Přejít na obsah

Vadí podtočení motoru?


Strejka

Doporučené příspěvky

Ahoj všem,

stala se nám následující příhoda - manželka dělala kondiční jízdy a teď sedla poprvé do naší Fabie 1.2 HTP (r.v.2006). Jela samozřejmě víc než opatrně a zdálo se mi, že pod jedním kopcem příliš zpomalila (byla před ním zatáčka), pak se spletla a místo dvojky se ho snažila vyjet na čtyřku. Mohlo to trvat tak 2-3 vteřiny, pak jsem jí řekl, ať podřadí. Skákalo to ale pořád a pak jsem si všiml, že nám svítí kontrolka elektroniky motoru :help: Auto pak už vůbec netáhlo, musel jsem jet se spojkou těsně v záběru, aby motor nebyl tolik zatížený,v podstatě byl problém s ním dojet asi 2 km do cíle - jako kdyby jelo jen na dva válce... Je možné, že podtočení motoru způsobí takový problém? Nechce se mi tomu moc věřit, to by pak bylo co chvíli rozbitý každý druhý auto... Ani si nejsem jistý, jestli jela opravdu na dvojku, mohlo se jí to prostě rozbít přesně při vjezdu na kopec. V servisu mi asi řeknou víc, jen by mě zajímalo, jestli je Fabie na podtáčení tak náchylná?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli to je 1.2 HTP 40kw tak ta je podle me na podtaceni nachylna dost a vlivem podtaceni se zrychli i podpaleni ventilu ale myslim si ze urcite to nezavinila manzelka neudela to jeden kopec to chce dlouhodobeji .. kazdopadne VAG rekne vic mozna to je jen zapalovaci civka coz je bezna zavada u HTP .. s tim cukanim a skubanim to urcite jelo na 2 valce proto zadny vykon a nouzovy rezim se spotrebou 15 litru na 100 .. videl bych to na tu civku :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za radu, je to opravdu 40kW. Doufám, že to bude jen něco levnějšího, třeba ta cívka apod. :palec2:

Dnes jsem ještě pro jistotu zkusil před odchodem do servisu auto nastartovat - a ono normálně chodí. Objel jsem s ním zhruba 500m kolečko, žádný problém. Teď to bude chtít vyzkoušet na kratší trasy v blízkosti servisu ;)

Když to včera začlo skákat, možná jsem měl zkusit znovu nastartovat, ale bál jsem se, abych tam po vypnutí motoru pak nezůstal... Nebo eventuelně odpojit baterku.

Chtěl bych se zeptat ještě na dvě věci:

Zůstane závada v diagnostice uložená? I když bych někdy odpojil baterku? Pokud se to znovu neprojeví, tak do servisu zatím nejedu.

S autem jsem jezdil dva roky bez problémů, je divný, že když do toho sedne někdo jiný s odlišným způsobem jízdy, tak se objeví závady. Není možné, že tomuto autu vadí hodně opatrný styl jízdy na nízkých otáčkách motoru? Manželka 18 let neřídila, tak, jsem ji přemluvil, aby si udělal kondiční jízdy, tam ale jezdila s nějakou Oktávkou TDI a teď sedla do tohodle prcka :D Samozřejmě se bojí a plyn jen lechtá...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ja taky jezdil s SDI a jak jsem sedl do HTP tak jsem ho parkrat taky honil u nizkych otacek a asi jsem i pomohl tomu podpaleni ventilu .. HTP nema moc rado otacky pod 2000 to jiste vis nejede to pod nimi .. ja myslim ze pokud to jede normalne mohla by to byt jen civka .. ale taky ty ventily to podle toho co rekne diagnostika a pokud ti v servise zmeri tlaky ve valcich a budou dobre tak mas ventily jeste dobry :) ale bacha .. ona kdyz ta civka uz jednou blbla pocitej ze v rozmezi 1000km odejde uplne .. to je naznak ze je vadna a pokud ji tam nechas stane se ti to znova a uz to nepomuze nastartovat ..

Ale rodicum nedavno taky blblo HTP taky pry to vypadalo podobne .. svitil check motoru a pak to najednou prestalo .. v servise jim vymenili civku a nakonec museli i vstrikovaci ventil..

Editováno: , autor: Petrkiller
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak dnes jsem byl v servisu - dopadlo to dobře, byla to cívka na prvním válci :palec2: Současně mi vyměnili všechny 3 svíčky. I s diagnostikou za 1500,- to jde. Bylo mi řečeno, že interval pro výměnu svíček je sice 60 tisíc, ale že to nevydrží. Prý se mají měnit tak po 30 tisících, pak se zvětšuje mezera mezi kontakty a namáhají se cívky, které pak odchází. Mám najeto 50 tisíc, z toho já jsem najel 10, auto je z bazaru...

Zároveň mi změřili tlak ve válcích a začínají se mi podpalovat ventiily. Tlak je 10.2 + 10.1 + 9. Údajně má být tak 12-13. Zatím mi doporučili nalít do nádrže nějaké aditivum, které by mělo pročistit usazeniny. Rovnou mi ale řekli, že to pomoct sice může, ale taky nemusí. No dám to tam, stojí to 4 stovky, to zas není tolik. Tak se chci zeptat, co se stane, až to začne odcházet úplně? Auto ztratí výkon? Při jakém tlaku už bych přemýšlet nad výměnou ventilů?

Díky za radu :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja mylsim ze jak jeste klesne tlak na tom 3. valci o 2 tak uz to nepojede .. bude ti to skubat bude ti to pripadat jako by to jelo na 2 valce check bude svitit a nepomuze ani prehazovani civek .. Udelal bych to co nejdriv at mas klid na dusi .. jestli jsi byl na prohlidce .. vymena oleje a tak tak ti urcite daji opravarenskou sadu s vetsim katem a mozna dostanes i peknou slevu a pak uz se to podpalovat nebude :) ja bych rekl taky ze ti reknou ze to muzes udelat s repasi hlavy a reknou ti cenu 20 000 .. pak reknou ze mozna exsistuje nejaka opravarenska sada a hle ona slevni na 8 000 :) a pak ti skodovka mozna da slevu protoze je to nedokonalost toho motoru ..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

jeden známý mi říkal, že mi nedoporučuje kupovat auta od důchodců, protože ti důchodci většinou motory podtáčí, takže ta auta jsou potom lenivá a může dojít i k poškození motoru a oprava potom může být nákladná. Slyšeli jste něco podobného jako já? Jinak určitě je pravda, že ti důchodci motory často podtáčí, zajímalo by mě, proč to dělají, to je nikdo nepřesvědčí o tom, že to motoru škodí?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já měl takhle Fabii TDi po pánovi ročník myslím 1932. Ten s ní ještě celkem jezdil, ale pak umřel a zdědila ji jeho žena. Ta s ní nejezdila skoro vůbec, pak ji škrábla, tak ji radši prodala. Tak jsem ji koupil já. Váha vzduchu na výměnu, naklápění lopatek v turbu méně nefunkční, trysky zalepené parafínem... No ale na druhou stranu měla najeto jen pár km, koupil jsem novou váhu vzduchu, natankoval naftu s aditivy a trošku to "prohnal" na vyšší otáčky delší dobu na dálnici a od té doby jsem snad neměl lepší motor. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...