obok Vloženo 30. Srpen 2011 Sdílet Vloženo 30. Srpen 2011 (editace) Mám pár otázek na vás. Chci si koupit Škodu Octavii I 1.9 TDi 81 kw, rv 2000-03 aaby to mnělo nalitané nanejvýše 150 000km a nechci kombi. Otázka č. 1: myslíte ho že seženu za cca 100 000 ?!? č. 2: poruchovost? č. 3: Někdy(cca 5x do měsíce) se stává že jezdím stylem nastartuju,ujedu 2-4 km a zastavím a tak se to opakuje několikrát. Zajímalo by mně jestly to potom nemá dopad na motor to že pořád startuju a ujedu jen kousek? Děkuji všem. PS: Kdo by se nudil mohl by mi napsat své zkušenosti s tímto autem Editováno: 30. Srpen 2011, autor: obok Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lucanus Vloženo 30. Srpen 2011 Sdílet Vloženo 30. Srpen 2011 Tak nejprve se můžeš kouknout na mojí Octu, co mám v podpisu, stačí kliknout K otázce č. 1, myslím že slušnou kolem 100 000 asi neseženeš... Stačí se kouknout třeba na annonce a další podobné inzeráty. Ano, seženeš Octávku, za 100k, ale bude mít přes 200k nalítáno a nevíš, v jakém bude stavu.. Já jsem za mojí dal 125k myslím a má poctivejch 156k nalítáno.. Jinak řeším od začátku problém s klimatizací, už dneska vím, kde je problém, takže mi stačí vyměnit za cca 1200 expanzní ventil, naplnit a bude snad fungovat jak má.. Jinak, když auto kupuješ, tak dalších cca 10k dáš hned na drobné opravy, jako je olej, filtry, já jsem dával ještě za ložiska, čep, geometrii a možná ještě něco, už si nevzpomenu... Jinak, tenhle motor je držák, když se o něj dobře staráš a bylo o něj dobře staráno, tak vydrží opravdu hodně... Mám auto od 24. května 2011, takže cca 3 měsíce a zatím bez poruchy (musím zaklepat) když teda nepočítám, ty drobné, co jsem psal.. A k bodu č. 3, když je to jen párkrát, tak to nevadí, horší by bylo, kdyby jsi jezdil každý den a každou chvilku kilometr, zastavil a za 5 minut jel znovu kilometr atd... Diesel je na dlouhé vzdálenosti, ale podle mého, párkrát, když ujedeš cca 5 km, zastavíš a zase pojedeš, tak by se nic stát nemělo.. Také s tím nemám ještě takové zkušenosti, jako někteří členové tu, zatím se také jen učím, nejsem žádnej profík... Snad jsem ti alespoň s něčím pomohl.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
octavia-tdi Vloženo 30. Srpen 2011 Sdílet Vloženo 30. Srpen 2011 Tento motor mám, rok 2004, najel jsem s ním zatím přes 6 000 km bez jediné závady, 3 000 km jsem jezdil každý den jen 2x10 km a nic to nedělalo, nalétané mám 160 000 km poctivých. Musím konstatovat, že se jedná o skvělý motor, ovšem moje oktávka byla ve velmi slušném stavu (+ nejvyšší výbava) a dal jsem za ni 170 000 Kč + další servis základní 13 500 kč a ještě mě čekají rozvody. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tomas1988 Vloženo 28. Září 2011 Sdílet Vloženo 28. Září 2011 Zdravím, zrovna jsem se přihlásil. Nemůžu najít nějaké odpovídající téma, tak zkusím svojí otázku přidat sem. Mám možnost koupit od strejdy Octavii. Myslím, že jí přitáhl z Německa a má ji asi půl roku. Je to 1.9 TDi, 81 kw, z roku 1998, podle tachometru má nalítáno cca 250 000 km. Koukal mi na ní kamarád automechanik, říkal, že byla asi lehce bouraná, což mi nevadí a že by jí za tu cenu bral. Bochá prý čep, vyměnit olej.... Nemůžu se rozhodnout, někdo mi řekne, že to je moc, druhej, že je to super, tak nevim :-) A cena za kterou mi ji strejda je ochoten prodat je 65000 Kč. Myslíte, že by to byl dobrej kup? Díky za odpovědi Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lucanus Vloženo 28. Září 2011 Sdílet Vloženo 28. Září 2011 Tak pokud má nalítáno, jak píšeš cca 250 000 km a bylo o motor dobře staráno, tak vydrží min. ještě jednou tolik. A s tím, zda byla bouraná nebo ne, tak pokud ano a je to na místě, kde to nemá vliv na chod Octy a tobě to nevadí, tak je to myslím jedno. JInak, že bouchá čep a bude potřeba vyměnit olej, tak to by jsi dělal téměř u každého auta, které koupíš z druhé ruky. Já když jsem kupoval právě taky Octu 81 kW, tak jsem měnil ještě ložiska, ale jsou to, pro ojeté auto běžné opravy. Takže můj názor zní, pokud bylo o motor dobře staráno, tak bych do toho za ty peníze šel Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tomas1988 Vloženo 28. Září 2011 Sdílet Vloženo 28. Září 2011 Díky za odpověď. Ještě se s ní projedu a pak dám vědět :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
honzafi Vloženo 13. Listopad 2011 Sdílet Vloženo 13. Listopad 2011 Abych nezakládal duplicitní téma, navazuji na tohle. Pošilhávám čím dál více po Octavii namísto stávajícího Opela. Sic jsem s tátovo (benzinovou) Octávií toho za poslední 2 roky najezdil celkem dost, chci se zeptat zkušenějších na pár věcí. Dá se vůbec pořídit v relaci kolem 100 tis. pořídit solidní vůz (ideálně kombi) s prokazatelně méně než 200 tkm? Pro upřesnění: chci TDI 81 kW, příp. 66 kW. V pátek jsem obhlížel Octavie v Blansku v jednom bazaru, byl to hnus, vše bez servisek, dovoz z ciziny... Máte kdyžtak někdo možnost zjistit dle VINu kilometry? Mám vyhlídnutý jeden liftback s údajně 170 tkm, zdá se to být i pravda, kromě malých oděrek je vůz v pěkném stavu, motor krásně táhne, rázný účinek brzd mě překvapil. Rok 2002, provozováno v Česku, soukromý profejce, ale serviska není, za kilometry rodejce neručí.... Potom ještě jeden liftback bych rád zjistil spíš ze zájmu (konec roku 2000, čirá světla, RS nárazníky, sedačky aj.). Dle inzerce 180 tkm., na místě dle ukazatele o 100 tkm více a to ještě o tom mám pochybnosti. Oproti předchozí zmíněné Octávce tolik netáhla a vystřídala už více majitelů. Jinak technické dotazy: Dá se u vezre 81 kW vyměnit dvouhmotý setrvačník za jednohmotu? Důvod takového počínání je, žekromě ranního sěchu a myšek jezdím hodně na spotřebu a motory podtáčím. U 2 hmoty to sotva poznám. Dále, kdybych chtěl motor, hlavně pro zátah od spodu, chipnout, příp. měnit vstřiky a třeba i turbo, kam se dá až zajít, aniž by to byla smrt pro motor? Dá se třeba na 66 kW dát turbodmychadlo i ze silnějších verzí než 81? Příp. jsou záměnné vstřiky za vstřiky třeba z 2.5 TDI? Snad se neptám úplně blbě, hrabu se víc ve veteránech a nejmodernější pro mě je ten Opel z 96. roku, tak poplatně tomu do úprav těchto motorů moc nevidím a radšise ptám napřed, než bych po tom sehnal nepasující díl, příp. nadělal více škody, než užitku. Díky za odpovědi. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wojnar Vloženo 13. Listopad 2011 Sdílet Vloženo 13. Listopad 2011 Dá se vůbec pořídit v relaci kolem 100 tis. pořídit solidní vůz (ideálně kombi) s prokazatelně méně než 200 tkm? Pro upřesnění: chci TDI 81 kW, příp. 66 kW. Myslím, že moc ne. Jinak technické dotazy: Dá se u vezre 81 kW vyměnit dvouhmotý setrvačník za jednohmotu? Ano dá. ... a motory podtáčím. Po tobě bych auto nechtěl mít. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
honzafi Vloženo 16. Listopad 2011 Sdílet Vloženo 16. Listopad 2011 Tak setrvák ani VINka asi řešit nebudu, nejspíš pořídím od tátova známého kombíka s 66kW, r. 2000. Spíš budu řešit rozvody, má to přes 240tkm a rozvody byly dělány v 110 tkm. Jináč s tím podtáčením, když už jsem pod provozními otáčkami, tak obvyke bez plynu či s malým plynem (a vesměs řadím tak, jak říká příručka k Opelu, podřazovat až při cukání, proto hlavně nechci 2hmotu), jinak jezdím k vozidlu co nejšetrněji, bez dlouhého stání na spojce, šetrně k synchronům, když nemusím, za studena auto neženu atd. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wojnar Vloženo 16. Listopad 2011 Sdílet Vloženo 16. Listopad 2011 (editace) ...a vesměs řadím tak, jak říká příručka k Opelu, podřazovat až při cukání,... Potěš Pán Bůh tento motor!! Tobě to přijde šetrné k motoru? Mně se zdá, že netrpí tak pouze případná 2hmota. Ale to je Tvoje věc a já se k Tvému autu nikdy nedostanu. Editováno: 16. Listopad 2011, autor: Wojnar Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
honzafi Vloženo 16. Listopad 2011 Sdílet Vloženo 16. Listopad 2011 No nepodřazuju, když je slyšet každý plech, spíš když to nechce táhnout. Třeba když při 4ce spadne rychlost lehce pod 45 a otáčky jsou kolem 1300, ještě s mírným plynem to rozjedu na více se 4kou. Tlumič kmitů u 2 hmoty způsobí, že cukání není tak znát, tedy víc to podtáčím, než když je tam 1hmota, o to mi jde. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wojnar Vloženo 16. Listopad 2011 Sdílet Vloženo 16. Listopad 2011 45 km/h ještě na 4-ku ?! A přidávat plyn? Tak tohle je moc i na diesela. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rsrsrs Vloženo 16. Listopad 2011 Sdílet Vloženo 16. Listopad 2011 Ja sa nestačím čudovať ako jazdíte s dieselovým motorom normálne ho ľutujem... Môj motor ked je teplý nevie čo je to jazda pod 2000ot/min a to mam pôvodnú spojku a zotrvačník... 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wojnar Vloženo 16. Listopad 2011 Sdílet Vloženo 16. Listopad 2011 Mně to neříkej, mně NE! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
honzafi Vloženo 17. Listopad 2011 Sdílet Vloženo 17. Listopad 2011 45 je pro 4ku minimum, to je 1500, pod ně zpravidla nechodím, obvykle mám otáčky kolem 2 tis. Když to dusím těžkým kvaltem, tak bez plynu, příp. vyšší volnoběh, nedávám tomu céres. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
honzafi Vloženo 17. Listopad 2011 Sdílet Vloženo 17. Listopad 2011 A když jsme u otáček, kolik tedy je pro TDI (konkrétně 66kW, to nejspíš vezmu) minimum, aby nebyla řeč o podtáčení? Když jsem jezdit s bráchovo Audi (96kW), chtěl, abych se pohyboval v rozmezí 1500 - 2000. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mimi.stefanka Vloženo 20. Červenec 2012 Sdílet Vloženo 20. Červenec 2012 Ja s priateľkou máme tiež Škodu Octaviu I.( 1.9 TDI 81kw r.v 2000 ), no kupovali sme ju cca pred rokom (máj 2011) cca mala tých 150 000 a teraz už má tých 175 000km najazdených . Kupovali sme ju za 3 500 euro . S autičkom beháme denne či už dlhšie bo kratšie trate , s motorom neni problém , jediné čo mi prekáža,že je dosť hlučný motor ale šak nafťak bo keď nasadnem do 1.8 T(110kw) octavky čo tiež má priateľka na dvore ,tak to je neporovnateľne tichšie auto. No spotreba , nesťažujeme sa ,len ako vravia o5 kolegovia na krátke jazdy v meste to žerie jak prasa ,cca tých 6-8 litrov , čo dosť pociťujeme...ale na diaľnice bo dlhšie trate ideálne ,spomeniem ešte menšie detailíky,čo sme museli investovať po kúpe či už výmena oleja,filtrov,stierače,koberčeky...časom stem vymeniť aj sedačky,budíky a trochu si ho prestavať ..ale všetko má čas a hlavne peniažky treba ,takže to zhrniem -1.9 TDI - jasná voľba pre mňa i v budúcnosti ! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
prcek36 Vloženo 6. Srpen 2012 Sdílet Vloženo 6. Srpen 2012 Taky mám 1.9 TDI 81kw a nemužu si stěžovat vynikajicí motor vše původní až na brzdy a kulisu řazení, když jsem kupoval tak měla 180tis tetka má 230tis a pořád nádhera. Jezdím tak jak se má z TDIčkem Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.