Jose123 Vloženo 15. Únor 2012 Sdílet Vloženo 15. Únor 2012 Tak jsem se svou Octavií narazil na 2 problémy. Prosím o návrh, co s tím: 1) pazvuk, který se ozve po nastartování (vždycky akorát ráno, jindy při ježdění během dne se tak ještě nestalo) - tipuju pozdně se zasouvající pastorek - co s tím, dá se to nějak promazat ??? Jak nejlevněji řešit ??? 2) motor startuje dobře, akorát nastartuje na volnoběžné otáčky (znám z felicie 1,3, že jakoby vyskočí na cca 1300 otáček - prostě si sama přidá plyn) - je toto možné i u octavie nebo proč tomu tak není ??? Co se pokazilo ??? Díky za každý návrh Pepik Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Konny Vloženo 15. Únor 2012 Sdílet Vloženo 15. Únor 2012 ad 1: ten zvuk dělá startér, tzn. pastorek se nestihne po nastartování zasunout zpět a protočí se společně s motorem, v podstatě to ničemu nevadí, ale opravit se to dá taky, musíš rozebrat startér, promazat ho a popř. vyměnit kluzné ložisko, které způsobuje tento problém ad 2: měl jsem taky tento problém, i když bylo např. -10°C, tak po nastartování jsem měl hned cca 850 ot., pomohla výměna teplotního čidla, původní bylo špatné (do budíků posílalo dobrý signál, ale do motorové jednotky špatný), takže si ŘJ myslela že je motor teplý a tak nastavila otáčky pro teplý motor, po výměně čidla vše funguje tak jak má, tzn. při studeném motoru mám cca 1100 ot. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jose123 Vloženo 16. Únor 2012 Autor Sdílet Vloženo 16. Únor 2012 Konny: ad 1: opravdu to nevadí, když se pastorek protočí společně s motorem ? Mám tuto zkšenost - táhl mě na laně kamarád, protože mi minulé auto (favorit) nenastartovalo - špatný startér, který, když vypustil duši, ráčil nechat pastorek ve věnci. Tak mě táhl, ale na jedné křižovatce jsem musel brzdit, abych do něho nenapáli, tak jsem milému fávu šlápl na brzdu a kromě toho vrazil tam i rychlost, načež motor potočil startérem tak důkladně, že startér se vevnitř úplně zničil a musel jsem nechat vyměnit celý věnec. V okolí věnce bylo nejenom z něho, ale i ze startéru docela velké množství železných pilin ...... No nevím, myslím, že až tak neškodné to není, Octavia je přece jenom dražší na opravy než favorit ... ad 2: čidlo teploty vyměním. Jinak díky ;-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Under Vloženo 16. Únor 2012 Sdílet Vloženo 16. Únor 2012 Nemusí to být čidlo teploty. Může to dělat škrtící klapka. A jak dlouho se Ti to drží na těch 1300 otáčkách? Jestli hned spadne dolů, dělají to mrazy taky. Když je tam dýl, může to být to čidlo nebo klapka. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jose123 Vloženo 16. Únor 2012 Autor Sdílet Vloženo 16. Únor 2012 Under: Těch 1300 jsem uvedl jako příklad, samo si to na sekundu dá 1300 a hned nato padá na cca 850. Prostě usnadňuje si to start samo. Právě toto mi Octavia nedělá, startuje rovnou na těch 850. Škrtící klapka bude asi v pohodě, drží otáčky jak má. Budu muset vyměnit to čidlo, jenom nevím, kde ho mám najít ??? Předpokládám , že někde u termostatu (?) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jose123 Vloženo 16. Únor 2012 Autor Sdílet Vloženo 16. Únor 2012 (editace) A ještě mě napadlo - musí být k tomu snímači teploty nějaké těsnění ? Nejradši bych si stáhnul tu knížku Jak na to, bohužel není nikde na netu k nalezení ... Editováno: 16. Únor 2012, autor: Jose123 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wojnar Vloženo 17. Únor 2012 Sdílet Vloženo 17. Únor 2012 Pod čidlem těsnění určitě je. Když ho budeš kupovat, tak kup rouvnou i ten dichtung. Jak na to a ne jen tuto knihu najdeš tady třeba: http://forum.skodahome.cz/topic/83666-servisne-manualy-jak-na-to-apod/page__view__findpost__p__1343162 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Konny Vloženo 18. Únor 2012 Sdílet Vloženo 18. Únor 2012 Konny: ad 1: opravdu to nevadí, když se pastorek protočí společně s motorem ? Mám tuto zkšenost - táhl mě na laně kamarád, protože mi minulé auto (favorit) nenastartovalo - špatný startér, který, když vypustil duši, ráčil nechat pastorek ve věnci. Tak mě táhl, ale na jedné křižovatce jsem musel brzdit, abych do něho nenapáli, tak jsem milému fávu šlápl na brzdu a kromě toho vrazil tam i rychlost, načež motor potočil startérem tak důkladně, že startér se vevnitř úplně zničil a musel jsem nechat vyměnit celý věnec. V okolí věnce bylo nejenom z něho, ale i ze startéru docela velké množství železných pilin ...... No nevím, myslím, že až tak neškodné to není, Octavia je přece jenom dražší na opravy než favorit ... ad 2: čidlo teploty vyměním. Jinak díky ;-) S tím startérem mi to bylo řečeno od několika lidí, že to nevadí, když se někdy protočí společně s motorem. To co se ti stalo u favoritu je jiná věc, tam byl pastorek asi plně zasunutý ve věnci a po delší dobu, kdežto u octy se ten pastorek v podstatě jen zachytne po velmi krátkou dobu a startérem to pootočí jen trochu. Měl jsem tento problém po koupi auta také, ale po nějaké době tento problém zmizel sám (už přes 2 roky mám klid) a přisuzuju to častému startování a tím pádem prohýbání startéru. Ten kdo hodně jezdí dlouhé trasy, tak ten startér moc nepoužívá a tím pádem asi i zatuhne a pak to dělá tento problém (je to ale jen moje úvaha ). Každopádně se dá tento problém celkem lehce odstranit, dá se to udělat doma (pokud jseš zručnější) nebo v servisu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.