Přejít na obsah

Kolísající volnoběh AKL + emulze


Jose123

Doporučené příspěvky

Zdravím všechny,

dovezl jsme si z Německa Octavii Combi 1,6 74kw, motor AKL, najeto 198000km.

1. Věc - ještě při obhlídce již v Německu jsem objevil masivní emulzi na víčku oleje(fakt velké množství), která je jenom tady - není na měrce oleje, chladící kapalina se neztrácí a olejnatá taky není. (to konstatuju po ujetí 700 km domů). Ale ta emulze vůbec nezmizela, myslím , že ani nepřibyla . Co tedy to může být ? Může to souviset s tím , že auto jezdí trvale podchlazené - zřejmě to původní majitel neřešil a to asi dlouhou dobu. (celou cestu domů se to nezahřálo, jenom při stání to vyšplhalo do svislé polohy (ručička).

2. věc - kolísání otáček - otáčky kolísají tak mezi 800-900/min, mám takový pocit, že u "teplého motoru"- (termostat zřejmě nefunguje) je to markantnější. Když jsem jednou startoval teplý motor bez plynu, tak to chcíplo, jindy se to ještě zbrchalo a pak volnoběh jakž takž drželo - chcíplo to teda jenom jednou, takže to až tak neřeším.. Co s tím ? Může být příčinou i tady ten termostat ?

3. věc - v Německu ještě šel otevřít kufr, po příjezdu domů už ne. Myslím, že servomotorek v kufrových dveřích funguje, zdá se mi , že to tlačítko je ale nějak zapasované - mohlo se zaseknout ???(myslím na kufru to , za co se chytaá a mačká se to .)

Přidávám bod 4 - vrže to při přeřazování - kvalty jsou pěkně, je tam nová převodovka, ale vrže to a jde malinko tíž mám takový dojem. Bude stačit promazat nebo se musí něco měnit jako to bývalo u favorita ? (mé předchozí auto)

Předem díky za nápady. Pepik

Editováno: , autor: Jose123
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Absolutne nechapu proc sis koupil auto v takovem stavu a jeste pro to jedes takovou dalku.

Podle tech veci co popisujes to bude nejlepsi zavest do servisu.Tak mam pocit ze to bude chtet novy termostat, mozna cidlo teploty, vycistit skrtici klapku,zkontrolovat podtlakove hadice,celkova diagnostika.

Podle Km je to tak udělat rozvody, a stim i olej,filtry popr.svicky.

Kufr nevím, ale prevodovka- no uz jen to ze je ve starem aute nova prevodovka je podezrele, ale mozna bude chtet jen vymenit soustava tech tahylek, me to pomohlo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já nechápu, proč to hned odsuzuješ.

1) termostat stojí 250kč

2) očekávám něco se škrtící klapkou - cca 1000kč

3) maličkost snad, kdo věčně používá centrál ...

4) nic velkého, chtěl jsme si to jenom ověřit

k převodovce - je známé, že odchází, tak jsem rád, že se mě už tento problém netýká. Jinak mám veškeré faktury ze servisu co kdy bylo měněné, rozvody a všechno ostatní znám díky tomu detailně. A auto bylo za 50 000kč, zajdi se podívat do našich autobazarů, moje auto vypadá proti nim jako zánovní ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

schneefall - děkuji, konečně konstruktivní příspěvek, ne jak na jiných serverech, kde si léčí mindráky majitelé starých zgarbů ... Myslím, že je to tou podchlazenou chladící kapalinou. Jede to výborně, topí výborně, voda nemizí, ...

a co ty další problémy ?? Ví někdo ???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jen takova primitivni otazka ale neda me to musim se zeptat. Obcas se mi take stalo ze nekdo se snazil otevrit kufr v okamziku co se oteviral central = zasekla klika kufru v otevrene poloze. V tomto pripade je nutne vratit kliku rukou do "zavrene" polohy a zamknout-odemknout centrelm auto. Jinak s tim topenim jsem mel stejny problem = novy termostat + cidlo a vse ok. Chladici kapalinu si zmer balonkem ale radsi bych ji asi vymenil, buh vi jak je tam dlouho. Jinak s tou emulzi mi nekdo kdysi davno rekl ze se to deje pokud se dostane do motoru voda takze asi vypustit a nechat poradne vykapat = novy filtr i s olejem. Jinak s tou prevodovkou - zkus v kabine pod manzetou to prostrikat WDčkem. Snad jsem trosku pomohl :kol-43:

Editováno: , autor: RadaR08
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj, ta klika v kufru musí při zamčeném autu chodit volně.

Může se stát, že táhla v zámku jdou mírně ztuha, motorek když zamyká je neposune do správné polohy a jedna packy tak brání volnému chodu kliky. Pak když při zamčeném autě zatlačíš na kliku, tak ta se tam sekně a pružina už ji nevrátí zpátky.

Stačí mechanismus promazat, ten potom chodí jak má a klika má volný prostor pro svůj chod.

Stejně tak může být problém při odemknutí.

Čili promazat! Teprva pak laborovat dál.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A co si myslíte o tom kolísajícím volnoběhu ? Vidím, že je to jak u teplého tak studeného motoru. Pročetl jsem tady příspěvky týkající se toho kolísání a přišel jsem na hallův snímač, jenže moje auto jede perfektně, vůbec se nedusí a na 4válce běží. Výkon mu rozhodně nechybí (mám stejně výkonného japonce a toto je rozhodně pocitově silnější). Jenom to kolísá. Když to přidáváním plynu po trošičkách poš'touchnu, pak se to málem zadusí jak dolů to spadne. Co s tím ? Svépomoc asi nic že ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, když mi kolísaly otáčky tak pomohlo vyčištění škrtící klapky a bylo po problému. Dělal jsem si to sám a potom jsem jen na chvilku odpojil baterku a bylo. Otáčky drží a auto jede jak má. Taky mi to před tím hodně kolísalo, hlavně při jízdě na volnoběh (při dojezdu k semaforu atd...) tak to lítalo a to s přidušením se mi taky občas stávalo. Tak ji zkus vyčistit a uvidíš ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...