Přejít na obsah

Houpavá akcelerace


Finch

Doporučené příspěvky

Zdravim všechny klubáky,mám takovej dlouhodobej problém s mojí oktávii RS, jedná se o motor AUQ, r.v. 2001 a najeto zhruba 130tis.km a čipem od sportmotor plus nějaký úpravy motoru.Předem se omlovám jestli už to tu někde bylo,pročítal jsem to tu ale nic mi nepřišlo že by se jednalo o tentýž problém.

Problém je takovej že když prudce sešlápnu plyn tak auto sice akceleruje ale zhruba tak od 3200ot/min zrychluje jakoby škubavě.Neni to silné škubání,spolujezdec to nepozná,je to spíš takový jakoby houpání, „ pro představu jako když při akceleraci mírně ubíráte a přidáváte plyn.“Zlváštní ale je že když přidávám plyn plynule tak auto akceleruje normálně.Ještě je tu jedna divná věc,otačky na neutrál mírně kolísají něco mezi 50 – 100 ot/min .Na autě už jsem vyměnil N75,N249,palivovej filtr,vzduchovej filtr,svíčky,vyčištěná škrtící klapka,hadice mezi turbem a váhou vzduchu a pro turbo vyměněny za silikonové a všechny podtlakové hadičky taktéž za silikonové,decelerační ventil taky nový,nové turbo plus ještě nějaký věci.

Samozřejmě VAG nic neukazuje .Měl jsem podezření na váhu vzduchu ale v servisu mi řekli že ji odpojili ale auto jelo stejně jak když byla zapojená takže prej je ok,což mi přijde jako blbost :kol-32: .Zatim jsem novou nekupoval protože v zimě s octávkou nejezdim takže to teď nějak nehrotím.Pokud máte nějaké rady či zkušenosti byl bych vám vděčnej.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zdar chlape. Tak přesně tenhle problém jsem tu psal já. S tím rozdílem, že mě přišlo, že to dělalo jen do těch 3000 otáček. Ale to je možná tím, že víc to ani netočím. Přesně jak píšeš, při plnym plynu (nebo prostě při většim :-) ) to škube. Škubání je pravidelný. Pokud jsem přidával hezky pomalu, tak nic. Stejně jako ty, diag nic neukázal. Nedávno se mi ale stalo, že jsem přidával plyn do kopce a otáčky ne a ne jít nahoru, jakoby se nic nedělo. Pak to přestalo dělat. No a takhle jedu jednou domu, šlapu na plyn a nic moc a najednou kontrolka motoru :-) Chtěl jsem to dát na diag, ale bohužel sem si asi bloknul svůj kabel, takže mám dneska pučený od kolegy jiný a večer na to vlítnu! Doufám, že to nebude turbo, ale třeba ta zpropadená váha vzduchu nebo regulační baňka. V opačnym případě si k Vánocům nadělim nový turbo :-)

Pro upřesnění mám ASZ, Rv 2004, skutečných najeto asi 370 tisíc ;-)

Editováno: , autor: Flowtec
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před víkendem mi to navíc spadlo do nouzáku a nebylo slyšet turbo. Tak jsem dneska hodil na diag a chyba 17965 - možnosti jako vadné turbo, vadný N75, netěsnost mezi motorem a turbem - dle visu. Vymazal jsem, a jel jsem se projet. Zpočátku to moc netáhlo, bylo cejtit, že je něco špatně. Až jsem zahřál motor, tak jsem ho párkrát hodně vytočil, najednou se to nějak rozjelo. Řikam si paráda, turbo jede jak vzteklý. No každopádně jsem zpozoroval velké zlepšení. Přestalo to kouřít (při plnym plynu), hezky to jede. Jen když to tlačim na plnej z nízkej otáček, tak jsou tam ty vibrace. Najel jsem asi 40km, střídavě plnej plyn - klídek no a chyba znovu nenaskočila...Což je sice fajn, ale netušim, co se tam děje.

Chybu toho N75 mi to zahlásilo už jednou (s nouzákem) a to když se mi urvala hadice od turba. 14 dní mám novou, drží jak přibitá, jen to nějak kraví :-( A ty vibrace z nízkej by prej mohl dělat setrvačník, ale moc se mi to nezdá (jelikož dneska byly vibrace podstatně méně cítit). Zkusim vyměnit ten ventil a pak to projedu znova. Uvidíme, jak to dopadne :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čauves,hele já mám všechny tyhle ventily měněný,N75,N249 a rovnou jsem dak novej i ten decelerační.U mě je to jedno jestli je motor studenej nebo teplej,dělá to furt.Turbem to nebude to je funglovka a tlačí jak šílený i jde krásně slyšet,nouzák jsem neměl ani jednou jen mi minulej rok vyskočila motorovka ale hned zmizela,od tý doby je auto v cajku,samozřejmě pravidelnej servis a jen origo díly, žádná čína nebo druhovýroba.Jako už jsem toho vyměnil hromadu.Tohle houpání mi dělalo i před čipem ale pak to z ničeho nic přestalo,prostě konec.Pak jsem jel dát čip,auto jezdilo jak z praku a pak to zase začalo postupně poškubávat,nejdřív jen zlehounka,prostě jednou to mírně zhouplo tak jsem si říkal že se mi to asi zdálo a pak druhej den trochu víc, no prostě se to stupňovalo.Jediný co jsem neměnil je váha vzduchu.Netušim jestli to může být třeba čerpadlem nebo regulátorem tlaku paliva,nevim ani jak by se to projevovalo.Auto fakt jezdí normálně,zrychluje tak jak by mělo,výkon taky v pohodě,ráno chytne okamžitě.Jediný čeho jsem si ještě všiml že když ho chodim startovat protože v zimě s nim nejezdim,jen tak ho nechat chvilku bublat,tak jsem minule nechtěně prošlápnul plyn když jsem z něj vylejzal a otáčky samozřejmě vystřelily ale pak klesly hodně nízko až málem chcíplo auto...bylo venku -5...Nevim ale podlě mě si myslim že to dělá váha,asi byla i měněná protože už tam nejsou origo tisícihrany ale nějakej normální křížák...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, něco podobného mi dělal golf IV 1.8T, diagnostika mi psala podobnou závadu.. začal jsem diagnostikou:

- zkus porovnat za jízdy tlak turba - skutečný a žádaný, překontroluj hadice, těsnosti, tlak paliva, samozřejmě za jízdy to bude ideální, měl by jsi na něco během měření přijít, jestli jsi z okolí Brna, můžeme se domluvit, pořešíme :-)

Já měl prasklou hadici pod sáním, je to silnější gumová, jde do kovové trubky (laicky :-) + EGR/kombi byl totálně zakarbonovaný, takže vyčisti a zkus vyzkoušet jestli otvírá (měl by i baterií jestli otvírá), a co blow off ventil, máš tam něco extra?

Mně tohle pomohlo, později jsem něco podobného řešil i na identickém motoru a taky bylo něco podobného.

Editováno: , autor: rsák
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdarec chlapy,díky za vaše postřey.Myslim že to žádnou hadicí nebude,jsou komplet nový,podtlakovky vyměněny za silikonové,hadice k turbu za silikonovou a set silikonových hadic mezi turbem a klapkou.Ty hadičky pod sáním jsou nové protože jsem měnil těsnění pod sací parohy když jsem měnil svíčky takže tam je to také vyměněné.Bohužel s tou diagnostikou je to na hovno...je to fakt těžký tu někoho sehnat,jak píšeš vyčtou chyby řeknou že to asi bude timhle ale na slovo ASI už jsem alergickej...protože asi většinou stojí přez 1000,-Kč a víc... :) Tlak turba se měřil a ten je ok.Jinak jsem z Litvínova a to je sakra daleko od brna :D ale díky.Blow off ventil je tam klasickej,prostě ten černej od bosche...měl jsem tam i tu foukací kravinu ale furt se to muselo dotahovat,furt nějaká chyba na Vagu,a auto mělo menší výkon,do kopce do kterýho to dalo 160 to dalo s blow off sotva 130...takže jsem tam dal radši origo.Mám dobrej kontakt na originál náhradní díly takže vyměnim tu váhu,protože si myslim že to bude právě jí...Jak už jsem psal tak je tam přišroubovaná nějakýma normálníma šroubama.Ani si nejsem jistej jestli je to originám nebo jestli to něni nějaká čína...je na ní pouze číslo dílu a křiklavě žlutá samolepka jak má proudit vzduch nebo co...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Souhlas... "kdejakej" lojza koupí vag-com a čte závady.... já mluvím o opravdové diagnostice, o čtení naměřených hodnot s porovnáváním ve skutečných tabulkách, atd atd....

Nicméně, jen tak jít koupit váhu a měnit a měnit? To je taky o ničem.... už jen s obyčejným vag-comem se dá zjistit jestli váha funguje nebo ne, taktéž egr a to v jednom okně při jízdě na zařazený st. a můžeme laborovat..... říkal jsi, že jsi měřil tlak turba a že je ok... takže jsi musel jet přes nějaký diag? jestli podle nějakého budíku alá autostyl na palubovce, tak to je o ničem...

Sežeň někoho, kdo to umí a nech to komplet přetestovat, než měnit kdejakej díl co kdo kde poradí....

A k tomu blowoff, zkusill bych odpor vnitřní membrány, občas se také mění, protože je slabá a klesá tím plnící tlak...

....jak říkám, chce to někoho, kdo si s tím pohraje.

p.s. něco podobného viz. příloha

post-70272-0-07637400-1323805209_thumb.j

Editováno: , autor: rsák
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, něco podobného mi dělal golf IV 1.8T, diagnostika mi psala tu stejnou závadu.. začal jsem diagnostikou:

- zkus porovnat za jízdy tlak turba - skutečný a žádaný, překontroluj hadice, těsnosti, tlak paliva, samozřejmě za jízdy to bude ideální, měl by jsi na něco během měření přijít, jestli jsi z okolí Brna, můžeme se domluvit, pořešíme :-)

Já měl prasklou hadici pod sáním, je to silnější gumová, jde do kovové trubky (laicky :-) + EGR byl totálně zakarbonovaný, takže vyčisti a zkus vyzkoušet jestli otvírá (stačí pomocí baterie), a co blow off ventil, máš tam něco extra?

Mně tohle pomohlo, později jsem něco podobného řešil i na identickém motoru a taky bylo něco podobného.

By mě zajímalo jak zkoušíš EGR pomocí baterie a u 1.8 T ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

By mě zajímalo jak zkoušíš EGR pomocí baterie a u 1.8 T ?

:-D v případě golf IV kód motoru AQA celkem snadno, jelikož má navíc i el. konektor (viz. foto), pokud má oct. I rs jen podtlakový, tak zkusit ústy :-) Nebylo by to poprvé co egr nadělá víc škody než užitku. To Albert: Doufám, že jsem osvětlil ;)

post-70272-0-24352600-1323884043_thumb.j

Editováno: , autor: rsák
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak jsem psal auto teď momentálně leží pod plachtou,váhu už mám zajištěnou měla by mi dorazit někdy v příštím týdnu,tak ji tam hned loupnu a uvidíme.Jen se chci ještě zeptat jestli se nemusí když se mění váha něco dělat v diagnostice,jestli jen stačí vyměnit a je to...jestli se náhodou nemá něco nastavovat?Jinak ten tlak turba byl měřenej podle diagnostiky u jednoho garážmistra,ale zpětně si uvědomuju že byl fakt šíkovnej a že u práce používal hlavu.Ten EGR nechám si pro jistotu na jaře vyčistit,protože nevim jestli už taky nebude zasviněnej.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobře tedy, když si potrpíš na slovíčkaření...............přesný název je zde kombinovaný ventil vzduchový / egr, pokud se nemýlím jeho kombinace spočívá v tom, že při vhánění seknudárního vzduchu pouští jedním směrem, tj. ze sání do výfuku, nebo při zpětném vedení spalin z výfuku do sání, kvůli snížení oxidů dusíku tím, že se sníží teplota ve spalovacím prostoru, také částečně dochází ke snížení výkonu, protože místo vzduchu tam cpeme spaliny, které nám snižují možnost ideální kombinace vzduchu/paliva a k ideálnímu hoření...

U některých typů 1.8T např. jak jsem zmiňoval Golfa IV, tuším, že to byl rok 2003, byl elektricky i podlakem řízený, možná kvůli vyšší EU normě, octa I, by ho měla mít el. ovládaný také, možná u vyššího ročníku tomu tak je, to nevím, ... nicméně každý takovýto ventil se dá vyzkoušet baterií, buďto se otvírá, nebo nefunguje, pokud má pouze podtlakové ovládání, to můžeme ústy....

Doufám, že nebudeme pokračovat v dalším slovičkaření... viz foto :-)

post-70272-0-40579400-1323953558_thumb.j

Editováno: , autor: rsák
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdar. nejde o slovíčkaření. Jen mi nebylo jasné, jak zkoušíš tento ventil elektricky a jak by ovlivnil výkon motoru, když se tudy spaliny nevrací. Jen prochází čistý vzduch a to ve volnoběhu při studeném motoru. Potom už tento ventil ve funkci není.

Ano ovládá se podtlakem přes el.mag. ventil. Takže jedině ho zkusit tou pusou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

je to už delší dobu, vím, že mi to házelo chyby v průtoku nebo něco, někde se to dalo i měřit na vagu snad 077, nepamatuju, ale mělo to vliv na otáčky turba, ale myslím, že jen za studena, jelikož to foukalo do výfuku a celkově to mělo vliv na chod motoru, ale měl jsem puklou hadici a sálo to faleš, tak těžko říct co všechno hrálo dohromady

každopádně i v katalogu tomu říkají kombi egr, atd... i když máš recht když koukám na schéma, že to vrací do boxu filtr, což by asi při teplotě výf. splodin nedal sebelepší plast :-) Díky za donucení se na to mrknout pod lupou, akorát mozek už nepamatuje detaily roky zpět, navíc po denodenní mrda*kou s motory :-)

Editováno: , autor: rsák
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

je to už delší dobu, vím, že mi to házelo chyby v průtoku nebo něco, někde se to dalo i měřit na vagu snad 077, nepamatuju, ale mělo to vliv na otáčky turba, ale myslím, že jen za studena, jelikož to foukalo do výfuku a celkově to mělo vliv na chod motoru, ale měl jsem puklou hadici a sálo to faleš, tak nevím...

každopádně i v katalogu tomu říkají kombi egr, atd... i když máš recht když koukám na schéma, že to vrací do boxu filtr, což by asi při teplotě výf. splodin nedal sebelepší plast :-) Díky za donucení se na to mrknout pod lupou, akorát mozek už nepamatuje detaily roky zpět, navíc po denodenní mrda*kou s motory :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čau chlapi, dnes jsem vyměnil tu váhu vzduchu,poznatky: otáčky drží,už nekolísaj a když auto vytočim a otáčky potom už nespadnou už pod 500ot/min ale zastaví se na normálu :) Bohužel jsem to nebyl projet,na autě neni totiž nárazník ani blatník...jsou dole protože půjdou do lakovny na opravu od kamínků.Takže to vyzkoušim později a doplnim výsledek.

Jinak ještě jsem si všimnul když mi upadli klíče že mám pod autem malou loužičky...cca 10x10cm od chladicí kapaliny,je to kousek pod olejovou vanou,ale přijde mi že to stéká po po krytu motoru jakoby pod vanu...Koukal jsem pak na stav chladící kapaliny a mám tam furt stejně...Chladící kapalinu jsem dával minulej rok zhruba v tuhle dobu novou, od té doby najeto cca 10tis a je tam furt stejně a je čistá,olej taky.Auto do listopadu stojí v garáži a jednou cca za 14dní ho chodim nastartovat.Máte zkušenost??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím, mám podobný problém s Octavií 1,6 75kW. Někdy se mi stane, že auto začne "cukat" a ztrácí výkon, otáčky na volnoběch značně kolísají. Mám pocit, že motor chcípne, ale pak otáčky samovolně vyrazí nahoru a postupně (houpavě) opět klesají. Zkoušel jsem různé věci, jak se cukání zbavit. Někdy pomůže, že motor vytočím do vysokých otáček a chvíli ho tam podržím. Jindy pomůže zapnout tempomat nebo vypnout motor a znovu nastartovat. Teplý nebo studený motor na to nemá vliv. Někdy nepomůže ani jedno a cukání přestane samo. Někdy to cuká i 100km. Dal jsem vozidlo do značkového servisu, aby závadu odstranili. Ti mi řekli, že žádnou závadu nenašli. Už jsem vyměnil všechny filtry, svíčky, dokonce jsem nechal udělat nové rozvody, ale nic nemá vliv.

Jsem zvědav, jak dopadne Finch s provozem vozidla po vyměněné váze vzduchu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...