Přejít na obsah

Zvolavačka 1.2 TSI - rozvody


Jikra

Doporučené příspěvky

Může mi někdo vysvětlit, co se vlastně s rozvody děje, když se kvůli tomu mění řetěz a napínák ? Stále se mluví o vytahování řetězu .. po poměrně málo tisíc km.

Trochu mi ale nejde do hlavy údaj, že to nedělá vždy - ze začátku ojediněle , později častěji a pak, jak tu už někdo psal, téměř vždy.

Nejde mi tak do hlavy ta mechanika - jestliže je vytahaný , tak by to mělo dělat VŽDY, než dojde k napnutí řetězu hydraulickým napínákem.

Jestli to dělá tak, jak jsem popisoval ( že se projevy stávají stále častější) tak bych usuzoval, že chyba je ve špatné a zhoršující se funkci hydraulického napínáku ...

Co je tedy v motoru špatné ???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...Co je tedy v motoru špatné ???

Materiál a dimenzování rozvodového řetězu - ten řetěz se velmi často vytáhne během pár tisíc km tak, že napínák už to nestačí vykompenzovat. Přitom by dráha napínáku měla stačit kompenzovat protažení řetězu minimálně během 100tkm proběhu - pokud možno ještě mnohem víc. Ovšem "katujou se kosty" a na pohon rozvodu "hlavní motorizace" koncernu se naprojektují a nakoupí řetízky, který by se střízlivě uvažující otec - strojař středoškolák neodvážil namontovat dítěti na tříkolku...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

viz na obrázku,

ale je na nem videt ze se kombinují 4-3 přesně (1-1-1-1) - (1-1-1) plátky, asi staré provedení nebo informativní na obrázku

dnešní řetězy mají 4-4 přesně (1-2-1) - (2-2) plátky

Vnejší pár sudých plátků nemá zuby a vede vně ozubených kol (ne přes zuby)

dalsi obrazky zobrazuji konstrukci "ticheho ozubeného řetězu", ale sirší s větším počtem plátků.

post-42020-0-58081700-1316790303_thumb.j

post-42020-0-59156500-1316795220_thumb.p

post-42020-0-73052200-1316795230_thumb.p

Editováno: , autor: DEFIANT
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To mi ja jasné, že to neboli fotky 1.2 TSI. Autor článku si mohol dať viac záležať,lebo potom to môže viesť ku sklamaniu potencionálnych majiteľov, že pri otvorení kapoty uvidia namiesto pekného krytu len kábliky, ktoré dokonca veľmi chutia hlodavcom.. ;)

Ak je to veľmi od témy, tak sa ospravedlňujem. kol5

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

čo hovorí ŠA:

Reklamácia : Kovové klepanie z motorového priestoru pri zvýšení otáčok z voľnobehu

Kontrola ovládacej tyčky WESTGATE na turbodúchadle

Hluk sa neprenáša do interiéru vozidla

Záver : Konštrukčný dôvod – tepelná dilatácia. Nejde o závadu.

:palec2:

Editováno: , autor: libero1071
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...

dalsi obrazky zobrazuji konstrukci "ticheho ozubeného řetězu", ale sirší s větším počtem plátků.

U kterého se asi nešetřilo na nesprávném místě - jak na kvalitě materiálu, tak na jeho množství :prc::prc::prc: Kurva, dyk je to jako narvat tam místo ozubenýho řemenu "ozubený" klíňák, nějaký hejhula může namítat že "ten má dneska taky na spodní straně zuby"... lollollol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejlepší jsou ti, co se zde dočtou a nebo se někde doslechnou jaké jsou problémy s motory TSI a přesto si ho kupují.

...

Joj, tak podla takejto logiky by som dnes jazdil na bicykli a ziadne auto by som nekupil...

...(o vsetkych autach/motoroch sa clovek docita a dopocuje horory)

Kto sa boji, nech nekupuje. A ked nieco nemam osobne, nekydam na to lebo o tom viem prd.

  • Pozitivní 3
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zajimave, vypadaji trochu sirsi. Ale jen mne tak napada, neni lepsi, kdyz ty jednotlive platky, z kterych jsou clanky u sebe? Na dnesnich jsou mezi dvema clanky retezu 4 treci plochy, kdyzto u tech novych je jich 8. Co myslite?

VSKUTKU - vypadají ŠIRŠÍ... :smich::smich::smich::smich::smich: Ale problém není v tření mezi články, problém je v jejich protažení vlivem zátěže - to by mělo být rozhodně minimální, zatímco dosavadní zkušenosti hovoří o jeho extrémně velké hodnotě - origo napínák nestačí kompenzovat protažení často už po méně než 20 tkm - přičemž by tato hodnota měla být minimálně stejná, jakou koncern dává rozvodovým řemenům a pokud možno ještě větší... lollollol viz rozvodové řetězy na starých motorech Škoda - stovky, šáde, fáčka i feliny a fábule MPI ... V opačném případě (tedy při momentální životnosti "bezúdržbových rozvodových řetězů") je jejich použití nikoliv krokem, ale SKOKEM zpět !!!

Řetěz se tak stává kurvítkem, které majitele nutí neustále navštěvovat servis nebo se klepat hrůzou, kdy a nedej pámbu kde se to posere - a brání mu tak v nerušeném užívání poctivě zakoupené věci - a protože je možné pokládat za prokazatelné tvrzení, že o těchto problémech výrobce už dávno věděl a přesto pokračoval ve výrobě a hlavně v prodeji výrobků s potenciálně vadnou součástí A PROTI VADÁM TÉMĚŘ NIC NEPODNIKL, být já vlastníkem 1,2TSI, asi bych už zvažoval zorganizování hromadné žaloby na koncern za tento postup naplňující skutkovou podstatu činu nazývaného poškozování spotřebitele... Viz příspěvek č. 53 vlákna - těch potenciálně vadných motorů už je prý víc jak 100 000 kusů!!!

  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník
Toto téma je nyní uzavřeno, a proto není možné odpovídat.
×
×
  • Vytvořit nový...