité. Bez šance. 70A BOSCH sa proste použitý nedá zohnať. Takže som navštívil lokálnu obľúbenú predajňu, a tam mi spravili akože výhodnú cenu 278 euro. Predavač bol tak ochotný a šiel s nim až ku autu, aby sme vizuálne zhodnotili, či tam ten Altík bude pasovať. Ako tak predavač pozerá pod kapotu, všimne si, že tenký káblik, vedúci z alternátora do batérie je asi v polovici prerušený!! Predavač !!! :smich: Altík som preistotu zobral, a upaľoval som k mechanikom. Samozrejme po spojení káblu ukazovala batéria pri zapnutom motore 13,8 V a tým pádom je problém vyriešený. Problém, ktorý nevideli v 3 servisoch, na 2 diagnostikách bol prerušený kábel dobíjania batérie, ktorý si tam spokojne visel (možno hlodavce, či odrazený kameň zo spodu). Altík som vrátil, peniaze mi vrátili a ako výraz vďaky som pánovi predavačovi nechal 10 euro, veď mi ten človek ušetril obrovské peniaze. ;)

Editováno: , autor: warpcore
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...