Přejít na obsah

1,2 HTP 40kW divný zvuk z motora


Roman Kiš

Doporučené příspěvky

Zdravím Vás všetkých.

Mám Fabiu Junior 1.2 HTP 40kW r.v.12.2004 (po facelifte), 85 000km. Pred pár dňami som si všimol, že z motora ide "šuchotavý" zvuk, ktorý mení intenzitu podľa otáčok akoby niekde niečo o seba trelo. Preštudoval som všetky podobné témy, ktoré už sú na fóre s výsledkom, že bude pravdepodobne chyba v remeni prípadne v ložisku napínacej kladky. Dnes som sa dostal k mechanikovi, ktorý zhodil remeň, ale divný zvuk neprestal. Týmto vlastne vylúčil, že by bol na vine remeň alebo kladka (kedže nebola zapojená) a takisto sa mu nezdalo, že by to mohla robiť reťaz. Vraj sa s týmto zvukom u Fabie ešte nestretol a navrhol demontáž olejovej vane s tým, že postupne chce vylúčiť všetky možné príčiny trenia. Bohužiaľ voľný termín má až niekedy budúci týždeň a mňa do tej doby asi porazí, keď neviem čo sa s mojim prvým vysneným autom deje :unsure:.

Nestretli ste sa niekto s takouto závadou?

Za všetky rady vopred ďakujem.

V linku pod textom prikladam link na video, kde by to mohlo byť počuť (hlavne v druhej polovici, keď otáčky začínajú klesať).

http://www.upnito.sk...271b4949bf.html

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Robilo ti to pri studenom aj zohriatom motore? Najviac počuteľné je to pri nižších otáčkach, to je dosť počuť aj v zavretom interiéri. Dúfam, že do budúceho týždňa to vydrží jazdiť a potom sa uvidí v servise. Čítal som cez víkend aj to vlákno, na ktoré si dal link, ale vtedy som si to ešte nedával do súvisu. Nevieš na koľko môže vyjsť výmena pohonu olejového čerpadla?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky