Přejít na obsah

Spatne razeni na 1.4 fabia


Pitrsman

Doporučené příspěvky

Zdar lidi mam Fabii II 2011 1.4 63KW 16V a mam pocit ze mam neco s razenim.Kdyz se rozjizdim nekdy jednicka jde hezky nekdy zase jak kdybych ju musel dotlacit (ale ne silou) takovy dolupnuti a ze dvojky na trojku z 15razeni jednou nezaradim trojku.Uz jsem objednan ve skode na pondeli na opravu v zaruce.Auto ma najeto cca 3tis km takze jak nove ,ve skode mi rekli ze muze byt neco s tou konzoli pod radici pakou ,nevim co tim mysleli.Nemate nekdo neco podobnyho nebo nemuze to delat spatna spojka od vyroby?Prechozi majitel to tam mel taky v oprave a vyjadreni skody bylo ZAVADA NEZJISTENA

ps:jeste jsem si vzpomel ze mi ten chlapek rikal ze cim novejsi auto tim horsi razeni ,otec ma 40kw fabii 1 a tam jde uplne nadherne takze asi na tom neco bude ,cim novejsi tim levnejsi matros a horsi kvalita? :rolleyes:

Editováno: , autor: Pitrsman
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Tak sem to tam mel na kontrolu prej vsechno v poradku a nic skoda nenasla jako u predchodziho majitele.Jenze ted uz pro zmenu zase neblbne 3 ale nekdy nezaradim 4.Manzelka rikala ze tam nemohla narvat jednicku.Nejhorsi je natom ze kdyz dojedu do servisu vse slape jak ma :(

Tak co delat ,pravda je ze kdyz to tam zavezu budu za blbca ze si vymyslim vady na aute :rolleyes:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Předpokládám, žes to dovezl do toho samého salónu/značkového servisu, kdes to koupil? Zkusil bych jiný servis, prostě jako žes jel kolem a před chvílí to začalo blbnout. neříkal bych jim rozhodně nic o tom, žes už ten problém reklamoval. Pokud to předchozí servis řešil, měl by o tom být záznam ve firemním systému Škodofky a oni na to přijdou, pokud se na to vysrali, nebude záznam žádný a pokud se to projeví, ten druhý servis by to měl odstranit. já osobně tipuju na špatně seřízený bowdeny v případě, že to není zlozvykem řidiče - takhle se totiž taky projevuje spojka nedokopnutá až na podlahu. Jestli se to ale stává nezávisle na sobě dvěma různým lidem, bude to asi tím seřízením. Chce to neříkat "nejde mi zařadit", ale "chci seřídit mechanismus řazení". Je v tom minimální, přesto dosti podstatný rozdíl - asi jako přijít do restaurace a objednat si stylem "dejte mi něco k jídlu" - anebo "pane vrchní, přineste mi svíčkovou s brusinkama a se šesti knedlíky!". Prostě přesně specifikovat problém a nenechat "takzvaný profesionály", aby zákazníkovi nabulíkovali nějakej nesmysl...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

A ovlivnilo to seřízení i jedničku? Protože co máme služebáky 1,4 16v (63kw) tak tam jedničky na všech čas od času nejdou zařadit, musím třeba zmáčknou spojku, vyřadit a pak znovu zařadit. Jinak ostatní rychlosti jdou jak po másle. Stane se to třeba když je vyřazené na křižovatce a chci se rozjet. Dělá to na všech zhruba stejně, myslíš že by pomohlo seřízení, nebo je to tím že jednička nemá synchron (nebo jestli si to teda myslím zprávně....)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Covece to me delalo taky i moji kdyz ridila ,jak rikas najednou tam ta jednicka proste nesla ,kdyz jsem se ptal ve skode rekli me ze synchron tak jsem jim odpovedel ze to si muzou nechat tak na aute ktery ma pres 100tiskm a ne na mojim co ma 10tis a je to jeste nove ale ted me to jeste neudelalo ale zatim jezdim dva dny.Pokud to udela napisu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Počínaje fábulí (a kdoví jestli ne už od kokty) má i jednička synchron, bohužel na stojícím autě ten synchrokroužek někdy nemá dost síly aby vzájemně pootočil kolama na mezilehlým hřídeli = na stromečku tak, aby se dalo zařadit. Hlavně se to děje v momentě, kdy řidič na křižovatce v očekávání zelený sice "stojí na spojce" ale nemá zařazenou žádnou rychlost. Vnitřnosti převodovky se tak úplně zastaví, protože spojka je rozepnutá = nepřenáší žádnej točivej moment a vnitřek převodovky je přitom zabrzděnej od stojících výstupních hřídelů kol vlivem viskozity vnitřní náplně.

Doporučená pomoc je NERVAT TAM TU JEDNIČKU JAK VIDLE DO PSA, ale naopak rychle povolit šaltrpáku, aby ji pružiny scvakly zpátky do neutrálu, na krátký okamžik ÚPLNĚ PUSTIT pedál spojky a ihned spojku znovu vyšlápnout až na podlahu - a pokusit se kýženou jedničku znovu zařadit. Puštěním spojky se uvnitř převodovky znovu roztočí všecko co je spojený se vstupní "mrkví" od spojky a při tom dalším pokusu o zařazení mají synchrokroužky "co přenášet" = otáčející se vnitřnosti převodovky mají dostatek setrvačnosti, aby se síla přenesla na ozubený kola a povedlo se zařadit. S troškou cviku se uvedený postup dá zvládnout během zhruba čtvrt vteřiny.

Teprve když se jedničku nedaří zařadit na stojícím autě ani po opakovaným povolování a sešlapávání spojky, je záhodno se popídit po nějakým seřizování řadicího mechanismu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo ,nekdy to neslo i po druhe ,razeni v fabii 2 je horsi jak na fabii 1 ,TO JE PRAVDA .Vzdy co je dobre se zkur.....í jakousi ocucnotou technologii od Fordu <_<

Tak Edituji: po tydnu se me jeste nestalo ze bych nezaradil jednicku ,asi jsem ty bowdeny mel fakt rozhaseny :)

Editováno: , autor: Pitrsman
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...