Přejít na obsah

Ztráta chladící kapaliny 1,9 TDI 4x4 chip


mariro

Doporučené příspěvky

Mám problém ze ztrátou chladící kapaliny. Nejdříve mi chladící kapalina odcházela přepadem, ale jenom při větším zatížení, poslední dobou je to opačně. Při krátké jízdě dojde ke ztrátě kapaliny. Pokud, ale auto zastavím a vypnu zapalování, po otevření výčka vyrovnávací nádobky mi kapalina nacouve zpět. V nádržce je podtlak.Nikde to neteče, pokud to nevycestovalo přepadem. Olej OK, kapalina je čistá, motor normálně startuje a i jede. už jsem vyčerpal včechny nápady.naběháno 270 000 km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V nádržce není podtlak, právě naopak, je tam přetlak a ten zvětšený tlak "vtlačí" vodu do motoru, teda do těch dílů chladicí soustavy, které se mohou roztáhnout, tj. gumových hadic. Jen si zkus než otevřeš víčko a odtlakuješ to, jak jsou hadice "tvrdé".

A právě když otevřeš víčko, uvolníš přetlak, hadice se smrští zpátky a voda nacouve do nádržky zpátky a hadice změknou.

A jak se tam ten přetlak vytvoří?

Fouká ti to pod těsněním hlavy do vody.

Jen si čichni k otevřené nádržce. Jestli ne ještě teď tak za čas ucítíš smrad spalin.

Přesně co popisuješ se mi děje taky. Prvně mi při větším zatížení, ale to jsem tomu dal fakt záhul, mi vodu vytlačilo ven. Po jízdě (bylo sucho) jsem měl mokré zadní okno (mám kombíka).

Zatím to nedělá moc, spíš to jen pozoruju, až se to zhorší budu to muset řešit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, díky za názor. Nejdříve mi to tlak tlačil přepadem, ale po výměně víčka se asi po 150 km,a kdyz se to honilo po dálnici dostalo do stavu co jsem psal. S tím přetlakem to tak asi nebude,protože při uvolnění víčka dochází k citelnému přisátí vzduchu a v tom případě nacouvá voda zpátky. Jenom mě udivuje, že voda je čistá a olej taky. Dám to do servisu, a podle mne se to musí rozdělat. Jenom mne udivuje kam se poděje voda z nádržky, je toho přece jenom dost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...S tím přetlakem to tak asi nebude,protože při uvolnění víčka dochází k citelnému přisátí vzduchu a v tom případě nacouvá voda zpátky. ...

Jako promíň, ale jak tam může být podtlak, když jak to pak otevřeš tak voda "nacouvá" zpátky? Co ji asi tak vytlačilo ven?

Aha, kde ta voda couvá do nádržky a hladina se zvedá nebo do motoru a hladina v nádržce klesá?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To nechci ani domyslet, páč mně někdy přepadne noční můra a musím na to myslet.

A někdy mně napadne, že jestli ji za provozu nevytlačí ven přepadem (jako že už se to stalo), tak další varianta je ta, že za provozu to natlakuje do vody a když motor stojí, tak tlak ve vodě ji tou trhlinkou vtlačí do motoru, do válce. Pomaličku, po trošičkách. Zatím, ale nedej bože až ji tam bude víc, voda je nestlačitelná :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

mam otazecku :kol-34: , a co udelali s hlavou? srovnali nebo ji tam dali na prase? :kol-44:

jestli nesrovnali tak te to muze cekat klidne za pul roku znova. :kol-26:

Pred rokem sem s tim mel stejny problem, v oleji nic a vevode taky nic, tak se dal merak na expanzku a uz sli videt ty tlaky,

kdyz uz byla hlava dole tak sla na repas, presna kontrola prasklin, new hydrostely, gufera na ventilech ........

jistota je jistota, nic nenechat nahode

Editováno: , autor: FilipR6
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No nevím co s tím dělali přesně, ale minimálně na srovnání šla, jiné věci se nedělali. K autu se dostanu až v pátek, dnes má být hotové, tak se uvidí. Tady se to projevovalo stejně nějak divně. jednou tam byl tlak a podruhé přetlak a jenom při vyžší zátěži. Ale jak to sundali tak to prý bylo na těsnění vidět.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže když je v NÁDOBCE přetlak, který tlačí chladící kapalinu do dalších součástí, tak je to správně? Jen nesmí být ten přetlak moc velký, aby to nekapalo přepadem? Když jsem za chodu motoru pootevřel nádobku, tak mi to kapalinu vytlačilo zpět do nádobky skoro až do plna - tak to má být že? Pak po vypnutí motoru a nastartování se nasála zase zpět do chladící soustavy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No nevím jak to myslíš, ale tak by to ai mělo být, ale jak jsem popisoval tak se to chovalo nějak divně. nejdříve to tlačilo vodu do přepadu a v závěru jakoby to vodu sálo. Po zastavení motoru a odvíčkování mi voda hadicí natekla zpět. Dnes to bude hotové, ale k autu se nedostanu dříve jak v pátek, tak pak napíšu svoje dojmy jak to jede.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

koukam ze v tom tapete :D

1. pri nastartovani studeneho motora voda trosku klesne, protoze ji zacala tahat vodni pumpa. (toto je jedina vyjimka kdy se tvori v soustave podtlak (malinkaty))

2.v chladici soustave se tvori jen tlak, co dela voda kdyz se ohriva?!

3. pri zahratem motoru se nadobka neotevira! kdyz se otevre tak zacne voda vrit! predstavte si papinak

riziko 1. muze se udelat mala prasklinka na hlave nebo tesneni

2. muze to vazne poskodit vodni pumpu

Praskle tesneni nebo pskozena hlava se projevuje vice zpusobi, toto jsou nejcastejsi -

1. trhlina mezi vodni a mazacim kanalem - jde to videt v oleji i ve vode

2. trhlina mezi mazacim kanalem a valcem - nadmerna spotreba oleje

3. trhlina mezi vodnim kanalem a pistem - 1. voda se straci a nikdo nevi kam :rolleyes:

2. do chladici soustavi jde tlak z valcu - MARIRO to je tvuj pripad

Mel sem jednou zakaznika a ten mel vse v jednom, ten se toho nebal, naftaka honil do bezvedomi jak kdyby se nic nedelo :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak pánové k vaší diskuzi, bohužel , ani jeden příznak, co popisujete nefungoval, auto se tvářilo uplně normálně. Pokud jsem jel sám a do 130 km/h tak žádnej problém. Jenom pokud se to hodně zatížilo a skonřilo to odchodem vody přes přepad. Ale jak jsem zastavil, tak jsem samozřejmě už nic nezjistil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli Tě můžu potěšit, tak i tento příznak mám já.

Vysvětluji so to tahle:

- trhlinka je docela malá

- čím větší zatížení, tím větší tlaky v motoru

- no a z toho plyne, že normální jízdy v pohodě, ale když tomu dám pokouřit, tak se to projeví

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...